گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات

۹ مطلب در سپتامبر ۲۰۱۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
خبر تجمع 3مهر در پایگاه های خبری زیادی منتشر شد.ازجمله آنها به لینک های زیر میتوان اشاره کرد.+تصویر

http://www.sepahnews.com/shownews.Aspx?ID=7e299657-7d7e-4b9b-8ac9-da57e4374754

http://www.basijsazandegi.com/main/index.php?Page=definition&UID=1799104

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰
ساکنان شهرک شهید محلاتی، علی الخصوص نوجوانان و جوانان، دوشنبه، سوم مهر ماه، با شرکت در تجمعی بزرگ در مقبره الشهدا که به دعوت گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)، و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج امیرالمومنین علیه السلام و فرهنگی شهرک برگزار شد، خشم مقدس خود را نسبت به توهین های اخیر به ساحت مقدس پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله، نشان دادند.
متن قطع نامه پایانی این مراسم، به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار، رحماء بینهم...
ما نوجوانان و جوانان، با شرکت در این گرد همایی بزرگ، ضمن محکوم کردن توهین وقیحانه فیلم امریکایی اسراییلی، و کاریکاتور های روزنامه فرانسوی، علیه پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله، به درگاه خداوند تبارک و تعالی شکایت می بریم که: اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبه ولینا و کثره عدونا و قله عددنا و تظاهر الزمان علینا.
دشمنان دین و دیانت، درمانده از برکات انقلاب اسلامی، بیداری امت اسلامی و بیداری مردم کشورهای غربی، یک بار دیگر ضعف و کینه خود را، با سخیف‏ترین روش های ممکن، نسبت به بینات دین مبین اسلام و رسول رحمه للعالمین نشان دادند.
توهین هایی که در این فیلم که توسط قبطیان پناهنده به امریکا و صهیونیزم جهانی، صورت گرفت در ادامه حرکت بی شرمانه کشیش احمق امریکایی بود که باز هم در سکوت محافل و مجالس شیوخ عربی، خون مردم مسلمان را به جوش آورد.
 همچنان پس از گذشت چندین روز از پیام انقلابی و حکیمانه ولی امر مسلمین جهان، امت بزرگ اسلام، دوشادوش یک دیگر، خشم و انزجار خود را نسبت به این اقدام ددمنشانه نشان می دهند.  جوانان و نوجوانان، با شرکت در این تجمع، مواضع خود را با ندای بلند تکبیر به این شرح اعلام می دارد:
1.       کاسه ی صبر مسلمانان عالم و آزادی خواهان جهان از حرکات اسلام ستیزانه در ایجاد فتنه هایی نظیر ماجرای سلمان رشدی مرتد و کاریکاتوریست خبیث دانمارکی به خصوص اهانت اخیر در کشور آمریکا، لبریز شده است. بار دیگر فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل عظیم الشأن را برای یادآوری ذهن های غبار گرفته ی نظام لیبرال سرمایه داری غرب تکرار می کنیم که اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل همه ی دنیای شما خواهیم ایستاد.
2.       دولت امریکا به عنوان متهم اصلی این اقدام ابلهانه و مروج آن، اولا باید با کنترل سایت هایی نظیر گوگل و یوتیوپ جلوی نشر این فیلم را بگیرد؛ ثانیا خاضعانه در پیشگاه امت اسلامی عذر خواهی کند و ثالثا با تحویل تهیه کنندگان و حامیان این فیلم به مسلمانان، موجبات محاکمه آنان را فراهم سازد.
3.       از علما، دانشمندان و مسؤولین مراکز فرهنگی، مذهبی و قانون گذاری و اجلاس سران غیر متعهد ها و سایر سازمانهای بین المللی می خواهیم تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به ادیان، پیشنهاد جمهوری اسلامی در «تدوین منشور جهانی جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان الهی» را به عنوان گامی باز دارنده و کار ساز ، مورد توجه و اقدام عملی قرار دهند..
4.       با توجه به تبلیغات منفی دشمن و توهین های بی شائبه از سوی لشکریان شیطان، از مسئولین و طراحان نقشه آموزشی و پرورشی کشورمان میخواهیم تا با نشر سیره های پیغمبر اکرم، به ریشه دار کردن هرچه بیشتر اعتقادات و ارزش ها در ذهن نوجوانان و جوانان پرداخته، تا روح غیرت دینی، در پیکره صاحبان اندیشه فردای اسلام نقش ببندد.
5.       در این اجتماع نورانی، ضمن تجدیدبیعت با ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و تجدید میثاق با امام راحل  و شهیدان گرانقدرمان  اعلام می کنیم ما نوجوانان وجوانان که نسل سوم و چهارم انقلاب هستیم مصمم تر از گذشته و  با تلاش  جدی دربرابر جنگ نرم و فرهنگی شیطان بزرگ لحظه ای از پا ننشسته و همچون دلاورمردان عرصه دفاع مقدس در تحقق ارزش های الهی و آرمان بلند شهیدان درنگ نخواهیم نمود.
 
به امید اهتزاز پرچم لااله الاالله، محمد رسول الله، بر قلل رفیع جهان
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰
یاران 'سید' یا تفنگداران 'مِستر'؟/ نوشیدن جام زهر و بوسیدن دست آقای‌خامنه‌ای یا یک اقدام‌احمقانه؟

روزنامۀ فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، امروز دوشنبه در تحلیلی پیرامون اظهارات اخیر فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص پاسخ ایران به حملۀ احتمالی رژیم صهیونیستی، نوشت: اکنون دقیقاً برای همگان مشخص و آشکار شده است که آنچه درباره " تقابل تهدید با تهدید" و "پاسخ به هرگونه تجاوز در همان سطح از عملیات نظامی" شنیده بودیم، چه معنایی دارد و منظور از آن چیست.

محمد صادق الحسینی تحلیلگر مسایل راهبردی، در مقاله ای با عنوان "کدام یک زودتر به فلسطین می رسند؟" تأکید کرد: اکنون معنای سخنان یکی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران که گفته بود "در فضای محاصره و در شعب ابی طالب نیستیم، بلکه  در فضای پیروزی خیبر و بدر قرار داریم"، برای همه آشکار می شود.
 
این جملات به منزله اعلام آمادگی کامل نیروهای مسلح ایران برای حرکت به سمت فلسطین، آن هم " تمامی فلسطین، از نهر تا بحر" است و ایران درصورتی که به این نتیجه برسد که تصمیم نهایی درباره حمله به این کشور از هر نقطه و از سوی هرطرفی اتخاذ شده است، به حمله پیشگیرانه اقدام می کند.
 
سخن گفتن ایران از احتمال حمله پیشگیرانه به دشمن خود آمریکا و رژیم صهیونیستی، باعث شده است که این کشور اکنون به نقطه تحول مهمی در تغییر قوانین درگیری و معادلات پس از بستن تنگه هرمز تبدیل شود.
 
اکنون می توان به آسانی نتیجه گیری کرد که رقابتی دراین زمینه وجود دارد که "چه کسی ابتکار عمل را به دست خواهد گرفت"؛ و با توجه به سابقۀ استقامت و پشتکار خستگی ناپذیر در ایران، می توان گفت که تهران، به اوباما یا هر کسی که به جای وی سکان کشتی در آستانۀ خطر غرق آمریکا را دراختیار گیرد، اجازه نخواهد داد که هیچ یک از نیروهای دریایی یا زمینی آمریکا را برای نجات نیروهای رژیم اسرائیل به سواحل فلسطین اشغالی برسانند، بی آن که با نیروهای "سپاه قدس" روبرو شوند، چرا که نیروهای ایران پیش از آن در قالب "ارتش مستضعفین" راهی سرزمین مقدس خواهند شد و این منطقه با کمک رزمندگان فلسطین و لبنان آزاد خواهد شد، درحالی که ژنرال های آمریکایی و دیگر نیروهای باقیمانده از افسران ارتش آمریکا، آبرویی برایشان نمانده است و موقعیت آنان متزلزل تر از "خانۀ عنکبوت" اسرائیل است.
 
آری، این مسابقه ای است میان سیدی از فرزندان پیامبر(ص)؛ با کسی که از نژاد کابوها و انگلوساکسون هاست؛ به تعبیر دیگر، مسابقه ای است میان یاران "سید" خامنه ای و تفنگداران "مِستر" اوباما، تا ببینیم که کدام یک زودتر به فلسطین می رسند؟
 
 این ادامۀ داستانی واقعی از حوادثی است که در خاک افغانستان رخ داد. امریکایی ها برای اعزام نیروهای خود به انجا تلاش می کردند و گمان داشتند که می توانند زمام تصمیم گیری های راهبردی در این کشور را از آن خود کنند..
 
 این همان داستان توهم امریکایی هاست که بعدها به یک ناامیدی در عراق تبدیل شد، قبل از رسیدن به هر یک از مناطق عراق، حضور پررنگ ایران آنها را  غافلگیر می کرد و همواره پترایوس را به ترس و وحشت می انداخت، تا این که ناچار شد اذعان کند که باید عراق را به عراقی ها واگذار کند و برود.
 
 نویسندۀ القدس العربی ادامه داد: اینک در مقابل اوباما و یا رومنی، راهی باقی نمانده است جز این که یا تصمیمی احمقانه برای رفتن به فلسطین اشغالی اتخاذ کنند، و در آنجا نیز هواداران و نیروهای "سید" خامنه ای را ببینند که از آنها سبقت گرفتند؛ یا این که جام زهر را بنوشند و خود را برای "بوسیدن" دستی آماده کنند که از خم کردن آن نیز عاجز ماندند، چه رسد به شکستن آن. و سپس به سازشی تن دهند که با حضور شاهدان جهانی و بازماندگان طرف های پیروز جنگ جهانی دوم، از اروپایی ها و روس ها و چینی ها برگزار می شود؛ و سرانجام نهاد موسوم به "شورای امنیت سازمان ملل" را کنار بگذارند و نشستن پای میز مذاکره کنندگان جدید را بپذیرند؛ مذاکره کنندگانی که با معیارهایی جدید و متفاوت، جغرافیای سیاسی جدیدی در جهان پدید می آورند، جهانی که جز نام ِ برحقّ "فلسطین"، نام دیگری برای سرزمین مقدس تاریخی نمی شناسد.
 
 و این، نه یک شعار یا شعر یا آرزوی شاعری چون مظفر نواب یا محمود درویش؛ بلکه بخشی از "نقشۀ راه" ژنرال هایی مصمم و شجاع از جنس سپاه پاسداران انقلاب ایران و مردان خدا در لبنان و ملتی قدرتمند در فلسطین است.  

به نقل از سایت جهان نیوز

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

به بهانه توهین آشکار فیلم امریکایی - صهیونیستی

 به پیامبر اعظم (ص):

این برای چندمین بار است که به پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم توهین می شود. به نظرم چند نکته را نباید فراموش کرد:

1 - بدیهی است یکی از اهداف کسانی که در پشت پرده این هتک حرمتها هستند عادی شدن این توهین ها برای مسلمین است.یادم است هنگامی که حرم سامرا را تخریب کردند سید حسن نصرالله در تحلیلی گفت هدف اصلی آنان از این کار عادی کردن تخریب اماکن مقدسه برای مسلمانان خصوصا شیعیان است تا اگر روزی مسجدالاقصی را تخریب کردند واکنش شدیدی از سوی مسلمانان نشود!

 لذا بسیار بجاست که نگذاریم چنین توهین هایی عادی شود. عوامل این توهین ها باید بفهمند این کارها برایشان هزینه دارد.

2 -  اگر دقت کنیم واکنشی که این بار به توهین به پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم شد بسیار شدیدتر از دفعات قبل بود.بی شک یکی از عوامل این اتفاقات وقوع بیداری اسلامی در منطقه است.الان تقریبا امریکا هیچ سفارتی در کشورهای مسلمان ندارد که از خطر حمله مصون بماند و این یعنی جو ضد آمریکایی خوبی در منطقه به راه افتاده است.خصوصا در لیبی که حتی بعضی مردمشان به آمریکا به چشم یک ناجی نگاه میکردند که آنان را از دست قذافی نجات داد این اتفاق باعث شد چهره ی واقعی آمریکا برای آنان شناخته شود.در مصر هم واکنش شدید مردم و کشته شدن تعدادی از معترضین در درگیری های مقابل سفارت آمریکا باعث شد مردم مصر تنفر بیشتری نسبت به آمریکا به دل بگیرند و به تبع این امر دولت هم ناگزیر است با مردم تا حدودی همراهی کند.بطوری که اوباما در پی اتفاقات مصر گفت: ما با مصر نه همپیمان ونه دشمن هستیم(نقل به مضمون).

3 - اگر حکم اعدام سلمان رشدی اجرا میشد بعید بود در دنیا کسی جرأت کند توهین به مقدسات مسلمین کند. رحمت خدا بر امام که با صدور این حکم  عزت مسلمانان را احیا کرد و البته تمام هم وغم دشمن همین است که اجازه ی این امر را ندهد.ممکن است برای بعضی ها سوال باشد چرا امام خامنه ای در مقابل این توهین ها حکمی مثل حکم امام صادر نمیکنند.به نظرم شاید یکی از علل این امر این باشد که تا وقتی حکم اعدام سلمان رشدی اجرا نشود صدور حکم دیگر شاید بی معنی باشد به عبارت دیگر در صورت صدور حکم جدید ممکن است بعضی بگویند مگر قبلی اجرا شد که این اجرا شود؟!!! البته سواد بنده در حدی نیست که بخواهم درباره صدور حکم ارتداد که بحثی فقهی است نظر بدهم.چه بسا در آینده موردی باشد که حکم جدیدی هم صادر شود.الله اعلم...

4 - بعضی میگویند آمریکا که میداند ساخت چنین فیلمهایی واکنش مسلمانان را به همراه دارد پس چرا این فیلمها را می سازد؟آیا ما با واکنش به این اتفاقات در زمین آمریکا بازی نمی کنیم؟!!!

پاسخ این سوال در قسمت اول داده شد و نیز باید گفت بعید است آمریکا انتظار چنین واکنش شدیدی را داشته باشد.کشته شدن یک سفیر و چند کارمند سفارت و نیز کشته شدن تعدادی از نیروهای ویژه آمریکا-نیروهای مارینز- و محاصره سفارت های امریکا در چند کشور و... آن هم در اثنای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث ایجاد جوی ضد اوباما در این کشور خواهد شد.

5 - ما به عنوان امت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم وظیفه داریم معرفت و محبت خود را نسبت به ساحت ایشان افزایش دهیم.جهل  وغفلت،  بزرگترین دشمن ماست...

به عنوان حسن ختام حدیثی از امام صادق علیه السلام را که درباره رسول خداست میاوریم:

قال الصادق علیه السلام: اتقوا الله و عظّموا الله و عظّموا رسوله صلی الله علیه وآله وسلم و لا تفضّلوا علی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم احداً، فإن الله تبارک وتعالی قد فضّله...

تقوا پیشه کنید و خدا و رسولش را بزرگ دارید وهیچ کس را برر رسول خدا  که درود خدا  بر او و خاندانش باد برتری ندهید؛ زیرا خداوند تبارک وتعالی او را برتری داده است...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

به بهانه توهین آشکار فیلم امریکایی - صهیونیستی

 به پیامبر اعظم (ص):

این برای چندمین بار است که به پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم توهین می شود. به نظرم چند نکته را نباید فراموش کرد:

1 - بدیهی است یکی از اهداف کسانی که در پشت پرده این هتک حرمتها هستند عادی شدن این توهین ها برای مسلمین است.یادم است هنگامی که حرم سامرا را تخریب کردند سید حسن نصرالله در تحلیلی گفت هدف اصلی آنان از این کار عادی کردن تخریب اماکن مقدسه برای مسلمانان خصوصا شیعیان است تا اگر روزی مسجدالاقصی را تخریب کردند واکنش شدیدی از سوی مسلمانان نشود!

 لذا بسیار بجاست که نگذاریم چنین توهین هایی عادی شود. عوامل این توهین ها باید بفهمند این کارها برایشان هزینه دارد.

2 -  اگر دقت کنیم واکنشی که این بار به توهین به پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم شد بسیار شدیدتر از دفعات قبل بود.بی شک یکی از عوامل این اتفاقات وقوع بیداری اسلامی در منطقه است.الان تقریبا امریکا هیچ سفارتی در کشورهای مسلمان ندارد که از خطر حمله مصون بماند و این یعنی جو ضد آمریکایی خوبی در منطقه به راه افتاده است.خصوصا در لیبی که حتی بعضی مردمشان به آمریکا به چشم یک ناجی نگاه میکردند که آنان را از دست قذافی نجات داد این اتفاق باعث شد چهره ی واقعی آمریکا برای آنان شناخته شود.در مصر هم واکنش شدید مردم و کشته شدن تعدادی از معترضین در درگیری های مقابل سفارت آمریکا باعث شد مردم مصر تنفر بیشتری نسبت به آمریکا به دل بگیرند و به تبع این امر دولت هم ناگزیر است با مردم تا حدودی همراهی کند.بطوری که اوباما در پی اتفاقات مصر گفت: ما با مصر نه همپیمان ونه دشمن هستیم(نقل به مضمون).

