گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دریافت فایل pdf

بیانات امام خامنه­ای در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان (28/1/1391)

محور اوّل : ارتش جمهوری اسلامی ایران

ـ ویژگی­های منحصر به فرد ارتش:

1)       مردمی: ارتش به دلیل مجاهدت و نه به دلیل زورگویی، مورد تکریم مردم است.

2)      علمی: گستره­ی کارهای علمی در زمینه­ی صنایع دفاعی، حیرت آور است.

3)     اعتقادی: انجام کار بر اساس احساس تکلیف و تعمیق روحیه­ی دینی و انقلابی

* امام خامنه­ای: دانشگاه‌هاى ارتش جمهورى اسلامى ایران کانون علم و جهاد است. آنچه انسان روزبه‌روز بیشتر احساس می­کند، عطر معنویت و تدین و ایمانى است که در این دانشگاه‌ها استشمام می­شود؛ این جاى خرسندى است ... فضاى آمادگى‌هاى مجاهدانه‌ى مؤمنانه؛ رزمایش و آموزش­هاى رزمى در هواى گرم ماه رمضانِ مرداد ماه و تیر ماه؛ روزه گرفتن جمع زیادى از دانشجویان دانشگاه در همه‌ى هفته‌ها ـ هفته‌اى یک روز و بعضى بیشتر؛ این اطلاعى است که من دارم ـ این­ها چیزهائى است که نه در کشور و میهن ما، در دنیاى اسلام، در میان نیروهاى مسلح، بى‌سابقه است. (بیانات در دانشگاه افسرى امام على علیه‌السّلام ـ 19/8/1390)

4)      آزموده شده: حضور سرافرازانه در 8 سال دفاع مقدّس.

ـ به ارتشی‌بودن خود افتخار کنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگی‌ها قرار دهید.

ـ خانواده‌های محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار کنند.

 

محور دوم : رویکرد متفاوت نیروهای مسلح ایران و ارتش­های دنیا

ـ ارتش، سپاه و بسیج یک فرهنگ جدیدی و الگوی بدیع را در مقابل جهت گیری استعماری ارتش­های دیگر، به دنیا عرضه کرده‌اند.

ـ مجموعه­های نظامیِ جبهه استکبار هرجا که حاضر می­شوند، مایه‌ی فساد اخلاقی و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.

ـ تناقض در رفتار آمریکایی­ها : در قبال کشتار مردم بی‌گناه پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه سکوت می‌کنند اما بعد از چند انفجار در آمریکا، همه دنیا را پر از جنجال می‌کنند.

ـ به دلیل این تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به اصول انسانی، تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

ـ این روحیه و تفکر آمریکا و غرب که خود را «تافته‌ی جدا بافته» از دیگران می‌دانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آن‌هاست.

* امام خامنه­ای : مى‌گویند تروریستِ خوب و تروریستِ بد نداریم؛ همه تروریست­ها بدند؛ اما خودشان عملاً تروریسم را به تروریسمِ خوب و تروریسمِ بد تقسیم مى‌کنند! در آسمان خلیج فارس، هواپیماى ایران را با صدها نفر مسافر، بدون هیچ دلیل و بهانه‌اى منفجر مى‌کنند؛ افراد را در دریا تکّه‌پاره و غرق مى‌کنند؛ بعد فرمانده آن ناو را نه فقط محاکمه و توبیخ نمى‌کنند، و نه فقط از ایران عذرخواهى نمى‌کنند، بلکه به فرمانده آن ناو جایزه مى‌دهند! این شد تروریسمِ خوب! منطق، منطقِ غلطى است. مفهوم، مفهومِ نادرستى است که توقّع دارند براى همین مفهوم نادرست، همه دنیا بسیج شوند و پشت سر آن­ها راه بیفتند و هر کارى که آن­ها مى‌خواهند بکنند، بقیه نه فقط اعتراض نکنند، بلکه همه باید به آن­ها کمک هم بکنند! (بیانات در دیدار خانواده‌هاى شهداى نیروهاى مسلح‌ ـ 4/7/1380 ـ پس از انفجارات 11 سپتامبر)

ـ جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و کشتار مردم بی‌گناه چه در بوستون آمریکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آن‌ را محکوم می‌کند.

ـ اندیشه‌های منطقی حاکم در نظام جمهوری اسلامی، پایه‌های یک تمدّن عمیق و ماندگار است.

  • 13/05/10
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

نظرات (۱)

  • سید امیر حسین حجازی
  • مطلب عالی بود 
    بروزم با مالبی از ماه رجب 
     دوسداشتی لینک کن 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">