گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۲
  • ۰

نویسنده : سید رسول حسینی نواز

 شاید زدن دست رد به کسی که دقیقا هم شکل ماست ، مصلحت باشد. 

نظر نویسنده ، لزوما نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره نمی باشد.

مطلب بعدی


قبل از شروع مطلب ، کلام حضرت آقا رو درباره عدم کدورت بین برادران ایمانی به خاطر تفاوت سلیقه در انتخاب کاندیدا یادآوری میکنم : " این را من به همه بگویم: ممکن است شما به یکى از نامزدها علاقه‌مند شوید، رفیقتان به یک نامزد دیگر؛ این موجب نشود که شما در مقابل هم قرار بگیرید."

انشاالله گروه تجلی این فرمایش ولی امر را در خود نشان خواهد داد.

همه ما میدانیم که جناب جلیلی از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی هستند  به زعم من او بهترین دبیر برای شورای عالی امنیت ملی تا زمان حاضر بوده است اما از آنجا که میبینم دوستان اکثرا با چشم های بسته و ندیدن عیوب ایشان فکر میکنند تنها حامی گفتمان انقلاب شخص ایشان است و ایشان را در ذهن خود کاندید مورد نظر حضرت آقا میدانند لازم دانستم اشکالات وارد بر این کاندید حزب اللهی را عرض کنم تا اگر هم رای می دهیم با دانستن این موضوعات و معرفت بیشتر اقدام کنیم و در آینده غافلگیر نشویم :

1/ اهتمام نداشتن به مسئله مشورت : جناب جلیلی برای کاندیداتوری خود از هیچ شخص با تجربه در نظام و انقلاب مشورت نکرد دقت کنید نمیگویم باید زیرپرچم شخص یا گروهی میرفت اما مشورت از بزرگان امریست که تاکید دین بر روی آن غیر قابل انکار است ایشان نه تنها به جامعه روحانیت (مخصوصا ایت الله مهدوی کنی که سمت استادی ایشان را بر عهده دارد) و جامعه مدرسین (که وصیت امام در روزهای پایانی به همه مراجعه به ایشان است) اعتنایی نکرد بلکه حتی به علامه مصباح نیز که در حال حاضر یکه تاز پرچمداری گفتمان مورد تایید ایشان است مراجعه نکرد در یک تصمیم کاملا فردی(به معنای فرد و اطرافیان نزدیک)اقدام به نامزدی کرد.

ما از این روحیه خاص در گذشته ضربات سختی خورده ایم

2/ جذب حداقلی دفع حداکثری : ابتدای مناظره اول تلویزیونی 8 کاندید ، مسئله مطرح این بود که اصلاح طلبان اصولگرایان را متهم به تکروی و طرد دیگران از عرصه انقلاب میکردند و اصولگرایان اصلاح طلبان را

اما چیزی که مورد اجماع همگان بود مذموم بودن طرد بخشی از نخبگان به دلایل سیاسی (ونه اعتقادی) بود

یاد آوری میکنم که جناب رییس جمهور فعلی نتوانست با خیلی ها در دولت خود کار کند نیروهایی که به نظر اگر در دولت دهم میماندند وضع دولت هرگز به اینجا کشیده نمیشد اگر آقایان توکلی ، مصباحی مقدم ، نادران و... در کنار دولت نگه داشته می شدند وضع اقتصادی هرگز به اینجا نمی کشید

اقای جلیلی که طرد کردن اصلاح طلبان را در پیشفرض داشت اینگونه نشان میدهد که حتی به جناح راست سنتی و جدید علاقه ای ندارد و بارها جدایی خود را حتی از جبهه پایداری اعلام کرده ایشان به نظر تنها خود و آقای باقری و جناب زاهدی وفا و آقای همایون را در پیرامون خود میبیند و این آن سعه وجودی مورد نیاز یک رییس جمهور نیست عملکرد ولی امر مسلمین در انتخاب افراد در پست های مختلف اشتباه بودن این طرز تفکر را نشان میدهد و لزوم نگه داشتن افراد و استفاده از علم و تجربه آنها را ثابت می کند(جذب حداکثری ، دفع حداقلی)

3/عدم ثبات مدیریتی : به نقل مستقیم از رییس ستاد جلیلی در دانشگاه امام صادق ع ایشان در زمان بازرسی وزارت امورخارجه27 سفیر را در یک سال برکنار کرده است (البته ایشان در پی اثبات اقتدار جلیلی این موضوع را مطرح میکردند) همه میدانیم که نداشتن ثبات در عرصه مدیریت کلان خسارات جبران ناپذیری بر کشور وارد خواهد کرد و حضرت آقا بشدت ازین موضوع نهی میکنند

4/نداشتن سابقه کار اجرایی: 5 سال است که حضرت آقا شعار اقتصادی میدهند و وضعیت اقتصادی امروز بر کسی پوشیده نیست اگر این وضعیت ادامه پیدا کند اعتماد مردم به نظام که سرمایه بی بدیل آن است کم کم ازبین میرود حساسیت جناب جلیلی اینجاست که ایشان در ذهن مردم نماینده گفتمان انقلاب هستند و در صورت شکست در عرصه اقتصاد ، مدیریت اسلام و  توانایی آن در ساختن دین و دنیای مردم زیر سوال میرود ، اگر انقلاب کُند صادر میشود به عدم توانایی مدیران ما در عرصه اقتصادی برمیگردد ما در سه رییس جمهور قبلی با دست خود ثابت کردیم که عدالت با پیشرفت سازگار نیست در هر دولت یکی را اختیار و از دیگری غافل شدیم امروز زمان اثبات  توامان بودن این دو مفهموم است و بینی و بین الله باید دنبال فردی بود که هردو را داشته باشد باید احراز شود که می تواند تکیه روی حدس یا گمان کافی نیست .

نکته مهم: اینکه رهبر انقلاب در این چند سال شعار را برمبنای اقتصاد انتخاب میکنند نکته ی قابل تاملی است.رییس جمهور آینده باید رویکرد اقتصادی ویژه داشته باشد.همگی نیک میدانیم که رهبر انقلاب شعار اقتصادی را نه تنها به خاطر آب و نان و اینکه دشمن به اقتصاد ما حمله کرده که بخاطر الگو سازی جمهوری اسلامی در چشم ملتهای منطقه خصوصا  مصر انتخاب کرده اند. اگر رییس جمهور آینده در زمینه اقتصاد عملکرد خوبی نداشته باشد به یقین کشورهای بیداری اسلامی مدل ترکیه را انتخاب میکنند.

دیگر زمان ریسک نیست ما از توان اجرایی جناب جلیلی چه میدانیم؟اگر میدانیم چقدر مطمئنیم؟ اگر مطمئنیم با کدام معیار شهودی این اطمینان را بدست آورده ایم؟ از روی جو این اعتماد بدست نیامده؟ این اعتماد کاذب نیست؟

شورای عالی امنیت ملی یک نهاد امنیتی است نه نهاد اجرایی! ممکن است درباره برخی حوادث و اتفاقات تصمیمگیری بکند اما در حوزه اجرا وارد نمیشود بلکه در نهایت دستورات را ابلاغ میکند! به سخنان جناب آقای قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری توجه کنید:

یکی از نکاتی که در ذهن ما بود اینکه ما درمورد عملکرد اجرایی آقای دکتر جلیلی نمی توانیم قضاوت کنیم. چون دولت با یک گروه شش نفره که در حوزه سیاست خارجی مذاکره می کند تفاوت دارد دولتی که چهار میلیون نفر پرسنل دارد نان و گوشت و آب و برق مردم دستش است فرق می کند. این را باید بروید از کسانی که مدیر اجرایی بودند بپرسید. الان شما بچه حزب اللهی ها را نگاه کنید همه طرفدار جلیلی هستند یک درجه بروید به سمت آدم های مسن تر آنهایی که یک جایی یک مدرسه دستشان بوده ببینید چه می گویند می گویند لنکرانی... آقای جلیلی اگر کاندیدا بشود ما انقلابی بودن گفتمانش را تایید می کنیم اما نمی توانیم توان اجرایی اش را تضمین کنیم.... ما نمی گوییم مدیریت ضعیف است ما زیر سوال نمی بریم اشتباه نشود ما نمی دانیم ایشان (جلیلی) مدیر قوی هست یا ضعیف؟ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی موضوع فعالیتش یک موضوع خاص و انحصاری است مدیریت اجرایی نیست.

در پایان میگویم کاش آقا سعید عزیز ما اندکی تحمل میکرد تا با کار بیشتر بر روی برنامه های خود درانتخابات های بعدی با یک اجماع بسیار بیشتر و حمایت بزرگان و داشتن یک تیم زبده اثبات میکرد گفتمان انقلاب گفتمان برتر است اما در حال حاضر باشرایط ایشان به احتمال حداقل نصف بعد از چهار سال ریاستشان بر نظام برای جهان ثابت شود سکولاریزم بهترین شیوه اداره حکومت است و دین لایق حکومت داری نیست.

5/ از کسانی که ساکت بودن در فتنه برای شان اهمیت فراوانی دارد سوال میکنم که آقای جلیلی چند بار در فتنه موضعگیری داشته اند؟!!
ذکر این نکته جالب است که در وقایع 18 تیر 78 یکی از کسانی که نقش ویژه ای ایفا کرد آقای حسن روحانی بود.ایشان در آن موقع دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و در همان زمان بین دانشجویان رفته و آنان را از نسبت به وقایع آگاه کرد.پس دبیر شورایعالی امنیت ملی باید در چنین وقایعی حرف بزند.حال سوال اینجاست آقای جلیلی چند بار در فتنه موضعگیری داشته است؟ اگر فرض کنیم که ایشان آن موقع نباید حرف میزد-که این نیز خود جای سوال دارد- سوال بعدی اینجاست آیا اکنون که وقت تبلیغات است ایشان درباره فتنه جز یکی دو بارو آن هم به طور کلی سخنی گفته است؟!!

برادران عزیز توجه کنید ترسیم فضای این دوره بسیار پیچیده و سخت شده باید به هم کمک کنیم تا تمام ابعاد ماجرا را بشکافیم اینطور نیست که ما بتوانیم به راحتی و با تمام اطمینان بگوییم جلیلی بهترین گزینه است.

الهنا وفقنا لما تحب و ترضی

  • 13/06/06
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

انتقاد به جلیلی

سعید جلیلی

نظرات (۶۶)

پرچمت بالا سید رسول

تحلیل خوبی بود

الحمدلله یکی پیداشد حرف ما هم بزنه

  • مصطفی

  • دروغ که کنتر نمیندازه؛ همین طوری بنویس !!!!  تقواااا،  تقوااااا،  تقواااا
  • محمد علی
  • سلام

    ما که قانع نشدیم. برای تک تک موارد پاسخ دارم ولی مطمئن هستم خیلی از موارد در مناظره روز جمعه مشخص خواهد شد. همانطور که مناظره دیروز که کمی چالشی تر شد معلوم کرد که چه کسانی دیدگاه سکولار دارند و برای به دست آوردن رای حاضر نیستند از اصول و عقایدشان(البته اگه چیزی داشته باشند) دفاع کنند.

    مطلبم رو بعد از مناظره روز جمعه می نویسم. انشاءالله

    سلام علیکم

    سخن گفتن دربارهی سیاست بصیرت و بینش زیادی می خواهد نمی شود بر اساس یک سری اطلاعات ناقص که اعتبارش هم شاید برای خودمان مشخص نیست نظر دهیم ان هم در فضای مجازی.

    من خود در سیاست دستی ندارم اما قسمت هایی از حرفاتون اشکال داره و نیاز به تحقیق و مطالعه بیشتر دارد _همان بصیرتی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند. نمی خواهم بگویم ایشان از دکتر جلیلی حمایت می کنند یا از فرد خاص دیگری چون به فرمایش خودشان ایشان یک رای دارند و آن هم مختص خودشان . هیچکس از آن اطلاع ندارد اما شاخص هایشان را دراختیار ما هم میگذارند.

    میتوانستم جواب سخنان شما را هم اما گاه خودفرد ...

    و ختم کلام

     بهتر بود بجای تخریب اذهان عمومی از یک نامزد از فردمورد نظر خودتان که فکرمیکنم اقای روحانی است می پرداختید.رهبر هم بارها به این نکته اشاره کردند که به تخریب نامزد دیگر نپردازید.

    کاندیدای من اقای جلیلی یا روحانی نیستند من با تخریب مخالفم.

    خدایا عاقبت این دوره از انتخابات را هم ختم بخیرکن.

