گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۱
  • ۰

نویسنده : روح الله اسماعیلی

در باب گفتگوی خبری دکتر عارف؛ همین دیشب...

نظر نویسنده  ، لزوما نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره نمی باشد.


چند روز پیش، دوستم چند خطی درباره حاجاقا روحانی، خاطره تعریف کرد و از اینکه یک روحانی، به همین راحتی به حافظه تاریخی یک ملت می گفته بود: زکی! زورش گرفته بود و مطلبی نوشت با عنوان: زور می آید به آدم!

و من هنوز نمی دانم دقیقاً چرا باید همان اتفاق، با کمی تفاوت برای من بیفتد...

... بچه تر که بودیم، یادم می آید بعد از فوتبال داخل کوچه، یک فصل دعوا داشتیم. عامل دعواهم دو چیز بود. یا بازنده "دبه" می کرد و همه بچه ها را نوشابه مهمان نمی کرد! و یا از بس باختشان فجیع بود عصبی می شدند و شروع می کردند به فحاشی. و اگر دعوا نمی شد، حتماً دلیلش این بود که تیم بازنده، می آمد و دست می داد و با خوشی نوشابه بچه ها را حساب می کرد...

از حرفم دور نشوم. حرف سر نوشابه نیست! سر این است که دارم از دوران کودکی ام تا حالا را مرور می کنم، ببینم کجای دنیا قاعده ای خلاف قاعده برنده - بازنده وجود دارد. یعنی همان قاعده نوشابه باز کردن بازنده برای برنده. همان قاعده تبریک گویی کسی که می بازد به آن کسی که می برد. اصلاً مگر پیدا می شود کسی که بخواهد بگوید: برنده باید به بازنده، بابت باختش تبریک بگوید؟! جواب سوال در عین ناباوری مثبت است! من در ایران یک نمونه اش را پیدا کردم:

خس و خاشاک فِیک! دکتر عارف، گفتگوی ویژه خبری، خرداد نودودو:

انتخاباتی که باید تبدیل به یک جشن ملی شود متاسفانه به یک بازی باخت - باخت تبدیل شده است (اهم! ببخشید میان کلامتان کارخانه قند و شکر. یک هو سرفه ام گرفت نمیدانم چرا! ادامه بدهید آقای دکتر...) ... جناح پیروز به جای اینکه از حضور حماسی مردم قدردانی کند و حتی به جناح رقیب به خاطر حضورشان تبریک بگوید برخی از مردم را خس و خاشاک تلقی کردند!

دو برداشت از این افاضات بالا:

1 . نه! از من نخواهید باور کنم که این برداشت درست است. امکان ندارد کسی ادعای خودی بودن داشته باشد و بجای رسانه ملی، بی بی سی فارسی گوش دهد. امکان ندارد کسی که بعد از چهارسال، هنوز پر انتشارترین سخنان رییس جمهور کشورش را نشنیده باشد و به مدد تحلیل های شبکه های ضد انقلاب، حرف احمدینژاد را برعکس بیان کند. چون حتما خودش می داند تعریف مردم را و می داند جناح مخالف یعنی چه... عذر می خواهم از فضای مجازی بابت همین چند "بایتی" که باید صرف تکرار مکررات شود،..:

خس و خاشاک اورجینال! دکتر احمدینژاد، میدان ولیعصر، خرداد هشتادوهشت:

 امروز خبرنگاری سؤال کرد، گفت بعضی‌ها گوشه و کنار، کارهایی انجام می‌دهند، اغتشاش است، شورش است، اعتراض است، واژه‌های تندی را به کار برد، من یک مثال زدم، یک نتیجه‌گیری کردم، برای شما عرض می‌کنم، گفتم شما اشتباه می‌کنید، ملت ایران یکپارچه است، در یک مسابقه‌ی فوتبال، 50 هزار، 70 هزار تماشاچی می‌روند، آن کسی که تیمش باخته، وقتی می‌آید بیرون، عصبانی است و به هر دری می‌زند. در ایران، در انتخابات 40 میلیون نفر، خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند، حالا چهار تا خس و خاشاک این گوشه‌ها کاری می‌کنند، بدانید این رودخانه‌ی زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت.

2 . و اما برداشت دوم، یعنی اینکه آقای عارف منظورش این بوده که: چرا از ما بخاطر اینکه باختیم تشکر نکردید!!

در جواب این افاضه، فقط می شود گفت: بابا دمت گرم!! و این همان نمونه ایست که در کل دنیا پیدایش کردم. عارف! در گفتمان اخلاقی آقای دکتر، همه چیز خوب است. در نظام عقلانی او، بازنده، جام را بالای سر می برد و برنده خیلی باید خوشحال باشد که بازنده به او اجازه بردن داده! و اصلا چون برنده و بازنده در عنصر تکلیف محوری به نام مردم، معنا ندارد، اجازه بدهید منظور ایشان از مردم را همان جناح بازنده تلقی کنیم. چون اگر این کار را نکنیم، کار "بیخ" پیدا می کند و مجبوریم همان برداشت اول را بپذیریم... به هر حال می شود باز هم خدا را شکر کرد که آقایان اصلاح طلب، بعد از چهارسال، توهم تقلب را بیخیال شده اند و جلوی مردم به باخت خودشان شهادت می دهند...

راستش به آدم فشار می آید. فشار سایکالوجیک. پرِشِر روانی!! از اینکه آدم، از رفتار بعضی ها، چیزی جز هوچی گری استنباط نمی کند. و این همه را گفتم برای مقدمه سازی نقد روان شناختی گفتگوی ویژه خبری دکتر عارف... شاید به همین زودی...

"دشمن از یک سو مایل است در انتخاباتِ پیش رو، ملت ایران حضورى چشمگیر نداشته باشد، تا بتواند ادعاى قهر بودن مردم با انقلاب و نظامشان را تبلیغ کند و از سوى دیگر خواهان تأثیرپذیرى مردم از غوغاها، تهمت‌زنیها، هوچى گریها و تبلیغات فریبنده و رنگین است.

( 13 / 11 / 1378 ؛ امام خامنه ای حفظه الله)"

  • 13/05/30
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

گفتگوی ویژه خبری

اظهارات عارف در تلویزیون

عارف

نظرات (۱۶)

راستی دقت کردید همه کاندیداها به جز یه نفر - البته صحبت حدادو ندیدم- اسم هاشمی رو آوردند و به خوبی یاد کردند.?:
چند تا نکته:
1- عارف رو به عنوان یک اصلاح طلب داخل نظام قبول دارم.برخلاف برخی اصلاح طلبها عارف آدم تندی نیست.
2- فرا از اینکه بعضی حرفهاش اشتباه بود اما به نظرم اگر این حرفها باعث جذب آرای کسانی که با عدم احراز هاشمی احتمالا نمیخاستن رای بدن بشه خوبه.
3- برداشت من اینه که حرفهای اولش توی گفتگوی ویژه حرفهای خودش نبود!
  • عمارکوچک آقا
  • سلام خدا قوت
    با"2+1 ائتلاف برای پیشرفت یا اختلاف بر سر قدرت؟ سه تفنگدار"
    به روزم
    منتظر نظراتتون هستم
    یاعلی
  • عمارکوچک آقا
  • سلام با
    "2+1 ائتلاف برای پیشرفت یا اختلاف بر سر قدرت؟سه تفنگدار
    به روزم منتظر نظراتتون هستم اگر مایل به تبادل لینک هستید بفرمائید
    یاعلی
    کلا نمیدونم چرا حرفای اصلاح طلبا حرفای خودشون نیست
    کاراشون کارای خودشون نیست
    برانداز خودشون نیستن و یکی دیگه س
    کلا همه شون خودشون نیستن
    نمیدونم چرا...؟
  • Haj Rezvan
  • سلام علیکم
    دوست عزیز لوگوی شما در جمع دوستان فرقان قرار گرفت.
    یاعــــــــــــــلی
  • عمارکوچک آقا
  • سلام با افتخار لینک شدید
    1- ببین من نمیگم اصلاح طلبا حرفاشون مال خودشون نیست منتها با شناختی که نسبت به عارف دارم (همچنین اینکه اصلاح طلبها خیلی عارف رو قبول ندارن) این به ذهن ناقصم اومد که این حرفها مال عارف نیست! اگه دقت کردین انگار داشت از رو متن هم میخوند.حالا نمیخام بگم متن رو بهش دادن اما خب این حرفها به عارف نمیخورد.
    2- خود اصلاح طلبها طیفهای مختلفی دارن.به نظر من وجود اصلاح طلبها لازمه تو کشور.کلا وجود مخالف لازمه! البته مخالف دولت دیگه.چون دولت از حکومت جداست به نظرم.
    خطاب به "علی آقا":
    3- اسم آوردن از هاشمی تو صحبتها بده؟!!!! آقا هم وقتی میگن نقد کنین میگن نقاط مثبت و منفی رو با هم بگید.بالاخره هاشمی زمان دولتش خدماتی داشته یا نه؟!!


    وجود اصلاح طلب توی کشور لازمه
    توی هر کشوری هم لازمه
    ولی آخه اصلاح طلبه ما داریم؟؟؟؟؟؟؟
    والا...
  • حماسه اقتصادی
  • به نظر می آید نظر صادق ، اهانت به عارف بود.  مثلا ایشان قرار است رئیس جمهور بشود. چطور حرفهای دیگران را به اسم خودش می زند.

     

  • مصطفی .
  • این دوستان اصلاح طلب ما بازی با کلمات رو خوب بلدند .
    یه نفر یه کلمه بگه اینا کار ندارن برا چی بوده یا موضوعش چی بود ، فقط یه ربط میدن
  • حمید عابدینی
  • سلام
    سپاس از حضورتون
    با افتخار لینک شدید
  • سرداران گمنام
  • سلام بنده حاضرم با شما تبادل لینک داشته باشم
    پاسخ:
    درود برشما
    لینک وبلاگتون مثل اینکه مشکل داره
  • حزب الله مجازی
  • باسلام . لینک شدید 

  • محمد علی
  • آقا صادق

    به هاشمی کاری ندارم ولی نباید اسم هر کسی رو در رسانه برد.

    امیرالمومنین  دیگه حاضر نیستند که اسم طلحه و زبیر رو ببرن و در نهج البلاغه از تعبیر آن دو نفر استفاده میکنند(و مال الآخر لصهره مع هن و هن). حالا شما به من بگو زبیر به اسلام بیشتر خدمت کرده یا هاشمی. مگه ما با کسی عقد اخوت بستیم. یه روز آدم خوبی بوده و خدمت کرده ولی اگر بعدش خراب کرد دیگه خراب کرده دیگه. پس قضیه حبط عمل چیه؟

  • حرف تو
  • سلام

    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    به آدم فشار می‌آید!"
    "
    با آدرس:  http://harfeto.ir/?q=node/8693
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت حرف تو به شما:

    "امام خامنه‌ای (حفظه‌الله): به دولت‌ها و رؤسای جمهور همواره توصیه کرده‌ام: برای مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینی نکنند،‌ مردم را دچار تشویش و نگرانی نکنند، وعده‌ی بیخود و بی‌مبنا هم ندهند."

    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی