گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

نکته: این مطلب مانند سایر پست های این نویسنده دیدگاه شخص نویسنده است و نه الزاما منعکس کننده نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره.

"متدینین دغدغه مند همیشه معترض چند درصدند؟!"

1

کلا همه حرف من همین یک جمله حرف آوینی است که "در جمهوری اسلامی آزادی برای همه وجود دارد به جز حزب اللهی ها" و حال، قصد این ندارم که بخواهم در مدح تعطیلی برنامه هفت سخن بگویم و یا در مذمتش. نکته این که اگر تعطیل کردنش از نگاه عده ای ناپسند است؛ خب لااقل به همان اندازه که آزادی بیان برای آن وری ها و به قول جیرانی "طبقه متوسط جدید" غربگرا حاکم است و تریبون در اختیارشان قرار میگیرد -در برنامه رسانه ملی، تولید شده با پول بیت المال-، همان اندازه هم حزب اللهی ها تریبون و آزادی بیان داشته باشند... مناسب میدانم بخشی از گفتگوی انجام گرفته میان جیرانی و ده نمکی (مهمان برنامه) را مرور کنیم (یادتان باشد، برنامه زنده رسانه ملی جمهوری اسلامی)

"جیرانی: آقای کوشکی در صحبت هایشان صحبت از متدینین کردند. خب این درصد متدینین دغدغه مند که همیشه معترض اند چند درصده؟ با ما بگویید متدینین چه کسانی هستند؟ الان "سیب و سلما" اکرانه. هفتاد هزار تومن، بیست هزار تومن، سی هزار تومن فروششه. خب این فیلمیه که مطابق با یکسری آرمان های دوستان هست. خب چرا این متدینین نمی آیند؟ این متدینین کجایند؟ این تعبیر متدینین را باید باز کنیم.

-          ده نمکی: این ها هم که میروند سینما سالن ها را پر میکنند متدین اند.

-          جیرانی: بله اینها جمله مخالفین سینما و مخالفین فیلم هستند.

-          ده نمکی: اینها مخالف سینما نیستند. نقد دارند روی برخی فیلم ها. نقد داشتن روی برخی فیلم ها به معنای مخالفت با سینما نیست. شما نمیتوانید دسته بندی کنید کسانی که فیلم من را دیدند متدین اند و کسانی که جدایی را دیدند متدین نیستند.

-          جیرانی: همه مردم ما تا حدی متدین هستند. من میخواهم این کسانی که دوستان در مقاله هایشان مینویسند ما متدینین این ما را مشخص کنیم. خودت هم مینوشتی.

...

-          ده نمکی: ایران تهران نیست. تهران هم فقط بالاشهر نیست.

-          جیرانی: و بالاشهر هم سه درصد نیست. آقای کوشکی گفتند از ونک به بالا سه درصد. اگر از ونک به بالا سه درصد بود این همه برج ساخت نمیشد؛ این همه ماشین شیک وارد نمیشد این همه لباس فروشی های متعدد در بالای شهر ایجاد نمیشد. این یعنی سرمایه گذاری اینقدر گسترش پیداکرده.

-          ده نمکی: این استدلال غلطه. الان در امریکا وقتی بحث وال استریت میشود میگویند یک درصد در برابر نود و نه درصد.

-          جیرانی: این البته تیتر روزنامه های ماست!

-          ده نمکی: نه حرف های آنهاست که می آید در روزنامه های ما تیتر میشود. روزنامه های ما اگر اینقدر عرضه داشتند که برای امریکایی ها تیتر بسازند که مشکل نداشتیم. اینها هر روز در تلوزیون هایشان دارد پخش میشود. توزیع نابرابر ثروت در جامعه هست. آن بحث هزار فامیل که در زمان شاه مطرح میکردیم الان ممکنه شده باشد ده هزار یا صد هزار فامیل.

-          جیرانی: طبقه جدید متوسطی که از نظر فکری یکجور دیگر زندگی را میبیند در این جامعه حضور دارد ولی یکجور دیگر زندگی میکند. چه کار کنیم این را؟"...

 

و شاید جیرانی یادش نمی آید که رکورد پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، در اختیار فیلمی است که اساسا جریان شبه روشنفکر برای کاهش فروش آن علاوه بر تحریم اقدام به قاچاق آن نیز کرد؛ پس طبعا حضور همین قشر متدین بود که چنین رقم فروشی را به وجود آورد. و البته شاید بتوان فروش کم "سیب و سلما" را که جیرانی آن  را سندی برای مخالفت قشر متدین با فیلم و سینما میداند؛ همزمانی آن با اکران "قلاده های طلا" دانست که حدود سه میلیارد فروش در اختیار دارد و نمیتوان انکار کرد که این فیلم متعلق به جریان انقلابی و متدین به حساب می آید و فروشش هم قطعا به دلیل استقبال همین قشر است. پس متدینین هر وقت فیلمی در شأن سینمای جمهوری اسلامی بیابند حاضرند وقتشان را صرف تماشایش کنند و جیرانی نفهمید که کناره گیری جریان مذهبی و انقلابی از سینما به دلیل قهر و مخالفت با فیلم و سینما نبوده بلکه علتش را باید در سلب اعتماد آنان از سینما به دلیل فیلم های موهن و بی ارزشش جستجوکرد...

 

2

متنی خواندنی و مفید از وحید یامین پور یافتم که از نگاهم مناسب است اینجا قرارگیرد.

دکتر وحید یامین پور:

فرضیه محبوبیت برخی اشخاص سیاسی چگونه باطل شد؟

فرجام سهم خواهی کانون های قدرت و ثروت

رقابت انتخاباتی پایان یافت. هیجان سیاسی در روزهای پایانی، برخی از جوانان وابسته به یک تشکیلات سیاسی را بر آن داشت تا آشکارا رقبای انتخاباتی خود را "خوارج"، "دزد" و "منحرف" بخوانند. فشار تبلیغاتی میلیاردی و برنامه ریزی های چندین ماهه گویا با نتایج نظرسنجی های روزهای پایانی دوچندان شده بود. به هر تقدیر بازی پایان گرفت. منتخبان مردم علی الاغلب چهره هایی موجه و مورد پسند دو طرف رقابت انتخاباتی اند؛ چهره هایی که از بدنه اجتماعی و سرمایه فرهنگی برخوردارند. کرسی های تهران تقریبا به طور مساوی بین دو طیف شناخته شده از رقابت انتخاباتی، تقسیم شد و این به نوبه خود برای جبهه پایداری که نه از سازماندهی تشکیلاتی بهره مند بود و نه حتی از حداقل تبلیغات شهری برخوردار بود؛ پیروزی بیش از حد انتظاری دانسته میشود.

پیش بینی میشد که راه نیافتن برخی از چهره های سیاسی فاقد پایگاه اجتماعی که از آنها به "سهم سیاسی" برخی کانون های قدرت و ثروت تعبیر میشد؛ عصبانیت ها را آشکارکند. از آن مهمتر اینکه چهره ای وابسته به کانون های قدرت و ثروت حتی در شهرستان ها هم موفق نشدند به مجلس راه یابند. در واقع این طیف کمتر شناخته شده که سابقه سیاسی روشنی هم ندارد؛ صرفا میتوانست به قیمت حذف برخی از طیفهای اصولگرای دیگر در بدنه جبهه متحد جایی برای خود بیابد؛ که اینطور هم شد. البته از همان ابتدا برخی طیف های جبهه متحد از حجم تبلیغاتی این "سهم سیاسی" ناخشنود بودند و این اتفاق را مآلا به ضرر کل جبهه میدانستند؛ که این پیش بینی هم تحقق یافت.

اکنون در حالیکه منتخبان مردم درصدد هستند با پرهیز از جنجال رسانه ای، لطمه های گذشته را جبران کنند؛ رسانه های وابسته به همین کانون های قدرت و ثروت – که کم هم نیستند- بی محابا به هر سو لگدپرانی میکنند و خود را پیروز مطلق انتخابات میخوانند! هرچند کمی بالاتر یا پایین تر از همین اخبار، سوگواری خبری آنها از راه نیافتن مدیرانشان به مجلس نیز پیداست.

یکی از همین سایتهای خبری که مدیرش خود از راهیابی به مجلس بازمانده؛ صبح شنبه 16 اردیبهشت در حالیکه هنوز شمارش آراء به پایان نرسیده بود؛ با لحنی عصبانی از تعابیری چون "یاوه گویان" برای رقبای انتخاباتی استفاده و فاز جدید تفرقه افکنی میان اصولگرایان را آغاز کرد. سایت مذکور پیش از این نیز مکررا با اخباری پر تنش سعی کرده بود از رقابت انتخاباتی جبهه متحد و جبهه پایداری سوء استفاده کند و از آب گل آلود برای "سهم سیاسی" خود در لیست، ماهی بگیرد.

امیدوار بودیم با حذف "سهم سیاسی" کانون های قدرت و ثروت، در رفتار عصبانی این رسانه ها تغییری حاصل آید؛ بخصوص اینکه مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی روز نخست سال در حرم حضرت رضا علیه السلام نیز در خصوص رعایت اخلاق توسط سایتهای خبری تذکر دادند: "این رسانه های الکترونیکی و اینترنتی متأسفانه موجب شده است که افراد بی محابا علیه یکدیگر حرف بزنند؛ بد بگویند؛ باید از طرف مسئولین کشور برای این هم یک جوری تدبیر بشود. ولی عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامی خودمان را مقید کنیم به قانون."

هنوز معلوم نیست که چهره های انقلابی جبهه متحد با چه استدلالی پذیرفتند که با "سهم سیاسی" ساکتین فتنه یکجا دیده شوند. به عبارتی جبهه متحد در این انتخابات غرامت چیزی را پرداخته است که از آن ناحیه هیچ چیز بدست نیاورده است.

انزوا و شکست کسانی که بدنه اجتماعی ندارند؛ با افزایش حجم روزنامه ها یا توسعه رسانه های الکترونیکی جبران نمیشود. اکنون به نظر میرسد که عقلای جبهه متحد که دریافته اند کانون های قدرت و ثروت نفوذی در میان عموم مردم نداشته و حتی با تبلیغات میلیاردی بر اقبال عمومی به جبهه متحد اثر منفی داشته اند؛ جبران مافات کرده و جلوی تفرقه افکنی و بی اخلاقی سیاسی بعد از انتخابات را بگیرند. فتنه ای که آینده اصولگرایی را تهدید میکند؛ سهم خواهی کانون ها ی قدرت و ثروت است که فقط از مسیر تفرقه افکنی و تشنج آفرینی رسانه ای میگذرد.

(یامین پور در کادر این مطلب از تصاویر قالیباف-خانی و جاسبی-عباسپور استفاده کرده است.)

 

بیاناتی خواندنی و مفید از حجت الاسلام پناهیان یافتم که از نگاهم مناسب است اینجا قرارگیرد. البته این سخنرانی برمیگردد به پیش از انتخابات.

حجت الاسلام پناهیان:

... سال ها رقابت های انتخاباتی بین گروه هایی بوده است که در طول هم با نظام در ارتباط بوده اند و یکی به اصل نظام نزدیک و دیگری از آن دور بوده است. این صف بندی انتخابات را نه پر شور که پر تنش میکرده است و موجب میشده تا انتخابات به مرز انقلابی و ضدانقلابی بودن برسد.

باید این سنت را شکست چرا که در این فضا خیلی مصلحت ها به ما تحمیل میشود. تاکی رقابت باید بین کسانی باشد که یکی به انقلاب نزدیک و دیگری به ضد انقلاب نزدیک است؟ تا کی باید انتخابات طوری باشد که اگر به فلان گروه رای ندهیم کار دست ضد انقلاب بیفتد؟ تا کی باید برای این که امور دست ضد انقلاب قرار نگیرد؛ به کسانی ردی بدهیم که خیلی هم انقلابی نیستند؟ بعضی ها دوست دارند در نظام جمهوری اسلامی که یکی از ابرقدرت های جهان شده است؛ همیشه رقابت بین انقلابی و ضد انقلاب باشد اما امروز شرایطی پیش آمده است که میتوان فضای رقابت را تغییر داد...

باید به اینجا برسیم که در انتخابات چند گروه انقلابی داشته باشیم که تفاوت شان نه در انقلابی گری که در راه حل هایی باشد که برای مشکلات کشور دارند. برای رسیدن به این وضع مطلوب باید الان به نمایندگان انقلابی تر رای بدهیم. اگر سراغ نمنایندگان انقلابی تر رفتیم؛ آینده بهتری پیش رو خواهیم داشت. در این صورت دیگر اختلاف معنا ندارد بلکه مسابقه معنا پیدا میکند؛ مسابقه بین گروه هایی که میخواهند نظام را به آرمان هایش برسانند...

  • 12/05/17
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

نظرات (۲۴)

به نظر من تعطیلی این برنامه از وجودش خیلی مفید تره.
  • امتداد راه شهیدان
  • سلام
    من با تعطیلی هفت مخالفم،باید کسانی این برنامه رو اداره کنند که درد اسلام داشته باشند نه کسانیکه سنگ غرب رو به سینه میزنند.
    ای کاش یک برنامه و فقط یک برنامه در حد و ابعاد نود یا هفت یا... به بچه حزب الهی ها می رسید... فقط یکی...
    وحیدیامین پور که همان حرفهای تکراری خودمان را زده. چه نیازی بود به تکرار؟!!!
  • سرباز گمنام حضرت آقا
  • سلام علیک

    برنامش بد نبود. اما شده بود بدجور باند بازی
    برای ادب شدنشون بهتره مدتی تعطیل باشه
    مزخرفات جیرانی که واقعا جای هیچ بحثی رو نمیذاره وجایش در رسانه ملی نیست. اما یک سوال وجود داره اونم درباره تاسیس شبکه های خصوصیه مخالفه که مثلا امثال آقای جیرانی و... بتونن حرفاشون رو تو اون شبکه ها بزنن.به نظرت آیا وجود چنین شبکه هایی تو کشور ما هم نیاز هست؟(تو بعضی کشورهای دنیا حتی عراق که اوضاعش خوب نیست چنین شبکه هایی وجود داره که راحت نقد دولتشون رو میکنن)
    البته منکر این نیستم که حتی این شبکه ها هم باید چارچوبی رو رعایت کنن.
  • گمنام
  • آقای یامین پور! همچین میگی انگار جبهه مطلوب شما مطلقا پیروز انتخابات شدن ومردم بهشون اقبال کردن؟!!!!!!!!!!!!!
  • طاووس بهشتی
  • سلام . خسته نباشید .

    من تا حالا برنامه هفت رو ندیدم ولی هر چی هست بهتره که نباشه .

    موفق و پایدار باشید .
  • رهگذر
  • سعی کنید کمی به روزتر باشید
    این قضیه مال چند هفته پیشه!
    در هر صورت خسته نباشید
  • دانشجو
  • وقتی قسمت اول رو خوندم باورم نمیشد حرف های جیرانی دیالوگ یک برنامه زنده پرمخاطب در سیمای جمهوری اسلامی است!!!

    التماس دعا
  • یک قــدم تا خدا
  • .

    اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد

    و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم



    خـرمشهــر را خــدا آزاد کــرد... !

    خــرمشهــر .... شهـر خــون ... آزاد شــد ... !

    ممــد نبــودی ببینــی شهــر آزاد گشتــه ... !
    .
    .
    .

    چقـدر حرفهــــــای کلیشه ای ... ؟؟!

    تمــام ِ ایــن جملـه ها را از بـَر شـده ایــم....

    برای مـا کـه نسل ِ بعــد از بحـرانیم حـرف ِ تازه تری بگوئید ...


    .
    الان یعنی میدونی "خرمشهررا خدا آزاد کرد" یعنی چی؟
    شما همینارو درک کن...تابعد!
    جیرانی یک چک بخوره آدم میشه! مث من!
  • محب الهادی
  • من نمیدونستم چرا این برنامه رو بستن و تو ذهنم بود که کار بدی کردن که الکی گیر میدن... ولی الان میفهمم که گستاخی از حد گذشته بود و ممنونم از روشنگریت.
  • مظلوم امام هادی
  • تحلیل انتخابات را هم خواندم صحبت های یامین پور و پناهیان برای پاسخ به همه کامنتها کافی بود!صادق در کامنتش گفته بود که قالیباف را دفع نکن.کسی او را از دایره انقلاب دفع نکرد.خطای ساکت بودن در فتنه نباید عادی شود و باید تذکر داد (چرا که هنوز هم توبه نکرده اند)
  • محمد. گمنام
  • سلام. خسته نباشید.......
    یا حق
    من نگفتم قالیبافو دفع نکن!!!!
    گفتم با کوبیدن قالیباف خیلی موافق نیستم.ضمنا شما که میگی قالیباف ساکت فتنه بوده آیا تحقیق هم کردی که این حرفو میزنی؟
    ببینیم نظر وحید یامین پور در مورد تعطیلیه هفت چیه.

    وحید یامین پور: آیا "هفت" هم به سرنوشت "دیروز امروز فردا" و "پارک ملت" دچار می شود؟!

    هفت برنامه ی خوبی بود؛ با همه ی انتقاداتی که می شد از آن کرد. دست کم یکی از پویاترین و کاملترین برنامه های فرهنگی تلویزیون طی سالیان دراز. طبعاً آدمی مثل من با آدمی مثل جیرانی هم نظر نیست(علیرغم دوستی و احترام متقابلمان) ولی هفت برنامه ای بود که می توان در آن دیالوگ داشت، نقد کرد و حرف حساب شنید.
    نمی دانم چرا ضرغامی آسانترین راهی را که به ذهنش می رسد انتخاب می کند: تعطیل کردن!
    جانشین جیرانی و هفت اوریجینال، هرکس که باشد با کار دشواری روبروست.
  • بصیرت اردکانی
  • سلام وبلاگ زیبا و پر محتوایی دارید
    مطالبتون با بصیرت کامل است
    خوشحالم که تا این حد بیانات آقا را رعایت می کنید
    ممنون می شم که به مطالب ناقابل من هم سری بزنید
    و نظرات ماندگاری را حک نمایید
    خداقوت.
  • فهیمه
  • قال الصادق علیه السلام :

    اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً .

    قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند .


    اصول کافی 2/609
  • یکی دیگه
  • چقدر نامه آن دوستمان در همدلی قشنگ بود!
  • یکی از یاران
  • نظر بنده هم با نظر وحید یکیه.
  • تماشاچی
  • کسی غیر از حسین آقا نبود که مطلب سیاسی بنویسد؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی