گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۱
  • ۰

بحمدلله و با یاری دوستان عزیز،قسمت دوم سخنرانی حجت الاسلام قاسمی در جمع یاران خمینی ره در تاریخ پنج شنبه 16 خرداد 92 ، تدوین گردید و اکنون در اختیار مخاطبین قرار دارد.فایل صوتی این سخنرانی در راه است.به زودی انشالله.

از  مباحث مطرح شده در این قسمت می توان به بحث اقتصاد،بیان فرهنگی شعارها،ساده زیستی رئیس جمهور،درک مبانی عمیق اسلامی،تقوا،کار اجرایی و مدیریت،نظرات دشمنان انقلاب و طرف حساب اصلی اصلاح طلبان اشراه کرد.

به دوستان و مخاطبان عزیز توصیه می شود برای داشتن انتخابی هرچه بهتر ، نکات مطرح شده در این متن را از دست ندهند و در نشر آن نیز کوشا باشند.

به امید خلق حماسه ای سیاسی در شان و منزلت ایران اسلامی.


قسمت دوم 

راجع به بحث اقتصاد یک سری نکات را گفتم : این که اقتصاد الان اولویت اول ماست ، با توجه به جملاتی آقا در 14 خرداد فرمودند ، اما ما باید یه ذهنیتی را از آن عقبه داشته باشیم که ما قرار الگو بشیم و الا ما اگر برای اقتصاد بود ، که خب چرا انقلاب کردیم ؟ بعضی از مسائلی که مطرح می شود ، اصل انقلاب زیر سوال می رود . یعنی اگر قرار بود ما با کمترین فشاری کم بیاریم و متمسک بشیم به بعضی چیزهای دیگه ، این که درست نیست . نکته ی دیگه ، حالا الان چون شاخص ترین این کاندیداها که بحث اقتصاد را مطرح می کند ، آقای رضایی می باشد، که حالا خودش اقتصاد خوانده است و تو مناظره ی اقتصادی می گفت که من حاضرم با همه راجع به این ها بحث بکنم ، حالا نمی دونم شما پریشب مناظره ی اقتصادی نماینده آقای رضایی با نماینده آقای حدادعادل را دیدید یا نه . که یک خانمی را فرستاده بودند. من گفتم اگر واقعا این ها قرار است مملکت را اداره بکنند که حالا ادعا می کند ما اقتصاد دان هستیم و نماینده اقتصادیشان این باشد که نسبت به آقای نادران ، تو ضعف مطلق بود؛ یعنی واقعا بلد نبود چیزی بگوید. و هم این که ما ، ادعا می کنیم بچه ولایتی هستیم ، اقتصاد بلدیم و بچه رزمنده هم هستیم . بعد یه خانمی را فرستادند ، مثلا با مانتو . ببینید این ها خطر است . من که دارم می گم یعنی این نوع نگاهی که ما هم داریم بهش دامن می زنیم. من که می گم این اقتصاد را داریم می گوییم ، بدون عقبه ی آن نتیجش می شود این . که یک آدمی هم سوادش را ندارد و هم این که با این وضعیت آمده . یعنی واقعا من نمیدونم اگر قرار است اقتصاد را این ها اداره کنند و تیم اقتصادیشون این ها اند که...

سؤال : آقا نقش اولین اولویت را برای اقتصاد آوردند یا نقش اولین مسئله را آوردند ؟ یعنی اولین مسئله ی اقتصادی یا اولین اولویت اقتصادی ؟

اولویت که نگفتند . فکر کنم مسئله ی اصلی گفتند .

نکته ی دیگری که در بحث اقتصاد به نظر می رسد ، این است که آقا ، به نظر می رسد که شعار های اقتصادیشان را با بار فرهنگی بیان می کنند . این را آقای جلیلی دیروز در مناظره مطرح کردند . قبل آن هم که تأمل کرده بودیم ، این بود . مثلا دقت بکنید : آقا مثلا شعار سال را نمی گذارند مثلا اگر مشکل شغل داریم ، شعار سال را نمی گذارند سال اشتغال یا مثلا امسال سال رفع تورم یا امسال سال ایجاد مسکن . شعارشون بار فرهنگی دارد . من یادم است که هر سال که آقا شعار سال می گذاشتند ، من خودم همان اول سال احساس می کردم که ما نسبت به شعار سال ، مسئولیت داریم . برای این که ما یک گروه فرهنگی هستیم نه یک گروه اقتصادی . اما عناوینی که آقا می گذاشتند ، مثلا کار مضاعف ، جهاد اقتصادی ، تولید ملی ، اصلاح الگوی مصرف یا حماسه اقتصادی ، راجع به این حماسه کلی می شود صحبت کرد که این حماسه یعنی چی . یعنی ناظر به مباحث فرهنگی . یعنی احساس می کنم که آقا نظرشون اصلاح اقتصاد است  از طریق فرهنگ اسلامی نه شعار های کبولیستی. شعار کبولیستی یکی از اتهاماتی بود که آن ها به آقای احمدی نژاد زدند؛ هم سال 84 و هم سال 88.گفتند احمدی نژاد کبولیست است . یعنی عوام گرایانه است . شعار هایی می دهد که عوام را به خوش جذب می کند . باز الان بازارش داغ شده است . صد روز و شش ماه و یه سال و ... . من گفتم ، من خودم اقتصاد بلد نیستم اما همین جوری که فهمیدم تو زندگیم ، واقعا اگر با صد روز و شش ماه و یک سال ، بشود مشکل اقتصاد را حل کرد ، واقعا این همه چالش داشتیم ؟ یعنی یک ذره جنسش من احساس کردم همان طرفی رفتیم چون هی این وزنه زیاد شد حالا یک ذره شاید برای دولت بوده که فشار زیاد شده ، فضای رسانه ملی این شکلی شده و ... . مردم دنبال شعار ها افتادند. این ها هم این شعارها را می دهند تا رأی ها را جذب کنند . من یادم نمی رود که همین آقای رضایی ، که از او یه چیزی پخش کردند که برگشت گفت : تو این دولت همه چیز جا به جا شد ، گفت کسانی رفتند  تو ورزش -که حالا این را یادم نیست- بعد گفت ورزشکاران آمدند تو اقتصاد . که من احساس کردم آقای حسینی را می گوید ، که وزیر اقتصادمان کشتی گیر است که خب از گوش هایشان هم معلوم است که کشتی گیر است . همین آقای رضایی تو مناظرش با آقای احمدی نژاد در سال 88 که  یادم نمی رود ، گفت : در دولت ایشان آدم های توانمندی هستند که اگر من رئیس جمهور بشوم ، از آن افراد حتما در کابینه ام استفاده می کنم . یک نفر را اسم برد و آن آقای حسینی بود . یعنی وزیر اقتصاد . همین وزیر اقتصاد را اسم برد . چی می خواهم بگویم ؟ می خواهم بگویم این که بیرون گود نشستن و بگو لنگش کن  همیشه راحت نیست . همین آقای رضایی ، شما که می گویید حلش می کنم ، آقای قالیباف شما که می گویید ... ، آقای ولایتی شما که وعده ی این شکلی میدهی، او آدمی بود که محسن رضایی که خودش اقتصاد دان است ، این را تأیید اقتصادی کرده بوده است . معلوم است که کسی نمی خواهد ارز این قدر بالا برود ،کسی که نمی خواهد گرانی شود اما منظورم این است که خیلی مسائل دیگری هست که تا وقتی انسان داخل آن نشود نمی تواند تحلیل بکند.ما نباید فریب شعارهای این شکلی را بخوریم . حداقل ما. حالا کاری با عوام نداریم .ما هم از این جهت شاید باید سمت آن قصه برویم که تبیین بکنیم . این مسئله به نظرم نکته ی مهمی آمد .

نکته ی دیگر این که در همین بحث اقتصادی، شایع شد که یکی از مسئولان دولتی - که به گمانم رئیس بانک مرکزی بود- پیش آقا تعبیری به کار برده بود که ما در شعب ابی طالب هستیم. ببینید-این هم جمله ی خیلی مهمی است-آقا این تعبیری را که ما در شعب ابی طالب نیستیم بلکه وضعیت ما، وضعیت بدر و خیبر است را،دقت کنید که در مورد مسائل سیاسی نگفتند بلکه راجع به مسائل اقتصادی گفتند؛ یعنی رفته بودند به آقا گزارش وضعیت اقتصادی بدهند؛گفته بود آقا ببینید ما در وضعیت شعب ابی طالب هستیم.اصلا شعب ابی طالب یک مسئله سیاسی نبوده بلکه یک مسئله ی اقتصادی بوده است.ایشون اون تعبیر را به کار برد، آقا هم این تعبیر که ما در شرایط بدر و خیبریم را به کار بردند. بعضی ها یک جوری دارند حرف می زنند که در شرایط شعب ابی طالب که هیچی(؛ خیلی بد تر از آن قرار داریم. تعبیراتی مانند "آن مرد با نان آمد !" –آقای رضایی در پسترشون این را به کار برده اند؛ یعنی مردم دیگه نان هم ندارند؛ منتظر اند که آن مرد با نان بیاید خانه ی ایشان! یعنی وضعیتی بد تر از شعب ابی طالب دیگه!

به من پیامک دادند که به چه کسی می خواهی رای بدهی؟ گفتم که به جمع بندی نرسیده ام البته خب غلبه ام شاید مشخص باشه اما واقعا جمع بندی نکرده ام. این که هم دارم می گویم دارم از روی حرف های گفتمانی دارم استفاده می کنم.

آقای جلیلی در یکی از سفر هایی که رفته بود این جمله را گفت که ما تا پشت خیمه ی دشمن رفته ایم این ها می خواهند ما را برگردانند؛ یعنی گفتما در شعب نیستیم که هیچی، در شرایط بدر و خیبریم؛ رفتیم تا آن پشت این ها می خواهند ما را برگردانند با این چیز هایی که بکار می برنند.این خطر واقعا احساس می شود.

خب یه سری نکات را پشت سر هم می گویم راجع به کاندیداها. حاضرم که حتی با همدیگر بنشینیم و فیلم کاندیدا ها و کلا صحبت هایی که کردند را نگاه بکنبم؛ به نظرم در دو تا کاندیدا یعنی آقای حداد و جلیلی غلبه ی گفتمان آقا دیده می شود-تو نوع صحبت کردنشان را عرض می کنم نه این که مثل آقای روحانی هی اسم آقا را اسم ببرند که اسم آقا را ده بار بیست بار ببرند! نه- مثلا دیشب که ما خانه بودیم، آقای جلیلی که رفتند پشت تریبون و چهار دقیقه صحبت کردند، هرکس راجع به فرهنگ چیزی می گفت- حالا چون ما از قبل بحمد الله صحبت های آقا را می خواندیم، با صحبت های آقا آشنا بودیم- آقای حداد برگشت گفت که فرهنگ فضای تنفسی ماست. این تعبیر تعبیر آقاست. حالا نگفت که آقا گفتند که فرهنگ فضای تنفسی هست اما گفتمانشان خیلی نزدیک است. این را دقت کنید که کسی می خواهد گفتمانش گفتمان کسی باشد باید آن برود در عمق وجودش؛ یعنی باید آن را باور بکند که بشود گفتمانش؛ یعنی صرف شنیدن نمیشود . زیرا که همه این را می شنود، اوباما هم صحبت های آقا را می شنود! اما این که این بشود گفتمانش مهم است. این قابل اثبات است و من حاضر هستم بنشینیم اثبات بکنیم که در گفتمانشان چقدر این وجود دارد. حالا در این دو تا کاندیدا یک جایی آن بیشتر، یک جایی دیگری بیشتر، این وجود دارد.

نکته ی دیگر ساده زیستی است.این عامل نکته ی مهمی است. حالا یک بار آقای جنتی گفتند کسی که بنز سوار است  صلاحیت ریاست جمهوری ندارد ؛ تعبیر بنز را گفتند بعضی ها به­شان برخورد اما این محمل مهمی هست در ریاست جمهوری؛یعنی ساده زیستی هم معیاری بوده که امام بر آن تاکید کرده، هم حضرت آقا. سایت الف ماشین کاندیدا ها را گذاشته بود، یکی یک نظر گذاشته بود که ما حاضر هستیم رئیس جمهورمون از پول بیت المال بنز سوار شه- حالا نمی خواهد پراید­سوار باشد- اما مشکلات اقتصادی را حل کند! البته فکر کنم بعضی از این ها را عمدا می گذارند. می خوام بگم چقدر از این فضای گفتمانی فاصله گرفتیم.جوری که مثلا آقای روحانی بیاید توی تریبون و جرئت کند که این حرف رو بزند که ببینید اون هایی که شعار ساده زیستی می دادند آخرکارشون چی شده است! خب این که دلیل نمی شود.تو اگر گفتمانت امام است ، هی اسم امام و آقا را می بری ، هی اون ها را در فیلمت نشون می دهی و هی دم از آن ها می زنی،نمی شود که تو این را زیرش بزنی.خب یکی اشتباه کرده باشد،ساده زیستی که زیر سوال نمی رود!

نکته ی دیگر این که مبانی انقلاب را به طور عمیق درک کرده باشد.این خیلی مهم است.این را به نظرم باید بگردید که گفتمانش گفتمان انقلاب باشد.

یک نکته هم که من نوشتم درمورد اساسش بحث تقوا، یکی از سوالاتی که در مناظره­ی اول مطرح کردند که همه­ی کاندیداها هم جواب نمی­دادند این بود که "شما در دولت بعدی­تان چه کسانی را سرکار می­گذارید؟" که گزینه­های آن پاک دستی – تجربه – تخصص – تدبیر بود. بعضی­ها گفتند هر چهار مورد باهم باشد! خب وقتی اینطور باشد که ما همان آدم را سرکار می­گذاریم. اگر از بنده این سوال را می­کردند – چون یک کمی در این مورد کار کردم و شنیده­هایی دارم – می­گفتم پاک دستی. من اعتقادم این که پاک­دستی (به معنای تعهد)، اگر کسی متعهد باشد، این جمله­ی معروف شهید چمران که می­گوید تعهد از تخصص مهم­تر است زیرا اگر به آدم متعهد کاری پیشنهاد شود که در آن تخصص ندارد، اصلا آن کار را قبول نمی­کند. اگر به یک آدم متقی کاری را بسپارید، اگر در آن کار تخصص نداشته باشد، خود از آن کار کنار می­رود.

من از بعضی از رفتارهای آقای جلیلی تقوا را احساس کردم. از جمله از نوع حرف زدنش. چند نکته داشت در مدل حرف زدنش. یک مورد آن – قبل از اینکه آقا در صحبت 14 خردادشان بحث سیاه­نمایی را مطرح کنند- یک کلمه سیاه­نمایی نکرد. هر هفت کاندیدای دیگر حتی آقای حداد- که در گفتگوی ویژه­ی خبری فقط از دولت انتقاد کرد و نقاط مثبت را نگفت- این کار را کردند. یکی هم عدم دادن وعده­های بی­مورد. چون بازار این خیلی داغ است یعنی هم کسی­که سیاه­نمایی بکند رأی­اش بالاتر می­رود هم دادن وعده.

از این نکته استفاده کردم که دین همه­ی دین است که یک بحث­های فردی دارد که خیلی زیباست. از این احساس کردم که تعللش برای این بود که اگر احساس بکند که نمی­تواند، وارد این فضا نشود. یعنی آدمی نیست که دور از فضا باشد و نداند قصه چیه-در ادامه راجع به مدیریت و مسائل مربوطش یک اشاره­ای میکنم- این تعبیری که به کار بردش به نظر من تعبیر خیلی زیبایی بود. تو یکی از این جاهایی که رفته­بود، ازش پرسیده بودند که "شما تیم دارید؟" او هم گفته بود که تیم به اون معنایی که فکر می­کنید نه. بعدش در ادامه گفت که بنده در دولتم شاید از کسانی استفاده کنم که حتی به من رأی هم نداده باشند! این نکته­ی مهمی هست. بعضی­ها از الآن تیمشون را تشکیل داده­اند.

 راجع به کار اجرایی، که می­گویند مثل هندوانه­ی دربسته است- ما یک هیئتی رفتیم که می­گفتند مردم یک­بار از احمدی­نژاد خوردند دیگه هندوانه­ی دربسته نمی­خواهند!- هندونه­ی دربسته نمی­دانم از کجا درآمده. این را بگویم که با این نگاه، هیچکدام از این آقایان هندونه­شان درش باز نیست! یعنی واقعا کاری نکرده­اند که ما ببینیم. اینکه می­گویند احمدی­نژاد با اینکه شهردار تهران بوده، هندونه­ی دربسته بوده، پس آقای قلیباف هم که اینطوری هست. بعد می­گویند ما نمی­دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. ببینید یک نکته­ی مهم است که امام کار اجرایی کرده بود که مدیریت مهم­ترین انقلاب تاریخ را بر عهده داشت؟ امام کجا کار اجرایی کرده بود؟ یک مقاله­ای چند وقت پیش آقای شریعتمداری نوشته بود که می­گفت سال 58 رفته بود پیش امام و گفته بود شما میخواهید سیاست کنید؟ اقتصاد کنید؟ شما اشتباه کردید که انقلاب کردید! جواب داد ما اومدیم همه­ی اینها را بریزیم به هم. اگر قرار باشد که با این سیاست و اقتصادی که شما می­گویید نمیخواهد پیشرفت کنیم. اصلا امام گفته است که ما یک چیز دیگری میخواهیم بگوییم. آقای رضایی که میگویند آقا مهدی باکری و آقا حس باقری و ... به غیر از مهدی باکری که یک مدت شهردار بوده، مگر فرماندهان بزرگ جنگ کار اجرایی کرده بودند؟

من میگویم اصل تقوا و تعهد است. دیدید فرماندهان جنگ چه خوب اداره کردند. اصلا همین آقای رضایی مگر کار اجرایی کرده بود که امام گفتند برو فرمانده سپاه شو؟ من همه­ی روسای جمهور قبلی را که مطالعه کردم، به این معنا کار اجرایی نکرده بودند. آقای هاشمی هم رئیس مجلس بود؛ کار اجرایی نکرده بود. آقا فرمودند که کسی که می­خواهد پست ریاست جمهوری را بدست گیرد، در وهله­ی اول باید بداند مدیریت اجرایی کشور یعنی چه؟ اولا اینکه کشور یک بعدی نیست. یعنی هم اقتصاد دارد هم فرهنگ دارد و ... اینکه درباره­ی فرهنگ سوال میکنند، اقتصادی جواب میدهد یعنی چه؟ یک بنده خدایی در مسجد انصار به ما گفت من میخواهم به قالیباف رأی بدهم چون اتوبان امام علی(ع) را ساخت! بنده جواب دادم خب اینکه می­شود وزیر راه. ما می­خواهیم رئیس جمهور انتخاب کنیم. یعنی از این کارشان نمی­توانیم مدیریت اجرایی­شان را نتیجه بگیریم(در مورد همه­ی کاندیداها). باید یک اهرم دیگری را استفاده بکنیم. اینها می­شود حداکثر اداره­ی یک وزارتخانه.مثلا آقای جلیلی در این مورد خوب عمل کرد باید بشود وزیر امورخارجه یا آقای حداد باید بشود وزیر آموزش و پرورش! ما یک چیز کلان­تر از مسئولیت الآن آن­ها را باید در نظر بگیریم.

بله این تعهد خیلی مهم است.واین رو باید بسنجیم و الا در این مورد که هیچکدامشان به نظر بنده برتری نسبت به دیگران ندارد.آخر این اشتباه است ، در فکر مردم جا افتاده که ما مدیر اجرایی می خواهیم! ما مدیر اجرایی نمی خواهیم که!اینکه آقا می فرمایند رئیس جمهور باید مدیریت اجرایی را بفهمد...

ما در همین جلسه هیئت مرکزی خودمان،مثلا چهار نفر نشسته اند جلوی بنده،خیلی دارم سطح را پایین می آورم،مثلا مسئول واحدهای مختلف،بنده در همه ی حیطه ی کاری آنها تخصص ندارم!بله...از همه شان یک سررشته ای باید داشته باشم.یک سررشته ی کوچکی.اما یک موقع احساس میکنم که بنده در اون جلسه باید چکار کنم؟در جلسه هیئت دولت...من باید یک گفتمان را به آنها القا بکنم.مثلا کار دولت فروکش کرده است،من باید روحیه ی جهادی را در آنها ترویج کنم.من احساس می کنم این یک پل ارتباطی بین گفتمان اسلام و انقلاب و تزریق آن به بدنه ی دولت است و هم آهنگی این ها.لفظ هم آهنگی هم مهم است.یعنی یک مدیری باشد که بتواند این ها را بهم متصل کند.

نکته ی دیگر،نظر مخالف دشمنان.الان در این هایی که بنده دیدم فقط نسبت به آقای جلیلی،اون طرف آب ، حساسیت نشان داده اند.یعنی می گویند هرکسی رئیس جمهور بشود فقط جلیلی نشود.به عنوان یک آیتم.دیگری اینکه ایشون دعوت به گفتمان می کند نه دعوت به خود.من در جملاتشون کم دیدم که حتی در برنامه های تلویزیون،کلمه ی "من" را بکار ببرد.خب حالا بعضی نامزد ها در یک جمله چندین بار من می گویند.اما خب ایشون من ش کمتر است.نکته ی دیگر دفاع از اصول.یعنی در مناظره ی اقتصادی ، آقای عارف آمد تند صحبت کرد و گفت در این 8 سال آمده اند همه ی نخبگان را خانه نشین کرده اند.دو نفر جوابش را دادند،یکی آقای حداد.آقای حداد جواب جدلی دادند.گفت که اصلاح طلب ها هم که آمدند همه یاصولگرایان رو خانه نشین کردند.جوابی خوبیست! اما آقای جلیلی ، به قول خودش جواب گفتمانی داد،گفت که چیزی که اقتصاد ما را درست می کند ، اسلام ناب است ، شما در برنامه چهارم توسعه درست مبانی مخالف این را القا کردید و با این می خواستید اقتصاد ما را درست کنید.که آقای عارف جواب این را نداد.یعنی طور دیگری جواب داد.گفت که مجلس شما تصویب کرده بوده است.بعد ما دیدیم اصلا مجلس ششم تصویب کرده بوده.یعنی مجلس خودشان.

در هردوی مناظره ها همینطور.در مناظره فرهنگی که آن ها واقعا روی دور بودند.حالا معلوم نیست در سیاسی چه اتفاقی بیفتد.مثلا بعضی سایت ها من دیدم عکس شجریان را با بعضی از این خواننده های خارجی گذاشته بودند.این ها مدام اسم شجریان را تعمدا آوردند،خیلی گفتند!و بعضا به نظرم حرف های وقیحانه ای هم زدند این دو نفر.باز هم دو نفر جواب دادند.یکی آقای حداد و یکی هم آقای جلیلی.ما واقعا حرفمان با بعضی آقایان ، مثلا آقای ولایتی،آقای قالیباف و ... این است،آقای قالیباف در کل دو مناظره یک جای جواب عارف را داد،اون هم وقتی بود که به خودش بر می گشت.در عکس ها،وقتی بحث ترافیک که شد ، عارف گفت شهرداری،آقای قالیباف این جا جواب که گفت وقتی ما خودمان فرمانده ناجا بودیم پشت در اتاق شما بودیم.که البته او هم جواب توپ را انداخت سمت هم قالیباف و هم احمدی نژاد که در هر دو دوره مشکلی حل نشد.

یکی از دوستان بعد از مستند آقای روحانی پیامک زد که حواس ها جمع،روحانی رای هایش دارد بالا می رود.حواستان باشد به جان هم نیفتید. یک سوال جدی! چه کسی جلوی روحانی در مناظره دوم ایستاد؟اصلا طرف حساب روحانی در مناظره چه کسی بود؟یعنی حداد هم در مناظره دوم کنار رفت از مقابل آنها.خودشان فهمیدند که طرف حسابشان جلیلی است.یعنی هم طرف حساب عارف و هم روحانی.هر دو فهمیدند که طرف حساب اصلی قصه کیست و برای او دارند بحث می کنند.

 

 

 

 

 

 

  • 13/06/11
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

پاسخ با شبهات

روشنگری

انتخابات 92

مطلب ویژه

یاران خمینی

نظرات (۴)

  • باران
  • خدا قوت
    قسمت دوم واقعا عالی بود "واقعا "
     ما که بودیم جدا برای حجت الاسلام قاسمی تکبیر و ... داشتیم .
    موفق و در پناه خدا
    یا حق

    التماس دعای فرج

  • سید امیر حسین حجازی
  • سلام  با مطلبی در مورد امام حسین و یک نوا بروزم مشتاق نظراتون

  • روح اله
  • من به همه دوستام برای انتخاب رفرنس دادم به این مطلب.
    ... بخدا
  • سید حسن امین جواهری
  • با توجه به نظر سنجی ها چند نکته قابل ذکر است:

    1) انتخابات به طور قطع به دور دوم خواهد کشید.

    2) آقای قالیباف به طور قطع به دور دوم خواهد رفت.

    3) دعوا بر سر رقیب آقای قالیباف هست که یا روحانی هست یا جلیلی.

    4) برای اینکه روحانی به دور دوم نرسد بایستی به جلیلی رای داد

    اینکه روحانی به دور دوم نرسد خیلی مهم هست و شکست جلیلی در دور اول بیانگر روی گردانی مردم از گفتمان انقلاب در مقابل گفتمان سازش روحانی هست.

    باید دانست که طرف مقابل جلیلی قالیباف نسیت بلکه روحانی هست ...

    باید تمام تلاشمان را بکنیم که روحانی به دور دوم نرسد چراکه عرصه برای پیشروی حرکت انقلاب برای رهبری سخت خواهد شد..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">