گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات

۲۲ مطلب در می ۲۰۱۳ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

نویسنده : روح الله اسماعیلی

در باب گفتگوی خبری دکتر عارف؛ همین دیشب...

نظر نویسنده  ، لزوما نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره نمی باشد.


چند روز پیش، دوستم چند خطی درباره حاجاقا روحانی، خاطره تعریف کرد و از اینکه یک روحانی، به همین راحتی به حافظه تاریخی یک ملت می گفته بود: زکی! زورش گرفته بود و مطلبی نوشت با عنوان: زور می آید به آدم!

و من هنوز نمی دانم دقیقاً چرا باید همان اتفاق، با کمی تفاوت برای من بیفتد...

... بچه تر که بودیم، یادم می آید بعد از فوتبال داخل کوچه، یک فصل دعوا داشتیم. عامل دعواهم دو چیز بود. یا بازنده "دبه" می کرد و همه بچه ها را نوشابه مهمان نمی کرد! و یا از بس باختشان فجیع بود عصبی می شدند و شروع می کردند به فحاشی. و اگر دعوا نمی شد، حتماً دلیلش این بود که تیم بازنده، می آمد و دست می داد و با خوشی نوشابه بچه ها را حساب می کرد...

از حرفم دور نشوم. حرف سر نوشابه نیست! سر این است که دارم از دوران کودکی ام تا حالا را مرور می کنم، ببینم کجای دنیا قاعده ای خلاف قاعده برنده - بازنده وجود دارد. یعنی همان قاعده نوشابه باز کردن بازنده برای برنده. همان قاعده تبریک گویی کسی که می بازد به آن کسی که می برد. اصلاً مگر پیدا می شود کسی که بخواهد بگوید: برنده باید به بازنده، بابت باختش تبریک بگوید؟! جواب سوال در عین ناباوری مثبت است! من در ایران یک نمونه اش را پیدا کردم:

خس و خاشاک فِیک! دکتر عارف، گفتگوی ویژه خبری، خرداد نودودو:

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

رهبر معظم انقلاب :

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید فقط واقعیت را به مردم بگویند.

هم واقعیت اوضاع کشور و هم واقعیت درمورد خودشان.

کاندیداها نباید برای جلی رای مردم ، به تخریب نامزدهای دیگر و همچنین تخریب واقعیات جامعه اقدام کنند.

(هفتم خردادماه 92)


 مطالب مرتبط : 

همه تابع قانون

نظر شورای نگهبان ، فصل الخطاب

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

حاج حسین قاسمی

سه نکته پیرامون سخنان آقای حسن روحانی در گفتگوی ویژه خبری تاریخ 92/3/6

نظر نویسنده ، لزوما نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره نمی باشد.


1ـ ایشان تلویحاً تمام دستاوردهای هسته­ای را به دوران مسئولیت خود در دبیرخانه شورایعالی امنیت عالی نسبت داده و با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، اقدامات خود در تعطیلی فعالیت­های مختلف هسته­ای را انکار کردند.

در حالی­که رهبری عزیز انقلاب، عملکرد مجموعه تحت مدیریت آقای روحانی را به صراحت «عقب نشینی» نامیدند.

خوب است به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه فرمایند:

امام خامنه­ای : همچنان که در چند سال قبل متأسفانه این کار شد. یعنى همین مسئله‌ى انرژى هسته‌اى را که باید پشتوانه‌ى مستحکم اعتماد به نفس ما ملت ایران میشد، خواستند وسیله‌اى بکنند براى اینکه اعتماد به نفس را از ما بگیرند. هى فشار آوردند که باید این را تعطیل کنید، باید آن را تعطیل کنید، باید آن را تعطیل کنید. رسیدند به کارخانه‌ى یو.سى.اف اصفهان، گفتند: این را هم باید تعطیل کنید. آن مقدمات اوّلى است. بنده آن وقت به مسئولین گفتم که اگر این حرف را گوش کردید، فردا خواهند گفت باید معادن اورانیوم را هم که توى این کشور هست، کلاً یک‌جا جمع کنید بدهید به ما، تا خاطرجمع شویم که شما نمی­خواهید بمب اتم بسازید! ...
من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولین - که از تلویزیون پخش شد - گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان می­شوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‌نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى، و اولین قدمش هم باید در همان دولتى انجام بگیرد که این عقب‌نشینى در آن دولت انجام گرفته بود؛ و همین کار هم شد. (دیدار دانشجویان دانشگاه­های استان یزد ـ 13/10/1386)

2ـ ایشان از صدا و سیما مبنی بر عدم اختصاص وقت به کسانی که در رسانه ملی، به آن­ها نسبتی داده شده، به صراحت انتقاد کرد.

شاید مناسب باشد در اولین اقدام، صدا و سیما به آقایان احمدی نژاد و ضرغامی فرصتی اختصاص دهد تا به مواردی که آقای روحانی در برنامه­ی خود به ایشان نسبت داده، پاسخ دهند.

3ـ ایشان در برنامه­های خود مکرر از اخلاق سخن می­گویند و مدیریت سال­های اخیر را بی اخلاقی متهم می­سازند.

شاید جزو بدیهی­ترین اصول اخلاق و انصاف آن باشد، که در نقد یک فرد یا یک مجموعه، نقاط مثبت و منفی آن در کنار هم دیده شود. اما آن­چه تاکنون مشاهده شده، بیان یکطرفه انتقادات به دولت بدون اشاره به نقاط قوت آن است.

امام خامنه­ای : این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛ رئیس‌جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد. (حرم مطهر رضوی ـ 1/1/1392)

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰
چندرسانه ای "شاخصه های پیشرفت"
کاری از سایت KHAMENEI.IR

جهت مشاهده کلیک نمایید
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۱
  • ۰
نویسنده : حسین کریمی
بررسی برداشت ناقص رسانه‌های اصلاح‌طلب از بیانات مقام معظم رهبری؛
نظر نویسنده ، لزوما نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره نمی باشد.


رهبر معظم انقلاب: «در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریان‌های معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند. این، هم حق همه است، هم وظیفه‌ی همه است. انتخابات مال یک سلیقه‌ی خاص، مال یک جریان فکری و سیاسیِ خاص نیست.»
هماهنگی بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد (1 فروردین 92) توسط رسانه‌های دگراندیش، فتنه و ضدانقلاب، مبنی بر حضور تمام سلیقه‌ها در انتخابات، بهانه‌ای جهت بررسی این بخش از سخنان رهبر معظم را ایجاد کرد.(1)
تأکید همیشگی رهبری معظم بر حضور سلایق مختلف در صحنه‌ی سیاسی و مدیریتی کشور و رقابت جناح‌های مختلف، امری انکارناپذیر است. اساساً یک‌دست کردن دستگاه حکومتی و سپردن امور به جناحی خاص در منظومه‌ی فکری ایشان جایی ندارد.
متأسفانه نوع پرداخت رسانه‌های دگراندیش و نزدیک به برخی عناصر فتنه به این موضوع، حکایت از تلاش برای القای عدم وجود مانع جهت حضور آقایان خاص این جریان و حتی نیاز نظام به حضور این آقایان در انتخابات دارد.
البته جریان موسوم به اصلاحات، به عنوان ترکیبی از افراد و گروه‌های تندرو و معتدل، در تعریف جایگاه خود در مختصات سیاسی کشور دچار اشتباه (عمدی) در سطح‌بندی شده است. درست است که حضور سلایق مختلف در انتخابات مورد تأکید رهبری معظم انقلاب است، لکن نکته‌ای در این میان به عمد مغفول مانده است و آن شرطی است که در میان همان جملات بازتاب‌داده‌شده توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب به چشم می‌خورد.
رهبر معظم انقلاب در مشهد این گونه این موضوع را مطرح نمودند:
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۲
  • ۰

جدول زمان بندی پخش برنامه های تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است.

جهت دریافت برنامه ، بصورت pdf یا jpg از لینک های زیر استفاده نمایید.

       


منبع : روزنامه جام جم / 4 خرداد 92

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

هشدار که ماه رجب آمد و ندای أین الرجبیون ملک داعی گوش فلک را پُر کرده ولی هنوز که هنوز است ما در خواب غفلت هستیم.

اگر عزم سفر به سوی حضرت دوست داری و می­خواهی با ندای ملک داعی همراه شوی و سلوکی بی­سرو صدا را آغاز کنی "کتاب ماه رجب، ماه یگانه شدن با خدا" مقدمه بسیار خوبی است. راهکارها و تذکارهای بسیار خوبی در کتاب آمده است که شور و شوق عمل را در انسان دو چندان می­کند تا انشاءالله آماده ماه مبارک رمضان شویم. بسم الله؛ این گوی و این میدان...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

نویسنده : محمدعلی قاسمی

ماه رجب؛ ماه نزدیک شدن به مقام عصمت


با اندک تامل و تدبری در ادعیه­ی غنی و پرمحتوای ماه رجب می توان به این نتیجه رسید که یکی از درخواست های اصلی ما در این ماه عزیز طلب مقام عصمت از حضرت حق است. به عبارت دیگر خداوند متعال ظرف وجودی ماه رجب را به گونه­ای قرار داده است که سالک حقیقی در بستر این ماه می تواند با عنایت حضرت حق به مقام عصمت نزدیک و نزدیک­تر شود.

به چند نمونه از فقرات این ادعیه شریف اشاره­ای کوتاه می کنم:

1- علامه طباطبایی(ره) ذیل آیه 24 سوره یوسف نکاتی را مطرح می کنند و با استفاده از آنها عصمت حضرت یوسف را اثبات می نمایند. آیه شریفه می فرماید: «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ کَذَلِکَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاء إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِینَ.»

اگر مقداری تامل کنیم متوجه می شویم که آیه شریفه فرموده: ما، سوء و فحشاء را از یوسف سلام الله علیه برگرداندیم و نفرمود که ما یوسف را از سوء و فحشاء برگرداندیم یعنی نفرمود «لِنَصْرِفَهُ عَنِ السُّوءِ وَالْفَحْشَاءِ» چون در این صورت معنا این طور می شد که یوسف سلام الله علیه، قصدِ زلیخا را کرد ولی ما او را منصرف ساختیم. پس آیه مورد نظر با لحن خاصی که دارد می خواهد بیان کند که نه تنها یوسف مرتکب گناه نشد بلکه حتی میل به گناه هم در ضمیر و قلب وی خطور نکرد(مقام عصمت) و برای همین است که فرمود سوء و فحشاء را از او دور کردیم و نفرمود «لِنَصْرِفَهُ عَنِ السُّوءِ وَالْفَحْشَاءِ.»

حال عین این سیاق را در دعای معروف ماه رجب مشاهده می کنیم. آنجا که می فرماید:

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۱
  • ۰

امام خمینی: هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است «مفسد» است.

منبع : فارس


*شورای نگهبان گوش به حرف عده‌ای که به اصطلاح مترقی هستند ندهد.

...شما باید ناظر بر قوانین مجلس باشید، و باید بدانید که به هیچ وجه ملاحظه نکنید. باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد. به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ای که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید. خدا را در نظر بگیرید. اصولا آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست ، نه مردم، اگر صد میلیون آدم ، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفی می زنند که بر خلاف حکم قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیا هم همین طور عمل می کردند؛ مثلا موسی در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد؟ مگر موافقی داشت. بحمدالله مجلس ما مجلسی است اسلامی و قوانین خلاف اسلام تصویب نخواهد شد؛ولی شما وظیفه دارید ناظر باشید. خلاصه گوش به حرف طبقه مرفه مترقی ندهید. خدا انشاءالله با ماست . اگر عملمان برای خدا باشد، خدا ما را موفق می کند..." (صحیفه امام ج 13 ص 53)


* هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است.

من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است ، و ...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۱
  • ۰

منتشر شده در نشریه انس با ولی شماره 42

تحلیل یک تاریخ نگار و پژوهشگر ژاپنی از شیعه و جامعه ی اسلامی و همچنین شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران


فرانسیس فوکایاما نئومحافظه کار، پژوهشگر و تاریخ نگار ژاپنی الاصل و تبعه ی آمریکاست. وی با شخصیتی نیمه سیاسی ـ نیمه فلسفی دارای سابقه ی کار در اداره ی امنیت امریکا و نیز تحلیلگر نظامی در شرکت «رند» از شرکتهای وابسته به پنتاگون می باشد. فوکایاما در کنفرانسی که در اورشلیم برگزار شد به ترسیم اندیشه سیاسی شیعه پرداخت. او در این کنفرانس که بازشناسی هویت شیعه نام داشت می گوید:

« شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ ». این مطالب را وی در اوج پیروزی های ما در سال 1365 می گوید و ادامه می دهد: « بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد و بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است» شیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهراگین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی، اخلاقی و ... به آن نمی رسد. آن نقطه که خیلی اهمیت دارد بعد سوم شیعه است، این پرنده زرهی بنام ولایت پذیری بر تن دارد که آنها را شکست ناپذیر نموده است» در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت، فقهی است؛ یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد. این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون استفوکایاما معتقد است:

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)