گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

جهت مشاهده در اندازه ی اصلی ، روی تصاویر کلیک نمایید. 

نظرات (۴۲)

ما در راهمان استوار خواهیم بود و بر شعارمان "انقلابی تر از گذشته" پایبند خواهیم بود.
این راه ادامه دارد...
همه ی دوستان دیدند که 100% اعضای واحد تبلیغات در این مراسم سالگرد مورد تایید و تقدیر مسئول گروه قرار گرفتند و جزء 12 نفر فعال گروه بحاسب اومدن.
همواره گفته ایم و خواهیم گفت :
پرچم واحد ما ، از همه بالاتر است...
  • عبد الزهرا
  • سلام
    بامطلبی درمورد سردار بی نشان حاج احمد متوسلیان بروزیم ومنتضر نظرات شما
    التماس دعا
    انگار فقط ما نیستیما!!!!!!!!!!!!!!
    تبلیغات یعنی همه چیز
    و این تازه واحدی ست از یاران خمینی ره!!

    چرا دقیقا تو هم هستی هرجا که من هستم به جز سالگرد!!!!!!!!

    دیدی؟؟؟؟؟؟

  • مهدی زلزال
  • اگه مردید عکس های انداختن توی آب منو بذارین

    آبروم توی مترو رفت

    مهدی زلزال تهدید نکن ها!
    ببین تریبون دست ماست!
    بترس از تبلیغات! بترس!!
    تریبون دست من بود که!
    خواستید آمارتون کم نشه عکس مجری توانمندو که از واحد "ولایت" - همون چیزی که فقط صراط او صراط مستقیمه - ننداختید!
    قبلا هم گفتم کاری که فقط خروجی بده بیشتر تو چشمه و الا...

    من نمیترسم

    حتی از شما حسین آقا

    اصولا همه از قدرت تبلیغات می ترسند و همه نیز غرق در مهر و محبت تبلیغات چی ها هستن... لیکن خودشون خبر ندارن!! شما هم یکی از همه ، برادر مهدی!
    حسین آقا حیف  فقط حیف که باهم جیذر میریم و گردن هم حق داریم وگرنه که من ...
    سلام
    میگن اگه به کسی راه بدی بیاد جلوت بعد برا خودت گندگی میکنه ها
    اولا چهار تا فتوشاپ که این همه گندگی کاذب نداره
    ثانیا شما در نبود یاران 3 به چش اومدین و اگر نه اونقدی که پرچم یاران 3 بالاس پرچم همدلی بالا نیس
    ثالثا تشکر به خاطر این که یه سال جور مارو کشیدید
    یاعلی
  • سید رسول
  • جای من خالی بود یا نبود ؟؟؟
  • یاران 4
  • درود بر یاران 4 که مثل همیشه گل کاشت حضورش در قالب کارگروه معاونت روی صحنه (پشت دوربین )،پشت صحنه (پشت لپ تاپ) ، روی پرده ( نمایش کلیپ ) و بالخره پشت تریبون با استاد نیکوگفتار که واقعا عالی صحبت کرد

    "حاجاقا:من واقعا تعجب کردم آقای نیکوگفتار خیلی مطالب مهم و زیبایی گفت"

     

     

    حالا هر کی مرده بیاد جلو .....

    آقا من مردم اومدم جلو
    پرچم یاران3 بالاس  درضمن تا کمیته شهدا هس دوستان تبلیغات بزنن بغل لطفا
    لایک نظر محمدحسین
  • یاران5
  • همتون برید بوق بزنید!
    مسئولیت همایش با یک یاران پنجی بود!
    جای من که میدونم خیلی خالی بوده!
    اصن من نبودم همایش برا چی گرفتین؟!!!!
    بیزحمت واحد تبلیغات عکس منو با فتوشاپ بذاره تو عکس دسته جمعی! البته اگر هم نذاشتن با پابلیشر خودم میذارم!

     نظری ندارم

    کاش برنامه هاتون رنگ و بوی بسیج داشت
    کاش به عمل یاران امام باشید نه فقط به اسم .

    عارف عزیز

    باید بیبینیم که رنگ و بوی بسیج از نظر شما چیه؟؟؟

    بسیجی یک روحیه است نه تنها داشتن یک کارت صرف ، که این روحیه میشود همان همیشه آماده به لبیک گفتن دستورات مولایمان.

  • یک یار خمینی و بسیجی
  • انشاءالله همگی مانند حضرت امام بسیجی باشیم.
    که بسیجی بودن به اسم و کارت نیست؛ بسیجی یک فرهنگ است که اگر بر کشوری طنین اندازد، چشم طمع جهانخواران از آن قطع خواهد شد.
    السلام علیک یا روح الله
    اگر بسیج فقط یک فرهنگ است و یا یک روحیه ، پس چرا سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شده است
    پس چرا امام (ره) فرمودند : ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد. 
    خوب میفرمودند باید فرهنگ بسیج داشته باشند و یا روحیه
    خوب نیست برای توجیه کار غلطمان بسیج را فقط یک فرهنگ و یا یک روحیه بنامیم ...
  • بسیجی سید علی
  • گویا آقای "عارف" با جملات حضرت امام و حضرت آقا زیاد آشنا نیستند. تعبیر فرهنگ بسیجی و روحیه بسیجی از عناوین آن دو بزرگوار است.
    در اینجا به یکی از جملات حضرت آقا اشاره می شود. : «در میان جوانان، هرکس که این احساس مسؤولیت و این احساس علاقه به اهداف را، همراه با اخلاص در وجود خود حس مى‌کند، او بسیجى است. چه در نیروى مقاومت باشد، چه نباشد؛ چه رسماً کارت بسیج گرفته باشد، چه نگرفته باشد. آن کسى که با ایمان است، آن کسى که دنبال اهداف والاست، آن کسى که حاضر است از وجود خود براى کشورش، براى اسلامش، براى نظام اسلامى و براى آحاد ملتش، با وجود خود، با استعداد خود، با جان و تن خود سرمایه‌گذارى کند، او بسیجى است؛ در هر کجا که باشد.» (29 مهر 1379)
  • عارف!!!
  • ما که هم کارت بسیج داریم هم آموزش نظامی دیدیم هم عضو یارانیم
    خدایا بی کارا رو کار بده! الهی آمین
  • خودم رو زدم به اون راه
  • عارف جان چرا خودت رو دردسر میدی یه عمره هزار مورد صحبت آقا در مورد بسیج رو ول کردن  به همین یکی چسبیدن میخوای بایه نظر شما، چیزی عوض شه نه برادر هیچی عوض نمیشه،

    بذار شاد باشن به خودشون هم بگن بسجی.بذار بیرون بسیج بسیجی تربیت کنن.چیکار داری باهاشون بذار با کاراشون اصل بسیج رو تضعیف کنن بعد بگن ما داریم بیرون بسیج، بسیجی تربیت می کنیم.

    ضمناً آقای بسیجی سید علی؟؟؟؟؟  اگه کارت مهم نیست چرا خود آقا کارت فعال بسیج داره، آهان تو این مورد نباید از آقا تبعیت محض کرد تبعیت محض  برا مواردیه که به نفعمونه. سایتتون هم هیچ رنگ و بویی از بسیج ندارد، یه جمله از آقا در مورد بسیج تو سایتتون نیست،

     آهان ببخشید یادم رفته بود شما بسجی هستید خارج بسیج

    این جمله امام رو چرا نمی ذارید اگر بسیج نبود کشور هم نبود امام نفرمود اگه بسیجیان نبودند فرمود اگر بسیج نبود. نفرمود اگه یازان بسجی من ، فرمود اگر بسیج نبود اینقدر تو واژه بسجی گمید که خود اصل بسیج یادتون رفته

    یه صحبتم بعنوان نمونه از آقا

    - 1378/06/10

         انکار بسیج، انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت براى کشور است. ما در میدان جنگ هم اگر بسیج را نداشتیم، کمیتمان لنگ بود. در دوران بعد از پایان  جنگ هم اگر بسیج نمى‌بود و اگر امروز هم نباشد، کمیت این انقلاب و این نظام و همه حرکتهاى سازنده این کشور لنگ است. انکار بسیج و بى‌احترامى به آن، یا نابخردانه  است یا خائنانه.
    بسیجی نه، بسیج خود مجموعه بسیج،یاران بسیجی نگفته آقا نگفته اگه بسیجیان نبودند گفته بسیج اگه نبود من نمی دونم چرا همه جمله های آقا و امام در مورد بسیج رو ول کردید فقط به تفکر بسیجی چسبیدید

    راستی عارف بیا ما هم یه گروه بزنیم منم از این احساس مسئولیتا میکنم  بسیج هم به ما چه مربوط ما باید تفکرمون بسیجی باشه بسیج هم اگه نبود مهم نیست بسیجی باشه. آخه مرد حسابی اگه همه مثل شما فکر کنن که فقط تفکر بسیجی مهمه پس خود بسیج چی میشه، البته میشه مثل الان هرکی احساس مسئولیت کرده گروه زده و هر روز مثل قارچ داره یه گروه با احساس مسئولیت سبز میشه خوش باشی بسیجی سید علی جان؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    همه چی آرومه من چقدر خوشحالم

  • خودم رو زدم به اون راه
  • چند جمله دیگه از آقا

    ۱۳۸۸/۰۹/۰۴

     

    هفته‌ى بسیج هم یک مقطع مهم است؛ یک یادبود بزرگ است. خوب، هفته‌هاى زیادى را اعلام کردند، داریم در طول سال؛ اما این یکى یک امتیازات استثنائى دارد؛ چرا؟ چون خود بسیج یک استثناء است؛

     

    هیچ تشکل دیگرى قابل مقایسه‌ى با مجموعه‌ى بسیج نیست. این شکل سازمان‌یابى بسیجى هم دیگر قابل تکرار نیست، قابل تقلید نیست؛ این مخصوص خود بسیج است، خصوصیت هم متعلق به بسیج است. نشناختن این، ظلم است به بسیج. و وقتى انسان حقیقت بسیج را میداند، آن وقت میفهمد سرّ مخالفتها و دشمنى‌ها و عنادهائى که هدایت میشود از طرف دشمنان انقلاب و دشمنان کشور و دشمنان نظام به سوى بسیج؛ علت این دشمنى‌ها را انسان میفهمد. قله‌هاى بلند، بیشتر آماج قرار میگیرند. نشانهاى برجسته، زودتر مورد توجه واقع میشوند و آماج دشمنى قرار میگیرند.

    دشمنان میدانند که واقعیت بسیج در کشور و در میان ملت ایران چقدر اهمیت دارد؛ لذا همت میگمارند بر اینکه این حقیقت مؤثر و کارآمد و نافذ را مورد تهاجم قرار بدهند.البته این مظلومیت است.

    بعد از دوران جنگ هم در همه‌ى حوادث، بسیج جلودار بوده است، پیشرو بوده است، خطشکن بوده است. اگر بحث اقتدار سیاسى و ایستادگى سیاسى مطرح بوده، این جریان عظیمِ بسیج مردم در سرتاسر کشور این شعار را تثبیت کردند، به رخ دنیا کشیدند؛ اگر بحث فرهنگى بوده است، اگر بحث سازندگى بوده است.

    وقتى با حقیقت معنا به بسیج نگاه شود، بسیج رمز پایدارى و ماندگارى و عزت ملى است. جمعى از بهترین و مؤمن‌ترین مردم در هر عرصه‌اى که کشور و نظام به آن احتیاج دارد، بى‌محابا وارد شوند، همه‌ى توان خودشان را کف دست بگیرند، بیاورند توى میدان، اجر و مزدى هم نخواهند، نام و نشانى هم برایشان مطرح نباشد؛ این خیلى چیز مهمى است. ما عادت کرده‌ایم؛ مثل خیلى چیزهاى مهمى که انسان به آنها عادت میکند و اهمیت آنها را توجه نمیکند. چنین چیزى در جاى دیگرى نیست

     

    آنچه مهم است براى مجموعه‌هاى گوناگون مؤمن - که در همه جاى کشور، در همه‌ى قشرها، بدون هیچگونه اختلافى حضور دارند؛ که اسم آنها اسم بسیج است؛ توصیف آنها به بسیج، یک توصیف حقیقى و واقعى است - این است که مراقبت کنند، آسیب‌شناسى کنند، نگذارند نقشه‌هاى دشمن در آسیب زدن و آفت وارد کردن توفیق پیدا کند؛

     

    آقایون یه ذره از این جمله ها در مورد اصل بسیج هم بخونید بله کارت بسیج مهم نیست اما خود بسیج  و با روحیه بسیجی تو بسیج کار کردن مهمه

     به جای این کارا نیروهاتون رو ببرید یه پایگاه بسیج  مخلصانه با تفکر بسیجی کارکنید اگه کارتون اخلاص داره

    دوستان عزیز بنده قصد شرکت در این بحث رو نداشتم.لیکن مطالبی به ذهنم رسید که گفتن شون رو خالی از لطف ندیدم.

    * اول اینکه خوبه بدونید یکی از شروط عضویت در این گروه(که در اساسنامه هم به طور مستقیم ذکرشده)،عضویت در بسیج است.دقیقا به معنای داشتن کارت بسیج.یعنی اینکه شما هرکسی رو اینجا مخاطب قرار بدهید، درواقع یک بسیجی رو مخاطب قرار دادید.این از بعد ظاهر قضیه.

    ** دوم اینکه اگر ایجاد مجموعه های فرهنگی کار خوبی نبود و با اهداف نظام و بسیج در تناقض بود،هیچوقت وزارت خانه ها(از جمله ارشاد) و خود بسیج و سپاه،بودجه ای رو تحت عنوان "حمایت از مجموعه های فرهنگی"(به خصوص کانون های فرهنگی مساجد) در نظر نمی گرفتند.در این باره می تونید راجع به موسسه خاتم الاوصیا به مدیریت حاج حسین یکتا تحقیق کنید.

    *** سوم ، کانون های فرهنگی مساجد ، نزدیکترین مجموعه هایی هستند در کنار بسیج که در بسیاری از مساجد فعالیت میکنند.باز هم اگر مجموعه های فرهنگی با بسیج و منویات حضرت آقا در تناقض بودند،هیچگاه اجازه ی فعالیت در کنار بسیج و حتی حمایت از آنها را نمی دانند.

    **** چهرم هم اینکه خوبه کمی به این موضوع فکر کنیم که مجموعه های فرهنگی ، یک جور مکمل بسیج و سایر ارگان هایی هستند که کار تربیتی انجام می دهند.چرا؟ چون مثلا فرض کنید در مسائل سیاسی،بسیج اجازه ی نشر بعضی مقالات را ندارد.اجازه حمایت صریح از شخص خاص و مخالفت با حزب خاصی را ندارد.اینجا نمی شود دست روی دست گذاشت تا جبهه ی معارض انقلاب هر کار که خواست انجام دهد.لازم است در قالب های دیگر به مقابله با آنها پرداخت.امیدوارم منظورم رو خوب رسونده باشم.
    دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد.انشالله در فرصت های بعدی
  • خودم رو زدم به اون راه
  • دوست عزیز . آخه چه مشکلیه،

    1- گروه فرهنگی مساجد وقتیه که بسیج نیست تو مساجد وگرنه باید خیلی دست اندرکارای یه مسجدی احمق باشن که بیان در کنار بسیج گروه فرهنگی با مسئولیتهای موازی راه بندازن.

    مثال معارضتون هم جالب بود ینی شما میخواید بگید جلوی هرکار غلطی رو آقا باید بگیره؟ پس اگه اینطوریه باید گفت که حالا که آقا جلوی بد حجابی رو نمی گیره پس باهاش موافقه؟ اینم شد استدلال، چرا همه چی رو به آقا می چسبونید. بله آقا برا اینکه همه جذب بشن حتی افراد معاند بسیج گفتن یه همه چی نهادهایی تشکیل بشه اگه شما هم معاند با بسیجید که من دیگه حرفی ندارم

    2- فلسفه وجود این گروه ها اینه که اونایی که با بسیج مشکل دارن گروه را بندازن نه شما که یکی از شرایطتون عضویت تو بسیجه.

    3-والا تا اونجایی که ما خبر داریم هیچ مسجدی هم شما رو بعنوان گروه فرهنگی خودش قبول نکرده مگر ادعای خودتون چیز دیگه ای باشه پس الکی خودتون رو به مساجد هم نچسبونید شما یه گروه مستقلید که زیر نظر هیچ کس یا مسجدی هم نیستید.

    4- ضمن این که بسیجی که فقط بیاد کارت بگیره بره سراغ کار خودش و گروه خودش مثل فردیه که برای جبهه بیاد ثبت نام کنه بعد بره دنبال زندگیش، بسیجی اگه ثبت نام کرد و کارت گرفت که برتری نداره باید تو همون لباس کارکنه تو همون بسیج کارکنه، صحبتتون مثل کسی که بره تو باشگاه بدنسازی ثبت نام کنه بعد بره فوتبال. شما برید بپرسید که اگه بسیج یه مسجدی قوی بود کانون فرهنگی مساجد اصلاً معنا پیدا می کرد، ما پرسیدیم جایز نمی دونن. متأسفانه گاهی اوقات همین زمینه و موازی کاری ها هم مسجد و هم بسیج و درمجموع یک محل رو به طور کامل نابود می کنه. سرتون رو از لاک بیارید بیرون دقیق ببینید. من که هرجا دیدم مسجد و بسیج یک نهاد فرهنگی داشته موفق بوده و هرجا جدا بوده هردوتاشون ضعیف بودن.

