گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

۱- ایران:

یک نکته ی کوتاه درباب اجلاس عدم تعهد:

به نظرم یکی از انگیزه های کشورهای شرکت کننده در اجلاس همچنین رییس سازمان ملل این بود که از نزدیک ببینند تحریم ها چقدر بر وضع زندگی مردم تاثیر گذاشته! برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی در ورودیه اجلاس و نیز امکان سفر هیئت های کشورها به شهرهای مختلف به نظر میرسد یکی از اصلی ترین دلائلش همین باشد که به آنها نشان دهیم تحریم ها آنچنان که غرب میگوید نیست و مردم زندگی عادی خود را دارند.

۲-مصر:

یکی از دوستان که در مباحث جهان اسلام فعال است نکته ای میگفت که درخور توجه بود:

"کلا در مباحث جهان اسلام دید توهمی را باید کنار گذاشت!"

اینکه ما توقع داشته باشیم محمد مرسی در اجلاس عدم تعهد بیاید و مثلا درباره سوریه دقیقا مثل ما موضعگیری کند شاید توقع بیجایی باشد.در عوض باید نیمه ی پر لیوان را دید! اینکه مرسی در این اجلاس از حقوق اسرای فلسطینی صحبت کرد و یا درباره ی حق ایران در دارا بودن انرژی هسته ای سخن به میان آورد همچنین درباره سوریه هم علارغم اینکه علیه نظام حاکم سوریه اعتراض کرد اما دخالت نظامی در سوریه را نفی کرد که این هم  به نظر میرسد چیز کمی نباشد. البته شاید از مصر انقلابی توقع بیشتر از این برود اما هنوز باید صبر کرد...              

۳- ترکیه:

به نظر میرسد آمریکا- یا بهتر بگویم نظام استکباری حاکم بر دنیا- از چند سال قبل فهمید برای اینکه بتواند از نقش ایران در منطقه و دنیا خصوصا در جهان اسلام بکاهد باید از الگو شدن ایران جلوگیری کند و بهترین راه برای اینکار را معرفی الگویی دیگر در مقابل الگوی انقلاب اسلامی ایران دید! ما به کشور ترکیه باید به دید یک مدل نگاه کنیم که غرب میخواهد در مقابل مدل انقلاب اسلامی  آن را به مسلمانان معرفی کند.        
مدل ترکیه مدلی است که هم میتواند با اسراییل علی الظاهر مبارزه کند- به تعبیر
"علی الظاهر" دقت کنید- و هم میتواند سفارت اسراییل را در خود داشته و حجم زیادی از مبادلات اقتصادی را با رژیم صهیونیستی  داشته باشد! آن موقع که جناب اردوغان در آن اجلاس به رییس جمهور رژیم صهیونیستی اعتراض شدیدی کرد فکر میکردم اقدام بعدی او تعطیلی سفارت اسراییل در کشورش باشد اما در کمال تعجب هیچ اتفاقی نیفتاد!

پس از نگاه غرب چه خوب است که مسلمانان دیگر کشورها هم اگر با اسراییل مشکلی دارند به همین قدر بسنده کرده و فقط شعار مرگ بر اسراییل بدهند! زیرا در اینصورت "به خیال خود" هم دِین خود را به فلسطینیان ادا کرده و "وجدانشان راحت شده است" و هم برای منافع ملی کشورشان مشکلی پیش نمیاید...

به مواضع ترکیه در قبال سوریه نگاهی بیندازید! خیلی عجیب است که ترکیه ای که دم از مبارزه با اسراییل میزد و کشتی آزادی به غزه فرستاد اما در این زمینه مواضعش دقیقا همسو با اسراییل است! به نظر شما ترکیه نمیداند نظام حاکم سوریه چقدر به سود حماس و به ضرر اسراییل است؟!!!!

۴- سوریه:

این بار هم غرب دچار اشتباه محاسباتی شد! غربی ها بر این باور بودند که با تجهیز گروه های شورشی و عملیاتهای مداوم آنها و نیز کشاندن جنگ به پایتخت تا پایان ماه رمضان میتوان کار نظام حاکم را به پایان رساند اما دولت بشار اسد همچنان مقاومت میکند و مشغول پاکسازی شهرها است.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه  یکی از اصلی ترین ابزارهای دشمن در سوریه جنگ روانی علیه مردم است.دولت سوریه نباید اجازه دهد در خلال پاکسازی ها و... مردم از بهبود اوضاع ناامید شوند. دولت سوریه همزمان باید در دو جبهه بجنگد: جنگ نرم و جنگ سخت.

شاید اجلاس عدم تعهد در تهران و ریاست ایران بر این اجلاس پشتوانه ی خوبی برای سوریه در جنگ نرم باشد.

۵- بحرین:

در تمام این قضایا مردم بحرین مظلوم ترین مردم هستند؛همین...

 

 

  • 12/09/01
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

تحولات منظقه

ایران

سیاسی

یاران

نظرات (۲۲)

خوب بود خیلی
دمت گرم بابت تحلیل...
  • ملانقطه ای 2
  • هم شماره ی ترکیه 3 هست و هم سوریه!
    دقت شود...
    تحلیل رو ببینید:
    اگر امروز ب مخافان سیاست های دولت های اروپایی نیز که اقدام به برپایی تظاهرات می کنند، پول و سلاح داده شود، قطعا وضعیت فعلی سوریه در این کشورها هم تکرار می شود...
    امام خامنه ای
    3 نفر آنلاین تو وبلاگ......

    عالیییییییییه
  • کنکوری mmd
  • ممنون اقا صادق
    یا علی
    خیلی خوب
  • یا زهرا
  • عالی بود
    فقط در مورد سوریه کم نوشته بودید.
    دم شما گرم.

    سالت دما من قلب بحرین حزین.....
  • عبدالمحمد
  • سلام این بارم تحلیلت خوب بود
    یه مطلب کوتاه در باب بحث مصر ( مرسی )

    آقای عزت اله مطهری( عزت شاهی) که از مبارزین انقلابه در کتاب خاطراتش یه نکته ی خیلی مهمی بر خوردم

    گفت سال 1350 مرا بردن به زندان اوین من و انداختن تو بندی که همه سران کمونیست تو اون بند بودن من سریع فهمیدم قضیه از چه قراره من و بردن اونجا تا ما با هم دیگه درگیر بشیم( اعتقادی و فیزیکی) و این درگیری کشنده بشه به بیرون و رژیم شاه این دو گروه رو به جون هم بیندازه تا رژیم راحتتر بتونه کارهاش رو انجام بده
    همون اول تا رفتم داخل بهشون گفتم چند دقیقه بشینید یه حرفی دارم و بعد هرکاری دوست داشتید انجام بدید
    گفتم در حال حاضر دشمنمون یکیه و ما باید متحد بشیم تا این دشمن رو نابود کنیم و هر وقت این دشمن رو نابود کردیم
    باهم دیگه بحث و جدال می کنیم و درگیر می شیم
    و اونا هم قبول کردن و ما اینقدر رابطمون خوب شد که مسولان زندان متعجب شده بودن

    این حرف یعنی اینکه مثلا ما اگه با فلسطین مشکل داریم یا با هر کشور دیگه ای
    ولی تا زمانی که هدفمون یکیه ( نابودی اسراییل ) باید با هم متحد باشیم
    بسم الله
    سلام
    تحلیل زیبا و خوبی بود.
    نکته ای :
    مرسی بهتر از اردوغان است(انشاءالله) ولی در حالت کلی استدلال جنابعالی درباره ترکیه در خصوص مسأله سوریه در مورد مصر هم جاری است.
    ضمنا از عدم دیدار وی با آقا و برخی اظهارات درباره سوریه اینطور به ذهن متبادر میشه که گویی نماینده اتحادیه عرب وظیفه اش را خوب انجام داد...!
  • یا زهرا
  • سلام
    من یک نکته از بحرین بگویم:از یک شخصی شنیدم که می گفت:
    توی بحرین شب ها خیابان ها دست مردم است(مثل سال57 خودمان)ومردم شب ها تظاهرات دارند حتی آنها کمیته تشکیل دادند.فقط روز ها است که ماشین های نظامی در
    شهر جولان میدهند.
    همین آدم ادامه داد:مقام معظم رهبری فرمودند:مسئله ی مهم کشور در حال حاضر باید
    بیداری اسلامی و مسئله ی مردم بحرین باشد.
    به امید پیروزی مردم بحرین(انشا الله)
  • یادمان شهدای حوزه علمیه فیضیه مازندران
  • سلام
    خداقوت دلاور.
    درصورت تمایل به تبادل لینک لطفا خبرمون کنید
    التماس دعا
    یاعلی
    /یادمان شهدای حوزه علمیه فیضیه مازندران
    http://shohadayetalabe.blogfa.com/
    دیشب آقای احمدی نژاد میگفت که من تنها نماینده تمام مردم ایران هستم این حرفش باعث شد کمی در مورد نظام سیاسی جمهوری اسلامی فکر کنم که آیا واقعا افرادی که در حال حاضر حاکم هستند نماینده مردم ایرانند؟

    اگر دقت کنیم در ایران چرخه ای از قدرت وجود دارد که در میان قوای سه گانه فقط رییس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب میشود رییس مجلس توسط نمایندگان انتخاب شده و رییس قوه قضاییه نیز منصوب رهبری میباشد. در عین حال رهبر را نیز مجلس خبرگان تعیین میکند اما این مجلس توانایی برکنار کردن رهبر را ندارد زیرا همه این افراد برای ورود به خبرگان باید از سد شورای نگهبان بگذرند شورایی که اعضای آن را رهبر انتخاب کرده است. بنابراین در انتخابات خبرگان شما حق دارید یکی از افرادی را که مورد تایید رهبر است انتخاب کنید. اعضای مجلس خبرگان بعدا نماینده ولایت فقیه در حوزه خود میشوند و اختیارات زیادی در سطح استان خود خواهند داشت اما اگر تصمیم به برکناری رهبر بگیرند در واقع تصمیم به برکناری خود گرفته اند.
    ضمنا رهبری توانایی دخل و تصرف در انتخابات را نیز خواهد داشت زیرا اگر کسی شکایتی داشته باشد باید آن را به قوه قضاییه تحویل دهد که رییس آن نیز دست نشانده است.

    حال سوال اینجاست که شاید در حال حاضر کشور به خوبی اداره شود اما آیا این قوانین که به یک نفر چنین اختیارات گسترده ای میدهد در آینده مستعد برای یک دیکتاتوری مادام العمر نخواهد بود؟
    اولا ولایت فقیه ولایت فقه است.یعنی اینطوری نیست که یک شخص به دلخواه خود حکومت وتصمیمگیری کند! بلکه باید بر اساس دستورات اسلام زمامداری کند.
    ثانیا چه کسی گفته مجلس خبرگان توانایی برکناری رهبر را ندارد؟!!! اعضای مجلس خبرگان برای اینکه صلاحیتشان برای ورود به این مجلس بررسی شود از شورای نگهبان باید عبور کنند اما انتخابشان با شورای نگهبان که نیست!با مردم است.
    در همین مجلس خبرگان اخیر فردی بود که مواضعش در فتنه تعجب برانگیز بود اما عضو خبرگان بود واین نشان میدهد چنین افرادی هم در خبرگان داریم.و این یعنی لزوما تمام افرادی که وارد این مجلس میشوند مورد تایید رهبر نیستند!ملاک شورای نگهبان تایید رهبری که نیست!رییس قبلی مجلس خبرگان چه کسی بود؟!!! آیا واقعا مواضعش با رهبری مطابقت داشت؟!!!
    ضمنا شما ولایت فقیه را با دیکتاتوری اشتباه گرفته اید! ولی فقیه اگر برای یک لحظه،فقط یک لحظه، گناهی مرتکب شود که از عدالت خارج شود همان لحظه خود بخود از ولایت عزل میشود.این یعنی دقیقا بر خلاف آنچه که شما تصور میکنید که مادام العمر است ولایت فقیه لحظه ای است.

    اشکال اصلی این است ما برای تحلیل و بررسی نظام ولایت فقیه میخواهیم آن را با سیستم غربی مقایسه کنیم.به قول وحید در سیستم غربی است که قدرت فساد میاورد اما درسیستم اسلامی چه؟!!! آیا امیرالمومنین که تمام اختیارات عالم دستش بود قدرتش فساد آور بود؟(خواهشا کسی نگوید امیرالمومنین چون معصوم بود اینگونه بود چون واقعا استدلال خوبی نیست.عصمت اهل بیت منافاتی با اختیارشان ندارد.)
    از رفیق ما چه خبر؟ محوش کردید؟!
  • مقلد امام
  • بخش هایی از پیام تبریک آیت الله نوری همدانی به امام خامنه ای:

    پیامبران خدا علیهم‌السلام در پیام‌های خویش که با اقامه براهین دلنشین توأم بود، هم راه را نشان می‌دادند و هم نصیحت می‌کردند و هم از صلابت و قدرت و نقش خداداد خود سخن می‌گفتند که به همین جهت بسیار تأثیرگذار و نقش‌آفرین بود؛ بیانات جنابعالی نیز جامع همه این ابعاد بود ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء. ما برگزاری این اجلاس با این مزایا را مباهله‌ای از طرف حضرتعالی در برابر قدرت‌های استکباری و صهیونیستی و ایادی آن‌ها تلقی می‌کنیم و این توفیق را تبریک می‌گوییم.
    ...
    و خاطره این درس قرآنی که ثم نبتهل فنجعل لعنت الله علی الکاذبین را تجدید نمودید و در نتیجه دشمنان اسلام ناب یعنی دنیای استکباری و صهیونیستی را پریشان و منزوی ساختید جزاکم الله خیرا و زادکم تاییدا و توفیقا.

    برای خواندن کل این پیام زیبا به http://farsi.khamenei.ir مراجعه کنید.
  • مقلد امام
  • فراموش کردم که این پیام به مناسبت برگزاری شکوهمند اجلاس سران جنبش عدم تعهد ارسال است.
    بسیار عالی
    شما به دیدن سرو دعوتید
    "نظریه ولایت فقیه در آزمون مردود شده است"
    علامه الامین: "حوادث اخیر، ولایت فقیه را از آسمان به زمین کشاند"
    از علی‌ بن‌ الحسین‌ (امام‌ سجاد،‌علیه‌السّلام، روایت‌ کرده‌ است‌ که‌ آن‌ حضرت‌ فرمودند:


    15. وسائل‌ الشیعه، ج‌ 11، ص‌ 36، باب‌ 13، حدیث‌ 2.
  • سید رسول
  • آقای عالمی شما ازین آدمایی هستید که میگن بریم تو کنج خونه دعا کنیم آقا بیاد ما وظیفه ای نداریم غیر از دعا به ما چه که آمریکا استعمار نو بوجود آورده به ماچه که یه سری آدم تو فلسطین دارن جون میدن مهم اینه که ما دعا کنیم؟؟؟؟؟؟
    دقیقا کدوم آزمون منطورتونه؟؟؟؟ ما که هر چی آزمون دیدیم اعتقادمون به نظریه ولایت فقیه بیشتر و بیشتر شد پیشبینی بیداری اسلامی رو میگید یا اینکه این بیداری تا قلب اروپا جلو میره یا منظورتون اجلاس عدم تعهد و کوبیدن آخرین میخ بر تابوت سیاست های ضد ایرانی آمریکا یا منظورتون رتبه نخست ایران تو پیش رفت علمیه یا از همه برتر پیروزی بر یک فتنه ی بسیار پیچیده با حداقل هزینه ی ممکن؟؟؟؟؟ به نظرم این به اصطلاح علامه اشتباه فرمودند حوادث اخیر، ولایت فقیه را از آسمان به آسمان هفتم کشاند"
    در مورد حدیث شریف خود شما نوشته اید "هیچ‌ یک‌ از ما (اهل‌ بیت)"
    به نظر شما حضرت امام خمینی ره جز چهارده معصوم بودند یا امام خامنه ای؟؟؟؟

    کاملا مشهوده که جمهوری اسلامی نه مثل یک جوجه ی پر بسته که همچون عقابی خوش نقش و نگار در حال صید تک تک دشمنانشه
    اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
    دمت گرم سید
    قلمت چکش تا همیشه......
    یا حسین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی