گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

ابتکاری دیگر از یاران خمینی ره...

بر آن شدیم تا در ایام ماه مبارک رمضان ، علاوه بر مطالعه ی "طرح کلی اندیشه ی اسلامی در قرآن" ، کتاب دیگری را نیز با یکدیگر مرور کنیم و از نکات مفید آن در ارتباط با این ماه عزیز بهره مند شویم.

کتاب مدنظر ، "شهرخدا" ، اثر استاد پناهیان است.به امید آنکه همه در فهم مفاهیم و راز و رمزهای رمضان و روزه داری موفق باشیم.

در ایام ماه مبارک ، همراه ما باشید.

شماره صفر - مقدمه :

قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله وسلّم : أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ.

خداوند شهری دارد نه در بعد مکان که در قالب زمان، شهری باستانی که قدمتش به ابتدای خلقت می رسد، در ابتدا خواص از جمله پیامبران را در آن راه بود اما امروز تمام امّت را پذیراست، در خم هر کوچه ندایِ یکی از اولیای خدا تو را جلب می کند فرشتگانی از آسمان برای خوبان رازهای ملکوتی می آورند و عده ای دیگر نیازهایشان را به بالا می برند.

نمی دانم چرا ملائک که ابتدا با تردید به آدم می نگریستند هم اکنون این همه به فرزندان آدم علاقمند شده اند! گویا چنین ضیافتی را نمی دیدند. نگهبانان شهر، شیطان را به تبعید فرستاده اند، در این شهر دل ها به فرقان دست می یابند و با قرآن همداستان می شوند. اینجا شب ها از روزها روشن تر است.

ساکنان حقیقی می توانند در زمان حال به عقب برگردند و جبران مافات کنند و به جلو بروند و تدبیر ماآت نمایند.

در درون همه خانه ها همیشه و بیش از همه وقت حضور خدا حس می شود، تشنگی و گرسنگی بر زیبایی نگاه پُر تمنّای دوستان خدا افزوده است، انگار همه عاشقند که آب در اختیار دارند ولی لب تر نمی کنند و دیوانه اند که خوردنی در اختیار دارند ولی به روی خود نمی آورند، روزها بر گرسنگی هم صبر می کنند ولی شب ها برای اطعام یکدیگر سبقت می جویند.

تنها در این شهر می توان حقیقت دنیا را دید و شیرینی آخرت را چشید. در این شهر باور می شود که زندگی بدون آلوده شدن به این دنیا تا چه اندازه دلچسب است، باور می شود که هر چه در دنیا بهره مند شوی کمتر لذت حیات را حس می کنی، باور می شود که دنیا چقدر اسیر آدمیست.

در این شهر قیامتی برپاست «اَلمُلکُ یَومَئِذٍ لله» اینجا هم پادشاهی فقط از آن خداست، ساکنان روز و شب ایام صیام را در قیام به سر می برند. همه خود به حساب خویشتن می رسند و در مناجات عفو می خواهند انگار اینجا قیامت است چه اشک ها می ریزند. نمی فهمی از سر محبت است این اشک ها یا از ترس؟!

در دفترچه های حساب خود فقط آمار گناهان را می نویسند و وقت خود را برای یادداشت کارهای خوبشان تلف نمی کنند. انگار به همه بدهکارند و از خدا هم هیچ طلبی ندارند همیشه لبخند می زنند و با همه مهربانند از اطعام بیشتر از طعام لذت می برند.

به این شهر سفر نکنید که اهالی آن در یک چشم به هم زدن دل شما را می ربایند. حداقل از اطراف آن بگذرید و به باطنش وارد نشوید که هر که رفته مبتلا شده، لال شده و نتوانسته درباره آنجا با کسی صحبت کند.

آنجا محله مرتفع شهر است نام گذر اصلی آن کوچه بنی هاشم است. نگران نشوید در این شهرِ آسمانی، هیچگاه این کوچه مورد تعرض نااهلان قرار نمی گیرد. خانه علی در مرکز شهر، در آن محله پُر نور قرار دارد. از دور پیداست. هر کس می خواهد به خانه رسول الله راه پیدا کند؛ باید از خانه علی عبور کند و هرکس درب خانه علی را بزند؛ از اندرونی، صدای فاطمه سلام الله علیها را میشنود. او تمام مراجعان را می شناسد؛ اگر به سوی آن خانه می روی می ترسم از دیدن پروانه علی روحت به آسمان پر بکشد.

باید ماه رمضان را بوسید و گل نازنین وجودش را بویید. در مهتابش راه هایِ آسمان را پیدا کرد و برای ورود به آن باید محرم شد. وقتی تو را در بر می گیرد؛ فکر می کنی همیشه با تو خواهد بود ولی به ناگاه تو را تنها می گذارد و در روزمرگی پنهان می شود. شب وصالش بسیار کوتاه است و روز فراقش بس طولانی ...

  • 13/07/11
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

استاد علیرضا پناهیان

کتاب شهرخدا

خلاصه کتاب شهرخدا

نظرات (۴)

خیلی کار قشنگیه.دست واحد معارف و سیدرسول درد نکنه که این مطالب رو میدن.
  • حضرت مادر.سـ
  • سلام
    تقبل الله اعمالکم انشالله

    باز به روزیم
    تاریخ تولد امام خامنه ای

    تمام هستی ام از آن زهرا(س)ست-yacin.blog.ir

  • روح الله اسماعیلی
  • میخواستم این کتابو با خودم بیارم مشهد، جا موند...
    متشکرم روحا... ببخشید یاران خمینی!!
    پرچم مدیریت وبلاگ بالا
    ... نگران نشوید در این محله آسمانی هیچ گاه این کوچه مورد تعرض نا اهلان قرار نمی گیرد...
  • شهر الله
  • السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه
    انشاءالله خداوند به همه توفیق درک فیوضات ماه مبارک رمضان را عنایت فرماید.
    آمین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">