گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دریافت فایل pdf

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بیانات امام خامنه­ای در دیدار کارگران و فعّالان بخش تولید کشور (7/2/1392 ـ در آستانه روز کارگر)

 

محور اوّل : ارزش کار و کارگر

ـ عوامل مختلفی در حرکت پیشرفت کشور و آسایش مردم مؤثر هستند؛ اما کارگر این کار را با جسم و جان خود انجام می­دهد؛ این یک ارزش مضاعف است.

ـ یک تشبیه زیبا و مهم : مجموعهى کارگرى کشور ستون فقرات هستند و به طور عمده آن­ها هستند که از فلج شدن کشور جلوگیرى می­کنند.

ـ این موضوع باید درک شود:

الف) در عرصه فرهنگ سازی : باید مردم به ارزش کار پى ببرند.

ب) در عرصهى عملى : قانونگذاران و مجریان باید به طور دائم این عناصر را مورد توجه قرار دهند.

ـ ارزش مصاعف کارگران در کشور ما : کارگران علاوه بر انجام دادن وظائف شغلى، وظائف انقلابى و کشورى را هم خوب انجام دادند. هم در آغاز و پیروزى انقلاب، هم در دوران جنگ تحمیلى، هم در جریانات گوناگون سیاسی.

ـ یک خاطره : من در همان روزهاى پیروزى انقلاب، در یک مجموعهى کارگرى در قسمت غرب تهران، خودم شخصاً حضور پیدا کردم؛ دیدم دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب چه کار دارند می­کنند؛ چه طرحهائى، چه برنامههائى، چه نقشههائى دارند؛ براى اینکه در همین آغاز کار، در همین ابتداى سر زدنِ اولین پرتوهاى انقلاب بتوانند به وسیلهى قشر کارگر، نفوذ سیاسىِ وابستهى خودشان به برخى از قدرتها را تحکیم کنند. این را من از نزدیک دیدم. و در مقابل دیدم که طبقهى کارگر مؤمن ما، به برکت ایمان، به برکت اعتماد به امام بزرگوار و به روحانیت، با چه صراحتى، با چه شجاعتى در مقابل آنها ایستاد؛ و این در طول سالهاى متمادى تکرار شد.

 

محور دوم : سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

ـ ما که عرض کردیم حماسهى سیاسى و اقتصادى، فهمیدیم چه داریم می­گوئیم؛ دشمن هم فهمید که ما چه داریم می­گوئیم.

ـ حماسه یعنى واقعهى جهادگونه و پرشور؛ این را باید ملت ایران و مسئولان کشور مورد نظر قرار دهند.

حماسه یعنی شناخت ضعف­ها و خلأها و برنامه­ریزی برای رفع آن­ها.

ـ آحاد مردم، بخش­هاى مولّد، بخش­هاى مصرفکننده، بخش­هاى خدمات؛ بدانند براى پیشرفت کشور حرکتِ جهشگونه و خلق حماسه لازم است؛ آن وقت کشور پیش خواهد رفت.

ـ حماسهى سیاسى و حماسهى اقتصادى، توأم هستند؛ هر کدام دیگرى را تقویت می­کند و نگه می­دارد.

ـ چون دشمن فهمید هدف حماسهى سیاسى و حماسهى اقتصادى چیست، از همین حالا شروع کردهاند به تخریب کردن.

امروز انواع و اقسام تبلیغات وجود دارد براى این­که در عرصهى اقتصادى، مردم را دچار یأس کنند؛

در عرصهى سیاسى، انگیزهى مردم را از حضور در میدان سیاست و بالخصوص در میدان انتخابات کاهش دهند.

ـ آن­ها ملت ایران را نشناختهاند. نمی­دانند با کى طرفند.

در طول این سى و چند سال، این ملت، با این همه معارضه و دشمنى، ایستاد.

مسئولین اگر یک جا از خودشان ایستادگى نشان دادند، به پشتیبانى مردم بود. آفرینِ اول مال مردم است.

* امام خامنه­ای : من لازم می­دانم از این حادثه‌ى عظیمى که به وسیله‌ى ملت ایران در سى و پنجمین بیست و دوى بهمن اتفاق افتاد، با عظمت یاد کنم و از عظمت این نعمت بزرگ، از خداى متعال شکرگزارى کنم ... یکایک مردم باید تشکر کنیم؛ حقیقتاً کار بزرگى انجام دادند، بوقت و بجا. درست در همان وقتى که دشمنان این ملت، دشمنان استقلال این ملت، دشمنان عزت این ملت انتظار داشتند که مردم به نداى انقلاب و نداى جمهورى اسلامى پاسخ ندهند، و جدائى بین مردم و نظام اسلامى و اسلام را مشاهده کنند، مردم با حضور خودشان دشمن را ناکام کردند، دشمن را مأیوس کردند. (جلسه درس خارج فقه بعد از ۲۲ بهمن ـ 23/11/1391)

محور سوم : حماسه اقتصادی

ـ حماسهى اقتصادى فقط دست دولت نیست؛ البته برنامهریزىهاى دولت مؤثر است.

 

تولید ملّی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

ـ  حمایت از کار و سرمایه ایرانی در یک سال تمام نمی­شود.

ـ معنای تولید داخلی؛ کار ایرانی، سرمایه­ی ایرانی :

نامهاى فرنگى چشمها را به خودش جلب نکند.

همه بدانند این محصولى که دارند می­خرند، می­تواند یک کارگر ایرانى را برخوردار یا محروم کند.

ـ البته ما همهى بشریت را دوست داریم، اما خب کارگر ایرانى دارد براى سربلندى این کشور تلاش می­کند؛ او را باید تقویت کرد.

ـ بعضىها این را نمی­فهمند و درک نمی­کنند، یا برایشان نشانهى تولید ایرانى و تولید خارجى فرق نمی­کند؛ یا حتّى بعکس، به جاى این­که دنبال نشانهى تولید ایرانى بگردند، دنبال نشانههاى تولید خارجی می­گردند؛ این انحراف و خطا است.

ـ تأکید، اصرار و درخواست رهبر از همه­ی ملت ایران : به سمت مصرف تولیدات داخلی بروید؛ این یک کار بزرگ است.

ـ دستگاههاى حکومتى نیز وقتى می­خواهند جنس داخلىِ خودش را تأمین کنند، مطلقاً باید از جنس خارجى استفاده نکنند؛ بروند سراغ تولیدات داخلى.

ـ خواسته و اصرار از تولید کننده­ی داخلی : کار را تمیز، درست و کامل ارائه دهند.

* امام خامنه­ای : شعار امسال را قرار دادیم «تولید ملى»؛ دنباله‌اش توضیح داده شده: «حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى». یعنى شما وقتى کالاى داخلى را مصرف می­کنید، به کارگر ایرانى دارید کمک می­کنید، اشتغال ایجاد می­کنید، به سرمایه‌ى ایرانى هم دارید کمک می­کنید، رشد و نمو ایجاد می­کنید. این فرهنگ غلطى است ـ که متأسفانه در بخش­هائى از ما حاکم است ـ که مصنوعات خارجى را مصرف کنیم؛ این به ضرر دنیاى ماست، به ضرر پیشرفت ماست، به ضرر آینده‌ى ماست. همه مسئولیت دارند؛ دولت هم مسئولیت دارد، باید از تولید ملى حمایت کند، تولید ملى را تقویت کند. (بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱ ـ 1/1/1391)

 

تفاوت نگاه اسلام با مکاتب دیگر

ـ هر دو مورد دستور دین مقدس اسلام است : هم استحکام کار ، هم احترام به کارگر. هم رعایت این طرف، هم رعایت آن طرف.

برادرى اینها با همدیگر، نه تضاد آنها؛ و همه متوجه به تکلیف الهى و به این که خداى متعال ناظر و حاضر است.