3 - اگر حکم اعدام سلمان رشدی اجرا میشد بعید بود در دنیا کسی جرأت کند توهین به مقدسات مسلمین کند. رحمت خدا بر امام که با صدور این حکم  عزت مسلمانان را احیا کرد و البته تمام هم وغم دشمن همین است که اجازه ی این امر را ندهد.ممکن است برای بعضی ها سوال باشد چرا امام خامنه ای در مقابل این توهین ها حکمی مثل حکم امام صادر نمیکنند.به نظرم شاید یکی از علل این امر این باشد که تا وقتی حکم اعدام سلمان رشدی اجرا نشود صدور حکم دیگر شاید بی معنی باشد به عبارت دیگر در صورت صدور حکم جدید ممکن است بعضی بگویند مگر قبلی اجرا شد که این اجرا شود؟!!! البته سواد بنده در حدی نیست که بخواهم درباره صدور حکم ارتداد که بحثی فقهی است نظر بدهم.چه بسا در آینده موردی باشد که حکم جدیدی هم صادر شود.الله اعلم...

4 - بعضی میگویند آمریکا که میداند ساخت چنین فیلمهایی واکنش مسلمانان را به همراه دارد پس چرا این فیلمها را می سازد؟آیا ما با واکنش به این اتفاقات در زمین آمریکا بازی نمی کنیم؟!!!

پاسخ این سوال در قسمت اول داده شد و نیز باید گفت بعید است آمریکا انتظار چنین واکنش شدیدی را داشته باشد.کشته شدن یک سفیر و چند کارمند سفارت و نیز کشته شدن تعدادی از نیروهای ویژه آمریکا-نیروهای مارینز- و محاصره سفارت های امریکا در چند کشور و... آن هم در اثنای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث ایجاد جوی ضد اوباما در این کشور خواهد شد.

5 - ما به عنوان امت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم وظیفه داریم معرفت و محبت خود را نسبت به ساحت ایشان افزایش دهیم.جهل  وغفلت،  بزرگترین دشمن ماست...

به عنوان حسن ختام حدیثی از امام صادق علیه السلام را که درباره رسول خداست میاوریم:

قال الصادق علیه السلام: اتقوا الله و عظّموا الله و عظّموا رسوله صلی الله علیه وآله وسلم و لا تفضّلوا علی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم احداً، فإن الله تبارک وتعالی قد فضّله...

تقوا پیشه کنید و خدا و رسولش را بزرگ دارید وهیچ کس را برر رسول خدا  که درود خدا  بر او و خاندانش باد برتری ندهید؛ زیرا خداوند تبارک وتعالی او را برتری داده است...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

احکام وضو

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

صادق الست

مردی غروب کرد وقتی افق شکست 

خورشید دیگری جای پدر نشست 

او یک امام بود هرچند بی قیام 

اویک رسول بود جبریل شاهد است 

در آخرین کلام حرفش نماز بود 

اوجعفر خداست،پیری که بود و هست 

از ترس بشکند دشمن نماز او 

این یک نماز نیست تیغی است روی دست

از پای منبرش بستند دست او 

قومی عبا به دوش جمعی قلم به دست 

آتش چه می کند با خانه خلیل

کاذب چه می برد از صادق الست 

حرف از ثواب شد تشییع آمدند

ای دهر نابکار ای روزگار پست 

زیر جنازه اش جمعند عده ای 

فامیل بی نماز یا با نماز مست 

کاش از ره ثواب جمعی به کربلا

تشییع شاه را بودند پای بست 

وقتی افق شکست رأسی طلوع کرد

منبر سنان شد و واعظ بر آن نشست 
                                                                       محمد سهرابی 

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

۱- ایران:

یک نکته ی کوتاه درباب اجلاس عدم تعهد:

به نظرم یکی از انگیزه های کشورهای شرکت کننده در اجلاس همچنین رییس سازمان ملل این بود که از نزدیک ببینند تحریم ها چقدر بر وضع زندگی مردم تاثیر گذاشته! برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی در ورودیه اجلاس و نیز امکان سفر هیئت های کشورها به شهرهای مختلف به نظر میرسد یکی از اصلی ترین دلائلش همین باشد که به آنها نشان دهیم تحریم ها آنچنان که غرب میگوید نیست و مردم زندگی عادی خود را دارند.

۲-مصر:

یکی از دوستان که در مباحث جهان اسلام فعال است نکته ای میگفت که درخور توجه بود:

"کلا در مباحث جهان اسلام دید توهمی را باید کنار گذاشت!"

اینکه ما توقع داشته باشیم محمد مرسی در اجلاس عدم تعهد بیاید و مثلا درباره سوریه دقیقا مثل ما موضعگیری کند شاید توقع بیجایی باشد.در عوض باید نیمه ی پر لیوان را دید! اینکه مرسی در این اجلاس از حقوق اسرای فلسطینی صحبت کرد و یا درباره ی حق ایران در دارا بودن انرژی هسته ای سخن به میان آورد همچنین درباره سوریه هم علارغم اینکه علیه نظام حاکم سوریه اعتراض کرد اما دخالت نظامی در سوریه را نفی کرد که این هم  به نظر میرسد چیز کمی نباشد. البته شاید از مصر انقلابی توقع بیشتر از این برود اما هنوز باید صبر کرد...              

۳- ترکیه:

به نظر میرسد آمریکا- یا بهتر بگویم نظام استکباری حاکم بر دنیا- از چند سال قبل فهمید برای اینکه بتواند از نقش ایران در منطقه و دنیا خصوصا در جهان اسلام بکاهد باید از الگو شدن ایران جلوگیری کند و بهترین راه برای اینکار را معرفی الگویی دیگر در مقابل الگوی انقلاب اسلامی ایران دید! ما به کشور ترکیه باید به دید یک مدل نگاه کنیم که غرب میخواهد در مقابل مدل انقلاب اسلامی  آن را به مسلمانان معرفی کند.        
مدل ترکیه مدلی است که هم میتواند با اسراییل علی الظاهر مبارزه کند- به تعبیر
"علی الظاهر" دقت کنید- و هم میتواند سفارت اسراییل را در خود داشته و حجم زیادی از مبادلات اقتصادی را با رژیم صهیونیستی  داشته باشد! آن موقع که جناب اردوغان در آن اجلاس به رییس جمهور رژیم صهیونیستی اعتراض شدیدی کرد فکر میکردم اقدام بعدی او تعطیلی سفارت اسراییل در کشورش باشد اما در کمال تعجب هیچ اتفاقی نیفتاد!

پس از نگاه غرب چه خوب است که مسلمانان دیگر کشورها هم اگر با اسراییل مشکلی دارند به همین قدر بسنده کرده و فقط شعار مرگ بر اسراییل بدهند! زیرا در اینصورت "به خیال خود" هم دِین خود را به فلسطینیان ادا کرده و "وجدانشان راحت شده است" و هم برای منافع ملی کشورشان مشکلی پیش نمیاید...

به مواضع ترکیه در قبال سوریه نگاهی بیندازید! خیلی عجیب است که ترکیه ای که دم از مبارزه با اسراییل میزد و کشتی آزادی به غزه فرستاد اما در این زمینه مواضعش دقیقا همسو با اسراییل است! به نظر شما ترکیه نمیداند نظام حاکم سوریه چقدر به سود حماس و به ضرر اسراییل است؟!!!!

۴- سوریه:

این بار هم غرب دچار اشتباه محاسباتی شد! غربی ها بر این باور بودند که با تجهیز گروه های شورشی و عملیاتهای مداوم آنها و نیز کشاندن جنگ به پایتخت تا پایان ماه رمضان میتوان کار نظام حاکم را به پایان رساند اما دولت بشار اسد همچنان مقاومت میکند و مشغول پاکسازی شهرها است.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه  یکی از اصلی ترین ابزارهای دشمن در سوریه جنگ روانی علیه مردم است.دولت سوریه نباید اجازه دهد در خلال پاکسازی ها و... مردم از بهبود اوضاع ناامید شوند. دولت سوریه همزمان باید در دو جبهه بجنگد: جنگ نرم و جنگ سخت.

شاید اجلاس عدم تعهد در تهران و ریاست ایران بر این اجلاس پشتوانه ی خوبی برای سوریه در جنگ نرم باشد.

۵- بحرین:

در تمام این قضایا مردم بحرین مظلوم ترین مردم هستند؛همین...

 

 

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)