گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات

۷ مطلب در ژوئن ۲۰۱۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

"اساسا جنس کار من برآمده از این دست شوخی هاست و هرچه پیش می روم هم بیشتر متوجه این واقعیت می شوم که توالت رفتن و یا صحبت از مسائل جنسی الزاما مطالب رکیکی نیستند.""من آدم رکیکی هستم.تغییر هم نمیکنم.ازنظر من خیلی از این مواردی که شما به عنوان شوخی رکیک ازش یاد میکنید مسائلی است که در تمام زندگی شما در جریان است.هیچ کدام از این بخش ها مثل فحش دادن و مسائل جنسی ، مواردی نیست که نخواهیم از آنها صحبت کنیم."
"تا پیری،هرچقدر آدم بزرگتر می شود متوجه می شود توالت چیز بدی نیست،مسائل جنسی چیز بدی نیست و شما هم بعدا این ها را متوجه می شوی." (1)

جملات فوق، بخشی از اظهارات یکی از کارگردانان سینما و تلویزیون در پاسخ به اهالی رسانه درباره ی استفاده از الفاظ رکیک و شوخی های نامناسب درجهت خنداندن مخاطب در آخرین ساخته ی وی بود.
عدم شرمساری ویا حتی کمی پشیمانی در صحبت های او کاملا مشهود است و البته که سست ، بی پایه ، و به دور از نه تنها اخلاق اسلامی بلکه به دور از اخلاق عرفی بودن این عقاید ناگفته پیدا و اظهر من الشمس است...
در ابتدا قصد داشتم این نوشته را با اظهارات بی شرمانه ی این کارگردان به پایان برسانم که خود گویای خیلی از دغدغه های بنده حقیر و خیلی از شما و نیز تلنگری بزرگ است، اما به نظرم آمد به چند نکته ی دیگر اشاره کنم تا شاید به تعداد افراد دغدغه مند اضافه گردد...

1ـ اینکه سینمای ایران به کدام سمت حرکت می کند که یک کارگردان بی قید و بند نسبت به اخلاق ، می تواند اینگونه عقاید باطل و نادرست خود را بیان کند و حتی در پاسخ به انتقادات، با کمال بی شرمی از آنها دفاع کند؟! آیا سینمای کنونی ما مروج فرهنگ انقلاب اسلامی است یا مروج فرهنگ پوشالی و متزلزل غرب؟
سینمای ایران به کدام سمت حرکت می کند که آن بازیگر پس از دریافت آن سیمرغ بلورین که نه! آن سیمرغ "دروغین" جشنواره فجر،در رسانه ی ملی حضور پیدا می کند و عقیده اش را اینطور بیان می کند که در داوری جشنواره نسبت به فیلم های دفاع مقدس و سایر موضوعات،تبعیضی ایجاد شده به نفع ژانر دفاع مقدس!!!
همه میدانیم که اینطور نیست،اما مگر تو حضورت را از همین دفاع مقدس نداری؟حال ازینکه یک فیلم ارزشی، ازقضا!!!!به عنوان فیلم برتر انتخاب شده به سوزش آمدی؟؟؟کاش میدانستی تو هم مشمول قاعده ی جذب حداکثری این نظام مقدس شده ای...وحالا هم که اسم و رسمی به هم زده ای به لطف جمهوری اسلامی و خون هزاران جوان است که راست راست رویشان پا میگذاری...کاش میدانستی!

2ـ اینکه مسئولین سینمایی ما به کدام سمت حرکت میکنند که تریبون نماز جمعه و مردم در یک طرف قرار میگیرند و مسئولان سینمایی و وزارت ارشاد همراه با سازندگان فیلم های ضدارزش و منفور از دیدگاه مردم و منتقدین در طرف دیگر؟؟؟

3ـ تا کی باید شاهد ساخت فیلم هایی باشیم که موضوع و هدفشان هیچ سنخیتی با نام جشنواره فیلم فجر ندارند؟؟؟
چرا مسئولان سینمایی ما فراموش کرده اند که برای برپایی این جشنواره ها ، خون هزاران نفر از پیر و جوان این کشور بر زمین ریخته و صد ها نفر سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرده اند ...

4- ترویج ضد ارزش ها ، مورد پسند هیچ کدام از ابعاد این انقلاب نیست.پس چطور شاهد گسترش آن در یکی از بزرگ ترین رسانه های فرهنگی، که از دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد، هستیم؟

5ـ وظیفه ما چیست؟
لازم است کمی به سیر فیلم های ساخته شده ی اخیر دقت کنیم.شاید متوجه شویم که این سلسله فیلم های دور از اهداف اسلام و انقلاب،یک لالایی آرام و بی سروصدا در گوش مردم زمزمه میکنند تا بیداری فرهنگی این ملت را به خوابی خطرناک تبدیل کنند! باید ثابت کنیم که ماخوابمان نمی آید!!!
اما مهم ترین نکته این است که ما وظیفه ی خود را بشناسیم.وآن انتخاب صحیح آثار فرهنگی است.دیگر دوران آن گذشته که برای تفریح به سینما برویم و یا برای گذراندن وقتمان پای سریال ها بنشینیم.شناخت لازم است.حالا وقت آن شده بیشتر از وقتی که برای دیدن یک فیلم میگذاریم برای تحلیل و بررسی آن بگذاریم و بفهمیم که حرفش چه بوده؟وشاید بهتر ازآن، این باشد که هر فیلمی را نگاه نکنیم.کمی مطالعه راجع به فیلم ها قبل از تماشای آنها ، کمک بسیاری به ما خواهد کرد در جهت تکریم فیلم های ارزشی و عدم ترویج یک محصول غیرفرهنگی!!! حال درهرژانری که باشد...واینطور است که سینمای احیاکننده ی ضدارزش های اسلامی کنارگداشته خواهد شد.

راستی آقاجان! شما چگونه فیلمی را می پسندید؟سرگرم کننده یا محتوایی؟و چرا؟

"یکی سینمای سرگرم کننده ای که معنایش «پوچ» خواهد بود؛ هیچ چیزی ندارد جز اینکه ساعتی انسان را مشغول به خود کند و وقت انسان را بکشد؛ فقط این فایده را دارد. نوع دیگری سینمایی که محتوایی دارد و آن محتوا برای مردم و آرزوها و ایده آل های آنان است. طبیعی است که دومی را انتخاب می کنم و اولی را رد می کنم. چرا؟ برای اینکه قبلا شما گفتید، آن سینمایی که احیاکننده ضدارزش های اسلامی است، کنار گذاشته می شود. من می خواهم ببینم سینمایی که بیکاری و لغو را عملا به انسان می آموزد، این در خدمت کدام ارزش اسلامی می تواند باشد؟" (2)

 

بله بله، واقعا نمیتواند خدمتی به احیای ارزش ها کند،وچه بسا صدمه هم برساند!

ما هم همگی اینطور فیلم هارا می پسندیم، چون شما می پسندید!
در فیلم نگاه کردن هم لبیک یا امام...

همیشه یاعلی مدد!


1- خبرگزاری مهر
2- مصاحبه ی امام خامنه ای – 27 سال پیش با جشنواره فیلم فجر-رجانیوز

 

 

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

وقتی یک انقلاب رهبر نداشته باشد

1- قاعده این است وقتی مردمی انقلاب میکنند در انتخابات پس از انقلاب حضور پرشوری داشته باشند تا بتوانند به اهداف انقلابشان جامه ی عمل بپوشانند.اما در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر حدود 50درصد واجدین شرایط شرکت کردند!عجیب نیست؟! 

2- فردی که از بزرگان رژیم سابق است با اینکه همه میدانند او مرتکب جنایتهای بسیاری شده اما به راحتی در انتخابات نامزد شده و به عنوان نفر دوم به دور بعد راه میابد!  
از آن طرف فردی که در دوران رژیم سابق مبارزه کرده و زندان رفته است(خیرت شاطر از اعضای ارشد اخوان المسلمین ) به دلیل سوءسابقه!!!!- یعنی همان زندان رفتن در زمان مبارک آن هم به دلیل مبارزه علیه رژیم- نمیتواند در انتخابات نامزد شود!