    مسئله وزارت ارشادتون هم هیچ ربطی به بحث نداشت. مثالتون من رو یاد استدلالای بچه های کوچیک انداخت که آقا اگه وزارت ورزش هست من نباید تو کوچه فوتبال بازی کنم خب چه ربطی بهم داره قضایا؟

    اشما هم چه استدلالهای جالبی دارید ها

    اما میدونید قبول دارم گرو داری یه حال دیگه ای داره نفس آدم بیشتر حال میاد.

     

    ضمناً میدونم که شما اتفاقی این مطلب را دیدید. جالب بود.

    البته منم قصد شرکت تو بحث رو نداشتم

     

    بیانات امام خامنه ای
    جوان سرشار از انرژى است؛ جوان هیجان‌طلب است. روزى که کشور دچار یک جنگ مسلّحانه باشد، جوانان با میل و رغبت به میدان مى‌روند. وقتى که کشور در آرامش و صلح است، براى ارضاى سالمِ هیجان طلبى جوانان، چه چیزى بهتر از بسیج؟ این ابتکار امام بود. روح هیجان طلب جوان، اگر بنا باشد در راه سازنده، در راه ایمانى، در راه سالم، در راهى که مى‌تواند براى کشور مفید واقع شود، به‌کار بیفتد، چه سازمانى مهمتر و مطمئن‌تر از سازمان بسیج است؟ چرا این‌قدر با بسیج دشمنى مى‌کنند؟! با چه دشمنند؟! چرا این‌قدر بسیج را زیر سؤال مى‌برند؟! اینهاست که آن انگیزه‌هاى باطنى را برملا مى‌کند.فکر نکنم دیگه حرفی بمونه
    اگه انصاف داشته باشید میبینید نظراتی که در مورده بسیجه منطقی تر از جوابای دوستان یارانی است
    در ضمن
     اگه قرار باشه کانون فرهنگی کار کنه فکر نکنم جایی که پایگاه های بسیجش فعالن و تو تهران نمونه هستن جای کاری برای کانون های فرهنگی بزارن
    تازه اگه شما مکمل بسیجید ، ما که چیزی ندیدیم
    بیشتر جذب نیرو از بسیج و جدا کردن نیرو اونم بهترین نیروها از بسیج
    این یعنی مکمل بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    بهتر اینه که دیدمونو تربیتی کنیم تا اسم تربیت بزاریم رو کارامون
    دوستان بنده نخواستم این قضایا رو به آقا بچسبونم.دیدم شما دارید از صحبت ها و اهداف آقا استفاده میکنید،خواستم بگم ایجاد یک مجموعه ی فرهنگی هیچ تناقضی با منویات حضرت آقا نداره.حقیقتا خیلی از جیزهارو اینجا نمیشه گفت.
    بهرحال انقد بدبینانه به صحبت های حقیر نگاه نکنید.
    پیشنهاد میکنم راجع به طرح لبیک یاخامنه ای که چندوقتی ست در تهران و شهرهای بزرگ دیگه راه اندازی شده تحقیق کنید.این طرح یکی از پیشنهادات خود حضرت آقاست.مطمئنا وقتی با این طرح آشنا بشید نظرتون عوض خواهد شد.

    دوست عزیز،هیچ گاه بحث جداکردن کسی از بسیج یاهرجای دیگه اینجا مطرح نبوده و نخواهدبود.مطمئنا تصمیم گیرنده ی نهایی خود افراد هستند که در چه جایی علاقمند به فعالیت و رشد هستند.بدون شک کیفیت و نظم هرمجموعه ، میزان اقبال به سمت اون مجموعه رو مشخص میکنه.کسی اینجا مجبور نخواهدشدهمچنان که در بسیج کسی مجبور نیست.

    نکته ی دیگه اینکه،لزومی نداره هرکار بدی انجام میشه،حتما خودحضرت آقا مخالفت کنن یا جلوش رو بگیرن.بسیاری از ارگان ها و مراکز برای این کار وجود دارن.وجالب اینجاست که هیچکس یا هیچ ارگانی با تشکیل یک مجموعه ی فرهنگی مخالفت نمیکنه که بالعکس حمایت هم میکنند.خب این یعنی چه؟

    نکته ی دیگه هم که در نظر قبلی هم اشاره کردم،حوزه ی اختیارات هر مجموعه است.شاید بسیج در خیلی از عرصه ها نمی تواند ورودکند یا جهت گیری مشخص انجام دهد،به علت وابسته بودن به نظام(مثال هاشو در نظرقبلی ام گفتم)،اما آیا درست است که این عرصه ها خالی بماند؟
    نمی شود صورت مسئله را پاک کرد.

