گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

قسمت چهارم : رمضان برتر

هر چقدرهم از رمضان استفاده ببریم باز "حسرت عارفانه" دردل ماست اما باید مراقب باشیم که به "حسرت غافلانه" تبدیل نشود.

اقداماتی برای رسیدن به رمضان برتردر سه قسم محصور است: آگاهی، احساس، آداب.

«آگاهی»

وقتی نگاه ما به رمضان، نگاهی عارفانه باشد این خود ثواب عمل ما را افزایش می دهد.به طوری که پیامبر به امام علی(ع) فرمودند:«یا علیُّ نَومُ العالمِ اَفضَلُ مِن عِبادة العابِدِ الجاهِل »همچنین نسخ دینی طوری است که هرچه دارو را بیشتر بشناسیم تاثیر بیشتری خواهد گذاشت برعکس نسخ دنیایی که شناخت در اثر دارو دخیل نیست. لذا امام سجاد(ع) می فرمایند: «و اَلهِمنَا مَعرِفَةَ فَضلِهِ » خدایا شناخت برتری های رمضان را به ما الهام کن.

تاثیرات آگاهی :

-          ارزش فی نفسه علم: هم خداوند برای شخص عاقل ارزش بیشتری قایل است و هم علم جان انسان را ارزشمند می سازد.

-          اصلاح نگرش: درتبع سلسله آگاهی ها، نگرش مناسب به وجود می آید و مایه درک بهتر حقایق جهان می شود.

-           تفکر: مرورعاقلانه آگاهی ها، وجود انسان را نورانی میکند امام صادق (ع): کانَ اکثرَ عبادَةَ ابی ذرِّ رَحِمَهُ الله التَّفکِّرُ

«احساس»

مراد از راه عاطفی به رمضان برتر، این است که قیمت رمضان هرکس به میزان ارادت او به میزبانی خداست و مقدار محبت هر کس، معیاری برای سنجش طهارت باطن اوست رمضان دوست داشتنی است همچنان که امام زین العابدین(ع) می فرمایند: پس با او وداع می کنیم همانند وداع با کسی که جدایی اش برای ما سخت است و رفتن او ما را غمگین میکند و می فرمایند: سلام بر دوستی که وجودش ارزشمند و نبودش دردناک است سلام بر تو که چقدر دیروز منتظرت بودیم و چقدر دوباره فردا مشتاق آمدنت خواهیم بود.

دلایل علاقه مومنان

-          عشق به امر مولا

-          فرصتی برای سختی کشیدن در راه دوست: اگرچه آنان با این سختی کشیدن هزاران برابر دریافت می کنند اما این تنها راه تسکین درد عاشقی است.

-          سبک بال شدن: در طی روزه از حیات حیوانی خود فاصله می گیرند وآرزو می کنند هنگام مردن گرسنه باشند.خداوند به پیامبر می فرماید: زمانی که بندگان من گرسنه یا در حال سجود باشند نزدیک ترین حالت را به من دارند.

-          رقت قلب: امام صادق (ع)می فرمایند:زمانی که به دنبال رقت قلب هستم آن را در گرسنگی و تشنگی می یابم.

-          مواهب این مهمانی: از فضای معنوی رمضان تا فضایل اخلاقی آن، از حکمت تا معرفت همه از مواهب این ماه هستند.

«آداب»

شهر رمضان هم مانند تمام شهرها آدابی دارد و کسانی وارد این شهر می شوند باید آداب آن را رعایت کنند.

آداب در عبادات

-          عمل بی نقص: کسی که ماموریت عبادی خود را به طرز درستی انجام می دهد،ادب را رعایت کرده است.

-          تزیین عمل: در کنار عبادت رفتارهایی را انجام دهد که به زیبایی و کمال عمل بیفزاید مانند بدرقه کردن نماز با دعاها

-          تداوم روح عمل: تداوم بخشیدن به عمل برای تحقق بیشتر خواسته مولا مثلا اگر خدا نماز را واجب کرده در حفظ یاد خدا در خارج از نماز نیز بکوشیم.

-          متناسب عمل کردن: یعنی عمل خود را متناسب کنیم مثلا ظاهر خاشع در نماز داشتن نشانه ادب است

-          عمل بی منت: پاک بودن عبادت از هر گونه غرور که آفت رایج هم هست ادب نهایی عبادت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">