تقویم اجرایی دریافت تقویم اجرایی شهریور 92 |
طرح ودیعه جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت |
همدلی آینده مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40 |
اخباروبرنامه ها نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام |
امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.
-
30یاسی
(۴۸)-
انتخابات92
(۳۴) -
بیداری اسلامی
(۲) -
جهان اسلام
(۴)
-
-
خون والقلم(فرهنگ ایثاروشهادت)
(۳) -
تولیدملی(شعارسال)
(۲) -
روزهای خدا(مناسبات)
(۱۵) -
گرافیک
(۱۳) -
دیگر
(۲) -
شعر
(۱) -
اجتماعی
(۸) -
مذهبی
(۲۱) -
اقتصادی
(۲) -
آخرین حلقه انتظار
(۶) -
برنامه های گروه
(۱۴) -
انس با ولی
(۴) -
ولایت فقیه
(۴۰) -
محوربندی بیانات
(۹)
یاران خمینی
گروه فرهنگی یاران خمینی ره
امام خامنه ای
انتخابات 92
معرفی کتاب
محوربندی بیانات آقا
پوستر امام خامنه ای
شورای نگهبان
استاد علیرضا پناهیان
خلاصه کتاب شهرخدا
امام و شورای نگهبان
حسن روحانی
مطلب ویژه
محور بندی بیانات حضرت آقا
پوستر انتخابات
تصاویر
پوستر
امام خمینی
خطبه های نماز عید فطر
اینفوگرافیک
اینفو
شهرک شهید محلاتی
کتاب شهرخدا
ماه رمضان
استقبال از ماه رمضان
یاران 7
قالیباف
ولخرجی
ماه رجب
پوستر امام خمینی
- January ۲۰۱۴ (۲)
- December ۲۰۱۳ (۱)
- September ۲۰۱۳ (۳)
- August ۲۰۱۳ (۱۱)
- July ۲۰۱۳ (۱۹)
- June ۲۰۱۳ (۲۰)
- May ۲۰۱۳ (۲۲)
- April ۲۰۱۳ (۳)
- March ۲۰۱۳ (۱)
- February ۲۰۱۳ (۲)
- January ۲۰۱۳ (۹)
- December ۲۰۱۲ (۶)
- November ۲۰۱۲ (۵)
- October ۲۰۱۲ (۵)
- September ۲۰۱۲ (۹)
- August ۲۰۱۲ (۴)
- July ۲۰۱۲ (۸)
- June ۲۰۱۲ (۷)
- May ۲۰۱۲ (۸)
- April ۲۰۱۲ (۴)
- March ۲۰۱۲ (۲)
- February ۲۰۱۲ (۶)
-
14/01/31تقویم اجرایی بهمن ماه 1392
-
14/01/21آزمون تاریخ اسلام یاران 7
-
13/12/01انتقال به سایت
-
13/09/13اطلاعیه طرح ودیعه الهی(مرحله سوم)
-
13/09/02چند نکته راجع به تحولات اخیر سوریه
-
13/08/25محوربندی بیانات امام خامنه ای
-
13/08/24اطلاعیه دوم طرح ودیعه الهی
-
13/08/21اینفوگرافیک
-
13/08/20محوربندی بیانات امام خامنه ای
-
13 January 24، 12:19 - انتظاریعالی برادر
-
13 June 14، 00:53 - نیما انصاریسلام دوست من با مطلب ناقابل و ...
-
4 June 14، 18:37 - سلمانسلام علیکم امام خمینی(ره): ...
-
20 May 14، 17:51 - ولاییوقتی رهبرتاییدشون کردن دیگه ماکی ...
-
19 March 14، 05:46 - خادم الشهداءسلام علیکم چندی از جوانان فعال ...
-
17 March 14، 11:27 - کربلایی رضا باباخانیاحسنت به این جمعیت همدل و ولایی ...
-
24 February 14، 22:11 - دبیرخانه جشنواره ملی وصال یاربا سلام نخستین جشنواره ملی وصال ...
-
9 February 14، 01:04 - گمنامسلام و خسته نباشید ... من لوگوی ...
-
4 February 14، 21:03 - علیرضاشاید الان یک مقداری دیر باشه برای ...
-
1 February 14، 13:22 - طلبه جوانــــسلام خادم اهل بیت ان شاء الله ...
مشکل من با تو چیست؟
نویسنده : حسین کریمی
دلایلی برای رأی ندادن به آقای محمد باقر قالیباف
نظر نویسنده ، لزوما نظر گروه فرهنگی یاران خمینی ره نمی باشد.
بنا به دلایل شخصی قصد نداشتم "اینجا" مصداقی بنویسم؛ لکن دستور استادم، بحث و گفت و گوهای اخیرم با برخی از دوستان، مقاله منتشر شده روح الله عبداللهی (که از وی متشکرم؛ لکن به گمانم نیاز به تفصیل بیشتری دارد) و کامنتهای در پی متنش و دیگر دلایلی، برآنم داشت که این متن را منتشر کنم؛ باشد که به تکلیف خویش عمل کرده باشم.
دلایلی برای رأی ندادن به آقای محمد باقر قالیباف که به تفصیل خواهد آمد:
(نوع نگاه به توسعه و سرمایه داری، سیاست خارجی، مواضع در قبال فتنه 88، اسراف، تبلیغات پر خرج و استفاده از امکانات بیتالمال، حمایت اصلاح طلبان از قالیباف، دیدگاه فرهنگی و اجتماعی و ناکارآمدی که کارآمدی جلوه داده میشود + فساد و بی نظمی مالی)
1- توسعه و سرمایه داری
نگاه آقای قالیباف به مقوله پیشرفت و توسعه، یک نگاه سرمایه داری است؛ این امر یک مقوله زیربنایی و مبنایی است؛ بدین منظور که برنامه و نقشهها و تفکرات اقتصادی یک فرد از این مبانی ناشی میشود؛ تفاوت اقتصاد اسلامی با اقتصاد سرمایه داری و یا سایر مکاتب، پیش از اختلاف در روشها، اختلاف در مبانی است. برای اثبات این مدعا به چند مثال اکتفا میکنیم:
الف) نگاه آقای قالیباف به مبحث تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی:
محمد باقر قالیباف در کتاب "برنامهای برای پیشرفت و عدالت" خود، در بخش بیکاری و اشتغال، مورد یازدهم و دوازدهم از اقدامات اساسی را اینگونه معرفی میکند:
۱۱) تسهیل شرایط اشتغال نیروی کار در خارج از کشور
12) ارائهی آموزشهای مهارتی لازم، متناسب با تقاضای کشورهای خارجی، برای صادرات خدمات نیروی کار
نکته: این موارد را در عمل با حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی تطبیق دهید.
البته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو نیز دیدگاه خود پیرامون تولید ملی را اینگونه بیان کرد:
"ما در واقع یک خلاصه مثل یک چیزی فرغونی درست میکنیم چهار تا لاستیک میگذاریم زیرش با یک موتور بقیهاش را پولش را بده خوب اگر من این پولش را بدهم به قیمت آزاد هم بدهم خوب اجازه بدید من قدرت انتخاب داشته باشم فلان وسیله برقی را میگیریم پنج برابر چهار برابر بقیه سطح جهانی مصرف برق دارد خوب بنا هست اگر پول برق پنج برابر کنیم خوب یک تولیدی هم صنعت به مردم تحویل میدهد که مصرف پایین داشته باشد لامپ پرمصرف، اتوی پرمصرف، یخچال پرمصرف بعد هم میگوییم تولید داخلی بله حتماً از تولید داخلی ولی مردم نباید توی در واقع هدفمند کردن یارانه این خسارت را بدهند امروز این ظلم به مردم دارد میشود قطعاً جلوی این کار به نظر من باید گرفته بشود."
نکته: حال نوع نگاه ایشان (فقط وقتی مردم باید از تولید ملی استفاده کنند که کیفیتش مناسب باشد) را با اقتصاد مقاومتی تطبیق دهید.
نکته: به راستی چه کسی میگوید تولید داخلی؟؟؟؟؟
ب) وی مورد نهم را نیز اینطور معرفی کرده است:
"ادامه کنترل و تنظیم خانواده (جلوگیری از رشد بالای جمعیت)، به ویژه در دورههای پنج ساله که هرم سنی، مجدداً گسترش مییابد."
(برنامهای برای پیشرفت و عدالت/ محمد باقر قالیباف/ صفحه 33)
امام خامنهای:
"بررسیهای علمی و کارشناسی نشان میدهد که اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند، به تدریج دچار پیری و در نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد، بنابراین مسئولان باید با جدیت در سیاست کنترل جمعیت تجدید نظر کنند و صاحبان رسانه و تریبون از جمله روحانیون در جهت فرهنگ سازی این موضوع اقدام کنند."
نکته: گفته میشود این کتاب قبل از فرمایش امام خامنهای پیرامون بحث خطر کاهش جمعیت نوشته شده است که حرف صحیحی هم میباشد. لکن مقصود اینکه نوع نگاه آقای قالیباف به مسائل توسعه مد نظر است. اگر بعد از صحبت امام خامنهای این حرف زده میشد که دیگر هیچ! لکن این نظر آقای قالیباف نزدیکی نظرات "بالقوه" ایشان به جریان سرمایه داری و آقای هاشمی را مشخص میکند. حتی پیش از فرمایش امام خامنهای، رییس جمهور در گفتگوی تلوزیونی خود این مطلب را ذکر کرده بود و به گفته آقای مخبر دزفولی (دبیر شورای انقلاب فرهنگی) امام خامنهای قبلتر این نکته را به شورای انقلاب فرهنگی فرموده بودند.
البته دیگر نکته اینکه آقای قالیباف در برنامههای تبلیغاتی تلوزیونی خود هم همین کتاب برنامهای برای پیشرفت و عدالت را برنامه خود برای دولت معرفی کرد و در نسخههای جدید این کتاب که بر روی خروجی سایت ایشان قرار گرفته؛ بحث کنترل جمعیت از آن حذف نشده است.
(پرانتز: البته نزدیکی آقای قالیباف به هاشمی را فقط نمیتوان در مباحث مربوط به توسعه و اقتصاد منحصر کرد؛ اطرافیان آقای قالیباف از جمله قاسم تقی زاده (معاون خدمات شهری شهرداری تهران در زمان کرباسچی) و تحویل ستادهای آقای قالیباف در سال 84 به هاشمی برای دور دوم انتخابات نهم، خود گواهی بر این مدعاست.)
ج)
محمد باقر قالیباف در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به پرسش مجری برنامه که نظر وی را درباره دهه پیشرفت و عدالت جویا شد گفت: "به نظر من این بحث یک مقدمهای دارد مقدمه اولش این است بنده اگر رئیس دولت شدم میخواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت در واقع توزیع فقر است."
امام خامنهای:
این نکته را هم در باب عدالت عرض کنیم که بعضىها مىگویند عدالت یعنى توزیع فقر. نخیر، کسانی که بحث عدالت را مىکنند، به هیچوجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانهى امکانات موجود است. آنهایی که مىگویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم مىشود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزى مىشود که امروز در کشورهاى سرمایهدارى مشاهده مىکنیم...این که ما بگوییم عدالت را مطرح نکنید، تولید ثروت را مطرح کنید؛ بهانه را هم این بیاوریم که بعد از تولید ثروت سراغ عدالت مىرویم، این نمىشود. عدالت یعنى امکاناتى که در کشور هست، عادلانه و عاقلانه تقسیم کنیم - نه عادلانهى بىحساب و کتاب - و سعى کنیم همین امکانات را بیشتر کنیم تا به همه بیشتر برسد؛ نه این که به قشر خاص و به دستهى خاصى بیشتر برسد. (دیدار با اعضاى هیئت دولت ١٣٨٤)
البته مقصود این نیست که امام خامنهای به پیشرفت اهمیتی نمیدهند؛ ایشان در جای دیگر به اهمیت پیشرفت نیز تذکر میدهند؛ بلکه بحث اصلی تقدم و تأخر مباحث پیشرفت و عدالت است که این موضوع تفصیل مفصلی میطلبد. توضیح اینکه در نگاه آقای قالیباف ابتدا باید به "تولید ثروت" پرداخت و سپس این ثروت را میان همه به عدالت توزیع کرد. اشکال این دیدگاه اینجاست که برای تولید ثروت دو فرض متصور است: اول: تولید ثروت به دست دولت که شخص آقای قالیباف بارها علیه این موضوع صحبت کرده و اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی و کم حجم کردن دولت نیز تولید ثروت به دست دولت را مردود میکند. دوم: تولید ثروت به دست مردم. بدیهی است بخش سرمایه دار و ثروتمند مردم توانایی تولید ثروت خواهند داشت و این خود موجبات کاهش عدالت و ثروتمندتر شدن اغنیا و تهیدست تر شدن فقرا را فراهم خواهد کرد و ما را به یاد "له شدن عدهای زیر چرخهای توسعه" میاندازد که بنای اصلی اقتصاد سرمایه داری است.
نظر اسلام پیرامون بحث عدالت و پیشرفت را میتوان به راحتی از سخن گهربار امیرالمؤمنین برداشت کرد: "فی العدل سعه" (توجه: این حرف امیرالمؤمنین است و نه آقای جلیلی) یعنی در عدالت است که پیشرفت و توسعه روی میدهد. توضیح اینکه اسلام پیشرفت و عدالت را به طبع عدالت انتظار دارد و اگر عدل مستقر شود، طبیعتاً به پیشرفت خواهیم رسید.
"همین زیرساختهاى عظیمى که براى استفادهى عموم است، همهى اینها کمک به عدالت است؛ در این تردیدى نیست؛ منتها نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجهى دو کمکم در مقابل ارزشهای دیگر به فراموشى سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزشهاى دیگر هم خیلى مهم است؛ مثلاً ارزش پیشرفت و توسعه، ارزش سازندگى، ارزش آزادى و مردمسالارى. مطرح کردن ارزش عدالت مطلقاً به معناى نفى اینها نیست؛ اما وقتى ما این ارزشها را عمده مىکنیم و مسألهى عدالت و نفى تبعیض و توجه به نیازهاى طبقات محروم در جامعه کمرنگ مىشود، خطر بزرگى است؛ اما با عدالت محور بودن یک دولت، این خطر از بین مىرود یا ضعیف مىشود."
امام خامنهای (8/6/84)
2- سیاست خارجی:
گمان نمیکنم برای این بحث نیاز به توضیح خاصی باشد و خام مستندات کافی به نظر میرسد.
الف) عدم تهاجم
قالیباف: "قضیه هولوکاست ما را به کجا رساند؟ ما هیچ گاه با یهود مخالف نبودیم، یک دین است؛ آنجایی که ما مخالفت کردیم با صهیونیستها بوده است. ما 30 سال حامی اصلی آرمان فلسطین بودهایم ولی به واسطه هوشمندی امام و رهبری کسی نتوانست ما را متهم به ضد یهود بودن بکند. ولی یکباره بدون توجه به نتایج و پیامدها بحث هولوکاست مطرح میشود. این چه نفعی برای انقلاب و فلسطینیها داشت. ببینید وقتی ما آن زمان به اسم آرمان گرایی؛ موضوع هولوکاست را مطرح کردیم و آن جنجال ایجاد شد."
(مهر) (همشهری)
امام خامنهای: «صهیونیستها فلسطین را به بهانه هولوکاست غصب کردند اما عدم تحمل رسانههای غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی اسرائیل در برابر طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست نشان میدهد که مسئله مشروعیت آنان با گذشت زمان متزلزلتر و بغرنجتر و پرسش افکار عمومی جهان از دلیل پیدایش این رژیم جدّیتر شده است.»
ب) رابطه با امریکا
قالیباف: ما با آمریکا جایی که لازم باشد حتماً مذاکره میکنیم. مذاکره با آمریکا هیچگاه برای ما خط قرمز نبوده است. سال 86 در مرکز مطالعات خاورمیانه این نکته را مطرح کردم که به جای تعریف رابطهمان با آمریکا در قالب تقابل صرف یا تعامل صرف باید به سوی رقابت با این کشور برای تأمین منافعمان حرکت کنیم. تفاوت رویکرد رقابتی با رویکرد تقابل گرایی و ائتلاف گرایی در این است که نه مذاکره به خودی خود بد و نه به خودی خود خوب و مطلوب است. مذاکره با هر کشوری (از جمله آمریکا) تنها ابزاری برای تأمین منافع و تحقق آرمانهاست. مذاکره اگر در قالبی متوازن و برابر صورت گیرد تأمینکننده منافع و آرمانهای ماست؛ در غیر این صورت ارزشی ندارد. (همشهری)
استقبال رسانههای بیگانه از مواضع آقای قالیباف در باب سیاست خارجی:
3- مواضع در قبال فتنه 88:
اولین صحبتهای منتشر شده آقای قالیباف در مورد حوادث پس از انتخابات، به گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در دوم تیر ماه 88 بر میگردد. وی در این گفت و گو، ضمن بیان اینکه کاندیداهای معترض با فشارهای غیرقانونی کاری از پیش نمیبرند، گفت: در این منازعه هر دو طرف مقصر بودند.
(در حالی که امام خامنهای تاکید کرد فتنه از سالها قبل توسط دشمنان جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده بود؛ آقای قالیباف دو طرف فتنه را احمدی نژاد و موسوی میدانست؛ نه نظام و دشمنانش. تأکید میکنم برداشت آقای قالیباف از فتنه عظیم 88 تنها کدورت و منازعهای میان احمدی نژاد و موسوی بود.)
شهردار تهران در ادامه سخنان خود در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، قانون انتخابات در کشورمان را دارای اشکال و نیازمند بازنگری دانست و افزود: در حوزه نظارت نیز قانون دچار مشکلاتی است و در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری همیشه شاهد اشکالاتی در قوانین بودیم که نیازمند بازنگری و اصلاح است.
همچنین در حالی که این گفت و گو چند روز پس از نماز جمعه 29 خرداد تهران به امامت رهبری صورت میپذیرفت و حجت بر همه تمام شده بود، آقای قالیباف با موضعی دوپهلو و غیر شفاف گفت: حوادث پس از انتخابات نتیجه «افراطی گری» بود؛ کلید واژهای که اصلاح طلبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت، بارها از آن به عنوان عامل فتنه یاد کردند و خود آقای قالیباف هم بعدها در مصاحبه با همشهری از آن استفاده کرد.
حرکت بعدی آقای قالیباف در این خصوص، عدم شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مرداد 88 و همراهی با هاشمی رفسنجانی در این زمینه بود که باز هم با حمایت شدید رسانههای ضد انقلاب همراه شد.
اعلام شرایط بحرانی و دستیابی به تیتر یک بی بی سی فارسی!
شهردار تهران در ادامه سخنان غیر شفاف خود، در آخرین نشست فصلی مدیران شهرداری در سال 88 که در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد، مدعی شد که 14 ماه است که فعالیت و کار جدی در کشور صورت نمیگیرد!
آقای قالیباف همچنین با بحرانی دانستن اوضاع کشور، در اظهاراتی که با سخنان وی مبنی بر نبود فعالیت در ماههای اخیر در کشور در تناقض بود، گفت: افتتاح تونل توحید یکی دیگر از اتفاقات خوب در سال 88 و در شرایط بحرانی بود.
تلویزیون دولتی انگلیس هم این سخنان آقای قالیباف را به عنوان خبر تیتر یک سایت خود برگزیده است و از آن با عنوان «حمله شهردار به رئیسجمهور» نام برد.
بخش فارسی بی بی سی، در ذیل این مطلب خود ضمن تقدیر از آقای قالیباف نوشت: «تابستان گذشته و پس از انتخابات، وی تنها مقام رسمی بود که در تلویزیون جمهوری اسلامی حاضر شد و به خانواده قربانیان پس از انتخابات تسلیت گفت. وی همچنین گفت که ابهامات مردم درباره انتخابات با زور قابل حل کردن نیست.»
لازم به ذکر است، این موضع گیریها معمولاً حمایت های حامیان داخلی فتنه را نیز به همراه داشت؛ به عنوان مثال، موسوی لاری ۳ آبان و در گفتوگو با ایلنا میگوید: امثال قالیباف با جریان حاکم فعلی مشکلات جدی دارند و دلیل اینکه جریانی در اصولگرایی شکل گرفته که وضعیت موجود را نمیپسندد، نشان از تأثیرگذاری اندیشه اصلاحطلبی دارد!
ویژه نامه نوروزی، حمایت ویژه از فتنه گران
روزنامه همشهری، ارگان رسانهای معروف شهرداری تهران در آخرین روزهای سال 88 ویژه نامه نوروزی خود را منتشر کرد که با کمال تعجب محتوای آن، سرشار از مطالبی در جهت تبرئه و حمایت از فتنه گران بود.
در مطلبی که با عنوان سالشمار سیاسی سال 88 در این مجله منتشر شد، نه تنها هیچ اشارهای به اقدامات بی سابقه و اتهامات سنگین میر حسین موسوی و مهدی کروبی علیه نظام جمهوری اسلامی و بی اعتنایی به قانون و رای مردم نشد، بلکه با پرداختن به بعضی مطالب حاشیهای نظیر «قطع پیامکها در شب انتخابات» که بارها از سوی مراجع مختلف، علت و شبهات مربوط به آن پاسخ داده شده بود، مواضع شهرداری تهران در برابر فتنه را واضحتر نشان داد.
این ویژه نامه همچنین در اقدامی نخ نما همگام با ادعای سایتها و رسانههای ضد انقلاب، با تحریف سخنان رئیس جمهور در جشن میدان ولیعصر، عبارت «خس و خاشاک» را به عنوان صحبتهای احمدی نژاد منتشر کرد؛ (ارجاع میدهم به مقاله روح الله اسماعیلی در همین وبلاگ) این ویژه نامه همچنین در مطلبی سوال برانگیز، در حالی که تودههای ملت ایران در 9 دی و 22 بهمن خواستار اشد مجازات برای سران فتنه شده بودند، برکناری موسوی از ریاست فرهنگستان هنر را به دلیل «پیگیری برای به کرسی نشاندن حرفش» ارزیابی کرد!
انتشار ویژه نامه ضد فتنه؛ قالیباف: فرانسه بودم!
به نظر میرسید انتشار ویژه نامه انتخاباتی «گذر از فتنه» روزنامه همشهری در سالگرد انتخابات که یک اقدام ارزشی بود، حرکتی برای جبران ویژه نامه نوروزی باشد.
انتشار این ویژه نامه، واکنش تند اصلاح طلبانی را به دنبال داشت که از اقدامات سابق مهمترین ارگان مطبوعاتی شهرداری از جمله ویژه نامه نوروزی آن راضی بودند.
اما در همان روزها، محمد علی نجفی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در گفتوگو با شبکه ایران با تایید اینکه آقای قالیباف گفته است زمان انتشار ویژه نامه «گذر از فتنه» در ایران نبوده و حتی در جریان انتشار چنین ویژه نامهای هم نبوده است، گفت: من این موضوع را از یکی از دوستان در اعضای شورای شهر شنیدهام.
وی گفت: آقای قالیباف گفته است که زمان انتشار ویژه نامه گذر از فتنه در ایران نبوده و برای گذراندن دوره خلبانی به مدت یک هفته در فرانسه اقامت داشته است.
4- اسراف، تبلیغات پر خرج و استفاده از امکانات بیتالمال:
قالیباف:
«بنده اولین کسی بودم که هزینههای انتخاباتی را سال 84 خود را اعلام نمودم. من همه زندگیام بر اساس صداقتم است. من در طول زندگی هیچ گونه فعالیت اقتصادی مباح هم انجام ندادهام. کل هزینه انتخاباتی سال 84 نیز سه میلیارد و 400 میلیون تومان بود که از این مقدار صد هزار تومان هم از خودم خرج نکردم. از این مقدار بیش از 600 میلیون تومان را یکی از دوستان جانبازم با فروش خانه خود و برادرش تأمین کرد که هنوز هم مستأجر است.»
(همشهری)
(پرانتز: 3میلیارد و 400میلیون منهای 600میلیون میشود: 2میلیارد و 800میلیون)
نکته: البته گفته میشود خود آقای قالیباف به اشتباه بودن نوع تبلیغاتش در سال 84 اعتراف کرده است؛ لکن هیچگاه بیان نکرد اشتباه را در ولخرجی و اسراف و ... یافته است یا در عدم موفقیت و رأی آوری این نوع از تبلیغات؟
اما در سال 92، دوشنبه 16 اردیبهشت ماه در یک نشست دانشجویی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده بود، آقای قالیباف در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسیده بود: "چرا با ماشین شهرداری به جلسه تبلیغاتی آمدید؟" از پاسخ دادن طفره رفت و اینطور پاسخ داد: "لطفاً سوال جدی بپرسید."
در جریان انتخابات مجلس نهم، حضور نمایان و پر هزینه شهرداری تهران به نفع یک جریان خاص سیاسی که اتفاقاً آقای محمد باقر قالیباف در آن سهم داشت (خانی و رودکی)، به رسانهها نیز کشیده شد، چنانکه مسئولین برگزاری انتخابات و فرمانداری تهران از به توقیف برخی خودروهای شهرداری در همین رابطه خبر دادند. پس از انتشار اخبار و گزارشهایی مبنی بر فعالیتهای تبلیغاتی شهرداری تهران در حمایت از یک گروه خاص در انتخابات مجلس نهم، دو خودروی متعلق به این نهاد به دلیل تبلیغات غیر قانونی توسط فرمانداری تهران توقیف و به خیابان کنار این فرمانداری منتقل و عوامل این دو خودرو که از کارکنان شهرداری بودند بازداشت و بعد از مدتی با اخذ کارتهایشان آزاد شدند. رییس وقت ستاد انتخابات استان تهران نیز با تایید این خبر تصریح کرده بود: یک دستگاه جرثقیل و یک دستگاه خودروی شهرداری تهران شب گذشته در حین فعالیت غیر قانونی برای دو نامزد انتخاباتی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه عوامل آن توسط فرمانداری تهران توقیف شدند. 'صفر علی براتلو' به ایرنا گفته بود: متأسفانه شهرداری تهران با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی اقدام به حمایت از دو نامزد انتخاباتی در تهران نموده است. دستگاههای دولتی و شهرداریها و هر نهادی که از بودجه بیتالمال تغذیه میکنند طبق قانون اجازه ندارند که از این بودجه جهت امور انتخاباتی استفاده کنند که متأسفانه شهرداری تهران این موضوع را نادیده گرفته است. معاون سیاسی امنیتی تهران تاکید کرد: افراد بازداشتی به همراه دو جرثقیل یاد شده برای رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند. رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین در گفتو گو با فارس با ابراز تأسف از اینکه برخی از نامزدها مورد حمایت مدیران شهری تخلفاتی را انجام میدهند که برخلاف نص صریح قانون اساسی است به جلسات توزیع اقلام و هدایا از سوی برخی کاندیداها اشاره و تصریح کرده بود: این اقدامات سروصدای زیادی را به وجود آورده و در روند انتخابات نیز خلل ایجاد میکند و شورای نگهبان نیز بر اساس این گزارشها به این موارد رسیدگی میکند.
توجه به حضور اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی تهران و کرج در همایش تبلیغاتی آقای قالیباف در قم نیز خالی از لطف نیست.
مثال دیگر تبلیغات صریح و بی پرده روزنامه همشهری (که با هزینه شهرداری اداره میشود) از آقای قالیباف است. به عنوان مثال میتوان فقط به تیتر یک این روزنامه در ماههای قبل از انتخابات اشاره کرد که مستقیماً به حمایت از شهردار تهران در انتخابات میپردازد.
البته مثال جالبتر!:
سوال اول ستون عمودی جدول روزنامه همشهری، ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران اینگونه بود: "شهردار کوشا و خدمتگزار تهران!"
و البته پاسخش: "محمد باقر قالیباف" بود! همین!
5- حمایت اصلاح طلبان از قالیباف:
صادق زیباکلام اینطور میگوید: "این وظیفه رهبری اصلاحطلبان است، این وظیفه آقای خاتمی است، وظیفه دانشگاهیان است، وظیفه فعالین جنبش دانشجویی است، وظیفه نویسندگان است و وظیفه تمام کسانی که در طیف اصلاحطلبی قرار میگیرند، این است که با همه وجود از نامزدی آقای قالیباف حمایت کنند، چون عرض کردم در میان تمام چهرههایی که الآن وجود دارند، به نظر من آقای قالیباف میتواند بیشترین خدمت را در جهت تحقق آرمان دموکراسیخواهی انجام بدهد. اگر آقای قالیباف مورد حمایت اصلاحطلبان قرار بگیرد و اگر اصلاحطلبان به نفع آقای قالیباف تبلیغات گسترده کنند و به مردم و کسانی که رأیدهندگان بالقوه اصلاحطلبان هستند نشان بدهند که چرا ما باید از قالیباف حمایت کنیم، بله، به نظر من آقای قالیباف به راحتی هر نامزد اصولگرایی را شکست میدهد و هیچ شانسی برای اصولگرایان باقی نمیگذارند و رأی دادن به قالیباف به گسترش اصلاحات کمک میکند. ایشان تا حدود زیادی شخصیت مستقلی است. دوم این که کارنامه ایشان در شهرداری، کارنامه بسیار موفقی بوده است. سوم این که دستکم من تا الآن از او نظرات تنگنظرانه و نظراتی که مغایر با دموکراسیخواهی باشد، ندیدهام. در زمانی که ایشان رئیس پلیس بود، پلیس را به صورت یک عامل سرکوب درنیاورده بود و به نظر من ما باید واقعیات را در نظر بگیریم. همین چند نکته ساده کافی است که در بین نامزدهای دیگری که هستند، بیاییم و از آقای قالیباف حمایت کنیم."
نکته: مقصود اینکه سبد رأی آقای قالیباف در میان اصلاح طلبان برای ما زنگ خطریست که به راستی چرا اصلاح طلبان با آقای قالیباف مشکل ندارند و از او بدشان نمیآید و نمیترسند!؟
در مناظره اقتصادی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز نکتهای نهفته بود. وقتی آقای عارف به جریان اصولگرایی و اصولگرایان حمله کرد و جریان اصولگرایی را به انحصارطلبی متهم کرد، برخلاف آقایان حداد، رضایی، ولایتی و جلیلی، آقای قالیباف از دفاع از اصولگرایی امتناع کرد و خود را فراتر از این جریانها معرفی نمود:
(آغاز بحثمان اقتصادی بود اما در سوال دوم همه رفتند دنبال بحث سیاسی. مهمترین دغدغه من همین است. وقتی بناست اقتصاد را حل کنیم چکار به سیاست زدگی داریم؟ مردم به اینها کاری ندارند، مردم میگویند مشکل ما را حل کنید. نباید دغدغه مردم را فراموش کنیم. شورای شهر اول را اختلاف سیاسی حل کرد. در شورایی که ۸ سال خدمتشان بودم هم اصولگرایان هستند هم اصلاح طلبان اما مشکل مردم دارد حل میشود. ما باید بر اساس یک سند برنامه پیش برویم. نباید سلیقهای عمل کرد.)
(مشغول کار و تحلیل بر روی دو موضوع بعدی و در حال جمع آوری مدارک و مستندات و استدلالات میباشم که انشا... در فرصت بعدی در اختیارتان خواهم گذاشت.):
6-دیدگاه فرهنگی و اجتماعی
برپایی نمایشگاه مجسمه سازی با حضور هنرمندان قبل از انقلاب و خارج نشین، جشنها و کارناوالهای شعبانیه شهرداری، امتناع از گزارش دهی توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به شورای شهر، تبدیل خانه هنرمندان به پاتوق عناصر فتنه، تبلیغات کالاهای خارجی بر دیوارهای پایتخت، تبلیغ و معرفی (رایگان) فروشگاه نشر چشمه در روزنامه همشهری بعد از ابطال مجوزش به دلیل اصرار برای چاپ کتابی حاوی مطالب توهین آمیز به امام حسین، روند مجلات و نشریههای اقماری همشهری و ... مواردیست که قصد دارم بدانها اشاره کنم.
7- ناکارآمدی که کارآمدی جلوه داده میشود + فساد و بی نظمی مالی
اقدام خودسرانه و غیر کارشناسی در پروژه 17 شهریور و هتل برج میلاد، پروژههای بدون مناقصه،22 شرکتخصوصی و بودجهفاقد سند، امتناع از ارائه لیست املاک فروخته شده شهرداری به شورای شهر، تأخیر در اتمام پروژهها و افتتاح زودرس و ناقص و ... کلیدواژه هاییست که قصد دارم بدانها اشاره کنم.
ادامه دارد انشاءالله...



تا به حال چنین نقد خوبی در مورد ایشون ندیده بودم
خدا خیرتون بده
منتظر ادامش هستیم
یاعلی
تشکر


دکتر یاوری (نماینده ی اقتصادی آقای قالیباف) بامداد سه شنبه در برنامه پایش شبکه یک:
این چند روز بحثی شده بین تقدم رشد و پیشرفت یا عدالت. عدالت و پیشرفت را تفکیک نکنیم، ما هم باید دنبال تولید ثروت برویم و هم دنبال توزیع ثروت عادلانه. اینها اصلا قابل تفکیک نیستند، توزیع ثروت با رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی باید با هم باشه. کسی که میخواهد راجع به برنامه اقتصادی صحبت کند شاید "توسعه ی عدالت محور" بهترین حالت باشد، یعنی توسعه ای که حتما از روز اولش بحث عدالت داشته باشد، یعنی شما حق ندارید بگویید عدالت را بعد اجرا میکنم...



لوگو در وبلاگ موجود است.




سلام
فقط یه نکته:
دوستان نیتشون رو در نوشتن این مطالب درست کنن تا انشاءالله ماجور باشن. یعنی این مطالب رو با نگاه تخریبی ننویسن بلکه به خاطر شرایطی که الآن توش قرار داریم بنویسن چون در این انتخابات شاید مجبور باشیم از روش حذف سایر کاندیداها به اصلح برسیم. لذا این مطلب رو با دید اینکه آقای قالیباف آدم بدی است نخونیم که آقا صادق کار رو به شورای نگهبان بکشونن!!! بلکه این متن رو با این دید بخونیم که شاید(باز هم تاکید میکنم شاید) قالیباف و یا سایر دوستان از گزینه هامون کنار بروند. همین الآن هممون از بین این 8 نفر شاید 3 یا 4 یا 5 نفر رو به راحتی به دلایلی حذف کرده باشن. میمونه 3 یا 4 نفر دیگه که یکی از راههای تشخیص اصلح (که شاید روش کاملی نباشد) حذف سایر گزینه ها باشد.
پس هم نویسنده و هم خواننده ها و هم کسانی که کامنت میذارن با این نیت کار کنند

سلام
من دو تا سوال جدی درباره قالیباف دارم. دوست دارم دوستان بدون قصد و غرض پاسخ بدن:
1- چرا وقتی آقای هاشمی پا به عرصه انتخابات میذارن آقای قالیباف شروع به تخریب ایشون میکنن ولی همین که صلاحیت ایشون احراز نشد آقای قالیباف نه تنها دست از تحریب هاشمی برداشتن بلکه در صدا و سیما و ... اسم ایبشون رو میارن؟
2- از کجا معلوم که آقای قالیباف زیر همه حرفهاش نزنه؟
خب شاید بگی که این در مورد همه صدق میکنه.
امروز حضرت آقا فرمودند به مردم قول بدید که اگر فردا رییس جمهور شدید بعد از دو سال نگید که نذاشتن ما کار کنیم(نقل به مضمون). تا جایی که حافظه ام یاری میده تنها نفری که این حرف رو زده و این قول رو داده آقای قالیبافه. ولی از کجا معلوم زیر قولش نزنه؟ شاید دوباره بگی اولا این مساله در مورد همه صدق میکنه ثانیا بقیه هنوز این قول رو ندادن.
اما
اما اولین نفری که در بین این 8 نفر اول از همه زیر قولش زد آقای قالیباف بود. اون وقتی که ائتلاف رو آدم حساب نکرد و گفت با توجه به کسانی که در روز آخر اسم نوشتن اوضاع تغییر کرده!!!
اگر کسی به دو تا سوال بالا نتونه جواب بده قالیباف از گزینه ها رای دادن خارج میشه. کسی که هنوز هیچی نشده به همین راحتی و مثل آب خوردن زیر قولش میزنه دیگه نمیشه به حرفاش اعتماد کرد

ماشالله انقدر مطالب زیاد هست که باید یکی یکی پاسخ داد
اول از همه از سید رسول تشکر میکنم که با ارامش و با دلایل قوی به رد اتهامات وارده به قالیباف پرداختند.
ممنونم
انشالله که همه مراقب قضاوت ها و تهمت هایی که زده میشه باشیم

قالیباف عدالت را در کنار پیشرفت بکار میبرد(ر.ک گفتگوی خبریhttp://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1958139)
دقیقا اتفاقی که سر بحث تکنوکراسی افتاده..
ایشان تکنوکراسی را در کنار دین الهی بکار میبرند هرچند بگونه ای نقض غرض
به نظر میرسد اما همان طور که بیانات حضرت اقا را کلمه به کلمه میخوانیم
صحبت های قالیباف را هم با دقت بخوانیم…
ضمنا اگر قالیباف اینقدر سیاه بود!از کلماتی استفاده نمیکرد که خودش رابادست خودش به مهلکه بیندازد.
مطمئن باشید ایشان بیشتر از ما میدانند “تکنوکراسی” و “توزیع فقر” و “عدالت و پیشرفت” کلید واژه های خطرناکی هستند…
حالا دوستانی که اصرار دارند روی یک سری از کلمات هم انجا در بحث تکنوکراسی
و هم اینجا در بحث عدالت و پیشرفت شاید زیاده روی میکنند ..
این رو بخونید:
“عدالت هم در دل پیشرفت است. پیشرفت، فقط پیشرفت در مظاهر مادى نیست؛ در همهى ابعاد وجودى انسان است؛ که درونش آزادى هم هست، عدالت هم هست، اعتلاى اخلاقى و معنوى هم هست؛ اینها همه در مفهوم پیشرفت هست. البته در آن، پیشرفت مادى، پیشرفت مظاهر زندگى، پیشرفت علمى هم وجود دارد."
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=19996


سلام
در جواب صادق
من اصلا کاری ندارم که هاشمی خوبه یا بده. من میگم علت تغییر موضع 180 درجه ای قالیباف رو یکی برام توضیح بده.(خودم یه سری فکرها دارم ولی میخوام نظر دوستان رو بدونم)
من کاری به حداد و ولایتی ندارم چون در اینجا موضوع بحث نیستند. آقای قالیباف بیاد بگه که من در نظرسنجی ها بالاترم برای همین میمونم ولی ایشون ائتلاف رو به خاطر یه سری مسائل دیگه زیر سوال بردن.




بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای حسین آقای کریمی و بقیه دوستان
سلام علیکم
ضمن تایید مطالب آقا صادق به بیان نقطه نظرات خودم میپردازم:
خدا نخواهد که ما به اصطلاح بچه حزب اللهی ها به هر دلیلی از قیافه کسی خوشمان نیاید...آن وقت است که زندگی او را تجسس کرده و اگر خدای ناکرده دستی هم در دماغ کرده باشد پیدا میکنیم و رو میکنیم!
خوب است به نامه امیر مومنان علی ع به مالک اشتر نگاهی بیندازیم
به یقین که هر کدام از ما نقاط قوت و نقاط ضعفی داریم که هیچ شکی در آن نیست.
خوب است هنگام انتقاد از کسی "منتقدانه" رفتار او را بررسی کنیم نه "طلبکارانه". یک طرفه به قاضی نرویم.
آقای قالیباف نیز از این اصل مبرا نیست.
بگذریم از این بحث ها...
در بعضی از این انتقادات انصافا حق با شما بود.اما در برخی به زعم بنده دچار اشتباه در تحلیل شدید.
در بحث نگاه سرمایه داری:خوب است بنده به عنوان کسی که اندکی مطالعات اقتصادی داشته به شما عرض کنم که در جهان در عمده ترین سیستم های اقتصادی میتوان از اقتصاد سرمایه داری،اقتصاد سوسیالیستی و اقتصاد تعاونی نام برد که به علت کثرت کاربرد اقتصاد سرمایه داری در بیشتر کشورهای جهان چارچوب مباحث مطرح شده در کتب دانشگاهی این نظام قرار میگیرد که در ایران نیز اینگونه است متاسفانه.بنابر این گرایش افکار روشنفکران ما در جامعه چه آنهایی که تخصصی در زمینه اقتصاد کار کرده اند(رضایی) و چه...(قالیباف) به اقتصاد سرمایه داری هیچ عجیب نیست.زیرا مبنا دچار مشکل بوده و باید آنجا را درست کرد.توصیه میکنم در این مورد به درد دل های آقای محمد علی قاسمی گوش کنید.
بعد هم میگوییم تولید داخلی این قسمت را بنده دقیقا به خاطر دارم و به آن دقت کردم.فکر نمی کنم این حرف با بیانات امام خامنه ای تنافی داشته باشد.دقیقا ایشان نیز به این موضوع اذعان داشتند که تولید کننده هم باید برای تقویت انگیزه مصرف کننده به افزایش کیفیت کالای تولیدی خود بپردازد.
نکند انتظار دارید مردم بدون افزایش کیفیت کالاهای داخلی مشتاقانه به خرید آنها روی بیاورند!
در رابطه با جمعیت که خودتان جواب خودتان را دادید.از آقای هاشمی و تفکرات ایشان هم دیوی ساخته اید که گویا مانند بیماری واگیردار هرکسی نزدیک آن شود باید از اذهان مطرود گردد.
سیاست خارجی:هر کسی میتواند آزادانه به هر تفکری ولو تفکر غلط گرایش پیدا کند و از اعتقادات خود دفاع کند.یهود یک دین است و فراموش نکنید که در کشور ما جزو اقلیت های مذهبی به رسمیت شناخته می شوند و در مجلس نیز نماینده دارند.تا اینجا مشکلی نیست.ما با یهود و یهودی مشکلی نداریم.مشکل ما از آنجا شروع میشود که برخی(صهیونیست ها)بخواهند با تفکر غلط خود دست به غارت گری و اشغال سرزمین مسلمانان و مسلمان کشی و ... بزنند که این مسئله در بیانات امام خامنه ای مطرح است.
فیلم مربوط به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در قم برای تبلیغات را مشاهده کردم.دوباره نگاه کنید...روی شیشه اتوبوس نوشته شده "بخش خصوصی".
در بحث بیت المال در رابطه با سوال آن دانشجو در نشست دانشجویی که از طرف بسیج دانشجویی برگزار شده بود که چرا با ماشین شهرداری به جلسه انتخاباتی آمده اید؟
ارتباط شما با بسیج دانشجویی را نمیدانم در چه حد است اما خوب است بدانید که اسراف هایی که در بسیج دانشجویی میشود در قیاس با این ناچیز است.آقای کریمی اگر از این اسراف ها بی خبرید بگویید تا شما را در جریان قرار دهم.کسی نیست که از خود آنها بپرسد که بودجه متعلق به بیت المال را در بسیج کجا و چگونه خرج میکنید!
چرا ما فکر میکنیم در تهران هر گوشه و کناری هر اتفاقی که بیفتد مسبب آن شهردار بوده و شخصا امضا کرده که مثلا در فلان پارک یا فلان غرفه شهرداری فلان کار را انجام دهید!دقیقا مانند استدلال شخصی است که با اشتباه یک مامور دولتی یا یک شهروند معمولی راس نظام را زیر سوال میبرد و فحاشی میکند(که حتما همه ما شاهد چنین بی منطقی هایی بودیم).درست است که در هر سازمانی هر اشتباهی رخ دهد مسئول آن پاسخگو خواهد بود و مورد بازخواست قرار میگیرد ولی این به این معنا نیست که خود آن مسئول مسبب آن اشتباه بوده.
به خاطر حمایت یک اصلاح طلب که نمیشود فردی را در زمره اصلاح طلبان قرار داد.یک اصلاح طلبی پیدا شده و به بقیه هم قطاران خود می گوید که از او حمایت کنند و جالب اینکه بقیه اصلاح طلبان حمایت نمی کنند.حالا ما بیاییم و به همین دلیل یکی از گزینه های خوب را حذف کنیم!
جناب آقای کریمی شما نشسته اید و فقط ایرادات یک نفر را که البته همه اش هم قابل قبول نیست را نوشته اید و بعد هم تیتر میزنید دلایلی برای رای ندادن به قالیباف!
از کجا معلوم ایرادات و نقاط منفی هفت نفر دیگر از ایشان بیشتر نباشد و یا از کجا معلوم برآیند نقاط مثبت ایشان از بقیه بیشتر نباشد؟نباید یک طرفه به قاضی رفت
ضمنا بدانید که این هفت نفر تایید شده شورای نگهبان قانون اساسی ج.ا.ا هستند و از خیلی جهات مثلا فساد مالی خود و اطرافیان مورد تایید هستند و لا اقل میدانیم که در تایید ایشان هیچ مصلحتی نبوده است.!

این درست نیست که شما فقط به نقاط منفی آقای قالیباف نگاه کنید. آیا ایشان نقاط مثبت نداشته؟
مشکل ما همین آدم های افراطی هست(البته اشاره ی مستقیم نمیکنم!)... شما با آقای قالیباف مشکل دارید را که نباید همه بدانند... در نظرات هم هر وقت کم آورده اید سریع بحث را عوض کرده اید.
به نظرم بهتر است نقاط مثبت این شخص هم بگذارید نه فقط نقاط منفی. اینطوری بهتر روشنگری خواهد شد تا یکطرفه به قاضی رفتن.
از ما گفتن بود!
یا علی

شما بهتر است یک مطلب درباره ی این موضوع بزنید تا وبلاگ یکطرفه به قاضی نرفته باشد... یعنی یک مطلب هم درباره ی نقاط مثبت و هم نقاط منفی قالیباف... اینطور قشنگ تر است!


بابت خط به خط مطالبتان توضیح نوشته ام که انشالله بیان میکنم
فعلا در پاسخ به شبهه هات پیرامون جملات تقطیع شده و منتشر شده تحت عنوان "توزیع فقر"
طولانیست اما گمانم روشن گر
برادر بزرگوار از توجه و ریزبینی همراه با حسن نیت شما به کلمات و عبارات متشکرم اما در این باب توجه به چند نکته ضروری می نماید.
چه خوب بود که حضرت عالی از تقطیع سهوی عبارات بکار رفته توسط اقای قالیباف دست برمی داشتید و موضوع را کامل تر بررسی می کردید تا دوستان را به اشتباه نیندازید و القای تناقض بین صحبت های اقای قالیباف با بیانات حضرت اقا صورت نمیگرفت.
اولا این جمله حتی اگر صدر و ساقه اش توسط شما زده شده باشد هیچ تناقضی نه با سخنان حضرت امیر و نه با سخنان حضرت اقا دارد. "تا پیشرفت نباشد عدالت توزیع فقر است".الان اجازه بدهید فقط همین تک جمله را بررسی کنیم (فعلا بدون ذکرقبل و بعد ان در گزارش خبری):
مقدمه ی اول :
این جمله ی اقای قالیباف یعنی اگر پیشرفتی در کشور صورت نگیرد،نتیجه ی برقراری عدالت تنها تقسیم فقر بین مردم است. یعنی: لازمه ی بهبود شرایط معیشتی مردم ,پیشرفت است(شاخصه های پیشرفت مرود نظر اقای قالیبف را شما ذکرنکردید که بنده خواهم گفت)
سخن حضرت امیر یعنی: وجود عدالت لازمه ی پیشرفت است.خب این خودش یعنی منابع و فرصت های رشد و تعالی برای همه فراهم باشد تا به قول اقای جلیلی عزیز؛ظرفیت ها ازاد شود!
تصور بنده این است که ما در
بازی با کلمات شکست خورده ام و اگر عمیق به جملات فکر کنیم هیچ نکته ی سیاهی
پیدانمیشود بلکه جمع بندی این ها یعنی:
تا عدالت نباشد پیشرفتی نیست(حضرت امیر)و تا پیشرفت نباشد وضع مردم بهبود نمی یابد(قالیباف)
مقدمه ی دوم:
اقای قالیباف برای پیشرفت سه شاخصه تعریف کرده اند که فکر میکنم بیان این سه مورد خالی از لطف نیست: (ر.ک گفتگوی ویژه ی خبری)
1-رشد تکنولوژی
2-رشد علمی
3-و از همه مهم تر رشد اجتماعی و توسعه ی اجتماعی و عدالت جفرافیایی
و دقیقا نکته ی سوم همان فرمایش حضرت امیر است که فرمودند تا عدالت نباشد پیشرفتی رخ نمیدهد.یعنی امکان دسترسی اقشار مختلف در سراسر ایران به امکانات شکوفایی توانایی ها فراهم شود.یعنی اقای قالیبف با بیان این سه شاخصه صریحا به لزوم همراهی عدالت اجتماعی و رشد علمی و برای رسیدن به پیشرفت پرداختند و این دقیقا مطابق بیانات حضرت اقاست
نتیجه گییری:
تا عدالت نباشد پیشرفتی نیست(حضرت امیر و قالیباف) و تا پیشرفت نباشد اوضاع معیشت مردم بهبود نمی یابد
حضرت اقا چه فرمودند؟فرمودند انهایی که میگویند عدالت یعنی توزیع فقر اشتباه میکنند.خب!اقای قالیباف گفتند تا پیشرفت نباشد قهرا ما مجبوریم بین مردم "گشنه پلو" تقسیم کنیم.نگاه اقای قالیباف به بحث عدالت اجتماعی در کنار رشد علمی هم که در معیار های سه گانه ی ایشان روشن شد. "گشنه پلو" را بگذارید کنار عدالت اجتماعی و عدالت جغرافیایی و به من بگویید کجای این حرف با ان صحبت حضرت اقا تناقض دارد؟
لذا از شما خواهش میکنم بار دیگر عمیقن روی عبارات و مفاهیم فکر کنید و درگیر لغات نشوید و اگر توجیه نشدید لطفا بعنوان فصل الخطاب به اینجا توجه کنید:
" این دهه به «دههى پیشرفت و عدالت» نامگذارى شده است. عدالت هم در دل پیشرفت است. پیشرفت، فقط پیشرفت در مظاهر مادى نیست؛ در همهى ابعاد وجودى انسان است؛ که درونش آزادى هم هست، عدالت هم هست، اعتلاى اخلاقى و معنوى هم هست؛ اینها همه در مفهوم پیشرفت هست. البته در آن، پیشرفت مادى، پیشرفت مظاهر زندگى، پیشرفت علمى هم وجود دارد." بیانات حضرت اقا در مراسم ارتحال امام سال گذشته.
این قسمت از بیانات حضرت اقا هم که دیگر حجت را بر همه تمام کرد.فکر نمیکنم نقطه ی مبهمی باقی مانده باشد
hovalshafi.persianblog.ir

مسلما برادر بزرگواری که این انتقاد را دارند منظورشان این نیست که هر جنس بنجلی را به عنوان این که صرفن تولید داخل است بدهیم دست مردم و انتظار داشته باشیم در این شرایط اقتصادی مردم به اقبال و استقبال قبول کنند.!شما را ارجاع میدهم که بیانات حضرت اقا در دیدار با فعالان بخش تولید کشور "خواسته میشود و اصرار میشود که کار را تمیز درست و کامل ارائه بدهند هردوی اینها اشاره ی اسلام و دستور دین مقدس ماست" 91/2/7
برادر بزرگوار؛کجای صحبت اقای قالیباف را در تناقض با اقتصاد مقاومتی دیدید؟ارکان اقتصاد مقاومتی طبق بیانات حضرت آقا به این شرح میباشد: خصوصی سازی(مردمی کردن اقتصاد)-حمایت از تولید ملی-منابع ارزی-مدیریت مصرف-دانش بنیان بودن اقتصاد-کاهش وابستگی اقتصاد به نفت-حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تصمیمات خلق الساعه –کار آفرینی و....
یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است.اما من سوالی از شما دارم،هر جنس بنجل و پرمصرف و کم بازده ای را مگر میشود با نام تولید ملی قالب مردم کرد؟حالا اگر کسی به این موضوع و به کیفیت کالاهای داخلی نقد داشته باشد میشود سکولار؟
بنظر شما شعور ملت پذیرای چنین کلاه گشادیست؟ و اما فراتر از شعور و فهم ملت,حکم پروردگار متعال در ادای کامل حق مردم در همه ی زمینه هاست که " و لا تبخسوا الناس اشیائهم"
بنابراین شما از کدام قسمت این صحیت ها این برداشت را داشته
اید که چون بخش داخلی توانایی تولید جنس مرقوب را ندارد؛پس مردم به سمت خرید کالای
مشابه و مرقوب خارجی روی بیاورند؟ کجای این صحبت ها شما را به این نتیجه گیری رساند؟
ایا منظور اقای قالیبف نمیتواند تاکیید روی بهبود کیفیت کالای داخلی و سپس مردم را در منگنه ی خرید کالای داخلی گذاشتن را داشته باشد؟
نکته ی دیگر انکه اقای قالیباف در توضیح سیاست های اقتصای شان در کتاب مذکور نکاتی منطبق با اصول اقتصاد مقاومتی داشته اند که شما از نام بردن انها صرف نظر کرده اید و خواننده ای که کتاب را مطالعه نکرده باشد صرف استناد به مطالب شما گمان میکند که تفکرات اقتصادی اقای قالیباف زاویه ی قابل توجه ای با منویات مقام معظم رهبری در حوزه ی اقتصاد دارد.
لذا شما و خوانندگاه محترم را به رجوع مجدد به کتاب "برنامه ای برای پیشرفت و عدالت" و دقت روی فصل "اقتصاد کلان"دعوت میکنم تا قرابت برنامه ریزی های اقای قالیباف با الگو های ارائه شده توسط حضرت اقا روشن شود.
توجه به بندها ی 4-9-13-16-19-20-21-37-41-47-53-55-62 در بخش "توسعه ی اقتصاد" و بندهایی از این دست در سایر قسمت های این فصل
ضروریست
hovalshafi.persianblg.ir

برادر حسین کریمی
با تمام این اشکالاتی که آقای قالیباف دارن چرا شورای نگهبان ایشون رو رد نکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونا نمیدونستن یا شما بیشتر میدونید؟؟؟؟؟؟؟
از این جواب هاییی هم که میگن اونا کف رو در نظر میگیرن ندین لطفا
جواب منطقی!!!!!!
برادرمهدی!! آقای کریمی نباید پاسخ بدهند که چرا شورای نگهبان تایید کرده است؟!
اولا شورای نگهبان، بنی صدر و خاتمی و موسوی و کروبی رو هم تایید کرده بودند. خب مع ذا چه ربطی به موضوع دارد؟! بحث بر سر کاندیدای اصلح است نه ناتوان برای مدیریت کشور یا قبول ندارندگان قانون اساسی و ...
دوما شما بخاطر فقر ایدئولوژیک که از پاسخ سایر دوستان هم کاملا برای دلهای صاف پیداست، متمسک به تایید شورای نگهبان می شوید که بگویید ایشان نقاط مثبت زیادی دارد؟! خب اگر دلایلی برای این انتخاب اصلح(!) خود دارید دلایل را برشمرید!
سوما این چه نحوه ی جواب دادن است که: حال ندارم پس جواب نمیدهم! خب حال نداشتید اصلا دست به کیبورد نمیشدید که چشم ما را هم خسته نکنید! بنظرمیاد این نظر ندادن و قپی آمدن بیشتر ناشی از نداشتن جواب باشد تا حال نداشتن! حال نداشتید بیست بار کامنت نمیگذاشتید...
فعلا که کاندیدای اصلح در شمار 7 نامزد وجود دارد دلیلی بر ترساندن از روحانی و... وجود ندارد. (همان کاری که دوستان جبهه متحد در انتخابات مجلس هم کردند! گویا باب شده که مردم را از غول خودساخته بترسانند تا خودشان رای بیاورند!) اگر غولی وجود دارد خب به ائتلافتان پای بند باشید و کنار بروید؛ اگر هم نه که شما وظیفه تان را انجام دهید ، خداوند دلها را هدایت خواهد کرد.
در آخر هم صحبت های حجت الاسلام قاسمی در وبلاگ را بسیار روشن کننده میدانم.

به جای اینکه بیاد گند کاری عارف تو مسجد رو بگه، میاد قالیباف رو میکوبه. بس کن لطفا!!!