    اما نکته ی آخر،
    شاید درست نباشه که همه ی سخنان حضرت آقا رو که درجمع بسیجیان زده شده اینجا بیاوریم به تنهایی!!
    مثل این ست که حضرت آقا در جمع اعضای یک وزارتخانه ی خاص،صحبت کرده باشند و کلی هم از اهمیت اون وزارتخانه گفته باشن.آیا این دلیل بر بی اهمیت بودن سایر وزارتخانه هاست؟
    برادر من هیچ کس منکر اهمیت بالای بسیج نیست.لیکن خیلی ها هستن که منکر نقش موثر مجموعه های فرهنگی هستند!
    آقای امین!
    این نکته ای که شما میگید که بهترین نیروهای بسیج را جذب میکنید، گروه به زور که جذب نمیکند! انتخاب خود فرد است... بهتر است به قوی شدن تشکیلات فکر کنید تا تضعیف دیگر جاها...  وگرنه گروهی که سر و ته اش رو بزنید 70 نفر نمیشود، چه مشکلی میتواند برای شما داشته باشد؟

    آقای ما انقدر دیدشون وسیعه و افکارشون بلند که با داشتن تفاوت هایی توصیه به وحدت بین شیعه و سنی میکنند و حالا ما داریم در مورد یه چیز واهی باهم دعوا میکنیم دشمنمون هر لحظه قوی تر و ما در حال بحث های الکی بین خودمون بعد توقع داریم بی حجابی و n تا دیگه مشکلات حل شه و امام زمان هم بیان.

    برادران وحدت رمز پیروزی است

  • خودم رو زدم به اون راه
  • آقای حسین آقا

    من نمیدونم که چطور استدلالاتون رو خودتون قبول می کنید.

    وقتی حرف از بسیجی به کارت نیست میشه صدبار میگید آقا گفته فرهنگ بسیجی وقتی حرف از بسیج میاریم میگید گروه های فرهنگی رو تضعیف نکنید شما که دم از آقا می زنید ده تاجمله اینجوری بیارین که آقا در مورد مجموعه های فرهنگی زده باشه . مثال این جمله که هیچ تشکل دیگری با بسیج قابل مقایسه نیست این جمله آقاست که قبلا اوردم تو بالا. یه جمله فقط یه جمله اینجوری بیارید که آقا رد مورد بقیه تشکل ها گفته باشن. یه ذره فکر کنید.

    مثالا تون فوق العاده بامزه س.

    بنده تلاش می کنم که شما عاقبت به خیر شید آقای ح.م.ع وگرنه برای منی که بعنوان یه رهگذر دارم  مطالبتون رو می خونم چه فرقی می کنه اصلاً شما بشید 5000 نفر چه فرقی می کنه، فقط حرفم اینه از پشت بعضی چیزا مثل استناد به چندجمله  آقا بیاید بیرون  برید بقیه سخنرانیا رو هم بخونید

    شما یه گروه فرهنگی مثل خودتون رو مثال بزنید که آقا هرساله براشون جلسه بذاره خوب نمی تونید بله گروه فرهنگی مهمه اما ضریب اهمیتش در مقابل بسیج ضریب 1 به 10000 و شما که به یک چسبیدید میگید یک از 10000 بالاتره. نمی دونم ولی چه جوری بالاتره؟ اگه شما میدونید به ما هم بگید.

    خودتون استدلال می کنید خندتون نمی گیره. نه جداً خندتون نمی گیره. ینی واقعاً این استدلالا رو قبول دارید یا چون از دیگران شنیدید هی تکرارش می کنید بدون اینکه در موردش فکر کنید؟

    من نمیخوام شورای عالی انقلاب فرهنگی رو با مجموعه های کوچک فرهنگی مقایسه کنم.فقط میخواهم نوع نگاه حضرت آقا رو نسبت به فرهنگ و یک مجموعه ای که روی فرهنگی مملکت کار میکند،اینجا بیارم.
    شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه ای سالانه با حضرت آقا دارن.این شورا وظیفه ی رصد کلی فرهنگ جامعه رو از به عهده داره(از دیدگاه آقا).یعنی آقا همونطور که به بسیج میگن کار تربیتی و فرهنگی انجام بدید و خیلی هم بسیج فضای خوبی هست،همونطور میان میگن که وظیفه ی این شورا خیلی مهمه و به حساسیت این شورا تاکید میکنن.
    هیچوقت نشده آقا بیان بگن که این شورا باید با بسیج و سپاه ادغام بشه.آقا هردو رو درکنار هم لازم میدونن.یعنی مثال شورای عالی در کنار سپاه و سازمان بسیج مستضعفین همانند مجموعه های کوچک فرهنگی در کتار پایگاه های بسیج هست.
    این جمله ی آقا خیلی زیبا دیدگاه شون رو نشون میده :
    من حقیقتاً به این جلسه علاقه‌مندم؛ چون واقعاً یک مجموعه‌ى فرهنگى هستید. مى‌دانید که خودِ من هم هفت، هشت سال هر هفته در این جلسه شرکت کرده‌ام و بعد از دوره‌ى ریاست‌جمهورى هم هر سال یک بار یا گاهى بیشتر با این جلسه ارتباط داشته‌ام و این جلسه را دوست دارم. این‌جا قِمّه و قله‌ى فرهنگى کشور است و شما هم دوستان ما هستید - بعضى از دوستان، قدیمى‌اند، که از بعضى از آنها اسم آوردیم؛
    دقت کنید آقا میگن شوای به این بزرگی و مهمی برای من خوشایند هست چون مثل یک "مجموعه ی فرهنگی" عمل میکنه.وقتی آقا این شورا رو به نیکی مقایسه میکنن با یک مجموعه ی فرهنگی ، یعنی هم این شورا و هم مجموعه های فرهنگی در دیدگاه حضرت آقا خوشایند و مهم هستند.واین هیچ موقع نفی بسیج هم نیست.
    بسیج وظایف و اختیاراتی دارد و مجموعه های فرهنگی هم وظایف و اختیاراتی دارند.
    برادر عزیز،صرفا خندیدن به استدلال کسی،دلیل بر رد آن نیست.استدلال ها ما خنده دار،قبول!اما خواهشا مارو با دلیل قانع کنید.این هم جملات و دیدگاه آقا راجع به مجموعه های فرهنگی که خواسته بودید.
  • روح الله اسماعیلی
  • چند نکته به ذهنم آمد:

    - اولا یه آقای منتقدی اینجا اعلام کرد که یک رهگذر ساده س. نمیدونم چچوری اینهمه اطلاعات در باره گروه داره! همچنین ایشون بیان کردن که تلاش می کنن برای عاقبت بخیری ما. ایشالا که اینطوره...

    - دوم اینکه سوال! کسانی که بعد از تشکیل بسیج، باز همه به فعالیت در حزب جمهوری اسلامی ادامه دادند (مثل شهید بهشتی، امام خامنه ای و...) بسیجی نبودن؟ اتفاقا خیلی هاشان هم فدای خمینی شدن.

    - سوم اینکه دوستی از روی ناآگاهی گفت مسجدی که بسیج قوی داشته باشه دیگه کانون قوی نداره. گفت اون مسجدی که بسیج قوی داره تصمیم گیرندگان احمقی داره که اجازه میدن نهادی موازی بسیج کار کنه!
    هرگز چنین نیست که ایشون گفتن. بنده مثالهای زیادی دارم که یه مسجد با چند مجموعه فرهنگی همزمان کار میکنه. در سطح کشور هم کاراش انجام می شه. مثلا مسجد جامع غدیر.

    - بسیج یک ارزشه. ادعا نیست. قطعا اگر هرکدام ما بهتر و بیشتر در خط ولایت کار کنیم بسیجی تریم. چه کسی این فلسفه رو بافته که هرکسی با بسیج مخالفه میره جای دیگه مشغول میشه؟

    - یاران خمینی هفده ساله که داره در مسجد کار می کنه. چطور گفته می شه که زیر نظر مسجد نیست؟ درست این بود که دوستمون می گفتن زیر نظر امام جماعت مسجد کار نمی کنه که البته این هم خیلی درست نیست. اکثر ائمه جماعات شهرک محلاتی از فعالیت های یاران خمینی باخبرن و با نظراتشون کمک میکنند.


    - گروه فرهنگی یاران خمینی ره هفده سال، عقبه فعالیت دارد (پیشبینی می کنم بیشتر از سن این چند برادری که نظر گذاشتند). در حالی که بودجه اش از محل کمک های مردمی افراد حاضر در گروه تامین شده. در این هفده سال یک قدم هم از شعار و هدفش یعنی زمینه سازی جامعه مهدوی در سایه تحقق عملی آرمان های امامان امت، خمینی کبیر و خامنه ای عزیز کج نشده...
    اساس تشکیل هر نهادی هم افزایی ست. به این دقت بشه.

    - در حتی چارت سازمان بسیج هم وجود گروه های مردمی به چشم می خوره.  مثلا در چارت بسیج سازندگی، گروه های سازندگی و هیئتهای مذهبی وجود داره ...

    - اتفاقا ما هر وقت آقا در جمع بسیجیان صحبت میکنن با دقت بیشتری گوش میدیم. و به خود می گیریم.


    - به نظر میرسه این برادرانی که دارند وقت ما و خودشون رو تلف می کنن، یک سری مطالعات و شنیدارهای سطحی داشتند و احساس کردند که کشف الکشوفی انجام دادن. من بهشون عرض می کنم که چون احتمالا مارو میشناسن بیان و حضوری شبهه شون رو عرضه کنن...

    - امام خامنه ای: ما هیچ هدفی جز پیاده کردن احکام اسلام نداریم...
    لبیک یا امام

    ما که آخرش از این بحث شما بچه های گروه یاران نفهمیدیم شما زیربیرق کی دارید سینه میزنید

    شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه های مردمی زیر نظر بسیج ، زیر نظر مسجدید (البته مثل این که نظر امام جماعت مهم نیست) ، هیئت مذهبی هستید

    ما که نفهمیدیم

    هرکدام فقط دارید سابقه ی گروه رو میگید و اساسنامه ی گروه پس این نشون میده شما مستقل هستید

    یعنی نمیخواید کسی به کار شما اشراف داشته باشه و این یعنی انحراف

    وقتی کاری صاحب نداشته باشد و خودشو به هزار جا وصل کنه و به هیج جا وصل نباشه این یعنی انحراف

    بسیج صاحب دارد ، آقا بالا سر دارد

    گروه شما آقا بالا سر نداره

    یه سوال اگه مسئول شما دچار انحراف بشه کی گوششو میگیره ؟

    جوابش راحته : چون هیچ بزرگ و آقا بالا سری نداره نتیجه ی کار انحراف مجموعه است

    ولی چون تو بسیج آقا بالاسر وجود داره تو این مسیرهیچ وقت منحرف نشده

    حواستون به کارتون باشه

    به عنوان یه دوست میگم مواظب باشید منحرف نشید

    آقای اسماعیلی شما نگران تلف شدن وقت ما نباش سعی کن به جای این نظرات سطحی و بی ارزش  نظر قانع کننده بیاری

    آقای حسین شما هم هر دفعه داری خودتونو به یه جایی وصل میکنید واضح صحبت کنید خودتون رو بیجا و بی ربط به جایی وصل نکنید  

  • خودم رو زدم به اون راه
  • یک - گروه یاران فوقش از سال 80 تشکیل شده الکی گندش نکنید.

    دو - تازه تا سال 87 هم فقط  حدیث  می چسبونده

    سه - من نمی فهمم چطور شورای انقلاب فرهنگی رو مقایسه می کنید با گروه خودتون که هیچ ربطی هم به شما نداره حتماً اگه آقا، وزارت نفت رو هم دعوت کنن بازم شما میگید مربوط به ماست بله آقا با هیئت دولت هم جلسه داره مربوط به شماست، با شورای نگهبان هم جلسه داره مربوط به شماست.

    هرجا آقا میگه فرهنگی مربوط به شماست؟

    پس احتمالا تهاجم فرهنگی هم مربوط به شماست پدر بزرگ فرهنگ گروه هفده ساله.

     

    چهار - خود شما هم از جمله بندیت معلومه نباید بالای 20 سال داشته باشی پس هفده سال پیش باید شما سه ساله بوده باشی.

    پنج-چقدر اعتماد به نفس دارید که صحبتای آقا رو تو جمع بسیجیا به خودتون می گیرید.

    شش- لطفاً بگید دارید تو کدوم مسجد و زیر نظر چه کسی کارکنه، مسئولتون تو مساجد کیه؟ کدوم مسجد؟ نکنه میگید همه مساجد همه امام جماعتا همه هیئت امنا و همه نمازگزارا اصلاً ما بین المللی هستیم.

    هفت- آخه حزب جمهوری هم ربطی به بحث شما نداره آخه آدم عاقل شرح وظایف حزب جمهوری چه ربطی به کار شما داره؟ اگه به شماست مثال می رنید چرا امام خمینی که فرمانده کل قوا بود تو بسیج کاری نمی کرد.

    میگم استدلالاتون بامزس میگید نه.

    هشت- راست می گید البته آقای اسماعیلی مطالعات ما سطحیه از بینش عمیق و نوشته های با سند مدرک شما مثل هفده سال و  چارت بسیج و انقلاب فرهنگی و وزارت نفت و اینا لذت بردیم لذت مادی البته کلی باعث خندمون شد ممنونم ازتون.

    نه - باور نمی کنم این استدلالاتون  رو خودتون هم قبول داشته باشین پدر بزرگ عمیق گروه.

    ده- آقای حسین آقا منم قبول دارم باید وحدت داشت و شاید من زیاده روی کردم  ولی وقتی مذهب شیعه هست چرا سعی نکنیم سنی ها رو بیاریم  البته منظورم گروه شما نیست منظورم اینه که همه دست واحد بشیم تحت قالب بسیج و دکونم رو جمع کنیم.

    یازده- بله چه کشف الکشوفی هم.

    دوازده- به جای این کارا یه جمله آز آقا مثل هیچ تشکل دیگرى قابل مقایسه‌ى با مجموعه‌ى بسیج نیست.
    در مورد بقیه گروه های فرهنگی بیارید نرید بگردید ناتو فرهنگی بیاریدا اون مربوط به شما نیست نرید تهاجم فرهنگی بیاریدا اونم مربوط به شما نمیشه شما باید با اینا مبارزه کنید نرید وزارت راه و شهرسازی بیاریدا آخه اونا هم احتمالاً معاونت فرهنگی داشته باشن نرید در مورد مجلس بیاریدا آخه اونم کمیسیون فرهنگی داره  البته شرمنده اونا وظایفشون فرق داره. در مورد گروه فرهنگی بیارید نه در مورد نهادهای نظام، در مورد نهادی که شما وابسته به اونید.
    سیزده - آره آقا من اصلاً ده سالم گروه شما هفت سال از من بزرگتر، اصلاً مگه به سن و ساله شما که اینقدر ادعای استناد به حرف آقا دارید از آقا حرف بیارید صریح حرف آقا، برا خودتون هم تفسیرش نکنید عین جمله رو بیارید لطفاً.

    چهارده- ممنون از راهنمائیتون در مورد اتلاف وقت. خیلی به جا بود پس خودتون هم میدونید نرود میخ آهنین در سنگ.

    پانزده- ماشاءالله گروه شما اینقدر بزرگه که تو کل کشور میشناسنتون ببخشید تو کل جهان نمی دونم میدونید یا نه، آمریکا سالیانه ششصد تریلیارد برا نابودی شما داره خرج می کنه چه برسه به ما که یه رهگذر ساده ایم . اخبار شما تو کل جهان دهن به دهن می چرخه.

    شانزده - آفرین هدفی خوبی دارید.

    نمی خوام دیگه ادامه بدم شاید حرف آقای اسماعیلی درست باشه وقتم رو دیگه تلف نمی کنم.

    انشاءالله تو راهتون موفق باشید.

    حرف زیاده...استدلال هم زیاده.
    به نظرم آقای اسماعیلی حرف خوبی زد.
    بحث حضوری شاید نتیجه ی بهتری داشته باشه.چون ما هرچیزی اینجا میگیم ، دوستان تفسیر به رای خودشون میکنن و غالبا چیزی که منظور ما نیست رو برداشت میکنن.مثل همین مثال شورای عالی انقلاب فرهنگی.من به وضوح گفتم که نمیخوام این شورا رو با گروه یاران مقایسه کنم، ولی باز دوستان این جمله را در دهان بنده گذاشتند.شاید یکی از مضرات بحث در فضای مجازی همین باشه که منظورها به خوبی منتقل نمیشه.
    بنده تمایلی به ادامه ی بحث ندارم.به چند دلیل.یکی ش رو گفتم بالا.
    دیگری اینکه ما از دوستانی که ادعای "بیشتر بسیجی بودن ازما" رو اینجا دارن،توقع داشتیم اخلاق بسیجی وار رو اینجا به نمایش بذارن.اما مثل اینکه هرچه جلوتر می رود ، باب تمسخر  و توهین بازتر میشود.بالاخره این گروه 17سال است که مشغول فعالیت فرهنگی ست و حسن مطلع اون هم با راهنمایی های شهید بزرگوار"حاج حسین اسکندری" امام جماعت شهید مسجدانصار بوده است.البته اون سالهای ابتدایی با وجود این شهید بزرگوار و پشتیبانی هاشون،این هجمه ی عظیم علیه گروه نبود.به هر حال مقصود بنده این است که بعد از 17سال هنوز کسی نتوانسته فعالیتی که رنگ و بوی انحراف داشته باشد از یاران خمینی پیدا کند یا اینکه فعالیتی خلاف منویات حضرت آقا ببیند.پس بیاییم قبل از وقوع ، قضاوت نکنیم.این همه تمسخر و توهین و کوچک شمردن ، به نظرم بی انصافی ست در حق مجموعه ای که تمام فکر و ذکرش کار فرهنگی و پیاده سازی آرمان های امامان امت هست.
    به امید روزی که همه ی دوستداران اهل بیت و ولایت،در هر قالبی ، متحد با یکدیگر ، فقط و فقط به زمینه سازی ظهور و همدل شدن با یکدیگر فکر کنند.
    نکته ی آخر.(خارج از فضای بحث)
    بخوانید شاید برایتان جالب باشد:
    گزیده ای از سخنان شهید حاج حسین اسکندری (ره) در جلسه ی اول هیات مرکزی گروه فرهنگی یاران خمینی ره :
    -نام گروه "یاران خمینی" برای شما مسئولیت آور است و وظایفی بنا به نام گروه به دوش شما سنگینی میکند.
    -اگر میخواهید کار پیشرفت کند،همه ی اعضا باید مقداری از اوقات شبانه روز خود را (نه از وقت درس بلکه از وقت تلویزیون و خواب)صرف کارهای گروه نمایند.
    -همه ی اعضا باید از آمادگی جسمانی برخوردار باشند و حداقل یک ورزش رزمی را فرابگیرند.
    -بحث تقوا و تهذیب نفس را دنبال نمایند.
    -گروه باید در دانشگاه ها نفوذ داشته باشد.
    -موضع گروه باید کاملا شفاف باشد،مثل مالک اشتر
    -مهمترین خصلت اخلاص است.

    *جالبه عرض کنم زمانی که حاج آقا این حرف هارو برای یاران خمینی میزدن،تمرکز اصلی گروه در مسجد انصار بوده.و اون موقع بسیج مسجد انصار هم در کنار گروه فعالیت میکرده.
    *شهید اسکندری معاون فرهنگی سپاه پاسداران بودند.خوب به این سمت دقت کنید.مطمئنا با استدلال های دوستان،حاج آقا نه تنها نباید حمایت و راهنمایی میکرد بلکه نباید اذن فعالیت در مسجد میداد.(لابد)
    *از حمایت ائمه جماعات صحبت به میان آمد.سوال شد کدام یک از ائمه از گروه حمایت کرده اند یا میکنند؟به نظرم سوال باید برعکس پرسیده بشه.کدام ائمه ی جماعات حمایت نمیکنند؟؟؟؟
    مسجدانصار،مسجدالزهرا،حسینیه امام خمینی،مسجدولیعصر،پیامبراعظم و مسجد امیرالمومنین مسجد امام حسن.هم می توانید از ائمه ی جماعات بپرسید و هم سبقه ی فعالیت های گروه رو در این مساجد جویا بشید.
    یاران خمینی،ماهانه نشریه ای تحت عنوان " انس با ولی" در7 مسجد شهرک و چند مسجد خارج از شهرک پخش میکند.گمان نمیکنم امکان پخش نشریه در مسجد بدون اذن امام جماعت وجود داشته باشد.
    من دیگه صحبتی ندارم.لیکن آماده ی پاسخگویی به سوالات دوستان هستیم.
  • خودم رو زدم به اون راه
  • خدا روح این شهید بزرگوار رو شاد کنه.
  • لبیک یا امام
  • لطفا با دقت و تأمل خوانده شود.

    امام خامنه­ای مدظله العالی : از نیروهای فرهنگی حزب اللهی هم، هرچه می­توانید استفاده کنید. یعنی اگر نیروهای مؤمن خودجوش خودرویِ علاقه­مند به کارهای فرهنگی دیدید، رهایشان نکنید. جوان­هایی هستند که در گروه­های پنج یا ده نفری، تشکلی به خود داده­اند و در مسجد یا مرکزی مذهبی، کار فرهنگی را شروع کرده­اند. بعضی از آن­ها، گاهی اوقات به این­جا می­آیند و از ما کمک می­خواهند، درخواست­هایشان هم متفاوت است. یعنی گاهی کمک­های کوچکی می­خواهند و گاهی هم خواستار کمک­های بزرگند. من غالباً دست رد به سینه­ی نیروهای خودجوش و خودرو نمی­زنم و چون می­فهمم با شوق و انگیزه کار می­کنند، تا آن­جا که ممکن باشد، کمکشان می­کنیم. شما هم اگر مطّلع شدید که چنین نیروهای خودجوشی در مسجدی، در محلّه­ای و درگوشه­ای هستند، چند جوان جمع شده­اند و با شور و شوق، کار فرهنگی می­کنند، خودتان را به آن­ها برسانید و زیر پر و بالشان را بگیرید. مقصود این نیست که ما به آن­ها همه چیز یاد بدهیم. این که نمی­شود، آدم بخواهد همه چیز را به همه کس یاد بدهد که نمی­شود. به هر حال مردم خودشان کارهایی بلدند که می­توانند به سایرین هم یاد بدهند. مقصود ما این است که از چنین نیروهای خودجوش و جوان حمایت کنید و به آن­ها میدان بدهید تا در سایه­ی امکانات بتوانند کار کنند. به هر حال، به آن­ها یاری دهید، و از استعدادشان استفاده کنید. بخصوص توجه­تان را معطوف به محلات فقیر نشین و دور از امکانات کنید؛ محلّاتی که نیروهای خودجوش جوانش، با امکانات محدود، در خانه­های محقّر استیجاری، کار فرهنگی می­کنند. به هر حال، اگر به استعدادهای خوب و جوان که در نقاط مختلف فعالیت می­کنند کمک کنید، یک وقت خواهید دید در هر گوشه­ای از شهر، توانسته­اید شعله یا کوره­ای از کار فرهنگی با ارزش به وجود آورید که هم خیلی مفید است و صدقات جاری است. (8/10/1375)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">