نتیجه : به وجود نیامدن افراط و تفریط­ها چه در منطقهى فعالیت اقتصاد لیبرال و چه در عرصهى سوسیالیسم.

ـ بزرگترین دلیل بر غلط بودن اقتصادِ به اصطلاح لیبرال همین حوادثی است که امروز در اروپا و به شکل دیگرى در آمریکا وجود دارد.

ـ اقتصاد سرمایه­داری در میدان عمل و در عرصهى تجربه، نشان داد که غلط و ناکام است ... وعده می­دهند که درستش می­کنیم؛ نخواهند توانست درست کنند. این راه، راه سراشیبِ لغزان است. این یک بخشى از تزلزل تمدن مادی و غلط غرب است.

* امام خامنه­ای : مسیرِ پیشرفت، مسیر غربى نیست، مسیر منسوخ و برافتاده‏ى اردوگاه شرقِ قدیم هم نیست. بحرانهائى که در غرب اتفاق افتاده است، همه پیش روى ماست، مى‏دانیم که‏ این بحرانها گریبان‏گیر هر کشورى خواهد شد که از آن مسیر حرکت کند. پس ما بایستى مسیرِ مشخصِ ایرانى- اسلامى خودمان را در پیش بگیریم و این را با سرعت حرکت کنیم؛ با سرعت مناسب. (14/2/1387)

 

تحریم

ـ دشمن با تحریم و فشار اقتصادىِ گوناگون سعى کرد بین مردم و نظام اسلامی فاصله ایجاد کند. هدف، فشار بر مردم است.

می­گویند ما با مردم دشمن نیستیم. دروغ می­گویند؛ راحت، با وقاحت!

ـ اگر چنانچه این حرکت عظیم و این جهش اقتصادى، در سطوح مختلف، مورد توجه قرار بگیرد، همهى این فشارها خنثى خواهد شد.

ـ ملت ایران و مسئولان کشور باید با عزم راسخ، دشمن را مأیوس کنند.

محور چهارم : انتخابات؛ نمونه بارز حماسه سیاسی

ـ حماسهى سیاسى یعنى : حضور آگاهانهى مردم در صحنهى سیاست و مدیریت کشور؛ نمونهى بارزش همین انتخابات است.

ـ عرصهى انتخابات، عرصهى ظهور قدرت ملّی در یک کشور است.

 

نقش شورای نگهبان

ـ سازوکار انتخابات در کشور ما، مستحکم است. اعتراض بعضی­ها واقعاً غیر منطقی و بی­جا است.

ـ امام مکرّر در مورد شورای نگهبان تأکید می­کردند.

* پیام حضرت امام خمینی (ره)

بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

چنانچه مشاهده می‌شود پس ازانتخابات مرحلۀ اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریۀ شورای محترم نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی حوزه‌ها موافق میل‌شان نبوده است دست به شایعه افکنی‌زده و اعضای محترم شورای نگهبان ایدهم اللّه‌ تعالی را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می‌نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی‌ها آن هم در دورۀ دوم مجلس و نگذشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال، بی‌توجه به نتایج ناروا و اسف‌بار آن باشد.

معلوم نیست در صدر مشروطیت در دورۀ اول بافقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم.

من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقۀ شخصی‌مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت‌ها و ابرقدرت‌هاست وفادار باشیم.

در خاتمه باید بگویم که حضرات آقایان فقهای شورای نگهبان را با آشنائی و شناخت تعیین کردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم می‌دانم و امید آن دارم که این نحو امور تکرار نشود. و به شورای نگهبان تذکر می‌دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید و به خدای متعال اتکال کنید. از خداوند تعالی عنایت و رحمت برای ملت عزیز را خواستارم.

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی (25/2/1363)

ـ تشخیص شوراى نگهبان، تشخیص یک عده انسانهاى عادل، بىطرف و بصیر نسبت به صلاحیت­ها است؛ این یک چیز مبارکى براى ما و براى همهى آحاد ملت است.

 

ویژگی­های نامزد انتخابات

ـ آن کسانى که داوطلب می­شوند، در محاسبه اشتباه نکنند؛ بدانند مدیریت اجرائى کشور یعنى چه.

نه در ارزیابىِ نیاز کشور به یک قدرت اجرائى و نه در ارزیابى توانِ خودشان اشتباه کنند.

ـ رئیس جمهورى که می­خواهد این کشور بزرگ را اداره کند، این راه پرافتخار را به کمک مردم و براى مردم طى کند، باید این­چنین خصوصیاتى داشته باشد:

1) ایمان و اعتقاد به خدا، انقلاب، قانون اساسی و مردم.

2) دارا بودن روحیه­ی مقاوم

این ملت اهداف بلندى دارد، تسلیم نیست. کسى نمی­تواند با این ملت با زبان زور حرف بزند.

کسانى که در رأس قوهى اجرائى قرار می­گیرند، باید در مقابل فشارهاى دشمنان مقاوم باشند؛ زود از میدان خارج نشوند.

3) با تدبیر و با حکمت

باید با برنامه، حکمت، تدبیر، نگاه بلندمدت و همهجانبه و یک هندسهى صحیح کارها را مشاهده کنند و وارد میدان شوند.

برخی از موارد مضرّ:

الف) روزمرّه فکر کردن در مسائل اقتصادى

ب) تغییر سیاستهاى اقتصادى به طور دائم

ج) تکیه کردن بر نظرات غیر کارشناسى، در همهى بخش­ها، بخصوص در اقتصاد

د) اعتماد کردن به شیوههاى تزریقىِ اقتصادهاى تحمیلى شرق و غرب

سیاست­هاى اقتصاد باید سیاست­هاى «اقتصاد مقاومتی» باشد؛ اقتصادى که در ساخت درونىِ خود مقاوم باشد؛ با تغییرات گوناگون در این گوشهى و آن گوشهى دنیا متلاطم نشود.

* امام خامنه­ای : اقتصاد مقاومتى فقط جنبه‌ى نفى نیست؛ اینجور نیست که اقتصاد مقاومتى معنایش حصار کشیدن دور خود و فقط انجام یک کارهاى تدافعى باشد؛ نه، اقتصاد مقاومتى یعنى آن اقتصادى که به یک ملت امکان می­دهد و اجازه می­دهد که حتّى در شرائط فشار هم رشد و شکوفائى خودشان را داشته باشند. (بیانات در دیدار دانشجویان ـ 16/5/1391)

4) دارای تهذیب اخلاقى و نپرداختن به حواشى.

 

ـ من از دولت­ها و از رؤساى جمهور در طول این سال­هاى متمادى همواره حمایت کردم؛ توصیه هم کردم، در موارد متعدّد و زیادى از آن­ها توضیح هم خواستم.

 

برخی نبایدهای نامزدها

ـ براى مردم هزینه و مشکل درست نکنند. دغدغهآفرینى نکنند. مردم را دچار تشویش و نگرانى نکنند. وعدهى بی­خود و بىمبنا ندهند. درِ باغ سبزهاى بىمنطق هم باز نکنند.

 

نتیجه انتخابات

ـ  انشاءاللَّه انتخابات به توفیق الهى، در وقت مقرّر، با حضور و شرکت شوقآفرین مردم انجام خواهد گرفت.

ـ ملّتى که زنده، بانشاط، متّکى به ارادهى الهى و مطمئن به پشتیبانى الهى است، در همهى عرصهها پیروز خواهد شد؛ در این عرصه هم همین جور است.

ـ آنچه از تجربهى سالهاى طولانى انقلاب فهمیدیم:

خداى متعال با فضل و هدایت خود، این ملّت را بر همهى دشمنانش غالب خواهد کرد.

هر کسى که با این ملت و این حرکت عظیمى که کرده است و با این انگیزهى ایمانىِ عمیقى که در این ملت هست، دربیفتد، قطعاً برخواهد افتاد.

 

  • 13/05/12
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

حضرت آقا

بینات

محور بندی

امام خامنه ای

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">