3- پس از انقلاب مجلس قانون اساسی برای تدوین قانون اساسی جدید تشکیل جلسه میدهد، اما در همین جلسه رأی به انحلال مجلسی میدهند که برآمده از همین انقلاب است! 
4- انقلاب مصر که پیروز شد همه انتظار داشتیم مبارک سوار هواپیما شده و فرار کند اما نکرد! برایم جای سوال بود که آیا نمیترسد که توسط انقلابیون دستگیر و یا کشته شود؟!!!   
اما وقتی دادگاه محاکمه حسنی مبارک و رأی نهایی این دادگاه را دیدم فهمیدم مبارک احتمالا میدانسته خبری از اعدام و... نیست!  
 

حال سوال اینجاست: مردم که در صحنه هستند و مراقب انقلابشان؛ اشکال کجاست که این اتفاقات بعضا خنده دار وتعجب آور پیش میاید؟
این حوادث نشان دهنده ی این است که مصر هنوز همان ساختارهای حکومتی قبل از انقلابش را حفظ کرده و انقلاب هنوز وارد سیستم حکومتی نشده است(و یا به عبارت بهترغربی ها خصوصا آمریکا نمیخواهند اجازه دهند انقلاب وارد حکومت شود)          
اما چه کسی باید اینکار را بکند و انقلاب مردم را به سمت نظام سازی هدایت کند؟
            
یک انقلاب بیش از هر چیز به رهبری نیاز دارد که بتواند پتانسیل بوجود آمده از حضور مردم را به سمت وسوی درستی هدایت کرده و از ظرفیت عظیم مردمی برای پیشبرد اهداف انقلاب و نیز جلوگیری از انحراف آن از اصول استفاده کند. در مصر هنوز هستند مردمی که بدلیل فقر شدید و یا کم سوادی(درصد زیادی از مردم مصر حتی از سواد برخوردار نیستند!) امیدی به تغییر وضعیت ندارند لذا خود را از تغییر وتحولات کنار کشیده اند. این دسته از مردم باید به نحوی خود را در انقلاب دخیل دانسته و وارد میدان شوند که وجود یک رهبر و قائد میتواند آنان را به تحرک وادارد.
البته این کار- یعنی هدایت معنوی انقلاب مصر در مسیر درست- را تا حدودی کشور ما با روشهای مختلفی مثل برگزاری همایش ها و... دارد انجام میدهد اما وجود رهبری که خود در صحنه باشد سرعت انقلاب را بیشتر میکند. هرچند امید است با پیروزی اسلامگرایان در انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی این اتفاق بیفتد و انقلاب مصر با شتاب بیشتری جلو برود.

از این ها بگذریم؛ همه ی این حرفها را زدم که بگویم قدر انقلاب خود و ولایت فقیه را بدانیم.وقتی به تحولات مصر نگاه میکنم میبینم فرق انقلابی که رهبر داشته باشد با انقلابی که رهبر نداشته باشد از زمین تا آسمان است و فرق انقلابی که بنیانگذارش امام خمینی (ره) باشد با انقلابی که بنیانگذارش هر کس دیگری باشد از آسمان اول است تا هفتم!           
اینجاست که ولایت فقیه خود را نشان میدهد.اینجاست که تئوری حکومت اسلامی خود را نشان میدهد و شاید یکی از هنرهای بزرگ امام همین بود که توانست این تئوری را به عمل تبدیل کند.انقلابی که رأسش ولی فقیه باشد هیچ وقت منحرف نمیشود و نمیتوان آن را به بازی گرفت. انقلابی که رأسش ولی فقیه باشد یک تفکر پویا پشت آن خوابیده که برای تمام مراحل انقلاب برنامه دارد.این همان چیزی است که کمبود آن در انقلاب های منطقه حس میشود ...           
فکرش را بکنید هر کدام از این قیام های منطقه یک امام خامنه ای داشتند که انقلابشان را هدایت میکرد.آن وقت ظرف همین یک سال واندی که گذشته، اسرائیل و آمریکا باید بساطشان را نه از خاورمیانه که از دنیا جمع می­کردند... 
 البته کسی چه میداند شاید یک امام خامنه ای برای همه ی اینها کافی باشد.لبنان را ببینید که چگونه یک شاگرد امام خامنه ای اسرائیل را به سخره گرفته است دیگر خودش که جای خود دارد...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰
1024x768

برای اینکه تو نیامدی...


شهید فرامرز ملایری:

شما که هی نق میزنید؛ یک لحظه فکرکنید که برای این انقلاب چکارکرده اید؛ چقدر وقت گذاشته اید؟ چقدر برای حرکت و پیشرفت آن فعالیت نموده اید؟ حتی برای انقلاب و اسلام با زبانتان هم کمک نکرده اید. ما از انقلاب و اسلام طلبکار نیستیم؛ ما بدهکاران به انقلابیم؛ حتی اگر تمام زندگی و تمام خانواده و هرچه داریم بدهیم و هدیه کنیم باز هم بدهکاریم. ما چیزی نداریم از خودمان؛ هرچه هست از آن خداست؛ ما بدهکاریم؛ به خاطر اینکه خداوند ما را در مقطعی از زمان حیات بخشیده است که دو راه حق و باطل کاملا از هم جداست و کاملا متمایز است. آنها که راه حق را در پیش گرفته اند؛ مگر راهی غیر از مبارزه با باطل دارند؟ این دستور خداست که باید با باطل مبارزه شود؛ اگر غیر از این باشد مگر میتوان  به آن حق گفت؟ این عبادت است که به مبارزه با کفر و باطل انگیزه میدهد. انسان مذهبی بی تفاوت به درد لای جرز هم نمیخورد...

 

امام خامنه ای مدظله العالی:

امروز دشمن جبهه وسیعی را با استفاده از ابزارهای موثر، خطرناک و کارآمد و نیز با بهره گرفتن از علم و تکنولوژی تشکیل داده است تا جمهوری اسلامی را هدف یک یورش همه جانبه فرهنگی قرار دهد. مقابله با این تهاجم بسیار خطرناک و ویرانگر، نیازمند هوشیاری و استفاده از ابزار و روشهای مشابه دشمن و با  شیوه های جایگزین آن است.

 

شهید مهدی باکری

شهید مهدی باکری به تمامی کسانی که برای مرخصی به پشت جبهه بازمیگشتند سفارش میکرد که هرکس از شما پرسید چرا در این جنگ پیروز نمیشویم؟ پاسخ دهید: "برای اینکه تو به جبهه نیامدی."

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

تحولات منطقه؛ جنگی تمام عیار بین ایران وآمریکا

سال2005 «کاندولیزا رایس» هنگام گفتگو با «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «زمان ایجاد یک خاورمیانه جدید فرارسیده است. در حال حاضر باید به افرادی که نمی خواهند خاورمیانه جدید را مشاهده کنند بایستی نشان دهیم عاقبت پیروز خواهیم شد. »

اما چند سال بعد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مبارزان فلسطینی فرمودند: بدنامى آمریکا و بدنامى غرب برطرف نخواهد شد. اینها همچنان بدنام خواهند بود. شکى نیست که بر اساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ى جدید شکل خواهد گرفت. این خاورمیانه، خاورمیانه‌ى اسلام خواهد بود(بیانات در دیدار شرکت کنندگان در افتتاحیه‌ى همایش غزه-8/12/88‌)

 

بنظر می­رسد تحولات منطقه دقیقا جنگ ایران و آمریکاست بر سر خاورمیانه جدید!       
سال 2008 که درگیری بین گروه شیعه جیش المهدی و ارتش آمریکا در عراق به اوج رسیده بود به پترائوس - فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در عراق- یک تلفن داده شد که در آن یک پیامک از سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، ارسال شده بود. به نوشته روزنامه گاردین، متن آن پیام به این شرح بود: «ژنرال پترائوس، شما باید بدانید که من، قاسم سلیمانی، هدایت سیاست ایران در زمینه عراق، لبنان، غزه و افغانستان را برعهده دارم. سفیر ایران در بغداد هم عضو نیروی ویژه قدس است. فردی که جایگزین او خواهد شد نیز عضو نیروی قدس خواهد بود
در عراق نیروهای آمریکایی پس از حدود 10سال از آغاز حمله به این کشور علاوه بر تلفات بسیار، بدون دستاوردی خاص مجبور به ترک آنجا شدند، ترکی که همه از آن به شکست آمریکا از ایران در عراق تعبیرکردند.

در مصرپس از تحولات اخیر به دو انتخابات اخیر(پارلمان و ریاست جمهوری) نگاهی بیاندازید.دعوا بر سر دو تفکر است: تفکری که منجر به ورود اسلامگرایان ضد صهیونیست در دولت مصر و به تبع آن شکست سیاست های چندین ساله ی آمریکا واسراییل خواهد شد و تفکر دیگر ادامه همان سیاست های قبلی دوران مبارک توسط شخصی دیگر! خودتان قضاوت کنید که ترس آمریکا ومتحدانش از برسر کار آمدن این اسلامگرایان چیست؟!!!آیا نمی­ترسند انقلاب اسلامی دیگری (البته نه در حد و اندازه های انقلاب اسلامی کشورمان) در همسایگی دیوار به دیوار اسراییل اتفاق بیفتد؟!! انقلابی که اگر از ایران و رهبر آن الهام بگیرد(که گرفته است وتسخیر سفارت اسراییل در مصر یکی از همان الهامات بود.) می­تواند به آزادی فلسطین و قدس منجر شود؟!!! تمام تلاش آنها این است که اجازه تشکیل دولتی انقلابی و متأثر از ایران را در مصر ندهند... والبته این دعوا هنوز ادامه دارد.

در سوریه که وجود چنین جنگی بین ایران وآمریکا بدیهی است.به نظرتان چرا غرب نمی­خواهد شخصی مثل بشار اسد در رأس سوریه باشد؟!!! آیا دلشان برای مردم سوریه و نبود دموکراسی  می­سوزد که اگر اینگونه بود دلشان برای مردم بحرین باید بیشتر می­سوخت...
مشکل آنها با دولت کنونی سوریه حمایت آن از مقاومت و همکاری نزدیک آن با ایران است. به عبارت دیگر سوریه را به عنوان محلی می­بینند که ایران با استفاده از فضای موجود آنجا به راحتی می­تواند به حمایت حزب الله پرداخته و اسراییل را تهدید کند. درنتیجه تمام تلاش آنها ناامن کردن سوریه برای ایران است و بهترین راه، برسر کارآوردن دولتی آمریکایی-اسراییلی در آنجاست.

از این دست نمونه ها زیاد است.یمن، بحرین و... همه وهمه جبهه های جنگ بین ایران و آمریکاست، ایران به عنوان نماد جبهه حق وآمریکا به عنوان نماد جبهه باطل...           
و به فرموده ­ی خمینی کبیر: جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمى‏شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادى‏مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. ان شاء اللَّه ملت بزرگ ایران با پشتیبانى مادى و معنوى خود از انقلاب، سختیهاى جنگ را به شیرینى شکست دشمنان خدا در دنیا جبران مى‏کند. و چه شیرینى بالاتر از اینکه ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر امریکا فرود آمده است.‏(قسمتی از پیام به مناسبت قبول قطعنامه)...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

پیام مردم ، انتخاب نمایندگان

۱ـ مشارکت ۶۴% مردم در انتخابات مجلس نهم. هم درصد بالای حضور، معنا دار بود؛ هم انتخاب نمایندگان.

۲ـ مردم علیرغم تمام هجمه­ها آمدند؛ اما این بار بر خلاف روال مجالس قبلی، نزدیک به دو سوم نمایندگان را جابجا کردند. یعنی تنها حدود یک سوم نمایندگان مجلس هشتم به مجلس نهم راه یافتند.

۳ـ تقریبا همگان به این پیام مردم اذعان داشتند : تغییر رویکرد مجلس هشتم.

۴ـ با این­که اختیارات رئیس قوه مقننه و هیئت رئیسه با اختیارات رئیس قوه مجریه و رئیس قوه قضائیه قابل مقایسه نیست؛ اما نظارت بر اجرای آیین نامه داخلی، تنظیم بررسی لوایح و طرح­ها، حتی در مواردی تعجیل یا تأخیر در تذکر و سؤال و استیضاح و همچنین شرکت در بسیاری از نهادهای مهم کشور نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش ممتازی به او می­دهد.

۵ـ یک خبر شوک آور : نمایندگان مجلس نهم بر خلاف پیام مردم، همان ترکیب رئیس و نواب رئیس مجلس هشتم را بر این مسئولیت گماشتند.

۶ـ مواضع این آقایان در فتنه ۸۸ نیز قابل تأمل جدی است. به عنوان نمونه :

آقای علی لاریجانی در جلسه­ای انتخاباتی در تاریخ ۱۲ /۲ /۹۱ : «معلوم نیست تئوری ساکتین فتنه از کدام کُره نازل شده است؟ ... دائما از ساکتین فتنه، مارقین فتنه و راکبین فتنه صحبت می­کنند. تا کی قرار است این سخنان را مطرح کنید و ادامه دهید؟ چه چیزی عاید شما می­شود؟ شما چقدر به فکر جامعه اعتنا می­بخشید؟ مگر آن­که دنبال قبیله گرایی هستید.» (منبع : هفته نامه ۹ دی ، شماره ۴۹)

۷ـ مقایسه پیام امام خامنه­ای در افتتاحیه مجالس هشتم و نهم و چگونگی تجلیل از دو رئیس مجلس (آقایان حداد عادل و لاریجانی) نیز بسیار معنا دار است :

همچنین لازم است که به اقتضای قدرشناسی و انصاف، از عموم نمایندگان مجلس هفتم بویژه از رئیس فرزانه و پرتلاش و بُردبار مجلس جناب آقای دکتر حدادعادل و هیئت رئیسه محترم آن تشکر کنم. (۷ /۳ /۱۳۸۷)

همچنین لازم است از عموم نمایندگان مجلس هشتم و رئیس و هیئت رئیسه‌ی محترم آن، به خاطر خدماتی که در دوره‌ی مسئولیت خویش بر آن توفیق یافتند، صمیمانه تشکر کنم. (۷/۳/۱۳۹۱)

۸ـ اولین انتخاب نمایندگان مجلس نهم، فضای ذهنی حداقل بخشی از جامعه را نسبت به امیدوار بودن به این دوره مجلس، در هاله­ای از ابهام فرو برده است.

بدان امید که با دقت بیشتر نمایندگان، شاهد مجلسی در خط ولایت و در مسیر رفع مشکلات مردم و به دور از هرگونه مسائل پشت پرده باشیم.

۹ـ توصیه آخر : اکنون در طلیعه‌ی مجلس نهم، اصلی‌ترین توصیه‌ی اینجانب به نمایندگان محترم آن است که در جایگاه خطیری که با رأی مردم به دست آورده‌اند، تنها به مسئولیت الهی و اَدای وظیفه‌ی سنگین نمایندگی از ملّت بیندیشند و انگیزه‌ها و حُب و بُغض‌های شخصی و گروهی و طائفی و محلی را در قانون‌گذاری که مهم‌ترین وظیفه‌ی مجلس شورای اسلامی است و نیز در نظارت بر اجرای قانون و البته در موضع‌گیری‌هایی که فضای کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دخالت ندهند. (پیام امام خامنه­ای به مناسبت افتتاح مجلس نهم)

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

پوستر

فقط نگذارید حرف امام زمین بماند...همین!
وصیت نامه ی شهید احمدرضا احدی

در سه اندازه

دانلود برای رایانه
دانلود برای گوشی های اندروید
دانلود برای گوشی های معمولی


  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰
منابع سوالات مسابقه پیچ تاریخی

در ادامه مطلب بخوانید...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)