    سلام علیکم
    ممنون از مطلب بر حق ای که نشر پیدا کرد
    اقا سعید نور چشم ما و خار چشم دشمنان هستند اما سوالی که هنورز بدان پاسخ داده نشده این  است که ایا ایشان توانمندی لازم برای اداره ی مملکت را دارند یا خیر
    بنده هنوز به حجت شرعی نرسیده ام  برای رای دادن به  ایشون
    و نظرم این هست کع ایشون توانموندی لازم برای اصلاح مسائل اقتصادی رو ندارند.مسئله ای که در اولویت اول مسائل مردم قرار دارد و حضرت اقا چند سال متوالی روی اصلاح وضع موجود تاکید داشتند.
    بنظر م خیلی از دوستان ما دارند بشدت احساسی با قضیه برخورد میکنند و ما الان در شرایطی نیستیم که بخواهیم بر اساس احساس  و جو زدگی مردم ای که خیلی هم با ما ها هم فکر نیستند رو بدبخت تر از اینی که هستند بکنیم.....

    یکم به مردم هم فکر کنیم.همه نباید در کشور بسیجی باشند و طرفدار گفتمان انقلاب.اما همه حق برخورداری از ارامش  و وضعیت معیشتی همسو با کرامت انسانی رو دارند. و این سو مدیریت و اوضاع نابسمان دستگاه های دولتی بی اعتمادی و گسستگی ای رو بین مردم و نظام ایجاد میکنه که بره مراتب خطرش از 5+1 بیشتره!
    اگر ایشون بیایند و دیاست دلت را به دست بگیرند بعلت علمداری گفتمان مقاومت بودنشون پیش بینی میکنم فشار ها و تحریم دو چندان خواهد شد و اگر خدای نکرده امکان اصلاح وضع مردم برای ایشون فراهم نشه  تبعاتش گردن همین گفتمانی رو میگیره که ماها داریم زیر علمش سینه میزنیم.
    شرایط ،شرایط دشواریه و تقاضا دارم از دوستان که بدور از احساسات تصمیم گیری کنند
  • شیعه مرتضی
  • علیرضا نوری زاده (عضو اپوزیسیون خارج کشور) : همه باید تلاش کنند تا جلیلی رأی نیاورد. او برای ما فاجعه است. هرکسی جز او مهم نیست، مهم این است که او رأی نیاورد.
    یک نکته ای را هم تذکر بدهم که علاقه و طرفداری ما از یک کاندید خاص هیچ دلیلی برای تخریب کانیدید اصولگرای دیگر نمیشود.
    تخریب و دامن زدن به شایعات و قضاوت های غیر منطقی و احساسی ...
    اینها گناهانیست که فقط ویژه ی جلبک ها نیست!
    ما مصون نیستیم از خطا

    اعاذنا الله من شرور انفسناو سیئات اعمالنا
    آقای سید رسول حسینی نواز!
    می شود فرق مطلبتان را با مطلب آقایان روح الله عبداللهی و حسین کریمی را بیان کنید؟
    هر دو تخریب!
    چرا بچه مذهبی ها بلد نیستند درست کار کنند؟
    می گوییم تخریب نه تخریب نه ولی انگار گوش کسی بدهکار نیست... وقتی میخواهید درباره ی کسی صحبت کنید هم خوبی هایش و هم بدی هایش را با هم بگویید.
    مثلا آقای ایکس این ملاک های خوب را دارد و این ملاک های بد را هم دارد. همان صحبتی که حضرت آقا دو روز بیش انجام دادند.
    اگر کسی با صحبت بنده مخالف است بگوید.
    یا علی
    من بر این باورم که اگر کسی با تقوا باشد، تیم خوبی هم دور و برش جمع می شوند و انشاءالله کار درست می شود... البته من طرفداری نمیکنم و ربطی هم به تقوای جمعی ندارد!
    جناب شیعه ی مرتضی

    ترس اون حرام لقمه ها از گفتمان پایداری ایشون هست اما..
    اما شما هیچ تصور کرده اید ضعف مدیریت اجرایی کشور  چه گسستی بین مردم و نظام ایجاد میکنه؟ گسستی که اولین کسی که بهره ش را میبرد همین نوری زاد حرام لقمه است.برنامه ی دشمن بعد از انقلاب مخملینی که به شکست منجر شد تکیه روی اقتصاد است.میخواهند با همین اقتصاد نابسمان و ومدیریت ها مردم را از نظام و از حضرت اقا بکنند.

    جامعه ی ما الان پذیرس اقا سعید را ندارد و جامعه ترکیبی از من و شما ی بسیجی و صدها نفر مسلمان شناسنامه ای ست که در فضای ما سیر نمیکنند و به نان شب محتاج اند و ادمی که به نان شب محتاج باشد با این همه های شبانه روزی رسانه ها ی دشمن دیگر نه به حرم حضرت زینب فکر میکند نه به شیعیان بحرین نه به گفتمان انقلاب
    در مثال مناقشه نیست اما دقیقا همچون بحث ظهور و عدم امادگی مردم برای پذیرش حضرت حجت
    بنظر بنده ایشون نامزد مناسب الان نیستند
    ایشون حداقل 8-4 سال زود نامزد شدند.
    نیاز الان کشور به "مدیر" است نه دیپلمات

    نکات مثبت اقاسعید که اظهر من الشمسه!
    توانایی جلیلی در مدیریت اجرایی هنوز اثبات نشده.
    با اینکه اعتقاد دارم مدیریت مذاکره هسته ای خودش یک کارنامه ی درخشانه.

    اما جناب شیعه مرتضی به نکته خوبی اشاره کرد که خودش یک ملاک میتونه باشه.
    باید دقت کنیم الان دشمن ما از کدوم نامزد کینه و ترس بیشتری داره!
    دو نکته:
    1- اگر به کار اجرایی خفن باشد، عارف که از همه سر تره چون چند سال معاون رییس جمهور بوده با اینکه خوب هم نبوده ولی بالاخره بوده. قالیباف هم بیشتر در زمینه ی سازندگی بوده و بهتر است وزیر راه و شهرسازی بشه!
    2- اگر این نقاط منفی را حساب کنیم( که همه اش درست نیست) باز هم نسبت به بقیه ی نامزد ها خیلی بهتر است.
    گفتم شاید به درد بخوره:
    ه گزارش فارس، حسین الله‌کرم در جمع هواداران جلیلی در محل حسینیه نصرت این شهر با اشاره به مرحله نخست مناظره هشت کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: احساس می‌شود نامزدهای ریاست جمهوری در نخستین مرحله مناظره خود به نوعی به دنبال سیاه‌نمایی بوده‌اند.

    وی افزود: در جمع هشت نامزد جلیلی نسبت به سایر نامزدها کمتر به سیاه‌نمایی پرداخت و این قابل قدردانی است.

    الله‌کرم با بیان اینکه سعید جلیلی می‌تواند احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: سعید جلیلی در صورتی که رئیس‌جمهور شود به طور یقین گفتمان انقلاب اسلامی را احیا می‌کند؛ احمدی‌نژاد در سال ۸۸ نیز این گفتمان را احیا کرد اما پس از مدتی به استحاله رفت.

    وی تصریح کرد: جلیلی از محبوبیت و مشروعیت بالایی برخوردار بوده و اگر انتخابات در روند طبیعی خود برگزار شود به طور حتم می‌تواند با فاصله بسیار نسبت به سایر رقبای خود پیشی بگیرد.

    الله‌کرم با اذعان این مطلب که جلیلی با جریان انحرافی و دولت کاری ندارد، گفت: در سال‌های اخیر شاهد برخی حوادث چون ورود و بروز جریان انحرافی و عبارت‌هایی چون مشایی یعنی من و من یعنی مشایی از سوی احمدی‌نژاد بودیم و به صراحت می‌توان اعلام کرد که هیچ ارتباطی میان جلیلی و احمدی‌نژاد وجود ندارد.

    وی با تأکید بر اینکه در میان هشت نامزد ریاست جمهوری به غیر از جلیلی دیگر کاندیداها خواستار سازش با استکبار هستند، گفت: هفت نامزد دیگر خواستار سازش با استکبار و افزایش مالیات برای رشد درآمدهای دولتی در مسیر رفع مشکلات اقتصادی هستند و این مسئله قابل پذیرش نیست.

    الله‌کرم تصریح کرد: اقشار ضعیف جامعه به شدت طرفدار جلیلی هستند و زمانی نیز همین اقشار که ما خود نیز در زمره آنها هستیم طرفدار احمدی‌نژاد بودیم؛ ولی هم اکنون به خاطر عملکرد سال‌های اخیر احمدی‌نژاد و همنشینی وی با مشایی حاضر به دفاع از احمدی‌نژاد نیستیم.

    رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله یادآور شد: عدالت احمدی‌نژاد تحت تأثیر عدالت لیبرالی و مدل چاوز بوده و این مدل در نظام اسلامی کارآمد نیست.

    به گفته الله‌کرم تفاوت جلیلی با احمدی‌نژاد تفاوتی فرهنگی است و جلیلی چون دارای فرهنگ قرآنی است هیچگاه دچار فرهنگ لیبرالی نمی‌شود.


    در مورد کار اجرایی:
    ما بهتر است به روسای جمهور قبلی نگاه کنیم که همگی (بجز هاشمی) کار اجرایی خفن نداشتند!
  • مصطفی
  • قابل توجه شافی  و حسین: 
    می گویند دکتر سعید جلیلی،سابقه اجرایی ندارد، سابقه مدیریت مراکز کلان کشوری را ندارد!
    در جواب باید بگوییم؛ در بحث مدیریت، توانایی شخص در اداره کردن ملاک است. اگر شخصی توانایی آنرا داشته باشد که بتواند در سخت ترین شرایط بهترین تصمیمات را بگیرد، می توان گفت که آن شخص استعداد مدیریت را دارد. این سخنان فقط در قالب تئوری صحیح نیست بلکه در عمل، صحت و درستی خود را به اثبات رسانده اند.
    برای مثال، مقام معظم رهبری قبل از رسیدن به پست ریاست جمهوری، آیا سابقه مدیریت مراکز کلان کشوری را داشتند؟! ولی آنقدر موفق ظاهر شدند که امام خمینی (ره) از ایشان درخواست کردند یک دور دیگر هم وارد صحنه شوند.
    مثال دیگر، شهید حسن باقری، این شهید بزرگوار در میان نظامیان لقب نابغه جنگ را به خود داده بود، سوال اینجاست، آیا ایشان تا به حال جنگ دیده بودند؟! آیا تا قبل از شروع جنگ در بین نیروی  های نظامی بودند و سمت نظامی داشتند؟! ایشان یک معلم ساده بودند که هیچ ربطی به مسائل نظامی ندارد! و البته بسیاری دیگر از فرماندهان نظامی دوران دفاع مقدس که جنگ ندیده بودند ولی جنگ را مدیریت کردند. در بارز ترین مثال باید حضرت امام خمینی (ره) را مثال زد؛ آیا ایشان که بزرگترین و مهم ترین مقام سیاسی کشور را در سخت ترین شرایط در دست گرفتند، سابقه ی مدیریت مراکز کلان کشوری را داشتند؟! چه بسا که همان موقع افرادی بودند که می گفتند، حضرت امام انسان صالحی است ولی توانایی اداره کشور را ندارد که بحمدالله عکس آن ثابت شد.
    یک رئیس جمهور باید با شمار زیادی از موضوعات روز کشور آشنایی داشته باشد. اقتصاد، فرهنگ، امور خارجی، مسائل نفتی، تجاری و بازرگانی و ... . آیا همه ی رؤسای جمهور باید سابقه ی مدیریت کردن همه ی این مراکز را داشته باشد؟! تونایی مدیریت در درجه اول ملاک است.
    جناب دکتر سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای امنیت در جلسات مختلفی که با 6 کشور قدرتمند جهانی داشتند، نشان داده اند توانایی گرفتن بهترین تصمیمات را در سخت ترین شرایط دارند. نماینده های غربی 1+5 در جلساتی که با جمهوری اسلامی ایران داشتند، برای گرفتن هر تصمیم از مقامات بلند پایه خود کسب تکلیف می کردند ولی جانباز سرافزار کشور (دکتر سعید جلیلی) با توکل بر خدا و تکیه به تدابیر خود بهترین تصمیمات را گرفته و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ ابر قدرت ها کشاندند.
    و من الله توفیق
    این کامنت رو توی مطلب علیرضا حدادی نوشتم.اینجا هم میگم چون به نظرم لازمه.ضمنا راجب مطلب  بالا و سایر نظرات تصمیم گرفتم چیزی نگم.منتها برا اینکه موضعم رو مشخص کرده باشم میگم با مطلب سید رسول موافقم.

    شاید بگید این مطلب ربطی به موضوع نداره اما فکر کنم خودهامون بدونیم چی میخام بگم-ممکنه طولانی باشه اما خاهشا تا آخرش بخونید:
    قرار بود ساعت 6 از آموزش برگردن اما ساعت 4 برگشته بودن.تقریبا 15 کیلومتری اومده بودن که حاج احمد وسط راه دیدشون.پرسید مگه قرار نبود ساعت 6 برگردین؟!! گفتن آموزش تموم شد برگشتیم. حاج احمد که معلوم بود عصبانی شده دستور داد 15 کیلومتر رو دوباره برگردن برن جای اول.بعد هم رفت همه نیروها رو جمع کرد بالای تپه ایستاد و گفت اگر آماده عملیات هستید یه خیز 5 ثانیه برید! بچه ها خراب کردن و حاج احمد ناراحتیش بیشتر شد.به فرمانده شون دستور داد: برادر وزوایی! یه خیز 5 ثانیه برو!
    شهید وزوایی که معلوم بود به غرورش برخورده خیلی محکم گفت نمیرم! حاج احمد که از عصبانیت سرخ شده بود گفت برید سلاح این فرمانده رو بگیرید! شهید وزوایی خیلی محکم گفت: سلاحمم تحویل نمیدم!
    یک طرف حاج احمد بود و دستورش و یک طرف هم وزوایی و امتناعش! خوب میدانستم خمیره ی این دو نفر از یک آب و گِل سرشته شده.هردو به عشق امام و جنگ بود که آمده بودند.

    راوی اول: با هر زحمتی بود شهید وزوایی رو بردم تو سنگر.کار به جایی رسید که شهید وزوایی گفت من اینجا نمیمونم جنگ که فقط خوزستان نیست.تیپ رو برمیدارم میرم غرب!...

    راوی دوم: با حاج احمد داشتم حرف میزدم تا آرومش کنم.اولش گفت: من با آدم بی نظم میانه ای ندارم لطفا دخالت نکنید! نیم ساعتی که براش صحبت کردم ورق برگشت.گفت یعنی واقعا برادر محسن(به تعبیر "برادر" دقت کنید) از من رنجیده؟!!یعنی واقعا میخاد بره غرب؟!! و الله من او را به قدر برادرم دوست دارم. صداش میلرزید و اشک میریخت...


    راوی سوم: حاج احمد گردان رو جمع کرد و شروع کرد به سخنرانی: برادرهای عزیز من اگر قطره ی خونی از بینی یکی از شما بیفتد اینطور نیست که صرفا باید جواب پدر و مادرتان را بدهم.والله باید جواب خدا را هم بدهم که چرا شما در وظایف نظامی تان درست عمل نکردید که یک قطره خون از بینی یکی افتاد...

    بچه ها همه گریه میکردند.صحبتهای حاج احمد تمام شده بود.رفت جلو و محکم برادر وزوایی رو بغل کرد و صورتش رو بوسید.گفت: آقا محسن شما امیدهای اسلام هستید...شهید وزوایی هم گفت: حاج آقا ما تابعیم وتحت امر شما.


    الان همه ی اینها چه راوی ها و چه حاج احمد و شهید وزوایی پیش ما نیستن. حاج احمد که جاوید الاثر شده و بقیه هم شهید.منتها خاستم اینو بگم: ما اگه بحث هم میکنیم با هم اگه مثلا دعوا هم میکنیم یادمون نره با هم داداشیم و رفیق.اگه تندی هم میکنیم تو نظرات یادمون نره که: جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت!
    انتخابات با هر نتیجه ای تموم میشه بالاخره! منتها قیامت ما میمونیم و داداشهامون و رفیقامون.
    مخلص داداش علیرضای حدادی  وداداش سید رسول حسینی نواز هم هستم.
  • سرباز صفر
  • سلام
    نظر شما بجاست ....
    خیلی خوب میشه اگه برای تمامی کاندیدا ها بخصوص آقای قالیباف مزایا و معایب رو از ریشه افکار تا عمل بیان کنید ....
    بسم الله القاصم
    ممنونم که میخوای چشمای بسته ما رو باز کنی ولی با چشم بسته میگم:مغالطات متنت انقدر زیاد بود که نشمردمشون.
    مثلا آقای قالیباف و رضایی و حداد و ولایتی با کی مشورت کردن و اومدن؟ با حاج خانوم؟
    توقع نسبت به مشورت با آیت الله مهدوی  که ایشون خودشون هم اینو مطرح کردن تا حدودی به جاست ولی چیزی از صلاحیت جلیلی کم نمیکنه.

    راستی مکرر شنیدم که امام ره با گفتن اینکه جامعه مدرسین باید در مسائل مهمتری مثل خبرگان اظهار نظر کند این جامعه مهم رو از دخالت در موارد این چنینی منع کردند.
    ضمنا منظورتو از مشورت با جامعه مدرسین نمیفهمم شاید منظورت همون مخصوصا آیت الله مهدویه، و الا این جامعه اعضای متعددی داره که هنوز هم سر یک کاندید بخه اجماع نرسیدند چه برسه موقع ثبت نام جلیلی.
    ضمنا آقا که انقدر اطلاعاتشون کم نیست که ندونن دبیر شورای عالی امنیت ملی به درد ریاست جمهوری میخوره یا نه و دنبال شاهد عینی از مدیریت اجرایی یعنی چیزی شبیه یک بزگراه ۳۵ کیلومتری بگردند و حتی خیلی بعید میدونم به کسایی که نقاط قوت دولت پرکار و پر ثمر نهم و دهم رو مورد تخریب و حمله و سیاهنماییقرار میدن اونم تازه نه یه بار و دو بار رای بدن.
    والعاقبه للمتقین..
  • دلگراف
  • انتخاب جلیلی، احساسی نیست بلکه عقلانی است.
    ا- شما از کجا اطلاع داری که ایشون با کسی مشورت نکرده؟
    2- جذب حداقلی دفع حداکثری تهمت است و نمی شود بر مبنای یک خبر از میان انبوه خبرها به این نتیجه رسید.
    3- شما با کدوم مبنا اخراج 27 نه و 17 سفیر نالایق رو نشانه عدم ثبات مدیریتی می دونی؟
    4- در مورد سابقه ی کار اجرایی:
    الف: اگر درست باشه که نیست چون اگر سابقه کار اجرایی نداشتند که شورای نگهبان  تایید صلاحیت نمی کرد.
    ب: اگر شورای امنیت ملی یه گروه شش نفره است، رئیس جمهوری هم یه گروه از وزراست.
    ج: چه کسی گفته که شورای امنیت ملی فقط در مذاکره خارجی فعالیت دارد؟ از اسمش پیداست "ملی" یعنی مدیریت و برنامه ریزی امنیت ملی؛ از دستگیری ریگی بگیر تا مذاکره با اشتون؛ کار رئیس جمهور هم  مدریت و برنامه ریزی برنامه های ملی است.
    د: لفظ "کار اجرایی" شده یه تکیه کلام برای تخریب یا نفی یک کاندیدا؛ کلا یه لفظ کلیشه ای و مسخره ایه برام
    ر: بنده معیار های مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور آینده رو حفظ نکردم، آیا سابقه کار اجرایی هم یکی از اون هاست؟
    5- مسئله ی "ساکت فتنه بودن" درباره ی مسئولینی مطرح می شود که همیشه در صحنه ی روزنامه ها و رسانه حضور دارند و برای هر واقعیتی حرفی می زنند اما به فتنه که می رسد حرفی نمی زنند؛ آقای جلیلی یک مسئول است و فقط به فکر انجام مسئولیتش بدون هر گونه اسم و رسم پیدا کردن و دبدبه کبمبه بوده و حضور چندانی در رسانه ها نداشته و مردم هم به خاطر مذاکرات هسته ای اخیر هست که می شناسندش..
    در کل تحلیل(نمی گویم تخریب) خوبی نکردید.
    یا علی

    اقای شافی - البته شاید هم خانوم شافی، نمیدونم، چون خودش که حداقل جرات نکرده معلوم کنه زنه یا مرد ولی هر چی هست بالاخره نظر داده- حرفات خیلی شبیه دوست ضد انقلابمه که از وقتی که دانشگاه م.تبوعش در اروپا راهش نداده به خاطر ایرانی بودنش افتاده به گفتن همین حرفا و یاد بازرگان میندازه منو و به یاد فرماندهان خائن سپاه تنهاترین سردار یعنی امام حسن مجتبی ع که او رو مجبور به صلح کردند بخاطر چند هزاری دینار و ...
    و ما ابرئ نفسی...
    راستی این قضیه سفرا رو هم بدجوری سوتی دادی. دیگه جایی نگو...
    جناب اقای علی

    بنده بانویی هستم مسلمان.
    زحمت یک سرچ را داشته باشید در فضای نت متوجه میشوید هویت بنده رو.


    لطفا ایات کلام الله رو برای پوشاندن خبث طینت علنی تان زره نکنید
    وامصیبتا اگر امثال شما دور اقاسعید را گرفت باشید....

    کدام اکاذیب؟
    حالا اگر عده ای نقد داشته باشند بر حضرت امام سعید جلیلی ! و جوی که من و شما برای ایشان به راه انداخته ایم مصداق اکاذیب و انحراف و بدعت و محاربه میشود؟

    وای بر ان روزی که ماها تحمل انتقاد  و اختلاف سلیقه بین خودمان را هم نداشته باشیم
  • علیرضا
  • سلام اقا سید رسول خواهشا این متن ناقص بنده  رو لطف کن با دقت بخون ، انشاالله جواب نقدهایی (شبهاتی) که مطرح کردی رو بگیری ؛ من به تفکیک مورد بحث می کنم :

     

    1.      طبق صحبت خود اقای جلیلی ، ایشون گفتن که بنده برای ورود به صحنه انتخابات با افراد زیادی مشورت کرده ام ولی فعلا صلاح نیست اسم آنها را ببرم . درمورد دیدار با آیت الله مهدوی کنی این رو بگم که چون کاندیدای مورد حمایت حاج اقای مهدوی ، غیر جلیلی است ایشون نرفتن به دیدارشون وگرنه ایشون درخواست رو برای دیدار داده بودن ... (من خودم از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام هستم و نظراتی که حاج اقا در درسهای اخلاقشون در مورد جلیلی به طور پراکنده می دن رو کاملا در جریانشون هستم) ، اقای مصباح هم که در دیدار با اقای جلیلی حمایتشون رو از ایشون اعلام کردن(حالا چرا ما داریم این مسئله رو پررنگ می کنیم و می خوام از توش اختلاف در بیاریم نمی دونم!!!! الله اعلم )

    2.      ایشون حمایت های زیادی از طرف جامعه نخبگانی  و بالخصوص مردمی دارند ... حمایت امثال اقایانی چون حجه الاسلام خزعلی ، حجه الاسلام علوی گرگانی ، حجه الاسلام مصباح ، حجه الاسلام پناهیان ، اقای طالب زاده ، پروفسور درخشان و ... بسیاری دیگر گواهی بر این مدعاست ... همچنین ایشون در شبکه خبر طی مصاحبه ای که داشتن اعلام کردن که بنده شاید از کسانی برای پست های وزارت خانه ها استفاده کنم که اصلا مشی سیاسیشون با بنده هماهنگ نباشه و به بنده هم رای نداده باشن ... (این صحبتای خودشونه حالا ما یجور دیگه می خوام تفسیرش(تحمیلش!) کنیم این دیگه خیلی بی انصافیه)

    3.      رفیق عزیز اخه چرا حرف نادرست می زنید ... اقای صادق شهبازی در دانشگاه امام صادق گفتند که ایشون در زمان تصدی وزارت خارجه  که 6 سال بود (از 70 تا 76) نه یک سال!!! 17 سفیر و نه 27 سفیر !!! را به دلیل مفاسدی که داشتند اخراج کردند . این کجا عدم ثبات در مدیریت هست ... ما الان حدود 110 الی 120 سفیر در کشورهای خارجه داریم ایشون حق ندارن در 6 سال 17 نفر رو اخراج کنن ؛ اونوقت اگه اخراج کنن متهم میشه  به عدم داشتن ثبات در مدیریت !!!!؟؟؟!

    4.      رفیق عزیز چرا می خواهیم نظر ناقص خودمون رو به جامعه تحمیل کنیم ... چرا ما فقط در جهت پخش شبهات هستیم ... چرا دنبال راه حل و پاسخی برای رفعشان نیستیم ... شما انصافا چقدر در مورد شبهه ای که برات پیش اومده دنبال راه حل گشتی ؟؟؟!!! اولا که شورای عالی امنیت فقط نهادی برای مذاکره با 6 نفر نیست . در شورای عالی امنیت ملی ، مسائل اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و یکی از وظایفشان هم پیگیری مسائل هسته ای است و نه تمام وظیفه ی انها (دقت بفرمایید!!) ؛ من به چند مورد از فعالیت های موثر این نهاد در حوزه اجرا !!! و نه فقط در تصمیم اشاره می کنم :

    الف) تشخیص فساد 3 هزار میلیاردی و رفع ان (این کار که الان تموم شده ، خیلی ها می خوان به ناحق تموم شدنش رو به خودشون نسبت بدن )

    ب) در جریان قضایای ریخت و پاش بازار ارزی (مسائل اقتصادی) ، پیشنهاد راه اندازی مرکز مبادلات ارزی از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که توسط دکتر جلیلی اداره می شود مطرح شد و مشاهده کردن (البته اهل فنش ، نه من و شما)که بازار ارز از اون التهاب افسارگسیخته فروکش کرد .

    ج) در جریان مسئله فتنه 88 هر روز در شورای عالی جلساتی برای بررسی و تحلیل اوضاع جامعه در دبیرخانه تشکیل می شد .

    و ... (درنهایت این جزوه رو به شما معرفی می کنم که اطلاعاتی مختصر در مورد شورای عالی امنیت ملی بدست بیارید : http://uploadtak.com/images/k452_amneyatmeli.pdf)

    و مطلب دیگر این است که اولا آقای جلیلی نمی خواد اپراتور بشه که با 4میلیون ادم سر و کار داشته باشه !!! ، ایشون وزرا رو کنترل می کنه و از طریق وزراشون بر افراد دیگر نظارت می کنه ... ثانیا من رشتم اقتصاد هست و تیم اقتصادی ایشون رو از نزدیک می شناسم ، همین که بزرگانی !!! همچون جناب پرفسور درخشان (سوابق اجرایی و فنی و علمی ایشون رو یه نگاهی بندازید ) از دکتر حمایت کردن بدونید انشاالله اینده ی خوبی در انتظار اقتصاد کشورمونه ... و ثالثا عده ای از علمای بزرگ وقتی که حضرت امام ره می خواستن قیام کنن می گفتن اقا الان صلاح نیست شما قیام کنید اگه رژیم سرکوبتون کنه برای همه روحانیون بد میشه و جایگاهمون در جامعه از بین میره ولی امام چون پیرو مکتب و گفتمانشون بودن و اعتقاد راسخ به پیروزی گفتمانشون داشتن وارد عرصه شدن و نهال انقلاب رو با قدرت کاشتن و تا الان هم سرپا هست الحمدلله  ... اقای جلیلی هم همون نظر امام رو دارن(البته جایگاه امام به مراتب از دیگران بالاتر است) که اگر با گفتمان اسلامی جلو برویم و از نیروهای متعهد و متخصص استفاده کنیم همه مسائل ما از جمله اقتصاد هم انشاالله حل میشود ...

     

    مطلب اخر من اینه که رفیق ما باید ملاک های اقا رو جلومون بذاربم و دقیقا کاندیدا رو با اونها بسنجیم و اگر هم مشکلی بود بیایم کمک کنیم تا حل بشه نه اینکه فقط شبهه ایجاد کنیم ....

    ببخشید طولانی شد

    انشاالله مورد استفاده قرار بگیره

    یاعلی

    درود بر آسید رسول روشنفکر گروه که در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری اش رفته از دیگران پرسیده که اداره نمودن یک مدرسه چقدر سخت است ( فقط مم باب مزاح)
    برسیم سر اصل مطلب : خیلی نکات به نظرم می رسدکه بعضی اشاره میکنم:
    1- دلیل اول اهتمام به امر مشورت:
    دوست عزیز کدام یک از 3 کاندیدای اصولگرای دیگر برای اجازه کاندیداتوری با علما و فضلا مشورت کرده و کسب اجازه نموده اند؟ اگر منظورتان دیدار با علماست که همه این کار کرده اند ولی بعید می دانم هیچ کدام این کار را کرده باشدند و اگر هم انجام داده اند این کارشان انقدر از روی اخلاص باشد که اگر الان همان علما بگویند بروند کنار این کار را انجام دهند. اگر انجام داده اند که من ندیده ام نمایشی بوده است.
    در ضمن دوست عزیز شما چگونه از این حرکت چنین برداشتی کردید واقعا تمام  تحلیلتان بر روی یک اما و اگر و یک اتفاق بنا نهاده اید؟ بابا شما که دم از تقوا می زندید ( من هم می زنم) به این راحتی به دیگران انگ این روحیه را می زنید ؟ پس انگ اردوغان به قالیباف و تکنوکراتی را هم قبول کنید که به ظاهر و بدون هیچ توضیحی دوستان هم همین گونه نظر داده اند؟ بدین ترتیب که تقریبا اغلب ایراداتی که بر روی قالیباف گرفته اند درست است! 
    2- دلیل دوم جذب حداکثری و دفع حداقلی
    این قسمت که به نظرم شاهکار مقاله است چون بدون هیچ دلیل و آوردن نظر کسی یا صحبت خود کاندیدا و یا شاهد مثالی این عبارات نوشته شده است ببین دوستم تیم اقتصادی آقای جلیلی متشکل از پروفسور درخشان ، دکتر پیغامی، دکتر زاهدی وفا، دکتر زریباف از تمام سلایق تشکیل شده است. در ضمن نمی دانم چه مقدار با جریان های دانشجویی رابطه داری... تقریبا تمام جریان های دانشجویی اصولگرا برای ایشان تبلیغ می کنند. به نظرم سید جان هیچ دلیل شاخصی برای این قسمت ذکر نکرده اید.
    اما بنده این را در مورد دکتر قالیباف بگویم که اگر رئیس جمهور شوند شما قول می دهید از دکتر جلیلی در بحث شورای عالی امنیت استفاده کنند؟ مگر شما نمی گویید ایشان در این پست عالی هستند... بنده میگویم چگونه می توانید این نکته را در مورد اقای قالیباف اثبات کنید؟ دوستم! 



  • نظردهنده
  • علی اقا
    شافی محترم نظرشون رو گفتن ...
    شما هم اگه می خوای نقد کنی باید طبق کلام حضرت اقا نقد منصفانه بکنی نه نقد مخرب ...
    من هم به صحبت هاشون نقد دارم ...
    این رو هم دقت کن علی اقا که مردم صلاحیت یک کاندیدا رو با اطرافیان و طرفداراش می سنجن ، سعی کنیم در شان کاندیدامون (دکتر جلیلی)رفتار کنیم ...
    یاعلی
    برادر گرامی مورد پنجم حضرت عالی  حقیقتا بی اساس است.
    با این استدلال شما در انتخابات شورای شهر هم بیاییم بگوییم فلانی ساکت فتنه بوده است.
    اما به این فکر نکینم که فلانی بیچاره در آن جایگاهی که بوده اگر  بخواهد راجع به فتنه موضع گیری کند ماها همه خبر دار میشویم یا نه.
    مقصود این است که بیخود اصرار روی این لغت نداشته باشیم و سعی نکنیم تا از جای کم اوردیم  همه ی مسئولین را به سکوت در شرایط فتنه  ان هم بدون سند محکوم کنیم.

    اما بنده شما را ارجاع میدهم به همان چند خط بالاتر خودتان
    که فرمودید دبیر شورای عالی امنیت ملی  یک مقام امنیتیست و نه اجرایی.
    خب اگر این منصب حقیقتا امنیتی باشد که هست پس مطمئن باشید جناب دکتر جلیلی موضع گیری شان در قضیه ی فتنه از من و شما  شفاف تر و به حق نزدیک تر بوده است

    لذا خواهشمندم در انتقادات خود جانب حقیقت را نگاه دارید
    ادامه:
    چه کسی گفته این ملاک مناسبی است که افراد با مدیران قبلی و اقراد معروف کار کنند؟ اصلا یکی از شعارهای مهم آقای قالیباف شکاندن دور بسته مدیران کشور است که در مناظره هم تکرار کردند؟ اصلا این بسته دوساله آقای قالیباف با مشورت آقای نادران و توکلی و... نوشته شده؟ اصل حرف خیلی مناسب است ولی مصداق ها و نوع نگاه غلط است.

  • حسین .
  • سلام

    چرا دکتر جلیلی؟

    http://havaryoon.ir/post/374/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C
    دلیل عدم ثبات مدیریتی:
    دوستم واقعا شما استدلال هایت قوی نیست یعنی شاهد مثالی که می آوری قابل تکیه نیست با این شاهد مثالها به والله یکی از دوستان مشترکمون گفت که فامیلشون که توی کارهای عمرانی شهرداری از کارهایی که اونجا افتاده چه چیزی هایی تعریف کرده !!!! این دلیلی می شود بر انضباط مالی افتضاح در آقای شهردار! می دونی شورای شهر، روزنامه همشهری، روزنامه کیهان چه اعداد و ارقامی برای تونل توحید که قرار بود با 130 میلیارد تمام شود ذکر کرده اند 320 میلارد، 420 میلیارد و.... 
    دلیل پنجم: مدیریت اجرایی
    این پاراگراف من را کشت:
    «دیگر زمان ریسک نیست ما از توان اجرایی جناب جلیلی چه میدانیم؟اگر میدانیم چقدر مطمئنیم؟ اگر مطمئنیم با کدام معیار شهودی این اطمینان را بدست آورده ایم؟ از روی جو این اعتماد بدست نیامده؟ این اعتماد کاذب نیست؟»
    یکی برای من معلوم کند مدیریت اجرایی قوی چه ربطی به مدیریت اقتصادی قوی دارد؟ کی گفته هر کس مدیریت اجرایی قوی دارد به خوبی اقتصاد را هم می تواند مدیریت کند؟ 
    دوست عزیز انتخاب رئیس جمهوری دارای ریسک است. شما قول می دهی آقای قالیباف همه این کارهایی که گفته انجام دهد؟ اقتصاد نیاز به فکر و ایده دارد نه به کار و کار و کار
    اقای جلیلی به علت حضور در شورای عالی امنیت با تمام مشکلات و محدودیت ها و تحریم ها انس دارد و زمان مناسب برای چاره اندیشی. ببین در صحبت هایش بارها از ظرفیت کشاورزی صحبت کرده و آنها را یادآوری نموده. این نشان می دهد در زمینه اقتصادی بی برنامه نیست. در ضمن یاد آوری کنم برنامه های بعضی ها را که 6 سال برای کاندیداتوری آماده هستند را در مناظره فرهنگی دیدیم خدا کند برنامه های اقتصادی شان مثل برنامه فرهنگی شان نباشد
    راستی با استدلال پنجم شما بنده هم ساکت فتنه بودم

    به نظرم این قدر روی کار اجرایی زوم کردید که....

    کار اجرایی کردن لازم است  اما کافی نیست

    ما باید معدل کاندیدا ها را در کارنامه ی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ... بسنجیم

    داشتن یک مشاوری که کار اجرایی کرده باشد و در سیاست گذاری ها به رییس جمهور کمک کند کار سختی است ؟؟؟؟ یا حتما فقط رییس جمهور باید کار اجرایی کرده باشد

    چه اشکالی دارد کسانی که الآن کاندیدا هستند پس از انتخابات از یکدیگر استفاده کنند به عنوان مشاور ، معاون اول  یا سمت های دیگه

     

    در آخر به نظرم به جای تخریب این و اون بیاییم مزایای همه ی کاندیدا ها را بیان کنیم و در این بین اصلح خودش معلوم  می شود ( این بدیهی است که همه ی این ها صالح هستند و قابلیت ریسس جمهور کشور اسلامی ایران شدن را دارند - چون صلاحیتشان احراز شده است - )

    سلام اقای علیرضا جوابهای بسیار خوبی دادید بسیار استفاده کردم اگر مجددا اومدید و نظر منو دیدید یه ادرس ایمیل برا من بذارید تا سئوالاتی که در ذهنم هست ازتون بپرسم 

    واما شما اقای رسول حالا بعد اینهمه صغرا کبرا میخواین بگین شخص اصلح کیه؟
  • علیرضا
  • سلام
    1:
    شما از کجا میدانی که ایشان مشورت نکرده است ! حتما باید مثل سایرین ! برای ریا کاری !!! برود و یک هیئت 10 نفر را مثل دم ! با خودش همرا کند ! برود پیش بزرگی تا امثال شما فکر کنید ایشان !!! مشورت کرده است ؟ یعنی مشورت در یک جلسه حاصل می شود ؟
    2:
    اولا همان تیم کابینه ی موفق دولت نهم الان همراه ایشان هستند !
    حق هر رئیس جمهوری است که حداقل کابینه اش از هم فکرانش باشد !
    آقایان توکلی !!! همیشه مخالف بودند ! و فقط با امثال هاشمی کمی موافق اند !
    3:
    اولا 27 نفر نبوده است ! و 17 نفر بوده است ! دقت کنید !
    دوما !!! این 17 نفر به دلیل فساد که جرماشن نیز احراز شده و دادگاه هم حکم داده است از کارشان با قاطعیت برکنار شده است !
    شما می دانید یک سفیر نماینده یک کشور است ! اگر سفیری حرمت نگه ندارد ! حرمت کشورش از بین می رود !
    4:متاسفانه ! بعضی از انسان جون در رابطه با چیزی ! اطلاعاتی ندارند ! نمی گویند ما چیزی نمی دانیم ! می گویند فلان چیز بد است ! یا بدون اهمیت یا کم اهمیت است ! درسته ؟
    جناب عالی می توانی فقط سه مورد از وظایف شورای امینت ملی را برای بنده بازگو کنی ؟
    می دانی مسائل کلان مدیرتی چه در حوزه بهداشت و چه در اقتصاد و چه در سیاست باید از فیلتر شورای امنیت ملی عبور کند و بعد به تصویب مقام معظم رهبری برسد !
    شما می دانی ! بعد از خانه نشنی 11 روزه رئیس جمهور ! تمام جلسات را تا به امروز سعید جلیلی مدریت کرده اند در شورا !!!
    برای شما متاسفم که می گویی سکولاریزم !!!!
    در ضمن کمی اطلاعات خودت را بالا ببر !
    5:
    عزیز ! من ! در ایام فتنه موضع گیری اشخاصی مثل سعید جلیلی دردی را دوا نمی کرد و نخواهد کرد ! موضع گیری را باید کسانی می کردند که ادعای دوست قدیم بودن و یار رهبری بودن وسردار جنگ بودن و مشاور رهبری بودن باید می کردند درسته ؟
    در ضمن !
    حصر خانگی سران فتنه از مصوبات شورای امنیت ملی بوده است !
    پیگیری حادثه ی مهم بازداشت گاه کهریزک و مامور ارسال گزارش محرمانه به امام خامنه ایی بر عهده ی سعید جلیلی بود که رهبری این گزارش را بسیار دقیق و مهم توصیف کردند ! اگر کمی جستجو کرده باشی !
    نه عزیز من ! برچسب هایی مثل ارتباط با جریان انحرافی و فتنه ! به هرکسی بجشسبد ! به آقا سعید ما نمی چسبد !
    راستی شما می توانی برای حرف هایت ! قسم بخوری ؟
    بنده درحضور همگان از شوخی خودم عذرخواهی میکنم شاید تو جمع خوب نبود
    سلام دوست عزیز...
    ممنون که سر زدین...
    خوش حال میشیم که با هم تبادل لینک داشته باشیم...
    در مورد پستتون باید عرض کنم که:
    من از یک نظر دیگه از اقاى جلیلى ناراحتم...
    اگه دقت کنین جوى که ایشون راه انداختن همون جو سال 88  اقاى  احمدى نژاده...
    از این نظر که در سال 88اقاى  احمدى نژاد با بیان مسائلى مثل ظهور و امام زمان تفکر عمومى خصوصا بچه مذهبى ها رو به دست آوردن...
    بچه مذهبى  ها که البته خود بنده هم شامل اونا میشم ولى با جهت گیریه دیگه...
    اونا فکر میکردن که بله...احمدى نژاد یار امام زمانه و فقط اون صلاحیت داره پس اومدن و از دل و جون واسش مایه گذاشته...که دست آخر دیدن نه...همه چیز بر عکس شد...
    اقاى جلیلى هم یه هموین جوى رو فقط به شکل دیگه راه انداختن...ایشون به جاى امام زمان از رهبرى مایه گذاشتن...
    و مردم رو به این باور رسوندن که جلیلى گزینه رهبره...در حالى که خود اقا سه بار گفتن که طرف هیچ کسى نیستن...
    اگه فیلم تبلیغاتتبلیغاتیشون رو  هم  دیده باشین متوجه میشین که ایشون به جاى بیان برنامه خودشون مدام حرف هاى رهبرى رو نشون میدن...
    خوب مرد مومن ما قراره به تو راى بدیم بگو خودت چى دارى...
    و الان متاسفانه داریم میبینیم که همون بچه مذهبى ها بدون هیچ تاملى فقط با بیان اینکه ایشون ولایتى هستن دنبالشون افتادن...
    که متاسفانه نتایج بدى رو دنبال داره...
    اقاى جلیلى فرد بسیار محترمى هستن ولى هنوز به تجربه بیشتر احتیاج دارن که انظااللهدر ایاینده بتونیم  به  عنوان  یکى  از  مزینه  هاى  خوب  برتى  ریاست  جمهورى  روشون  حساب  کنیم...
    ددر آینده...

    ببخشید قسمت اخر کامنتم نا مفهوم شد...
    آقاى جلیلى فرد بسیار محترمى هستن اما به نظر بنده  هنوز  به  کسب  تجربه  نیاز  دارن...
    انشاالله که بتونیم در آینده به عنوان یکى از گزینه هاى خوب ریاست جمهورى روشون حساب کنیم...
    در آینده...
  • جمشیدی
  • بسم الله

    سلام

    اذ یتلقی المتلقیان عن الیمین و عن الشمال قعید

    ما یلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید

    و جائت سکرة الموت بالحق ذلک ما کنت منه تحید

    سوره ق آیان 17 و 18 و 19

     

    جناب جمشیدی با عرض سلام
    لطف کنید این عباراتی که نوشتید رو برای ما بی سوادها هم ترجمه و تفسیر کنید.

    اما دوست عزیز جناب آقای طه:
    به نظرم در مقایسه احمدی نژاد با جلیلی دارید اشتباه میکنید.
    الان ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که گوش به فرمان و مطیع رهبری باشه.
    ارجاع دادن به سخنان آقا رو اسمشو نذارید مایه گذاشتن از آقا.
    ما باید به این افتخار کنیم که گفتمان حضرت آقا در صحبت های آقای جلیلی پیدا می شه.
    این خیلی نکته ی خوب و نقطه ی قوت هست.
    برنامه های ایشون مدون و مشخص در سایتشون هست.چیزی که نیاز جامعه برای تصمیم گیری هست ، مشخص کردن گفتمان هست.
  • mohamadbahreh
  • سلام .

    حداد عجب آدم خوبیه .

    من که عاشقش شدم .

    باید این شخص را الگوی خودمون در زندگی قرار بدیم.

    حسین اقا حرف شما درسته...
    ما به یک رئیس جمهور احتیاج داریم که گوش به فرمان رهبرى باشه...
    اما مسئله دقیقا همینه...
    آیا فقط جناب جلیلى ولایت مدار هستن؟؟؟
    در مورد ولایت مدار بودن تمام کاندیداها البته به جز روحانى و عارف که یه حرف و حدیثایی پشت سرشونه...
    در 6نفر  دیگه با توجه به ثوابقشون هیچ شکى نیست...
    پس چرا صحبت ولایت مدار  بودن رو فقط در مورد ایشون حرف میزنن...
    بزارین روشن تر بگم حرف هایی رو که مردم در مورد کاندیداها نیزنن...
    ولایتى:بهتر شدن روابط خارجى
    قالیباف:مرد کارهاى زیربنایی و اجرایی
    رضایی:حلال مشکلات اقتصادى
    عارف:یه تیپى شبیه خاتمى
    روحانى:تقریبا هم عقیده با عارف
    غرضى:مرد خوبیه حرفاشم منطقیه ولى...
    حداد:مرد متین و با شخصیتیه اما نباید کاندید میشد...سیاسى نیست
    جلیلى:ولایت مدار
    خوب اینا حرفاییه که خود مردم میزنن...
    اکثر مردم نقطه قوت جلیلى رو ولایتمدار بودن میدونن...
    اما آیا فقط ایشون ولایت مداره و بقیه ضد ولایت؟؟؟
    حالا شاید موضع شما فرق کنه ولى  خدایش  حرف  مردم  همینه  دیگه...
    آیا فقط داشتن این ویژگى براى اداره مملکت کافیه؟؟؟
    1.چرا دکتر جلیلی در آخرین ساعات ثبت نام کرد؟ آیا دکتر جلیلی اهل مشورت است؟

    -    اولاً آن که ایشان برای ورود به عرصه نیاز به اتمام حجت داشت. از طرفی ثبت نام خود را منوط به سایر افراد و آرایش انتخابات کرده بود. از این رو بنا به گفته خودش، تا آخرین ساعات برای آمدن، تأمل و مشورت کرده است.
    -    ثانیاً آن که ورود ایشان به عرصه به این معناست که ایشان خود را نسبت به دیگران اصلح تشخیص داده، چرا که معتقد است اگر کسی، فرد دیگری را نسبت به خود اصلح بداند، جایز نیست به عرصه ورود کند.
    -        ثالثاً آن که عدم اطلاع رسانی عمومی برای کاندیداتوری، لزوما به معنای عدم مشورت با دیگران نبوده است!
    -    سوره نور آیه 62 (إِنَّمَاالْمُؤْمِنُون َالَّذِینَ آمَنُوابِاللَّه ِوَ رَسُولِهِ وَ إِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَم ْیَذْهَبُوا حَتَّى یَسْتَأْذِنُوهُ) ؛ انتخابات یک امر جامع هست شما نمی توانید بدون اینکه مخصوصا در چنین موضوعی آن هم در چنین سطحی را شما بدون اینکه یک همچنین اجازه و مشورت را داشته باشید وارد بحثش شوید. البته آن نکته ای که اهمیت دارد این است که این استئذان و بحث نباید خدای نکرده به معنای سوء استفاده از این بحث بشود برای همین دکتر جلیلی در اولین مصاحبه ای هم که بعد از ثبت نام در فاینشنال تایمز داشتند اعلام کردند رهبری در ایران جایگاه شان بسیار بالاست و افرادی که کاندیدا می شوند هر کس خودش باید بیاید اما اینکه در این موضوع حداقل کسانی که قائل به ولایت و این گفتمان هستند باید چنین  استیذانی را داشته باشند و عمل کرده باشند.

    2. جلیلی مثل هندوانه سربسته می ماند از کجا معلوم عاقبتش مثل احمدی نژاد نشود؟ و جلیلی، احمدی‌نژاد 2 نباشد!

    -    رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول فرودین خود در حرم مطهر رضوی درباره ویژگی رئیس جمهور آینده فرمودند :" آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعف هایی که وجود دارد." دکتر جلیلی دارای ویژگی های مثبت و امتیازت دکتر احمدی نژاد مانند پرکاری ، مردمی و ساده زیست را دارد به همین دلیل برخی تصور می کنند همین شباهت ها دلیل شباهت سرانجام این دو است. در حالی که دکتر جلیلی ویژگی هایی دارد که علاوه بر پوشش نقاط ضعف دکتر احمدی نژاد ، نقاط قوت منحصر به فردی در مقایسه با سایر کاندیداها دارند. دکتر جلیلی در حالی که در لحظات آخر ثبت نام کرد اما انجام هرگونه فعالیت تبلیغی را قبل از شروع زمان قانونی تبلیغات ممنوع کرد و این نشانه مهمی برای قانون گرایی ایشان است.
    -    دکتر جلیلی مبانی و بن مایه‌های فکری و‌اندیشه‌ای خود را در فضای تلفیق علوم حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه امام صادق (علیه السلام) کسب و مستحکم نموده است و این امر احتمال خطا و انحراف را کمتر می‌کند. نمونه بارز این نگاه دینی را هم می‌شود در رساله دکتری و اظهارنظرهای ایشان راجع به اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی مشاهده کرد. در حالی که دلیل اصلی تغییر رویکرد دکتر احمدی نژاد عدم تسلط کافی به معارف دینی بود که منجر به فاصله گرفتن از حوزه‌های علمیه و افتادن در دام قرائت‌های نادرست دینی (جریان انحرافی) شد. اما بصیرت دینی آقای جلیلی مانع از انحراف ایشان خواهد شد انشاء الله. آیت الله سید احمد علم الهدی، که استاد راهنمای رساله دکتری جلیلی بوده است در این زمینه فرموده اند: وی در زمینه معارف اسلامی، یک مفسر کامل عیار است.
    -        حضور ایشان در پست‌های کلیدی مانند دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در طی 6 سال کارنامه‌ای جز ایستادگی بر اصول و ارزش‌ها نشان نمی‌دهد.
    -    آقای احمدی‌نژاد، قبل از ریاست جمهوری، سابقه‌ای در حد استانداری و شهرداری داشت که ملاکی برای سنجش رابطه او با ولایت وجود نداشت؛در حالی که دکتر جلیلی به مدت 5 سال به طور مستقیم در بیت رهبری فعال بوده و در 6 سال اخیر نیز به عنوان نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی منصوب بوده است. لذا این سابقه را می‌توان معیار خوبی برای موفقیت او در آزمون ولایت­پذیری دانست. رابطه او با مقام معظم رهبری و تبعیت وی از ایشان چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و رسانه‌های خارجی نیز مدام بر آن تکیه و تمرکز دارند.هر چند ایشان در سخنرانی 13خرداد خود در دانشگاه تهران ببیان کردند که هر کس خود را از خطا و اشتباه مصون بدارد اولین گام لغزش را برداشته است.
    -    ایشان در چند روز اخیر چندین بار از اینکه گزینه دولت است برائت جسته است و این موضوع را تکذیب نموده است و شخص رئیس جمهور هم پس از جلسه هیأت دولت در روز چهارشنبه 8/3/92 این موضوع را رد کردند.
    -    ما مامور به بررسی شرایط افراد در وضعیت فعلی هستیم و نمی توان بدون داشتن هیچ دلیل شرعی و عقلی آینده افراد را پیش بینی و بر اساس آن حکم صادر کنیم.

    3.  آیا جلیلی دارای حلقه بسته‌ای‌ست؟ نگاهش تا چه حد فراجناحی‌ست؟

    - بحث اصلی این است که بر خلاف این نظر، دکتر جلیلی ثابت کرده که توان کار کردن با افراد با سلایق مختلف را دارد؛ چه این که آن فرد مافوق او باشد و چه زمانی که زیردستش باشد. برای این مورد چند خاطره از دو تن از همکاران را نقل می‌کنیم:
    معاون اجرایی شورایعالی امنیت ملی می‌گفت که دکتر جلیلی در شورا سعی داشته‌اند تا بهترین افراد از دانشگاه‌های مختلف را جذب نمایند وتلاششان این بوده تا در هر قسمت بهترین افراد را به کار بگیرند؛ این یعنی عدم تاثیر نگاه جناحی در انتخاب نیروها.نکته دیگر این که ایشان به واسطه تعاملات وسیعی که با وزارتخانه‌ها داشته‌اند افراد متعهد و متخصص را در هر وزارتخانه می شناسند ودر صورت رئیس جمهور شدن از این افراد استفاده خواهند نمود. این مطلب را ایشان در دیدار با اساتید دانشگاه امام صادق(ع) به صراحت بیان کردند.
    خاطره دوم از یکی از همکاران وزارت خارجه ایشان ؛ آقای دکتر در دولت ششم مسئول میز آمریکا می‌شوند و رئیس ایشان در روز اول به اصطلاح ما‌ اندکی ایشان را تنظیم باد می‌کند. بعدها یک روزی آقای دکتر معاون وزیر و رئیس همان آقا می‌شود. آقای جلیلی همان آقا را با توجه به این که نظراتش را قبول داشت، به عنوان سفیر پیشنهاد کرد. وزارت خارجه مقاومت می‌کرد، آقای جلیلی به تنهایی ایستاد و از ایشان حمایت کرد و سفیرش کرد، به من گفت به خاطر این سفیرش کردم که وقتی نوع گزارشش را دیدم، دیدم آن وادادگی که در دوره اصلاحات در خیلی از موضوعات بود، توی گزارش‌های ایشان نبود و دلش برای منافع ملی می‌سوخت.
    دکتر جلیلی در جلسه با اساتید دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد "بنده برای انتخاب نیرو محدود به ستاد خود نخواهم شد اصلاً این روش را غلط می دانم. افرادی که دارای دو شرط قبول داشتن گفتمان انقلاب اسلامی و نداشتن خطای در عمل گذشته باشند ، همکاری می نمایم ولو اینکه حالا با بنده سلام و علیکی نداشته باشد حتی در انتخابات با یک برادر دیگری کار کند. این یعنی اعتقاد به تعهد در کنار تخصص.

    4.   در دوران تصدی ایشان به عنوان مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی با 1+5 چندین قطعنامه علیه ایران تصویب شد تا چه میزان مربوط به بی تدبیری ایشان بوده است؟

    صدور قطع نامه علیه ایران از طرف شورای حکام امری است که در شش سال تصدی گری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی فقط سه بار اتفاق افتاد اما تنها در فاصله ی 5 ساله ی 21/6/82 تا 4/1/86 که مربوط به دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی می شود هفت بار به وقوع پیوست.
    رهبر انقلاب از روند هسته ای در دوران اصلاحات راضی نبودند. چنان که در 11/8/82 بیان می کنند که این شیوه صحیح نیست و در 6/8/83 از تعلیق فرایند هسته ای شکایت نموده و بیان می کنند شفاف سازی ربطی به تعلیق ندارد. مگر می شود ملت را با زیاده گویی محروم کرد. ملت ایران اهل دفاع و مشت زدن است.
    ایشان پس از دوران اصلاحات در 13/10/86 این طور به نقد روند هسته ای در این دوران می پردازند: می خواستند ما را هم مثل لیبی کنند. یک روز می گفتند یک سانتریفیوژ هم نمی شود امروز اما سه هزار سانتریفیوژ آماده به کار داریم.این ها عقب نشینی بود. من گفتم تعلیق در همین دولت ایحاد شده است و در همین دولت هم باید لغو شود. گفتم اگر تعلیق را برندارید وارد می شوم و شدم.
     ایشان روند هسته ای دوره ی اصلاحات را عقب نشینی می خوانند و از حربه ی ایجاد یأس دشمن پرده بر می دارند که می خواستند اعتماد به نفس ما را از بین ببرند و به ما القا می کردند که هسته ای به چه درد می خورد. ایشان گوشزد می کنند که موضوع در تعطیلی انرژی هسته ای متوقف نمی شود و در آینده تعطیلی معادن اورانیوم هم از مطالبات آن ها خواهد بود.
    برای روشن تر شدن دست آورد های سیاسی و فنی دوره ی سازش در مقایسه ی با دوره ی مقاومت مروری می کنیم بر روند صدور قطعنامه های شورای حکام سازمان ملل متحد علیه ایران از سال 82 تا کنون:
    قطعنامه های شورای حکام در دوره ی اصلاحات:
    21/6/82: 18روز پس از اعلام آمادگی ایران برای مذاکره درباره ی پروتکل الحاقی با پیشنهاد آلمان، انگلیس و فرانسه
    5/9/82 : 36روز پس از سعد آباد و 5 روز پس از تصویب امضای پروتکل الحاقی از سوی ایران با پیشنهاد آلمان، انگلیس و فرانسه
    25/12/82: 19روز پس از امضای موافقتنامه بروکسل(تعلیق همه ی فعالیت ها...) با پیشنهاد آلمان، انگلیس و فرانسه
    29/3/83: 28 روز پس از ارائه ی اظهار نامه 1033 صفحه ای به آژانس، با پیشنهاد آلمان، انگلیس و فرانسه
    28/6/83: 60روز بعد از قطعنامه چهارم و 88 روز پس ازتحویل اظهار نامه به آژانس، با پیشنهاد آلمان، انگلیس و فرانسه
    9/9/83: 14روز بعد از توافقنامه پاریس و 7روز پس از تعلیق VCFاصفهان، با پیشنهاد آلمان، انگلیس و فرانسه
    22/12/83: در این قطعنامه شورای حکام ادعا می کند که مجلس ایران باید پروتکل صادر شده را به تصویب برساند و قطعنامه ها نوعی ضمانت قانونی در داخل ایران داشته باشد. این قطعنامه نیز با پیشنهاد آلمان، انگلیس و فرانسه به شورای حکام رفته و علیه ما به تصویب رسید.
    پر واضح است که در این روند با هر قدم عقب نشینی مسئولین در مقابل تحمیل قطعنامه ها، قطعنامه دیگری صادر شده است و مسامحه نه فایده ی فنی داشته است و نه فایده ی سیاسی. یعنی در عین تعلیق- هر چند که تعلیق داوطلبانه بوده است و نه الزام آور- امتیاز و فایده ی قابل توجهی برای ما حاصل نشده است و در مقابل هر عقب نشینی ای که کرده ایم قطعنامه ی تازه ای علیه ما صادر کرده اند و خواسته اند امتیاز بیش تری از ما بگیرند. 
    روند قطعنامه های دولت و مجلس جدید و پیدایش فضای مقاومت
    2/7/84: پس از فعالیت مجدد VCFاصفهان در 17/5/84. واکنش مجلس هفتم:ایران هیچ گونه تعهدی نسبت به اجرای پروتکل الحاقی ندارد.
    16/11/84: در این قطعنامه سه رای منفی وجود دارد و بدون توجه به صدور این قطعنامه، فعالیت غنی سازی در سایت نطنز آغاز می شود.
    11/5/85:قطعنامه 1696: طی این قطعنامه فعالیت های هسته ای باید تا نه شهریور تعلیق شود.
    2/10/85:قطعنامه 1737: استناد به بند 41 فصل 7 منشور ملل متحد: محدودیت همکاری نظامی و اقتصادی
    4/1/86: قطعنامه1747: ممنوعیت هر نوع همکاری نظامی+28شخصیت حقیقی و حقوقی
    13/12/86: قطعنامه 1803 :شورای امنیت در این قطعنامه درخواست توقف غنی سازی از سوی ایران را تکرار کرده اما تهران با تاکید بر اینکه هیچ بحثی درباره غنی سازی وجود ندارد با استناد به گزارش اخیر البرادعی، درخواست تعلیق را بدون وجود هرگونه ابهام درباره فعالیت های هسته ای، صرفا درخواستی سیاسی و غیرقابل اجرا می داند.
    7/7/88: قطعنامه 1835 : بیش تر در حد یک بیانیه ضعیف است که ناتوانی غرب در تشدید تحریم ایران را نشان می دهد. این قطعنامه فاقد هر گونه الزام و تحریم جدیدی است.
    15/3/89: قطعنامه1929: مفاد این قطعنامه برخی ممنوعیت ها و تحریم های نظامی، کشتی رانی و هسته ای و تحریم برخی شرکت های ایرانی است. این تجری حاصل نرمش هسته ای ایران در مذاکره با ترکیه و برزیل بوده است.
    سعید جلیلی از مهر ماه 86 تاکنون شورای عالی امنیت ملی را در دست دارد که از آن زمان تا کنون تنها سه قطعنامه علیه ایران صادر شده است. از اوایل سال 89 تاکنون از سوی شورای حکام سازمان ملل قطعنامه ای علیه ایران صادر نشده است. دو قطعنامه ی اخیر در پی ماجرای فتنه ی 88 و اظهار برژینسکی در مورد طولانی کردن بازی علیه ایران بوده است. لذا قطعنامه های 88و 89 محصول فتنه می باشد. ریشه ی قطعنامه ها نیز عمدتا تعهد سابق و قرار گرفتن ایران در موضع ضعف بوده است.

    5.  می گویند: جلیلی صرفا تابع محض رهبری است و هیچ اختیاری از خودش ندارد.بنابراین نمی تواند رئیس جمهور خوبی باشد!

    اولاً این یک نگاه اشتباه است به جایگاه رهبری انقلاب؛ چرا که اساسا مشی ایشان این نیست که در تمام امور و جزئیات دخالت کنند. همان طور که خود ایشان هم بارها گفته اند که تنها در مواقعی که احساس کنند اصل انقلاب در خطر است، به مسائل ورود خواهند کرد.
    ثانیا هنر دکتر جلیلی این است که بدون آن که صریحاً اعلام کند که آقا در فلان مسئله نظرشان این بود فلذا ما آن کار را کردیم، خودش مبنا و خط فکری رهبری را به خوبی می شناسد و بر اساس آن عمل می کند. این کار البته بر خلاف رویه معمول برخی مقامات کشور است که در موارد چالشی علناً توپ را در زمین رهبری می اندازند یا منتظر نظر صریح رهبری می شوند در حالی که تابع ولایت منطبق بر گفتمان رهبری باید مسیر را بشناسد و حرکت نماید.. نمونه اش هم بحث اجرای فاز دوم هدفمندی ست که رئیس مجلس پس از آن که با رئیس جمهور در آن مورد اختلاف پیدا کردند و به نتیجه ای نرسیدند، گفته بود ما تصمیم گیری را در این مورد به رهبری واگذار می کنیم. بدون شک این کار نتیجه ای جز مایه گذاشتن و هزینه کردن از رهبری در بر نداشته است.
     
    6.      آیا انسان نجیب و با اخلاق به دور از هوچی گری ها می تواند کشور را اداره کند؟

    شاید بتوان یکی از ضعف های کشور را این دانست که ذائقه مردم طوری شکل گرفته که کمتر به کسی توجه می شود که در مسؤولیت خودش وظیفه اش را انجام می دهد، بی آنکه کمترین هیاهو و حاشیه سازی را داشته باشد.یک نمونه این که دکتر جلیلی در زمان مسؤولیت اداره بازرسی وزارت خارجه، 17 سفیر را به خاطر فساد مالی از کار برکنار می کند که از آن تعبیر به اتقلاب در وزارت خارجه می شود، بدون آن که کمترین حاشیه و هیاهویی در فضای کشور ایجاد کند. اساساً منش دکتر جلیلی هم بر این گونه کار کردن نیست. ضمن اینکه جنجال های اخیر در کشور باعث شده است که نیاز مردم به آرامش به شدت افزایش یابد و اتفاقا این ویژگی جلیلی باعث می شود بهتر از هرکسی بتواند این آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.
     
    7.      چرا صحبتهای دکتر جلیلی کمتر عامه فهم و عامه پسند است؟

    مهارت عامه‌پسند صحبت کردن از ویژگی های یک سخنرانی جذاب است که در میان رجالی سیاسی کمتر دیده می شود به ویژه سیاسیونی که به دلیل نوع فعالیت ، کمتر با بدنه جامعه در قالب سخنرانی ارتباط داشته اند. البته فن خطابه تا حد زیادی اکتسابی است و در طول زمان قابل بهبود است. هر چند مقداری از آن هم ذاتی است. مثل تفاوت آقای جوادی آملی با آقای قرائتی که نمی توان به آقای جوادی خرده گرفت که چرا عامه پسند صحبت نمی کنید؟! دکتر جلیلی هم به اقتضای سال‌ها کار در فضای دیپلماتیک این گونه است. البته این موضوع ، با روحیه مردمی بودن ایشان تعارض ندارد. از طرفی آن‌چه از فن خطابه در شأن رئیس جمهور اهمیت دارد، حضور او در مجالس بین المللی‌ست که از این بابت به لحاظ وجهه دیپلماتیک ایشان مشکلی وجود ندارد. اساسا دکتر جلیلی نشان داده بیش از آن که اهل حرف و کار تبلیغاتی و حاشیه‌سازی باشد، اهل کار و تلاش و مجاهدت است. ضمن آن که ایشان به این اذعان داشته است که مهم ترویج این مطلب است که گفتمان انقلاب اسلامی و نظام و آقا می‌تواند حکومت داری کند و برای کشور پیشرفت به ارمغان آور
  • محمد علی
  • سلام

    آقا طاها

    خودت جواب خودت رو داری.

    به همون استدلال که گفتی میشه گفت آیا: فقط قالیباف مرد کار اجرایی؟ آیا فقط رضایی حلال مشکلات اقتصادیه؟ آیا ...

    تو رو خدا یه ذره استدلالی بحث کنین. کجا آقای جلیلی دم از آقا میزنه اون طوری که شماها میگین. بنده خدا از جملات آقا استفاده میکنه ولی اسم نمیبره با این حال اینقدر پشتش حرف میزنن وای به حال روزی که صریحا بخواد حرف بزنه.

    به نظرم یه باره دیگه باید بری مستند جلیلی رو ببینی

  • علیرضا
  • سلام خدمت رفقای خودم ...
    اقا طه عزیز چرا می خوایم نظر یه عده محدود رو به عنوان نظر کل جامعه منتقل کنیم ، اقای جلیلی در مناظره ها بسیار خوب خودشون رو نشون دادن مخصوصا مناظره فرهنگی ...
    ایشون علاوه بر ولایت مداریشون که یه سر و گردن بالاتر از دیگر نامزدهاست تخصصهای اجرایی و فرهنگی و سیاسی بسیار کاملی با توجه به حضورشون در شورای عالی امنیت دارن  ( در نظری که در بالا دادم مستنداتشم هم ارائه کردم) ...
    ما قبول داریم ایشون 100% نیست (100% رو باید بگیم یه کارخونه بسازه) و اون نواقص ایشون رو تیم قوی و متخصصشون (اقتصادی و فرهنگی و ...) انشاالله رفع می کنه ، رئیس جمهور که فرد تنها در تصمیم گیری نیست ؛ ایشون تیم متخصص دارن ...
    اگر ما قرار بود به توان اجرایی و پر کاری و بتن ریزی رای بدیم اول انقلاب به «هویدا» رای می دادیم و نگهش می داشتیم (قصد مقایسه ی اعتقادی با کاندیدایی ندارم) ... ما باید به ساخت و اجرای حکومت مقتدر اسلامی بر اساس مبانی اسلام اهتمام داشته باشیم (دقت بفرمایید !!!) ...  مبانی اسلام به عنوان ستون خیمه ی حکومت اسلامی است که اگر برپا شود همه چیز در جای خودش قرار می گیرد ...
    انشاالله
    زهرا خانوم از شما هم تشکر می کنم ؛ این هم ادرس ایمیل بنده تا اگه تواناییش رو داشتم به سوال شما جواب بدم : alireza.tajehband@gmail.com
  • جمشیدی
  • سلام حسین آقا

    چشم آیه دومش رو معنی می کنم ولی انتظار داشتم خودتون قرآن رو باز کنید و بخونید، آدرسش رو زده بودم!

    ما یلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید ق 18

    او به هیچ سخنی زبان نمی گشاید مگر اینکه نگهبانی آماده ثیت و ضبط نزد وی حضور دارد

    بقیش رو حتما خودتون ببینید...

    یا حق

    با سلام
    شعرم را تقدیم دکتر جلیلی میکنم ‘آقای روحانی هم بخوانند بد نیست .

    سعید می آید

    علم به دوش , جوانی رشید می آید

    به قلب خسته یاران امید می آید

    به سان ساقی جانباز دشت کرببلا

    برای یاری رهبر , سعید می آید

    به جنگ حیله سازشگران منفی باف

    مقاومت به کلامی سدید می آید

    بپای خیز برادر که وقت خفتن نیست

    هوا زباد مخالف شدید می آید

    عدو به غارت ایران دوباره کرده طمع

    چرا که عامل او با کلید می آید

    قسم به موی سپید شهید زنده ما

    که ملت از پس آن روسفید می آید

    به پشت خیمه دشمن رسیده لشکر حق

    عقب نشستن یاران بعید می آید .
    به نظرم ارجاع دادن به شورای نگهبان بسیار پیش پا افتاده و ساده انگاری هست.
    این که منطق و استدلال نیست.
    شورای نگهبان از میرحسین و اهدافش و اطرافیانش و شعارهاش خبر نداشت؟
    این دلیل نمیشه آقا مهدی...
    همه ی این 8 نفر صلاحیت مدیریت اجرایی کشور رو دارن.
    لیکن آقای حسین کریمی به نقاط ضعف آقای قالیباف پرداختند.
    هیچ اشکالی هم نداره.
    شما اگر طرفدار قالیباف هستی می تونی دفاع کنی یا از خوبی هاش بگی.
    ایشون نه به ما نه به شما نه به هیچ کس دیگه هیزم تری نفروخته.اما گل بی عیب هم نیست.
  • بنیان مرصوص
  • سلام
    عبادات قبول حق
    عیدتان مبارک
    به روزیم با پستی سنگین!!!
    حتما تشریف بیارید منتظریم
    اقای جلیلی از مناظره ی امشب هم سربلندبیرون امدند
    انتظارش میرفت
    بحمدلله مناظره ی بود همراه با روشن گری....
  • عاشق رهبر
  • سلام اخوی با تمایل به تبادل لینک
    امروز انشالله مشخص شد که در تحلیل خود کمی تعجیل فرمودید
    یاعلی
    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
    الف نوشت: یکی از علاقمندان به سایت، با ارسال نامه ای به پست الکترونیکی سایت، نسبت به مناظره روز گذشته گلایه کرد.

    شرح این نامه به صورت زیر می باشد:

    من تا دیروز قصد صد در صدی داشتم برای رأی دادن به آقای سعید جلیلی، زیرا او را اخلاقی ترین، حزب اللهی ترین و پایبندترین فرد به منافع انقلاب می دانستم. اما دیروز او در مناظره اش، تمام باورهای مرا به هم ریخت.
    من از یک نیروی حزب اللهی معتقد به نظام و انقلاب و آرمان های شهدا انتظار نداشتم برای آن که در یک مناظره سیاسی حرفی برای گفتن داشته باشد، پرونده های محرمانه کشور را روی دایره بریزد که بله در جمهوری اسلامی، در سال های قبل، در سمیرم و سبزوار و ایذه و فیروزآباد، بین مردم و نیروی های نظامی و انتظامی درگیری به وجود امد و چند نفر از مردم کشته شدند.آیا این که در ۳۴ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی،در چند جا هم به عللی ناآرامی ایجاد شده و چند نفر هم کشته شده اند، باید دستاویز دبیر حزب اللهی شورای عالی امنیت ملی باشد برای رأی آوردن؟
    آن هم بدون این که توضیح داده شود که در آن شهرها واقعا چه اتفاقی افتاده و ماجرا چه بوده است؟ آیا متهم کردن نظام به کشتن مردم بدون ذکر اصل قضیه و حتی بدون اعلام این که ممکن بوده خطایی از یک یا چند مامور جزء بوده، و بدون ذکر شهدای احتمالی ماموران پلیس با دغدغه های پاسداری از نظام همخوانی دارد؟!
    آیا هزینه کردن از رهبری در مناظره که بله! ایشان فلان پاراف را زیر گزارش محرمانه نوشتند درست بود؟ آیا آن گزارش و پاراف رهبری، سند محرمانه نبود؟ آیا محرم سیاست هسته ای ایران این گونه رازداری و امانتداری می کند؟
    ظرفیت داشتن خیلی مهم است. یک رزمنده، یک نیروی ارزشی، یک حزب اللهی، هرگز و هرگز برای دست یاقتن به قدرت، نظام و انقلاب را زیر سوال نمی برد و رازهایی که به عنوان امانت در دست او هستند را وسیله رأِی آوری نمی کند.
    این اشتباهی بود که محمود احمدی نژاد در انتخابات قبلی کرد و امروز می بینیم کسی که این همه به او امیدوار بودیم درست در همان راه طی شده ای قدم می زند که پیشتر احمدی نژاد پیمود و دلسوختگان نظام و و انقلاب و ولایت را نقره داغ کرد.
    ای کاش این مناظره هرگز پخش نمی شد تا باورهای ذهنی ام این گونه به هم نمی ریخت. آقای جلیلی دلمان را شکستید.
    لازم به ذکر است که این مطلب را من در سایت  انتخاب خواندم...
    و برایم منطقى امد...
    اما موضع شخصى بنده اصلا به این شدت نیىت...
    فقط دوست دارم نظر دوستان رو در این مورد بدانم...
    جناب طه،
    اول اینکه این نامه بیشتر به من کمک کرد تا در رای دادن به آقای جلیلی مصمم تر باشم.زیرا توسط الف منتشر شده.
    دوم
     کسی محرم اصرار نظام و هسته ای نیست،که وقتی کسی به دروغ ماجرایی را در رسانه ملی تعریف میکند که حاکی از شکست و ناکامی ملت ایران است،بنشیند و گوش دهد و هیچ چیز هم نگوید.به این بهانه که من محرم اصرارم.ونباید چیزی بگویم.
    سوم 
    چرا تا حرفی از حضرت آقا گفته میشود شما برداشت "مایه گذاشتن"از حضرت آقا میکنید؟حضرت آقا برای ما و همه ی بچه حزب اللهی ها یک مرجع پاسخگویی به شبهات است.که آقای جلیلی در پاسخ به شبهه ای که آقای ولایتی مطرح کرد،از جمله و نظر آقا استفاده کرد.
    آیا اگر بنده از شما سوالی بپرسم و شما باتکیه به سخنان رهبری پاسخ مرا بدهید،یعنی شما از آقا مایه گذاشتید؟؟؟ به هیچ عنوان!
    چهارم
    من نمیدانم چرا اینگونه است که هرکس هرچه دلش میخواهد در رسانه ملی میگوید.اما به آقای جلیلی که میرسد،می شود اصرار ملی!
    آقای طه ، 
    سوالی دارم از شما،
    هیچ یک از افشاگری ها که کمی محرمانه باشد،ابتدای امر توسط جلیلی مطرح نشد.
    حال اگر یک خبر محرمانه به دروغ منتشر شود بهتر است یا صحیح و راست؟؟؟
    آقای جلیلی فقط در مقام روشنگری بودند.
    اتهاماتی مطرح میشد به دروغ و آقای جلیلی پاسخ میدادند.

    کمی دقت کنیم که خبر از کجا منتشر میشود.
    سلام...
    حسین جان...
    دوست عزیز و هم رزم بسیجى من...
    ببینید باز قضاوت عجولانه کردید...
    درسته که بنده موافق اقاى جلیلى نیستم...
    اما مطمعنا ایشان رو با اقایان روحانى و عارف که انتخاب سنگشون رو به سینه میزنه  ترجیح میدم...
    من که گفتم این مطلب واسم منطقى اومد و فقط خواستم موضع شما عزیزان رو ببینم اما متاسفانه باز با پاسخ احساسى مواجه شدم...
    حدف ما فقط نقد و بررسى شبهاته...
    ااون کامنت  هم  نوشته  من  نبوده  و  من  فقط  کپى  کردم...
    امام على(ع) میفرمایند:نگاه نکن که چه کسى میگوید,نگاه کن که چه میگوید...
    دوست عزیز بحث اینجاس که دلیلى وجود نداره که عوام بدونن در فلان روز در فلان جا چند نفر کشته شدن...دقت کنین که  این  حرفا  ممکنه  باعث تحریک مردم بشه و از طرف دیگه هم مطمعنا از فردا تبدیل به یه سوژه واسه رسانه هاى بیگانه میشه که ببینید خودشون دارن اعتراف میکنن که اعتراض  مردم رو با کشتنشون سرکوب میکنن...
    حالا هرچند  ایشون بدون قصد گفته باشن ولى دقت کنین که در سال88 عامل تحریک شدن فتنه گران صحبت هاى اقاى احمدى نژاد بود...
    در مورد اینکه هم من میگم از رهبرى مایه گذاشتن:اولا در این مورد که شما نمیتونین ایراد بگیرین چون ایشان با اون نقل قول به طور کلى اقاى ولایتى رو تخریب کردن و گفتن که رهبرى اصلا حرف تو رو قبول نداره...به نظر شما این مایه گذاشتن از رهبرى نیست؟؟؟این افشاى اسرار نیست؟؟؟خوب  حالا رهبرى در یک جمع خصوصى یک حرف رو در مورد ولایتى زدن شما نباید اون رو رسانه اى کنین....
    در مورد فیلم تبلیغاتیشون هم باید بگم که ترس من واسه الان نیست واسه چند سال دیگس...
    اومدیم و خداى نکرده این اقا چند سال دیگه تو زرد از اب در اومد...
    اول اینکه مردم نسبت به نظام  بد بین میشن که این اون بچه ولایتیشون بود واى به حال بقیه...
    دوم اینکه قبول کنین که افرادى هستن که واقعا فکر میکنن ایشان کاندیدا رهبرى هستن...
    شما به من و خودتون نگاه نکنین به اون افرادى نگاه کنین که توى روستاهاى دور افتاده هستن...قبول کنین هستن کسانى  که  واقعا  میگن  که  رهبر  جلیلی  رو  میخواد...
    خوب در صورت بد بودن جلیلى همین افراد اعتمادشون نسبت به رهبرى از بین میره که مطمعنا این خواست من و شما نیست...
    انشاالله  که اینجورى نشه ولى ما باید شرایط بد رو در نظر بگیریم که مبادا پایه نظام سست شه...
    آقای طه
    من به هرحال هر چه بگویم شما اون رو احساسی تلقی خواهید کرد و منطق و استدلال واقعی رو در حرف های خودتون می بینید.
    اما با این حال من حرفم را می گویم.
    اول اینکه شما از کجا می دانید که حرف رهبری در مجلس خصوصی زده شده؟
    درحالی که آقای جلیلی گفتن حضرت آقا همچین جمله ای رو "نوشته اند"!
    بعد اینکه اسرار نظام رو شما تشخیص میدید؟ملاکتون چی هست؟اصلا ملاک سر نظام چی هست؟ به ما هم بگویید یاد بگیریم!اصلا بگویید تا دبیر شورای عالی امنیت هم یاد بگیرد!!
    ارجاع دادن به صحبت آقا هیچ موقع مایه گذاشتن نیست و نخواهد بود.
    همونطور که گفتم ارجاع به صحبت آقا از بهترین استدلال های یک بچه حزب اللهی است.
    هرکسی می گوید ایشون انتخاب رهبری است،رهبری و ولایت فقیه را یا نشناخته یا قبول نداره.
    شما حرف های آقای موسوی وتحریک های ایشون رو کنار میذارید ، و میگید آقای احمدی نژاد عامل تحریک فتنه گران بوده؟؟؟ واقعا بسیار جالبه!
    دقت کنید ، قبلا هم گفتم،تمام صحبت های آقای جلیلی در مناظره،پاسخ بوده است! نه شروع بحث.
    ایشون انقدر دست تنها بودن در دفاع از نظام که فرصت کافی برای معرفی برنامه هاشون پیدا نکردن.شاید اگر اصولگرایان دیگه ایشون رو همراهی میکردند اینطور نمیشد!
    اما بعد
    بنده هم حرف حضرت امیر رو قبول دارم.لیکن اگر حرف خوبی هم زده بشه،می توان از محتوای اون حرف استفاده کرد،اما نیت که دیگر به حرف نیست! به گوینده ربط دارد...
    ببینید لحن  عصبانیت  کاملا  تو  حرفاتونه...
    باز جواب منطقى ندادین...
    در مورد اینکه میگین بنده اسرار نظام تشخیص میدم فقط سکوت میکنم چون یه بچه دوساله  هم میدونه چى رو کجا باید بگه و کجا نباید بگه...
    من د  سال88هم  دقیقا  در  یکى  از  سایت  ها  با  یه  بنده  خدایی  بحثم  شد  که  این  احمدى  نژاد  که  اومده  دونه  دونه  سوابق  محرمانه  افراد  رو  تو  مناظره  میریزه  رو  دایره این  رئیس جمهور  بشو نیست...
    میدونین چه پاسخى دریافت کردم؟؟؟؟تو هم خودت یه  دزدى  مثل بقیه  یه آدم درست پیدا شده داره حقیقت رو به مردم میگه شما بدتون ازش میاد و غیره و غیره...
    بازم پاسخ ندادین ایا همین مسئله  کشته ها بعدا به یه بهانه نبدیل نمیشه واسه شبکه هاى بیگانه؟؟؟
    این که میگین من تشخیص میدم ممکنه در بعضى جاها تشخیص یه فرد عادى حتى از رئیس جمهور هم بهتر باشه...پست دلیل برترى افراد نیست...
    ضمنا منظور از جلسه خصوصى جلسه بین دولتمردان هست...
      حرفم اینه که نباید بین مردم عادى اون حرفا رو میزد...
    دوست عزیز...
    ما  هم بسیجى هستیم...ما هم ولایت مدار هستیم...ما هم نماز روزه داریم...
    ولى خواهش میکنم از رو تعصب  حرف نزنین...خوب اسرار مملکت رو گفت و از رهبرى مایه گذاشت...
    خوب چرا عادت داریم اصلا به حرف هیچ کس گوش ندیم...
    من نگفتم شما راى نده...
    چون مطمعنم نمیتونم نظرتون رو عوض کنم...
    اگه تونستین واسه بند هایی که گفتم جواب منطقى,منطقمنطقى نه  احساسى  پیدا  کنیناون  موقع  جاى  بحث  داریم...
    ببپذیرین اشتباه  کرد  و. یا  درست  دفاع  کنین...نه  اینکه  اون  از  حقش  دفاع  کرد  یا  که  اون  از  تو  بیشتر  تشخیص  میده...
    اگه از حقش دفاع کرد پس فردا که رئیس جمهور بشه هر کسى انتقاد  کنه نصف اسرار مملکت رو میریزه رو دایره...
    من میدونم ایشان انسان صالحى هستن و دین داریشون رو قبول دارم و مطمعنم که بدون قصد  و  غرض  بوده...
    اما اینجاست که میگیم ایشان به تجربه بیشتر احتیاج دارن...
    ایمیل خودم رو هم نمایشش رو فعال کردم که در صورت تمایل به صورت ایمیل ادامه بحث رو بدیم....
    ایشون اشتباه کردن.
    و کل حرفای شما هم درست و منطقی ست.
  • جلیلی
  • 27نفر که به خاطر مفسده مالی برکنار شدن شما فقط بخش اول رو می شنوین؟
    آقای جلیلی خودشان نیامدند بلکه دعوت شدند از طرف دانشجویان و  نخبگان و ...
    یادمه که کلی طومار و کلیپ و درخواست دادیم به دکتر که وارد عرصه انتخابات بشن
    خودشون هم گفتن که بدون اذن نیامدند
    در مناظره ها هم بارها گفتن که می خواهن از تمام ظرفیت ها در کابینه خود استفاده کنن چه آنان که حامی وی بودند چه آنان که مخالفش بودند
    هیچوقت نگفتند که از اصلاح طلب ها کسی را انتخاب نخواهند کرد چه برسد به راست و..
    تحلیلتان کاملا تخریب و دروغ بود آن هم بدون سند قوی و معتبری 
    آخرت خودتون رو به خاطر انتخابات نفروشید
    تهمت زدن آن هم در این ماه مبارک بروید و توبه کنید

  • یه بنده خدا
  • حرفاتون خیلی متعصبانه بود و خیلی راحت میشه این رو ثابت کرد همینطور که در خیلی از نظرات اومده بود.

    خوبه که آمد دلش بخواد روشنگری کنه ولی باید مواظب خط قرمزها بود

    مرز حق و باطل رو رعایت کرد.

    تهمت نزد....

    یک رویداد را باتوجه به تمام شرایطی که برایش بوده بررسی کرد(مثل برکناری 27 سفیر و ...)

    نقد یکطرفانه و با توجه به اطلاعات محدود بدترین کاریه که یک فرد مدعی مذهب میتونه انجام بده


    یاعلی

  • ایمان ایرانی
  • چرا جلیل بله ؟

    http://2yavar.mihanblog.com/post/157
  • ایمان ایرانی
  • پاسخ شبهات سطحی مطرح شده را در بیانیه استاد اخلاق تهران ؛ آیت الله قرهی در حمایت از  دکتر جلیلی بخوانید:

     http://rajanews.com/detail.asp?id=160055
  • آسمان
  • سلام و خداقوت
    وبلاگ پرمحتوایی دارید
    تحلیل های شما در این مورد برای من اصلا قابل قبول نیست
  • رضا کریمی
  • سلام عزیزان. واقعا خسته نباشید عرض میکنم.مخصوصا به همه بچه حزب اللهی هایی که  فریب هاشمی را خوردند و خواصی که به خوبی در زمین خاشمی بازی کردند.تنها گفتمان ناب انقلاب اسلامی همان گفتمانی است که آقای هاشمی گفت جریان انحرافی است و با این طرفند زمینه را برای مخالفت با احمدی نژاد و در ادامه با هرکسی که از جانب او معرفی می شود فراهم کرد. واقعا چرا حرفهای رهبری را درست نمی فهمیم؟اواخر سال 91 در جلسه ای که رهبری با دولت داشت بیان کردند که علت  این همه مخالفت و کارشکنی در برابر شما آن است که شما اصول و ارزشهای انقلاب را زنده کرده اید و به خاطره این همه پا فشاری یر اصول انقلاب به شما فشار می آورند.آیا جای سوال نیست که اولین شخصی که استارت جریان انحرافی را زد چه کسی بود؟ کسی نبود به جز هاشمی رفسنجانی چون او می دانست تنها جبهه ی احمدی نژاد توانایی مقابله با اصلاحات را دارا می باشد برای همین زمانی که مشایی برای ثبت نام وارد شد بلافاصله آمد و نقشه ی او این بود که با رد شدنش در شورای نگهبان،شرایط به گونه ای شود که مشایی هم رد شود و بعد از رد صلاحیت ها ابراز کرد بسار خوشحالم! واقعا برای بنده جای تعجب است.چرا مذهبی ها نمی فهمند  زمانی که رهبر می گوید أین عمار منظور  ایشان چیست؟عمار کسی بود که اعمال و رفتار مالک اشتر را برای مردم و خواص توجیح می نمود چون حرکات مالک اشتر به گونه ای بود که گویا مخالف امام عمل می کند مخصوصا در جریان حکمیت که خلاف خواست امام علی(ع) عمل کرد و امام در جواب سوال یارانش که می گفتند او منحرف است و ولایت مدار نیست فرمودند اگر شما هم مانند مالک بودید زیر بار حکمیت نمیرفتم .و بعد از کشته شدن مالک اما فرمود که خدا رحمت کند مالک را ، او برای من آگونه بود که من برای پیامبر بودم! این حرف بسیار  حرف عظیمی است در حالی که در آن زمان تهمت انحرافی بودن و ولایت گریزی به مالک زده می شد.در حال حاضر به دلیل نبود عمار، و کسی که روشنگری کند، اعمال و رفتار احمدی نژاد برای افراد قابل هضم نیست و او را ضد ولایت می داند در حالی که او نقش مالک اشتر را بازی میکند و آقای مشایی تنها شخصی است که مالک از او حمایت می کند.خداوند از این بی بصیرتی و نامردی مذهبی های جامعه ساده نمی گذرد و آنهارا به روزگار سختی دچار خواهد کرد تا قدر امثال احمدی نژاد را بدانند و  کسانی که دارای تفکر ناب اسلامی هستند برچسب انحراف نزنند.یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی