گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

اختلاف سلیقه با ولی

گفتند به سبکی بنویس که کمی جلب مشتری کنی؛ آخر فی الحال وظیفه ی ما رونق بازار است؛ آن هم درسطح "تیم ملی".

آری! اکنون وظیفه ی همه ی ما، از اصغر و اسکار بو! دارش گرفته تا پیرزن گلیم باف مازندرانی، همین است که به جای قلاده های چرم بلغاری! از قلاده های چرم همدانی برای ...ِ مان استفاده کنیم، تی شرت شهید آوینی بپوشیم و در دست GLX تمام Touch بگیریم که در بازار موبایل شهرتش شده: گوشی چینی!! عیبی ندارد بگذار شایعه کنند، بگذار اخبار موثقشان را از صداوسیما نه! از بی بی سی بگیرند، بگذار نگذارند حتی به مونتاژ ملی هم افتخار کنیم. اصلا بگذار هرچه خواهند بکنند، که اول و آخر، ما پادشاهی می کنیم، چون با حسین زمان خود هستیم!

رفیقم در محاجّه با یکی از بی تفاوت های کوفه صغیره می گفت هنگ کردن دائمی GLX را ترجیح می دهم به دوربین 12 مگاپیکسلی N8، که هر عکسش، خرج تیری در گلوی علی اصغرهای غزه است، چرا که  رهبرم در روز اول سال"تیم ملی" نفرمود: بروید و اجناس با کیفیتِ ! ایرانی را که در بازارهای جهانی بی رقیب هستند، خریداری کنید! این جمله که دیگر گفتن ندارد؛ ارزان یا گران، صف می کشیم برای خرید جنس بازارجهانیِ ماهواره تبلیغ کن در ایستگاه حقانی!!

معلم اول به من آموخت که شروع هر کار بزرگی سخت است؛ من شنیده ام که بلندشدنِ اولین نفر از میان صف، برای باز کردن معبر، سخت است؛ من دیده ام که داوطلب اول برای صحبت در"کرسی آزاد اندیشیِ"دانشگاه، جهت تفهیم"فتنه سبز" به دانشجویِ مدعیِ روشنفکریِ BBC شنو ، کارش چقدر سخت است.

آری مشکل ما این است که از ابتدا از بازی آسان بدمان می آمده است... - بقیه متن مشمول فیلترینگ ویراستار شد.-

بگذریم؛ حاج صادق! دیگر حتی مجبور نیستی کوکاکولا را به بهانه ی اینکه «خریده اند واگر نخوریم، اسراف می شود» نوش جان کنی. چون عبارت "براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم" یعنی اصلا نخر!! اگر هم خریده اند، مصرف نکن!

یادم هست،برای کار آموز!ی که به شرکتی نیمه سه لتی ( از ترکیبات مورد علاقه نفحات)، در شرق تهران رفته بودم، یک سری قطعات پیچیده و البته به چشم آشنا در جعبه ی آثارِ تکنسینِ دستگاهCNC دیدم. بنده ی خدا بیشتر عمرش را کار کرده بود تا درس بخواند؛ گفتم حتما اینها را خودتان ساخته اید!! اخلاقِ کارمندانِ خسته، دستم هست؛ خیلی به سؤال هایت توجه نمی کنند. اما این بار گویا رگش را جنبانده بودم. با نگاه آرامِ همیشگی اش جواب داد:په نه په! (نقل به مضمون). بد قلق شدم که اینها که در ویترین ها... با بسته بندی شیک...با تولید انبوه...هزینه های بالا...         
شروع کرد به درد دل؛ که ما بچه های ایران در همین زیر زمین های تهران، با همین دستگاه های ساده! چه چیزها که نمی سازیم. ولی چون در فرهنگ عمومی، مارک ایرانی، خریدار ندارد؛ خودمان رویش حک می کنیم
MADE IN CHINA !!

خجالت کشیدم، ولی باز هم تصمیمی نگرفتم...

تازه می فهمم که این شعار سال ها، چه شعوری پشتش است. به این می گویند با یک تیر، هزار نشان زدن!

دیگر وقتش است، باید من هم مثل دوستان فیس بوکی ام،که دینداری را بِالکل کسر شأن خود می دانند!! خرید اقلام خارجی که مشابه اش را خودمان می سازیم، اصلا کسر شأن بدانم، باید مسخره کنم ضرب المثل انگلیسی"هنوز آن قدر پول دار نشدم که جنس ارزان بخرم"را . یعنی جنس ایرانی نخر- .که خدا بگویم انگلیس را چه کار کند که به قول قلاده های ابوالقاسم: اینها آنقدر پررو اند که سفیرش می گوید اگر قرار باشد کسی ایران را تخلیه کند، ایرانی است نه ما با قدمت دیرینه!!

بازهم بگذریم. چند وقتی بود ذوق مطالبه­ گری­ ام گل کرده بود. مطالبه از خانه ی ملت که بس است شاخ به شاخی ه با دولت. مطالبه از آقا عزت ا... بابت جشنواره ی غضنفرهای گل به خودی نوروزی اش. مطالبه از "شهردار" ی که تیم فرهنگیش عادت کرده به تهاجم فرهنگی! و ... وانگهی این بار مطالبه ­گری­ ام رنگ دیگری دارد. مطالبه از دولت برای حمایت از تولید ملی، مطالبه از واحدهای صنعتی برای ارتقای سطح کیفیت، مطالبه از ... برای طراحی برچسب کیفیت کالا شبیه برچسب انرژی یخچال خارجیمان-که البته تاریخ خریدش برمی گردد به قبل از سال تیم ملی- ، مطالبه برای طراحی نشان"کالای ملی" البته نه مانند شاهکارِ نشان "حلال" که بیشتر در اخبار حیاتی دیدیمش تا روی اجناس بقالی!

هر چند که این مطالبه ها، پاسخ که چرا ! ، لکن عمل بیشتر می خواهد؛ گویا بخواهیم یا نخواهیم آقا مهم ترین بخش کار را متوجه خودمان دانسته اند. نکند این همه کتاب و نشریه ی زود بازده! درباره ی اصلاح الگوی مصرف و سایر شعارها، بی خود حالی­ِمان کردند که اصلاح الگوی مصرف یعنی عدم اسراف. به پس اندازت قسم، اینکه اسراف نکنی ولی خانه ات پر باشد از محصولات خارجی که ورشکست شدنِ کارخانه ی سازنده ی مشابه داخلیش باعث از هم پاشیدن چندین خانواده و بیکاری و اعتیاد و هزار معضل اجتماعی در جامعه مسلمین شده ، یعنی همچنان الگویت نیاز به اصلاح دارد.

نمی دانم شاید باید داش ابرام هادی بیاید و روضه مادر بخواند تا اشک چشمانمان، برق کالای خارجی را بی رونق کند و رنگ خدا را روشن.

یا حتی نه!! باید برقش را ببینی، ضعف جنس داخلی را هم، اما... اما...

صاحب دلی گفت"مرد آن است که وقتی نظرش با نظر ولی فرق می کند، مطیع باشد، وگرنه که مطیع نفسیم نه ولی !! "

والسلام

  • 12/05/31
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

نظرات (۱۵)

سلام رفیق
دلتان آسمانی باد
  • یک خواننده
  • این مطلبو قبلا تو یکی از نشریاتتون نزده بودین؟!!!!!!!!!!!!!!
    سلام
    دم آقا علیرضا گرم!!!!!
    ایشالا هیچ وقت با ولیمون اختلاف نظر نداشته باشیم .
    ایرانی،ایرانی بخر
    یا علی مدد
  • ایمان ایرانی
  • "عصر امام خمینی(ره)، عصر ظهور"

    "دویاور" به روز شد.
    علی آقا کلا پرچمش بالاست

    قلمت چکش
    حالا هی به من گیر بده...خب اسراف میشه نخوریم دیگه! تازه طعمشم هزاربار از نوشابه های ایرانی بهتره.
  • گوشکوب
  • آخ آخ
    سامسونگ یه گوشی زده در حد بنز.با لبات بازی میکنه.سی پی یوش دو هسته اییه.
    حیف که سال تولید ملی وگر نه میخریدمش(البته پولشم ندارم).
  • رهگذر
  • ایشالا که این دلخوری های ما از جسارت ابلهان به ساحت ولایت برای خدا باشد و نه برای نفس خودمان...
    خیلی فکر کنید...
  • یه بنده خدا
  • سلام.اول آفرین به علیرضا دوم اقا یاخانم رهگذر اگه هنوز از اینجا گذر نکردی، این جمله ی بالات رو واس من یه ذره بسط میدی؟
    وبلاگتون عالیه از همه بروبچ یاران تشکر میکنیم
  • دلسوز
  • (صاحب دلی گفت"مرد آن است که وقتی نظرش با نظر ولی فرق می کند، مطیع باشد، وگرنه که مطیع نفسیم نه ولی !! ")

    کل حرفها جدا این دو خط را "مستقل" کار دارم...

    آقا علیرضا،حضرت آقا فقط و فقط ولی "فقه" ماست.
    نه ولی "نظر" ما!!!!!!

    نه تنها اختلاف نظر با آقا هیچ اشکالی ندارد بلکه باید هم به نظرات یقینی خودمان عمل کنیم نه نظرات یقینی آقا....!!!
    نتیجه گیری: میشه انسانی پیدا بشه که با آقا اختلاف نظر داشته باشه و به فتاوا و حکم"حکومتی"پایبند باشه و مطیع ولی الله که هیچ، مطیع خود الله باشه... و مطیع نفس نباشه!!!
  • یا مهدی
  • به دلسوز
    (حضرت آقا فقط و فقط ولی فقه ماست.)
    کسی که این حرف را می زنه احتمالا هنوز معنی لغتی ولی فقیه را هم نمی داند.
    به قول آقای جوادی آملی ولایت فقیه، ولایت فقاهت و عدالت است؛ یعنی فقاهت و عدالت است که ولایت می کند نه شخص خاص.
    متوجه شدی : ولایت فقاهت؛ نه ولایت فقط در محدوده فقه.
    ولایت در محدوده فقه می شود چیزی شبیه مرجع تقلید؛ اما ولی فقیه در کلیه امور از امام زمان نیابت می کند.
    امام خمینی : ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.
  • دلسوز
  • "ولی فقیه در کلیه امور از امام زمان نیابت میکند"
    حرف من هم همین بود...
    امر یعنی بایدها و نبایدهای عبادی,سیاسی ,اجتماعی و...
    میخواستم بگم:
    در مباحث نظری یعنی هست ها و نیست ها نباید از ولی فقیه که هیچ از خود امام زمانش هم نباید تقلید کرد بلکه باید خودمان تحقیق و به یقین برسیم .
    اصلا مباحث نظری اطاعت پذیر نیست که بخواهیم ازکسی پیروی کنیم وهیچ اشکالی ندارد نظر انسانی با نظر ولی فقیه تفاوت کند, هیچ از ولایت مداریش کم نمیکند.
  • محمد مهدی
  • زیباست
    مشکل مردم ما البته بعضی هایشان این است مه
    چشم و هم چشمی دارند.
    هرکسی که پول بیشتری برای جنسش بدهد باکلاس تر است.
    اصلا منو وقتی توی جمع دوستانه با گوشی GLXمی بینند می گویند:آشغال تر از این نبود بخری مگه پول نداری که گوشی ایرانی می خری؟؟؟؟!!!!
  • علیرضا
  • سلام بر همه و بخصوص برادر عزیز آقای دلسوز
    در کلیت این بحث متداول وارد نمی شوم چرا که اینجا مجال گفتگو وجود ندارد.
    لکن منظور بنده همانطور که از فهوای مطلب هم برمی آمد و نسبت این جمله را باید با آن سنجید؛معنای کلمه ی "نظر" در عبارت آخر، نظری ست که منجر به عمل مغایر با نظر ولی می شود: مثل خرید کالای خارجی به خاطر: بنظرم این خریدهای جزئی من تاثیری ندارد ها و بنظرم کالای ایرانی زودتر خراب می شود و باید پول بیشتری اسراف کنم ها و احساس حقیر چشم و هم چشمی ها و...
    این کار به اقتصاد کشور ضربه ی جبران ناپذیری می زند. صلاح اقتصاد را هم ولی فقیه بواسطه ی نگاه کلان، بهتر از همه مان می داند.
    پس این شخص در دوران اوج تنهایی اسلام در پیچ تاریخی جهان،کمک که نکرده هیچ، ضربه هم زده است.
    که طبیعتا یک چنین اختلاف سلیقه ای نهایتا در عمل منتج به عدم ولایت پذیری شده و همان انسان مطیع الله را دچار سقوط خواهد کرد.
    والسلام
    ممنون از نظراتتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی