گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

نکته: این مطلب دیدگاه شخص نویسنده است و نه الزاما منعکس کننده نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره.

تحلیلی بر نتایج انتخابات مجلس نهم


حالا که آرامش بر فضای انتخابات حاکم شده و نتایج به صورت قطعی اعلام شده است؛ مناسب است که تأملی مضاعف کنیم و دقیق تر به نتایج نگاهی بیندازیم...

اصولگرایان که آوردند؛ پس وحدت چیز دیگریست...
پس از اعلام تشکیل رسمی جبهه پایداری و گذشت زمان و پررنگ شدن این جریان؛ صدایی از سوی بخشی از اصولگرایان شنیده میشد که این امر و تعدد لیست های اصولگرایان را خلاف وحدت و عامل پیروزی اصلاح طلبان و جریان انحرافی میدانستند. حال که به نتایج نگاه میکنیم؛ از 30 نماینده تهران در مجلس نهم؛ 28 نفر از دو لیست اصولگرایان (جبهه متحد و جبهه پایداری) برگزیده شده اند. لذا در می یابیم که فرض این موضوع که تعدد لیست ها و نامزدهای اصولگرا در انتخابات، به پیروزی دو جریان مذکور (اصلاح طلبان و جریان انحرافی) می انجامد؛ فرضی خطاست و اصولگرایان جای خود را در دل مردم بازکرده اند و مردم پس از تجربه هایی مانند دولت اصلاحات و مجلس ششم؛ همواره اصول را برمی گزینند و پس از فتنه88 و رسوایی اصلاح طلبان، این گروه دیگر جایی در انتخاب مردم نخواهند داشت. حال نکته ای که به نظر می آید؛ این است که اگر فرض مذکور (مرگ سیاسی اصلاح طلبان –البته به صورت کلی نه تک تک افراد-) صحیح باشد؛ تکلیف دستور امام خامنه ای مبنی بر برگزاری انتخابات رقابتی چه میشود؟ پس عدم برگزاری انتخابات تک لیستی (با مطالعه و جستجو در اظهارات قبل از انتخابات درمیابید که در صورت عدم پافشاری جبهه پایداری، افرادی نظیر مطهری، کاتوزیان و عباسپور نیز در لیست جبهه متحد قرار میگرفتند و لیست جداگانه ای ارائه نمیکردند.) و عملی شدن این مطالبه رهبری (انتخابات رقابتی) و جریان خونی تازه در مجلس (راهیابی افرادی که سابقه نمایندگی ندارند) را میتوان از برکات تشکیل جبهه پایداری دانست. لذا وحدت را نمیتوان در ارائه یک لیست خلاصه کرد و شاید حال که نتایج مشخص شده اند؛ بتوان با آرامش و دقت بیشتری سوال همیشگی و مهم گفتمان جبهه پایداری را بررسی کرد که "وحدت حول چه چیزی؟" و یا "سکوت در برابر ساکتین فتنه؛ به بهانه وحدت؟" بدین معنا که وحدتی مقدس است که تنها حول اصول شکل گرفته باشد و  بی شک اصلی ترین اصول، اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه است و از مطالبات امام خامنه ای موضع گیری صریح در فتنه و روشنگری است.

اعتماد عمومی به مشترکات
دلیل دیگری برای این ادعا که دولیست اصولگرایان گزینه های اصلی گزینش مردم اند؛ رأی بالای افراد مشترک میان دو لیست است. در دور اول افراد مشترک، یعنی حدادعادل، میرکاظمی و مرندی مستقیما به مجلس راه یافتند (عدم رأی آوردن کوثری –دیگر مشترک میان دو لیست- را شاید بتوان تشابه اسمی دو نامزد و تقسیم آراء کوثری دانست) و در دور دوم نیز رأی بالای نوباوه و کوثری و نبویان و طبیب زاده (معمولا بانوان جزو منتخبین با رتبه بالا نبوده اند) مؤید این مطلب است.
البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که آیا از نگاه ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان، تمامی افراد لیست این جبهه در دور اول اصلح از نوباوه و نبویان (که به دلیل عدم رأی کافی دو نامزد از لیست جبهه متحد در دور اول به این لیست افزوده شدند) بوده اند؟ (و البته حتی اگر اعتقاد عده ای در این جبهه مبنی بر امتیاز بیشتر صالح مقبول نسبت به اصلح –که با فرمایش امام خامنه ای و وظیفه ما در مغایرت است- را صحیح پنداریم؛ باز هم در محاسبات خود دچار اشتباه شده اند.)

گسترش هسته مبارک، کاهش هسته نامیمون... تفاوت گفتمان و جبهه انتخاباتی
بدیهیست پس از آغاز به کار مجلس نهم و ورود نمایندگان هر دو جبهه در مجلس، اینکه نام نماینده پیش از انتخابات در کدام جبهه قرارگرفته بود اهمیتی نخواهد داشت. اما همینجاست که بحث تفاوت گفتمان و جبهه انتخاباتی مشهود خواهدشد. جبهه پایداری شروع کار خود را از انتخابات مجلس نهم میداند و داعیه گسترش گفتمان سوم تیر (همانطور که اشاره شد) را دارد درحالی که جبهه متحد اصولگرایان برای ساماندهی اوضاع اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم تشکیل شد و فعالیت های این جبهه تنها منحصر به انتخابات انجام خواهدگرفت.
وقتی لیست 30 نماینده راه یافته به مجلس نهم را بررسی کنیم؛ خواهیم دریافت که در میان نمایندگانی که از لیست جبهه متحد به مجلس راه یافته اند؛ نوعی دوگانگی و شاید تضاد به چشم می آید. بدین معنا که شاید سخت باشد گفتمان افرادی چون باهنر، توکلی، نادران و... دیگر گفتمان حاضر در لیست جبهه متحد –یعنی افرادی چون نجابت، مظفر، بذرپاش و مشترکات هر دو لیست (حداد، مرندی، میرکاظمی، کوثری، نوباوه و طبیب زاده)- را دربرگیرد. بدین صورت شکافی گفتمانی میان نمایندگان راه یافته از لیست جبهه شکل خواهد گرفت و به نظر می آید گفتمان دوم که بدان اشاره شد، بیشتر نزدیک به جبهه پایداری (گفتمان سوم تیر) باشد. پس سوای از لیست ها، گفتمان سوم تیر وزن بیشتری در مجلس نهم خواهد داشت. این امر میتواند به گسترش هسته ای در مجلس که امام خامنه ای از وجود آن ابراز رضایت کرده است منجر شود (امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی، 21 دی 90: "این منش شما یعنی احساس تکلیف، شناخت تکلیف و بعد پای فشردن بر آنچه که وظیفه شماست و ملاحظه چیزی را نکردن جوهر نمایندگی است... وقتی هسته ای مثل شما در مجلس وجود دارد؛ این پایداری، این ایستادگی و این پافشاری شما بر مبانی چیز خوبی است؛ اینها به عنوان سنتها در مجالس میماند و به پیشرفت مجلس کمک میکند." –حسینیان، رسایی، کوچک زاده و... از اعضای این فراکسیون هستند.-) و هسته مقابل این جریان را با عدم راهیابی دیگر افراد و نزدیکان گفتمان اول جبهه متحد –که بدان اشاره شد- کم رنگ کند؛ افرادی نظیر کاتوزیان، عباسپور، بادامچیان و...

گفتمان سوم تیر حالاحالاها حرف دارد؛ تبلیغ نجومی + تخریب شمسی هم جواب نداد!
عده ای جایگاه جبهه پایداری (گفتمان سوم تیری: زور و زر و تزویر ستیزی + روحیه انقلابی و جهادی + اطاعت محض از ولایت و...) را در میان مردم از رتبه بالایی برخوردار نمیدانستند و به همین منظور بود که برای این جبهه در شورای مرکزی جبهه متحد، تنها یک نماینده را درنظر گرفته بودند. حال پس از رقابت شانه به شانه و اعتماد مردم به هر دو لیست، ابطال فرض مذکور واضح است. اما نکته قابل توجه این است که این رقابت نزدیک، در شرایط مساوی صورت نگرفت. امکانات تبلیغی و مالی این دو جبهه هرگز قابل مقایسه نبودند؛ تبلیغ نجومی جبهه متحد و دراختیار داشتن امکانات شهرداری (خلاف قوانین بازی) موید این مطلب اند. شهرداری تهران همه جانبه در این بازی وارد شده بود و وزنه اقتصادی و امکانات جبهه متحد را بسیار سنگین تر کرده بود (به عنوان مثال میتوان به توقیف دو ماشین شهرداری به دست فرمانداری تهران به دلیل تبلیغات اشاره کرد: http://www.rajanews.com/detail.asp?id=125017 ) وضعیت مالی به مراتب مناسب تر جبهه متحد را شاید بتوان امتیاز برای این جبهه درنظر گرفت و جای خرده گرفتن نباشد؛ اما روی دیگر این سکه تخریب است. به عنوان مثال میتوان نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق و توهین به آیت الله مصباح و انتشار آن نامه در سایت رسمی سازمان تبلیغات اسلامی یا انتساب جبهه پایداری به جریان انحرافی و متهم کردن آنان به عدم تبعیت از رهبری توسط مسئول ستاد انتخاباتی جبهه متحد –زاکانی- را به یاد آورد. (جالب اینکه روزی جبهه پایداری را به وحدت فرامیخواندند که مبادا از این تفرقه و شکسته شدن آرا، جریان انحرافی سود ببرد و رأی بیاورد و روزی پایداری را به جریان انحرافی منتسب میدانند!) در مقابل اینگونه رفتارها از افتخارات جبهه پایداری میتوان به عدم مقابله به مثل در برابر تخریب ها (که در آخرین دیدار جبهه پایداری با آیت الله مصباح، به همین دلیل علامه مصباح از ایشان قدردانی کرد) اشاره کرد؛ البته عدم پاسخگویی مناسب و به موقع و روشنگری، از انتقادات وارده به جبهه پایداریست.


پیروز اصلی که مشخص است؛ اما!
مانند سایر انتخابات در جمهوری اسلامی اصل بر حضور پرشور است و پیروز حقیقی انتخابات امت به حساب می آید. –این حرف فراتر از کلیشه و شعار است و معانی متقنی در آن نهفته است- جدای این پیروزی امت امتیاز دیگری نیز در کارنامه اش به ثبت رسید که رأی به اصول بود. (همانطور که گذشت، 28 نفر از نمایندگان تهران از دو لیست اصولگرایان بوده اند و افرادی چون خباز، علیخانی، کواکبیان و... نیز در شهرستان ها از اقبال مردم محروم ماندند.) چشم بسته رأی ندادن مردم و انتخاب اصول قطعی است؛ اما ذکر چند نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود.
هنوز در بخشی از مردم –علی الخصوص قشر سالخورده- انتساب گرایی دیده میشود. این امر را میتوان با جستجویی ساده و پرس و جویی سطحی دریافت که بسیاری دلیل نگاشتن نام علی مطهری در لیست منتخبینشان را پدر بزرگوارش میدانند. (به جد یکی از عوامل رأی بالای مطهری را انتسابش به شهید بزرگوار استاد مطهری و نزدیکی روز شهادت ایشان و انتخابات میدانم.)
نکته دیگر عدم افشاگری و روشن سازی مناسب و کافی در کنار تحقیق ناقص است که عده ای منتخبینشان را کامل نمیشناسند و پس از اطلاع از برخی مواضع و فعالیتهایشان اظهار میکنند که اگر میدانستم به او رأی نمیدادم!
دلیلی برای اثبات این دو ادعا این که در بسیاری از لیست هایی که به صندوق ها ریخته شد؛ (کمی پرس و جو کنید) نام افرادی که مواضع و فعالیتها و اعتقادات کاملا متضاد و متعارض با یکدیگر دارند؛ دیده میشود. به عنوان مثال چگونه است که فردی که به علی مطهری به عنوان نماینده مجلسش اعتماد میکند و نام او را در لیست مینویسد؛ همزمان به رسایی و کوچک زاده هم اعتماد دارد! و یا کسی که مواضع و نظرات باهنر و حسینیان را کاملا بداند؛ چطور به هر دوی آنها رأی میدهد؟

چه کسی این همه رأی قالیباف را خورد؟!
از انتقادات وارده جبهه پایداری به جبهه متحد اصولگرایان، نماینده داشتن قالیباف در این جبهه بود. (به دو دلیل: اولا مواضع قالیباف در فتنه 88 مناسبتی با قرارگرفتن در رأس تشکیلات اصولگرایان ندارد؛ ثانیا چرا یک شخص باید دارای نماینده باشد؟) پاسخ جبهه متحد به این انتقاد، رأی بالای قالیباف در میان مردم تهران بود که جالب این است که رودکی و خانی –منتسبین به قالیباف- هیچکدام در میان منتخبین مردم جایی نداشتند. البته با وجود تبلیغات وسیع و استفاده از امکانات شهرداری (http://www.rajanews.com/detail.asp?id=125017)

اولین انتخابات درون گفتمانی؛ غربال آخرالزمانی
دیگر نکته اینکه روزی باید از دست خاتمی به توکلی پناه میبردیم و او را انتخاب میکردیم و روزی از دست بازماندگان مجلس ششمی ها به انتخاب باهنر افتخار میکردیم و حال نوبت رسیده است به انتخاب میان گفتمان باهنر و سوم تیر. این گونه است که این انتخابات را میتوان اولین انتخابات درون گفتمانی نظام دانست و مرگ سیاسی اصلاح طلبان (به معنای دارای مواضع براندازانه و زاویه دار با اصل نظام) نه تنها از شکوه انتخابات نخواهدکاست؛ بلکه تازه انتخاباتی صحیح و درست خواهیم داشت؛ چرا که اولین شرط یک مسابقه سالم این است که شرکت کنندگان، اصول و قوانین مسابقه را به رسمیت بشناسند. به زبانی دیگر بدهای الآن، خوب های دیروزند...

جوابگو باش هریک رأی را؛ احترامشان واجب
حرف آخر نیز اینکه اولا اختلاف کم رأی نمایندگان در دور دوم، (مثلا حسین نجابت –نفر25ام- و لاجوردی-نفر 26ام- حدود 200 رأی بود.) اهمیت هر یک رأی را نشان میدهد که مطمئنا برای هر انتخاب و عدم انتخاب بایستی در پیشگاه الهی پاسخگو بود.
ثانیا حمایت آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی از دو جبهه اصولگرایان، ذره ای از ارادت و احترام مردم به این بزرگواران را نخواهد کاست و همچنان احترام شان واجب است.
یا علی مدد

  • 12/05/06
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

نظرات (۲۶)

  • فقط خودم
  • میدونی؟! من کلا خیلی خوش شانسم! ت رفرش کردم به صورت کاملا اتفاقی دیدم که وبلاگ به روز شده! آخ جون! من چقدر خوشحالم همه چی آرومه...


    بابا حسین شریعتمداری!!
  • بدشانس
  • وای وای من چقدر بدشانسم که دومین نفر اومدم
  • نفر سوم
  • انصافا که تحلیل جامع وکاملی بود.البته بعضی جاهاش رو خیلی قبول ندارم.مثلا اینکه از مشخصات گفتمان جبهه پایداری اطاعت محض از ولایت رو گفتی.شاید گفتمان جبهه پایداری این باشه اما گفتمان اعضای این جبهه بنظرم همه جا اینجوری نبوده!
    بنظرم هنوز زوده درباره جبهه پایداری اینقدر مطمئن ومحکم حرف زد!احمدی نژاد هم اولش همه مون فکر میکردیم دیگه ته رییس جمهوره و خیلی خوبه واز این حرفا ولی دور دوم ریاستش(دولت دهم) نشون داد خیلی هم مطیع ولایت نیست...
    البته انشالله که جبهه پایداری در مسیر ولایت پایدار بمونن.
    درباره تخریب هم دوطرف(پایداری ومتحد) همدیگه رو میکوبیدن!دوطرف از رهبری برای اثبات خودشون خرج کردن و...

    در کل دمت گرم.تحلیل خوبی بود استفاده کردم
    تحلیل کاملی بود دمت گرم.فقط چندتا نکته:
    1- بنظرم جبهه متحد اشکالات زیادی داره اما پایداری هم اینطوری که گفتی نیست.ضمنا اطاعت از ولی رو الان بنظرم زوده بشه راجبش نظر داد.الان که نرفتن تو مجلس شعار اطاعت و... خیلی راحته اما مهم اینه وقتی روی صندلی سبز بهارستان نشستن اون موقع اطاعت خودشون نشون بدن.کلا قدرت خیلی با آدم بازی میکنه!.
    2- احمدی نژاد هم برآمده از گفتمان سوم تیر بود اما بود...میترسم اعضای جبهه پایداری هم همینطوری بشن(هرچند از ته دل دعا میکنم این اتفاق نیفته)
    3- یه نکته ای رو حاج حسین شریعتمداری قبل انتخابات گفت تحت عنوان سرپیچ تاریخی کشتی نگیرید! بنظرم اگه وحدت بین دولیست قبل از انتخابات شکل میگرفت توی مجلس خیلی بهتر نمایندگان میتونستن تعامل کنن و میشد مجلسی در طراز بیداری اسلامی شکل بگیره.البته الانم ناامید نیستیم بشرط اینکه نمایندگان محترم دعواهای سیاسی شون رو قبل از ورود به مجلس دفن کرده باشن.
    4- با کوبیدن قالیباف خیلی موافق نیستم.هرچند ایرادی که به جبهه متحدوارد کردی رو قبول دارم.اینکه به فلان نماینده رأی ندیم چون طرفداره قالیبافه دلیل خوبی نیست!نمیگم قالیباف بی اشکاله(هنوز تبلیغات نجومی سال 84 رو یادمون نرفته) اما ویژگی های مثبتی هم داره.
    5- خیلی مخلصیم
  • جن ( چیزی شبیه روح)
  • بیایید غیبت نکنیم
    ازینکه مطالب روزبه روز قوی تر میشن خیلی خرسندیم

    هیچ چیز روح نمیشه...حتی شبیه ش!
    سلام
    بنده با توضیحات صادق تا حد زیادی موافقم
    ضمنا این مطلب هم که کاری کنیم تا همه را از خود برانیم(حالا با هر بهانه ای) صحیح نمیدانم.بله به قالیباف اشکالاتی هست اما تا به حال عملی خلاف ولایت و نظام از او ندیدیم ضمن آنکه مدیر لایقی هم هست.اینجوری که بعضیا دارن جلو میرن دیگه از مسئولان نظام قلیلی بیش ولایتمدار نیستن!
    درباره جبهه پایداری هم باید گفت که بعضا صحبتهایشان درباره جریان انحرافی با فرمایشات آیت الله مصباح متفاوت است، مثل الهام که اصلا می گه جریان انحرافی ای وجود ندارد.
    نکته بعد آنکه انشاءالله که اختلاف بین جبهه متحد و پایداری تا اونجا نرسه که برای ریاست جمهوذی دو لیست بدن.
    البته در کل تحلیل بدی نبیود.
    یا حق
  • همون یکی
  • با عرض پوزش از اغلاط تایپی
    عجله ای زدم
  • سید روح الله
  • سلام دوست عزیز فکر میکنم منظور آقامون رو از انتخابات رقابتی درست متوجه نشدی.
    ایشون در 21 دی ماه 1388 در جمع فراکسیون انقلاب اسلامی فرمودنند که «این مجموعه اصولگرا و انقلابی که امروز در مجلس هستند و بحمدالله در کشور هم اکثریت قاطعی دارند- به دلیل همین انتخابی که انسان می‌بیند انجام گرفته؛ خوب، این نشانه این است که مردم این جهت‌گیری و این راه را دوست می‌دارند- حتی المقدور نگذارید متشتّت شود. این وحدت مهم است. البته ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتیم، در این مجموعه معتقد به ارزش‌ها و اصول هم معتقد به وحدتیم؛ این را باید حفظ کرد، ولو با یک اغماض‌هایی. بعضی از اغماض‌ها ممکن است اعتراض برخی دیگر را متوجه انسان بکند؛ خوب، بکند؛ ولی آدم باید ببیند حق چیست. یک جاهایی باید برخی اغماض‌ها را برای یک مصلحت بزرگ‌تری انجام داد؛ که حالا در این مورد بحث ما، مصلحت اتحاد و اتفاق و با هم بودن و یک حرف زدن و یک صدا داشتن و اینهاست.» اگر این اعضای فراکسون این سخنان را شنیده اند و پیرو رهبر خود را می خوانند چرا چرا واقعا چرا عمل به حرف ایشان نکردند؟
    پس نیاید یک طرقه به قاضی بریم.
    یه چیزی رو یادم رفت بگم اونم تحلیلت از رأی نسبتا بالای افرادی مثل مطهری،باهنر(مثلا برام جالب بود که باهنر دور دوم رأی بالاتری آورد از دور اول!!!) و توکلی چیه؟
  • سرباز گمنام حضرت آقا
  • خدا قوت

  • امتداد راه شهیدان
  • سلام
    تشکر بابت حضورتان در وبلاگم
    امیدواریم که این جبهه بازیها فقط مختص دوره انتخابات نباشه و در طول سال هم به خواب زمستانی نرند. متاسفانه هر دوجبهه برنامه ای برای مشکلات جامعه نداشتند.
    التماس دعا
    ما را به این سیاسی بازی ها چه کار!! اصلا یکی بیاید بگوید کدام رقابت؟! همه شان را رد صلاحیت کردید، بعدش همه تان رفتید دو گروه شدید زیر علم یک نفر و بعدش هم گفتید: عجب رقابتی!! برای من اصلا مهم نیست که 65 دصد مردم ایران آمدند انتصابات کردند... مهم این است که شما چه طور مخ این همه ایرانی را زدید! اصلا نوش جانتان که بر دلهای مردم کشورتان حکومت می کنید...
    همه روح دارند، حتی "جن" ها!!
    نفر سوم هم داداش ماست کلا...
    یک پیشنهاد:
    حتما به دوستانتان وبلاگ را معرفی کنید
  • امام زمان(عج)
  • خیلی مطالبتان طولانی و خشک می باشد
  • جریان انحرافی
  • خدا پدر احمدی نژادو بیامرزه که منحرف شد و ما فهمیدیم نباید به ولایت پذیر ترین آدم ها اعتماد کنیم.
    البته نباید از زحمات فروان و بی منت مهندس مشایی در راستای منحرف کردن مردی از تبار سوم تیر چشم پوشی کنیم.
    کاشکی قدر مهندس مشاییو بیشترمیدونستیم.
  • محمد. گمنام
  • سلام. خسته نباشید. تحلیل خوبی بود...
    خیلی مخلصیم. یا حق
  • یازهرا
  • تحلیل خوبی بود
    ولی به نظر من آقای مصباح و مهدوی کنی نباید قاطع از
    یک جبهه تعریف میکردند
  • فاطمه
  • چشــم همـــه بـه سوی دری بـیـــن آسمــان

    من خیـــره مانده ام که دری دست و پا کنــم

    باب الحسیـــن مانــده فقـــط ، شکـر ای خـدا

    پیغــــام او رسیده سَــری دست و پا کنـــــــم
    دوست عزیز به غیر از رجا نیوز دوتا سایت دیگه هم بخون. زشته اینطوری تحلیل کردن.


    پاسخ:
    پاسخ: توانم بیش از این نبود.
    شما مطمئنی سایت دیگه ای نمیخونه؟!
    بی ادبی نشه؛ ولی بسم الله؛ شما درست و قشنگ تحلیل کن. من با خیلی هاش مخالفم ولی به وقتی که خرج کرده و فکر تازه ای که کرده احترام میذارم.
  • دلسوز
  • وارد شدن در مسائل سیاسی برای گروه خیلی خیلی زود است!!!!

    بهتر نیست همان کار (انعکاس بیانات آقا) را در شهرک انجام بدهید..

    "هر مجموعه ای که بدون فکر صحیح وارد مسائل سیاسی بشه، میشود یک جریان انحرافی درون انقلابی. اون موقع انقلاب باید امثال شهیدمطهری ها را باز تولید کند تا تفکر صحیح اسلامی را از تفکرات انحرافی جدا و و تبیین کند."

    توصیه ای به یاران خمینی ها:
    اولا- برای جریان ساز بودن مجموعه باید پشتوانه ای فکری وجود داشته باشد.
    دوما- برای انقلابی بودن جریان باید آشنا به تفکر صحیح اسلامی خالص باشید، مثل شهید مطهری که به واقع یار خمینی بود و البته جریان ساز...
    سوما- ..............(باقیش بماند...)

    اگر از الآن بتوانید به مبانی تفکرات سه بزرگوار(خمینی-طباطبایی-مطهری) دست یابید میتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید و حرکتی در راستای انقلاب انجام بدهید.




    (به امید آنکه آن روزها را ببینیم)
  • گمنام
  • جناب دلسسوز فکر این را هم کردید که هرکدام از یاران خمینی ها بخواهند مثل شهید مطهری باشند چقدر زمان میبره .
    تا اون موقع مملکت از دستمون رفته!!.
  • دلسوز
  • همین هم که انقلاب پابرجاست به برکت شاگردان مکتب خمینیست.
    همین تفکر امثال شما(آقای گمنام) باعث شده افرادی تربیت شوند که خار راه انقلاب بشوند و سرعت حرکت انقلاب را کاهش دهند ومانع از صدور انقلاب بشوند.

    به قول شهید مطهری: (ما می باید انقلاب خودمان را بشناسیم و همه جنبه هایش را به بهترین نحو تحلیل کنیم. تنها با این شناختن و تحلیل کردن است که امکان تداوم بخشیدن به انقلاب و امکان حفظ و نگهداری آن را پیدا خواهیم کرد..)
    کی هست که نداند شناخت انقلاب به شناخت مکتب خمینیست..

    برادر بیا تنبلی را بگذازیم کنار و تکلیفی را که روی دوشمان هست را خود انجام دهیم و به همدیگر پاسکاری نکنیم!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی