گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
ما معتقدیم – و این جزو بدیهیات اسلام، بلکه بدیهیات همۀ ادیان است – که انسان، فقط در سایۀ ارتباط و اتصال با حق تعالى است که مى‌تواند به تکامل و تعالى دست پیدا کند. البته فرصت ماه رمضان، یک فرصت استثنایى است. این، چیز کمى نیست که خداى متعال در قرآن بفرماید: «لیلةالقدر خیر من الف شهر». یک شب از هزار ماه بهتر و بافضیلت‌تر و در پیشرفت انسان مؤثرتر، در ماه رمضان است. این، چیز کمى نیست که رسول اکرم(ص) این ماه را ماه ضیافت الهى به حساب بیاورند. مگر ممکن است که انسان وارد سفرۀ کریم بشود و از آن‌جا، محروم خارج بشود؟ مگر وارد نشوى. آن کسانى که وارد سفرۀ غفران و رضوان و ضیافت الهى در این ماه نشوند، البته بى‌بهره خواهند ماند و واقعاً این محرومیت به معناى حقیقى است. «انّ الشّقىّ من حرم غفران‌اللَّه فى هذا الشّهر العظیم». محروم واقعى، آن کسى است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهى را به دست بیاورد.(۱)

 

لیلةالقدرى که در این ماه رمضان است و قرآن صریحاً مى‌فرماید:“لیلةالقدر خیر مِن الف شهر”، یک شب بهتر است از هزار سى روز – هزار ماه – بسیار مهم است. چرا این قدر فضیلت را به یک شب دادند؟ زیرا برکات الهى در این شب زیاد است؛ نزول ملائکه در این شب زیاد است؛ این شب، سلام است؛ ”سلام هى حتى مطلع‌الفجر”؛ از اول تا آخر این شب، لحظاتش سلام الهى است. ”سلام قولا مِن ربّ رحیم”. رحمت و فضل الهى است که بر بندگان خدا نازل‌مى‌شود. ولیلةالقدر، شب ولایت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شباهل بیت است. هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سورۀ مبارکۀ قدر هم، سورۀ ولایت است. شب قدر خیلى ارزش دارد. همه ماه رمضان، شبها و روزهایش ارزش والا دارد. البته لیلةالقدر نسبت به روزها و شبهاى ماه رمضان، خیلى فاخرتر است؛ اما شبها و روزهاى ماه رمضان، نسبت به روزها و شبهاى بقیۀ سال، خیلى فاخرتر است. باید قدربدانید. در این روزها و در این شبها، همه بر سر سفرۀ‌انعام الهى حاضرید. استفاده کنید.(۲)

در ماه رمضان …- در همۀ  روزها و شبها – دلهایتان را هرچه مى‌توانید با ذکر الهى نورانیتر کنید، تا براى ورود در ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید؛ که “لیلةالقدر خیر من الف شهر تنزّل الملائکةوالرّوح فیها باًّذن ربّهم من کل امر”. شبى که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل مى‌کنند، دلها را نورباران و محیط زندگى را با نور فضل و لطف الهى منور مى‌کنند. شبسِلم و سلامت معنوى – سلام هى حتّى مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفاى بیماریهاى‌ اخلاقى، بیماریهاى معنوى، بیماریهاى مادى و بیماریهاى عمومى و اجتماعى؛ که امروز متأسفانه دامان بسیارى از ملتهاى جهان، از جمله ملتهاى مسلمان را گرفته است! سلامتى از همۀ اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطى که با آمادگى وارد شب قدر بشوید.(۳)

امروز که خداى متعال اجازه داده است که شما زارى، تضرع و گریه کنید، دست ارادت به سوى او دراز کنید، اظهار محبت کنید، اشک صفا و محبت را از دل گرم خودتان به چشمهاى خودتان جارى کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید؛ والاّ روزى هست که خداى متعال به مجرمین بفرماید:“لاتجروا الیوم”، بروید، زارى و تضرع نکنید، فایده‌یى ندارد؛  ”انّکم منّا لاتنصرون”، این فرصت، فرصت زندگى و حیات است که براى بازگشت به خدا در اختیار من و شماست؛ و بهترین فرصتها ایامى از سال است، که از جملۀ آنها ماه مبارک رمضان است، و در میان ماه مبارک رمضان، شب قدر! شب قدر هم در میان این سه شب است. طبق روایتى که مرحوم محدث قمى نقل مى‌کند، سؤال کردند که کدام یک از این سه شب - یا آن دوشب‌بیست‌ویکم و بیست‌وسوم - شب قدر است؛ در جواب فرمودند: چه‌قدر آسان است که انسان، دو شب - یا سه شب- را ملاحظۀ شب قدر بکند؛ چه اهمیت‌دارد بین سه شب مردد باشد، مگر سه شب چه‌قدر است؟ کسانى بوده‌اند که همۀ ماه رمضان را از اول تا آخر، شب قدر به حساب مى‌آوردند و اعمال شب‌قدر را انجام مى‌دادند! (۴)

 

یک جملۀ کوتاه در باب اهمیت لیلةالقدر عرض کنم؛ علاوه بر این‌که از جملۀ قرآنى «لیلةالقدر خیر من الف شهر» مى‌شود فهمید که از نظر ارزشیابى و تقویم الهى، یک شب برابر هزار ماه است. در دعایى که این روزها مى‌خوانیم، براى ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر مى‌کند: یکى تفضیل و تعظیم روزها و شبهاى این ماه است بر روزها و شبهاى ماه‌هاى دیگر، یکى وجوب روزه در این ماه است، یکى نزول قرآن در این ماه است، و یکى هم وجود لیلةالقدر در این ماه است. یعنى در این دعاى مأثور، لیلةالقدر را عِدل نزول قرآن در ارزش دادن به ماه رمضان مشاهده مى‌کنیم. بنابرین قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کارى کرد که ان‌شاءاللَّه قلم تقدیر الهى در شبهاى قدر براى کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیرى آن‌چنان که شایستۀ مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند.(۵)

۱) سخنرانى در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى، به مناسبت عید سعید فطر   ۷/۲/۱۳۶۹

۲) بیانات در دیدار علما ، طلاب و اقشار مختلف مردم شهر قم به مناسبت ۱۹/۱۰/۷۵

۳) بیانات در جمع بسیجیان بمناسبت هفتۀبسیج۰۵/۰۹/۷۶


۴)بیانات در خطبۀ نماز جمعه تهران۲۶/۱۰/۷۶ 

۵)بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعۀ‌ تهران‌   ۲۳/۸/

  • 12/08/09
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

نظرات (۸)

دلم فقط کربلا میخواد...
مثل الامام کمثل الکعبه؛ تؤتی و لا تأتی


صحرا، دریا، امیرِ هرجایی تو

هارونی تو، عصای موسایی تو

کعبه هستی و گرد تو میگردند

می آیندت، ولی نمی آیی تو

یاعلی
چون کوفه که چهره‌ای پر از غم دارد
این سینه دلی شکسته را کم دارد
در شهر علی (ع) یکی‌ست امّا انگار
هر کوچه هزار "ابن ملجم" دارد

استاد سعیدی راد
از لطف و دستگیری تو حرف می زنم
از شیوهٔ‌ امیری تو حرف می زنم


از وصله وصله های ردای خلافتت
مولا ز بی نظیری تو حرف می زنم


از سفره های نیمه شبت در خرابه ها
از کهکشان شیری تو حرف می زنم


بر شانهٔ‌ تو جای یتیمان کوفه بود
از اوج سر به زیری تو حرف می زنم


از چاه اشک و آه فراق و حکایتِ
شبهای گوشه گیری تو حرف می زنم


از بیست سال خانه نشینی و بی کسی
از غربت غدیری تو حرف می زنم


دیگر نفس به سینهٔ‌ من حبس می شود
وقتی که از اسیری تو حرف می زنم


داغ تو بیشتر به دلم چنگ می زند
هر چه که از دلیری تو حرف می زنم


از کوچه ها و روضهٔ‌ یار جوان تو
از ماجرای پیری تو حرف می زنم...

یوسف رحیمی
  • کربلایی
  • به خدا در هوس دیدن شش گوشه دلم تاب ندارد...
    حسین دلم رو بردی منو تو آخر حرم نبردی....

    اللهم ارزقنی توفیق زیارت اباعبدالله الحسین....
  • جمشیدی
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    هدیه ای از طرف بنده خدمت برادران یاران خمینی عزیز :
    شفیق بن سلمه نقل می کند : مردی خدمت علی ع آمد و با او سخن گفت و در ضمن صحبت گفت : من شما را دوست دارم.علی ع فرمود : دروغ می گویی.عرض کرد : چرا ای امیر مؤمنان؟ فرمود : چون در دل خود محبت تو را نمی یابم. پیامبر خدا ص : فرمود : ارواح در فضا با یکدیگر ملاقات می کردند و همدیگر را می بوییدند و آنهایی که با یکدیگر آشنا در می آمدند با هم جمع می شدند و آنهایی که با هم آشنا در نمی آمدند از هم جدا می شدند.کنز العمال25560
    در ایام باقی مانده از ماه رمضان حقیر را از دعای خیر فراموش نفرمایید.
    والعاقبة للمتقین
    به به! چه عکس خوبی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی