گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۱
  • ۰

حسین کریمی

یک روز استثنایی

متن زیر ، نظر شخصی نویسنده بوده و لزوما نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره نمی باشد.


بدون مقدمه

جک استراو، وزیر امور خارجه وقت انگلیس در کتاب خاطرات خود با اشاره به حضور خود در کاخ سعد آباد تهران و امضای آن توافقنامه که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را به تعلیق درآورد از آن روز به عنوان یک روز "استثنایی" یاد می‌کند.

او در این باره نوشته است: «در اوایل اکتبر ۲۰۰۳ مذاکرات دیپلماتیک برای ما سه نفر به اندازه کافی پیش رفته بود تا موافق نشست مشترک در پایان ماه شویم. به عنوان وزیر، سفر به تهران استثنایی‌ترین تجربه‌ام بود. با دومینیک و یوشکا در اقامتگاه سفیر آلمان صبحانه خوردم تا برای مذاکره اصلی با ایرانی‌ها که با هدایت دکتر (حسن)روحانی بود، آماده شویم.»

وزیر خارجه بریتانیا که پیش از آن چهار بار دیگر به ایران سفر کرده بود به موقعیت مقر وزارت خارجه ایران در مناطق جنوبی شهر اشاره کرده و گفته که «دولت ایران تصمیم گرفته بود که این نشست در شمال پایتخت در مرکز دیپلماتیکی که با باغ خوبی احاطه شده بود، برگزار شود.»

خواست ایران در برابر توافق با اروپایی‌ها، حل و فصل صلح آمیز اختلافات و جلوگیری از ...حمله احتمالی آمریکا و ممانعت از ارسال پرونده ایران به شورای امنیت بود.

«نشست در اتاقی مستطیل شکل بدون نور طبیعی برگزار شد. درباره بسیاری از مفاد پیش‌نویس بیانیه توافق شده بود؛ فقط دشوارترین مسئله [تعلیق غنی سازی اورانیوم] کنار گذاشته شده بود. بحث دور میز جریان داشت، ایرانی‌ها امیدوار بودند که این ژیمناستیکِ کتبی که برای آن شهره عالمند، بتواند ترکی در دیوار سفتِ ما سه نفر ایجاد کند.»

قرار بود بعد از دیدار سه وزیر اروپایی با حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و سرپرست مذاکرات اتمی همگی به دیدن محمد خاتمی بروند.

«این برنامه با خوش‌بینی در جدول زمانی ساعت ۱۰ و نیم صبح گنجانده شده بود اما ساعت ۱۰ و نیم آمد و رفت و هنوز توافقی صورت نگرفته بود، به ویژه بر سر مورد حساس تعلیق غنی‌سازی اورانیوم. ناگهان دکتر روحانی اعلام کرد که وقتش است که همه برویم و رییس‌جمهور را ببینیم.»

اما سه وزیر اروپایی به نوشته جک استراو از این پیشنهاد استقبال نکردند.

«ما سه نفر به یکدیگر نگاه کردیم. دیگر همدیگر را خوب می‌شناختیم. من گفتم اما چیزی وجود ندارد که به خاطرش برویم و دیدار کنیم. دومینیک گفت برنامه‌های کاری ما در هواپیما و فرودگاه آماده است و یوشکا گفت ما خیلی خوشحال می‌شویم که برویم به کارمان برسیم. توافق را به وقت دیگری موکول کردیم و همه از صندلی‌ها بلند شدیم. بهت و حیرت بر چهره طرف ایرانی‌ها نشسته بود. ایرانی‌ها را دیدیم که رفتند دور هم جمع شدند. دکتر روحانی و دیگر مذاکره کنندگان شروع به تلفن زدن کردند- به تصور ما با مقامات ایرانی تماس می‌گرفتند.»

وزرای اروپایی به روایت جک استراو در این لحظات به باغ سعدآباد رفته بودند. «ما کمی پلکیدیم، بعد برای تنفس به باغ زیبا [سعدآباد] رفتیم. در نهایت، به داخل دعوت شدیم. طفره رفتن‌های شفاهی جای خودش را به مذاکره جدی و سختِ قدیمی داد. نتیجه، بیانیه تهران بود.»

سفیر سابق ایران در ایتالیا نیز می‌گوید: یادم هست که در گفت‌وگوهای سعدآباد، استراو وزیر خارجه انگلیس در زمان استراحت پس از مذاکرات، جلوی وزیر خارجه وقت ایران مثل یک فاتح در برابر کسی که الآن تسلیم شده، عمل کرد و پای خود را روی میز دراز نمود.

در ادامه توافق سعد آباد، غرب یک گام دیگر هم جلو آمد و توافق نامه بروکسل از سوی حسن روحانی پذیرفته شد. بر اساس این توافق که تنها ۴ ماه بعد از توافق سعد آباد به امضا رسید ایران موظف شد مونتاژ و آزمایش سانتریفیوژ‌ها و همچنین ساخت داخلی قطعات سانتریفیوژ به تعلیق درآورد. در ادامه سریال واگذاری نادیده گرفتن حقوق مردم ایران توسط تیم هسته‌ای ایران که ریاست آن را روحانی به عهده داشت، تقریباً ۹ ماه بعد از توافق نامه بروکسل، این بار سیروس ناصری از نزدیکان روحانی به همراه سفیران وقت ایران در پاریس، لندن و برلین در پاریس با طرف غربی رو در رو هم قرار گرفتند. مفاد این توافق نامه نشان داد غرب در مواجه با ایران فرا‌تر از موضوع هسته‌ای می‌اندیشد و با نگاه سیاسی به این موضوع می‌نگرد.

مفاد توافق نامه پاریس به این شرح است: یادآوری توافق سعدآباد، گسترش دامنه تعلیق به کلیه فعالیت‌های اتمی ایران. اروپا نیز اعلام آمادگی کرد تا برای پذیرش درخواست ایران در عضویت سازمان تجارت جهانی تلاش کند. 

عملکرد روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور در زمان اصلاحات به گونه‌ای بود که تونی بلر وزیر وقت خارجه انگلستان در سخن تأمل برانگیزی اعلام کرده بود: «میوه اشغال عراق را از دستان "حسن روحانی" - دبیر وقت شورای امنیت ملی ایران- دریافت کرده است.»

حضرت امام خامنه‌ای دی ماه سال ۱۳۸۶ در دیدار دانشجویان استان یزد با اشاره به فرایند عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های هسته‌ای دشمن در «چند سال قبل» فرمودند: البته این فرایند به ملت ایران و افکار عمومی جهان نشان داد که وعده‌های غرب توخالی است چرا که تعلیق موقت و داوطلبانه ایران، با سوءاستفاده دشمنان در حال تبدیل شدن به حذف فعالیت‌های هسته‌ای در کشور بود که بنده همان موقع تأکید کردم اگر روند مطالبه پی در پی طرف‌های هسته‌ای ادامه یابد وارد میدان می‌شوم که این کار انجام و روند توقف فعالیت‌های هسته‌ای به روند پیشرفت هسته‌ای تبدیل شد.

تیم هسته‌ای دولت خاتمی که ریاست آن را حسن روحانی بر عهده داشت در حالی تمام حقوق هسته‌ای ایران را نادیده گرفت، که سیروس ناصری از اعضای ارشد این تیم، در سال 85 پس از آنکه اتهام جاسوسی وی مطرح شد از کشور متواری گشت و حسین موسویان از دیگر اعضای این تیم نیز به دلیل اتهامات امنیتی محکوم شد و البته به آمریکا سفر کرد.

با این حال، در حال حاضر و در زمانی که احتمالا حسن روحانی گمان می‌کند مردم حافظه تاریخی کوتاه مدت خود را از دست دادند، وی همانند مقامات غربی می‌کوشد موضوع تحریم‌ها را با موضوع هسته‌ای ایران پیوند زند و کوتاه آمدن ایران از حقوق هسته‌ای را مترداف با افزایش رفاه و آرامش برای مردم ایران می‌داند!

  • 13/05/15
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

حسن روحانی

نظرات (۵)

  • آن روز
  • به نظرم این مطلب شما توهین به یک نامزد است و غیرقانونی...
    - ما میخواهیم بدانیم گروه یاران خمینی از چه کاندیدی دفاع میکند.
    اما به نظر من روشنگری با توهین و تخریب فرق داره.
    از شمایل وبلاگ معلومه که یاران خمینی حامی یک گفتمان هستند تا حامی یک شخص
  • مصطفی
  • سلام
    خیلی مطلب قشنگی است، دوستانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنن حتما بازنشر کنن.
    خداقوت
  • مرتضی نظری
  • سلام
    بسیارلذت بردم.. جالب بود برام..

    در مورد تبادل لینک/بنر بایستی بگم، وبلاگ در حال انتقال سرور هست.. بعد انتقال انشاالله حتما این تبادل صورت خواهد گرفت..
    با تشکر از مطلب خوبتان
    یاحق
  • محمدرضا روزبه
  • کجای این متن توهین است ؟ از کی تا حالا بیان واقعیات و مرور تاریخ معاصر ایران شده توهین به کاندیدای مورد نظر شما ؟

    اتفاقاً خیلی هم خوبه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">