گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

علیرضا حدادی


بسم رب الحسین

ایام، ایام خاصی است؛ ایامی که عن­قریب همه چیز رنگ و بوی دیگری می گیرد. بعضی رنگ نفاق می گیرند و بعضی دیگر از روی احساس وظیفه وارد میدان علمداری لشگر امام زمان(عج) می شوند؛ بعضی به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را چه ارزان می فروشند. بعضی دم از حقوق احقاق نشده ی امت روح الله می زنند؛ در حالی که خیال می کنند مردم سابقه ایشان در حقوق فروشی ملت به اجانب را فراموش کرده اند. بعضی با مادرشان مشورت می کنند که بالاخره بیایند یا نیایند و ...

خدا رحمتت کند امام! که گفتی جمهوری اسلامی و نه چیز دیگر. جمهوریت، همان صفتی که علی رغم گذشت سی سال از گردن نهادن به آن، متاسفانه هنوز هم گاهی با ترس به آن می نگریم. ترسی که برخی تاریک فکران به ذهن مردم رسوخ داده اند. آنانی که هر جا حضور گسترده ی مردم بوده است به ایشان خیانت کردند و اوج رسوایی آنان در سال 88 در توهین به اکثریت و تنفر از رای مردم و کمک خواستن از قدرت های خارجی برای مهار جمهوریت به نفع اقلیت ، خود را تمام قد نشان داد.

و اما در این ایام همیشه گوش امت حزب الله به دهان نایب امامش بوده است که با بیان شاخص های اصلی رئیس جمهور، باز هم جمهوریتی را که پای کار همیشگی انقلاب است به رخ دشمنان می کشاند. این بار هم حضرت امام خامنه ای(مدظله) در بیانات روز اول فروردین، شاخص اختصاصی رئیس جمهور منتخب را داشتن امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعف ها دانستند.

ادامه مطلب ...

هر چند نقاط قوت و ضعفی که امروز وجود دارد، ما حصل تلاش و یا کم کاری تمام دولت های گذشته و سیر تدریجی انقلاب اسلامی می باشد؛ اما تاکید ایشان بر این که «رئیس‌جمهور هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد.»[1] کار را کمی برای تحلیل ذهنی آسان تر می کند و جهت گیری را مشخص تر. چرا که واجدین شرایط رای دادن، عمدتا به جریان شناسی ادوار اسبق واقف نیستند اما در زمان رئیس جمهور قبلی زیسته اند و برنامه های وی را کاملا درک کرده اند.

پس در یک جمله، رئیس جمهور آینده باید امتیازات دولت و رئیس جمهور فعلی را دارا و نقاط ضعف او را نداشته باشد. به عبارت بهتر مجموعه ی نقاط قوت این دولت را می توان دولت معیار دانست؛ دولتی که تمام رئیس جمهورهای آینده باید خود را با شاخص های مثبت آن تطبیق دهند. برای تبیین این رهنمود لازم است ابتدائا این نقاط قوت و ضعف از نگاه ایشان شناخته شود تا بتوان با توجه به این شاخص، کاندیداهای احتمالی را ارزیابی نمود. سخنان رهبر معظم انقلاب (مد ظله) طی 8 سال گذشته در مورد دولت حاکی از آن است که از سال  85 سیر تعاریف ایشان از رویکرد انقلابی و آرمان خواهانه دولت - البته با ضریب بسیار بیشتری نسبت به دولتهای اسبق- شروع می شود و در انتها این روند به کندی گراییده و حتی در مواردی، تاکید ایشان برحفظ اتحاد و پای بندی به قانون بسیار پررنگ تر به چشم می خورد. از همین جا فهمیده می شود که رویکرد کلی دولت در مسیر صحیح و مورد تایید ایشان بوده است و از هیچ کاندیدایی پذیرفته نیست که بخواهد سکان این کشتی را صدوهشتاد درجه چرخانده و به رویکرد قبل از سال 84 بازگشت کند.

اگر چه گروه‌ها و دسته­جات سیاسی، خود را برای تاثیرگذاری بر این رخداد بزرگ آماده می‌کنند اما رقابت کلی در این انتخابات ذیل دو گفتمان پیشرفت و ارتجاع تعریف می‌شود. گفتمان ارتجاع را کسانی راهبری می‌کنند که این روزها صراحتا از اشتباه بودن مسیر عزتمندی که انقلاب اسلامی در این سال‌ها طی نموده سخن می‌رانند و تنها راه برون رفت از مشکلات پیش رو را اعتراف ملت به خطا بودن این راه و بازگشت به روش‌های پیش از 8 سال گذشته می‌دانند. در مقابل گفتمان پیشرفت را نیز امام خامنه ای(مدظله) راهبری می کنند و با توجه به دستاوردهای بزرگ ملت ایران پس از نهضت3تیر84 خواستار رفع نواقص، تکمیل و ادامه حرکت رو به جلوی ملت در این مسیر بوده و حتی ایستایی در این حرکت را پرتاب شدن به عقب می دانند.

این نکته نیز در تحلیل ها باید مورد توجه قرار گیرد که همان طوری که مقام معظم رهبری (مدظله) بارها فرموده اند، منویات ایشان در سخنانشان تجلی می یابد و این طور نیست که نظرات مهم خود را در گوش عده ای بگویند که همیشه خود را بصیرتر از مردم دانسته اند. سیستم کد آوردی از نظرات پنهان رهبری همواره مورد تقبیح امت بصیر و خود ایشان بوده و هست؛ و بارها نیز اشتباهات این سیستم و اختلاف نظر آن با نظر رهبری و مردم اثبات شده است؛ که نمونه واضح آن را در انتخابات سال84 شاهد بودیم. لذا باید به متن صریح بیانات و پیام های ایشان رجوع کرده و به دنبال خط مستقیم باشیم.

اما در این مقال هدف اصلی ما، مقایسه کاندیداهای احتمالی با شاخص های مورد نظر دولت معیار است و نه تحلیل عملکرد دولت نهم و دهم که خود فرصتی جداگانه می طلبد. در این گونه موارد لازم است به برجسته کردن شاخص های مهم و مثبت بپردازیم که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

1. شاخص عدالت طلبی

تکیه بر عدالت، عدالت محوری، ایجاد موج ضد ارزش کردن اشرافی گری، کم کردن فاصله با طبقه ضعیف، اجتناب از ریخت و پاش و اسراف، مبارزه با مفاسد، جلوگیری از ویژه خواری، جلوگیری از تعدی و تجاوز به حقوق مظلومان، اهتمام به سفرهای استانی، رسیدگی به مناطق محروم و مناطق دور دست، ساده زیستی، طرح تحول اقتصادی و هدف مندی یارانه ها، صندوق مهر امام رضا(ع)، عدالت در ارائه تسهیلات بانکی، سهام عدالت.

2. شاخص کار و تلاش مخلصانه

 بیهوده از دست ندادن حتی یک روز، دائم مشغول کار و نشناختن شب و روز، عزم بر کار و تلاش، کمر بسته به خدمت، آستین بالازده، وسط میدان و صحنه، به میدان آوردن تمام توان خود، آماده به کار، تصمیم قاطع بر خدمت خستگی ناپذیر به مردم، کارکردن با همه وجود، روحیه ی خدمت گزاری، حرکت به سمت کارهای لازم برای کشور با شتاب و با حرکت سریع و بدون از دست دادن فرصت، خدمت رسانی، خسته نشدن.

3. شاخص ایستادگی قاطع در مقابل طمع ورزی و سلطه بیگانگان و دفاع از حقوق ملی

 استحکام و متانت و قوت بیان و قوت مواضع در تریبون‌های جهانی، زبان طلبکاری، عزت و اقتدار معنوی و ملی در سیاست خارجی، دفاع از حقوق ملی، روحیه ی تهاجم در مقابله با زورگویان بین المللی، ترک شرمندگی در مقابل غرب و غرب زدگی، استکبار ستیزی، اعاده ی عزت ملی، عدم انفعال در مقابل زیاده خواهی استکبار، تکیه بر عزت و استقلال در عرصه بین المللی.

4. شاخص اصولگرایی

 پایبندی و دلبستگی‌ به آرمان­های امام، متکی به اصول و اداره با مدیریت تفکر اصولی اسلام (اصولگرا)، پایبندی به ارزش‌های انقلاب، پایبندی به دین، شعار‌های صریح و روشن در دلبستگی به مبانی انقلاب، پررنگ کردن هدف‌های بلند انقلاب، ایمان و اتکاء به خدا، ساختن کشور متناسب با حاکمیت اسلام و شعارهای اسلامی، تکرار شعار دولت اسلامی، جلوگیری از گرایش‌های سکولاریستی.

5. شاخص اعتقاد به مردم، عقیده واقعی به مشارکت مردم

رفتن میان مردم و حرف را بی واسطه از زبان آن ها شنیدن، روحیه تواضع در مقابل مردم، از جنس مردم بودن، خود را جزو مردم دانستن، از موضع بالا و متکبرانه با مردم حرف نزدن، شناخت عظمت مردم، دلبسته به منافع و خواسته‌های مردمی.

6. ویژگی‌های شخصی رئیس جمهور فعلی

تازه نفس و مصمم، وابسته نبودن به هیچ گروه و دسته و باند و جریان، قاطعیت، احساس مسئولیت، روحیه ی تحول گرایی و نوآوری و اصلاح، پیش رفتن با گام‌های محکم، دارای استقامت، کارآمد و کاردان، شجاع و قاطع در بیان و اعمال آنچه حق است، حق گرایی، اعتماد به نفس، ابتکار عمل، چابک، دلسوز، جوان، دارای برنامه های حساب شده و روشن برای ساختن و بنای آینده در بخش های مختلف، انقلابی، دارای ذهنیت منطقی و متکی به نگاه علمی و دور از مسامحه کاری.

نقاط ضعف دولت

همانطور که در بالا اشاره شد نقاط ضعف معمولا در عمل و اجرا اتفاق می افتد و با توجه به کم سابقه گی اجرایی اکثریت کاندیداها در حدود اجرایی ریاست جمهوری - که در نوع خود و در ادبیات حضرت آقا، نقطه ضعفی اساسی برای احساس تکلیف کنندگان به حساب         می آید- شاید از این راه، شاخص ویژه ای برای تحلیل ایشان  به دست نیاید.

اما نقاط ضعفی نیز بر دولت مترتب بوده است که هم کاندیداها و هم کابینه و تیم هایشان در عرصه های مختلف باید در رفع آن کوشا بوده و همّ اصلی را بر تقویت نقاط قوت بگذارند. همچون عدم اهتمام جدی به مسائل فرهنگی، عدم تکیه به عقل جمعی و مشورت با نخبگان، ضعف در مدیریت‌های اقتصادی، حاشیه سازی، کم توجهی به قانون، اختلاف افکنی و عدم وحدت با سایر دستگاه ها و نهادها، انتساب های خاص، ناهماهنگی موردی با سیاست های کلی نظام، عزل و نصب های بدون مصلحت مدیران، خانه نشینی11روزه و ... ، اما به دلیل اینکه مشی رهبری بیان نقاط ضعف در مجامع عمومی نبوده است و همچنین گفتن نقاط ضعف در رسانه‌ها شاید به مصلحت کشور نباشد و از طرفی گفتنِ همین نقاط قوت برای انتخاب حداقلی کفایت می‌کند لذا به تفصیل به بیان این مسائل نمی پردازیم.

این نکته نیز حائز اهمیت است که همان طور که همیشه از جانب امام خامنه ای(مدظله) به رعایت تقوا و انصاف در فضای ملتهب رسانه ای و سیاسی سفارش شده ایم، این بار هم باید نقاط ضعف را در کنار آن همه نقاط امید که جریان اصیل مردمی در سال های 84 و 88 با توجه به آن ها به این دولت رای بالایی دادند؛ دیده و بدانیم که الحق و الانصاف تحلیل گرانی که در این مورد نقاط ضعف را بسیار بیشتر از نقاط مثبت دانسته اند؛ علاوه بر بی انصافی، در این بحبوحه ی انتخابات، ناخواسته درحال کمک به جریان ارتجاع هستند. واضح است که هیچ کدام از مردم از نقاط ضعف برشمرده شده راضی نیستند و بالتبع از رئیس جمهور آینده انتظار دارند که ظرفیت گفتمانی مورد نظر مردم را داشته و درصدد حذف نقاط ضعف برآید؛ اما همین مردم هم آموخته‌اند که در برابر امام خامنه‌ای(مدظله)، «لا یسبقونه بالقول و هم بامره یعملون» باشند. چنانکه هم ایشان از آن ها می‌خواهند در برخورد با موضوعات، آنها را اصلی و فرعی کرده و توجه اصلی را معطوف به موضوعات اصلی نمایند.

امید به آن که همچون همیشه در کنار جریان امت ولایت پذیر، به دنبال گزینه ی اصلح بوده و تکلیف مدارانه و نه نتیجه محور، این حق بزرگ خود را با نیت خالص انجام داده و با خلق حماسه ای سیاسی، موجبات خرسندی امام زمان(عج) را به ارمغان آوریم.

والله عالم

لا موثر فی الوجود الا الله

والسلام

نظرات (۵)

ویژگی های شخصی رییس جمهور فعلی همش رو قبول ندارم.به نظرم اینها رو که گفتین دارا نیست:
کارآمد و کاردان، دارای برنامه های حساب شده و روشن برای ساختن و بنای آینده در بخش های مختلف،دارای ذهنیت منطقی و متکی به نگاه علمی
بعضی دیگه رو هم  ایشون از دست داده مثلا: وابسته نبودن به هیچ گروه و دسته و باند و جریان!

راجب بقیه اش هم نقد دارم که دیگه حالش نیست اینجا بگم.
  • یا امیرالمؤمنین
  • قابل توجه "صادق"

    این ویژگی ها در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است:

    امام خامنه ای: مسئولان (دولت نهم) مسئولانی هستند که با تصمیم قاطع و با اعتماد به نفس کامل، در جهت رسیدن به این هدف­ها دارند، حرکت می­کنند. شاید بتوانم بگویم، امروز همت مسئولان دولتی در پیمودن راه­های طولانی و دشوار به سمت هدف­های انقلاب، از دوران­های گذشته بیشتر است. (20/8/85)

    بحمدالله هم عطش کار و انگیزه­ی کار در این دولت هست، هم عناصر و نیروی کارآمد و کاردان در این دولت هست. خوشبختانه یک دولت مردمی و پایبند به ارزش­های دینی، سر کار است. (21/8/85)

     

    در مجموعه­ی کسانی هم که امروز در دولت و قوه­ی مجریه مشغول فعالیت هستند، انسان مشاهده می­کند که ذهن­های باز، فعال و نگاه­های عالمانه در بین آن­ها زیاد است... انسان دارد مشاهده می­کند و می­بیند ذهنیت منطقی، متکی به نگاه علمی و دور از مسامحه کاری در محاسبه­ها وجود دارد. الان برنامه­ها، این طور است. (9/6/85)

    آقای "یا امیرالمومنین" تاریخ همین صحبتهای آقا که گذاشتی رو دیدی؟!!! 
    منظور من این بود الان در حال حاضر جناب رییس جمهور این ویژگی ها رو نداره. قبلا داشته اما الان از دست داده به نظرم. 
  • یا امیرالمؤمنین
  • آقای صادق

    یه بار دیگر نظرت رو نگاه کن: "به نظرم این ها رو که گفتی دارا نیست"

    دو خط پایین تر هم نوشته ای: "بعضی دیگر رو هم ایشون از دست داده"

    ـ همیشه نگاه منصفانه جواب می دهد

  • محمد سدید
  • اختلاف نظر داشتن آقای صادق با ولی فقیه دارای اشکال نیست که بخواهیم انگ ضد ولایت فقیه به ایشان بچسبانیم...

    البته ایشان باید التزام عملی به احکام  ولی فقیه داشته باشند و در حفظ جایگاه ولایت فقیه تمام تلاششون را بکنند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">