تقویم اجرایی دریافت تقویم اجرایی شهریور 92 |
طرح ودیعه جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت |
همدلی آینده مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40 |
اخباروبرنامه ها نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام |
امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.
-
30یاسی
(۴۸)-
انتخابات92
(۳۴) -
بیداری اسلامی
(۲) -
جهان اسلام
(۴)
-
-
خون والقلم(فرهنگ ایثاروشهادت)
(۳) -
تولیدملی(شعارسال)
(۲) -
روزهای خدا(مناسبات)
(۱۵) -
گرافیک
(۱۳) -
دیگر
(۲) -
شعر
(۱) -
اجتماعی
(۸) -
مذهبی
(۲۱) -
اقتصادی
(۲) -
آخرین حلقه انتظار
(۶) -
برنامه های گروه
(۱۴) -
انس با ولی
(۴) -
ولایت فقیه
(۴۰) -
محوربندی بیانات
(۹)
یاران خمینی
گروه فرهنگی یاران خمینی ره
امام خامنه ای
انتخابات 92
معرفی کتاب
محوربندی بیانات آقا
پوستر امام خامنه ای
شورای نگهبان
استاد علیرضا پناهیان
خلاصه کتاب شهرخدا
امام و شورای نگهبان
حسن روحانی
مطلب ویژه
محور بندی بیانات حضرت آقا
پوستر انتخابات
تصاویر
پوستر
امام خمینی
خطبه های نماز عید فطر
اینفوگرافیک
اینفو
شهرک شهید محلاتی
کتاب شهرخدا
ماه رمضان
استقبال از ماه رمضان
یاران 7
قالیباف
ولخرجی
ماه رجب
پوستر امام خمینی
- January ۲۰۱۴ (۲)
- December ۲۰۱۳ (۱)
- September ۲۰۱۳ (۳)
- August ۲۰۱۳ (۱۱)
- July ۲۰۱۳ (۱۹)
- June ۲۰۱۳ (۲۰)
- May ۲۰۱۳ (۲۲)
- April ۲۰۱۳ (۳)
- March ۲۰۱۳ (۱)
- February ۲۰۱۳ (۲)
- January ۲۰۱۳ (۹)
- December ۲۰۱۲ (۶)
- November ۲۰۱۲ (۵)
- October ۲۰۱۲ (۵)
- September ۲۰۱۲ (۹)
- August ۲۰۱۲ (۴)
- July ۲۰۱۲ (۸)
- June ۲۰۱۲ (۷)
- May ۲۰۱۲ (۸)
- April ۲۰۱۲ (۴)
- March ۲۰۱۲ (۲)
- February ۲۰۱۲ (۶)
-
14/01/31تقویم اجرایی بهمن ماه 1392
-
14/01/21آزمون تاریخ اسلام یاران 7
-
13/12/01انتقال به سایت
-
13/09/13اطلاعیه طرح ودیعه الهی(مرحله سوم)
-
13/09/02چند نکته راجع به تحولات اخیر سوریه
-
13/08/25محوربندی بیانات امام خامنه ای
-
13/08/24اطلاعیه دوم طرح ودیعه الهی
-
13/08/21اینفوگرافیک
-
13/08/20محوربندی بیانات امام خامنه ای
-
13 January 24، 12:19 - انتظاریعالی برادر
-
13 June 14، 00:53 - نیما انصاریسلام دوست من با مطلب ناقابل و ...
-
4 June 14، 18:37 - سلمانسلام علیکم امام خمینی(ره): ...
-
20 May 14، 17:51 - ولاییوقتی رهبرتاییدشون کردن دیگه ماکی ...
-
19 March 14، 05:46 - خادم الشهداءسلام علیکم چندی از جوانان فعال ...
-
17 March 14، 11:27 - کربلایی رضا باباخانیاحسنت به این جمعیت همدل و ولایی ...
-
24 February 14، 22:11 - دبیرخانه جشنواره ملی وصال یاربا سلام نخستین جشنواره ملی وصال ...
-
9 February 14، 01:04 - گمنامسلام و خسته نباشید ... من لوگوی ...
-
4 February 14، 21:03 - علیرضاشاید الان یک مقداری دیر باشه برای ...
-
1 February 14، 13:22 - طلبه جوانــــسلام خادم اهل بیت ان شاء الله ...
تصاویر مراسم سالگرد و حرم امام
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
چرا دقیقا تو هم هستی هرجا که من هستم به جز سالگرد!!!!!!!!
دیدی؟؟؟؟؟؟
اگه مردید عکس های انداختن توی آب منو بذارین
آبروم توی مترو رفت
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
خواستید آمارتون کم نشه عکس مجری توانمندو که از واحد "ولایت" - همون چیزی که فقط صراط او صراط مستقیمه - ننداختید!
قبلا هم گفتم کاری که فقط خروجی بده بیشتر تو چشمه و الا...
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
من نمیترسم
حتی از شما حسین آقا
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
درود بر یاران 4 که مثل همیشه گل کاشت حضورش در قالب کارگروه معاونت روی صحنه (پشت دوربین )،پشت صحنه (پشت لپ تاپ) ، روی پرده ( نمایش کلیپ ) و بالخره پشت تریبون با استاد نیکوگفتار که واقعا عالی صحبت کرد
"حاجاقا:من واقعا تعجب کردم آقای نیکوگفتار خیلی مطالب مهم و زیبایی گفت"
حالا هر کی مرده بیاد جلو .....
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
نظری ندارم
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
کاش به عمل یاران امام باشید نه فقط به اسم .
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
عارف عزیز
باید بیبینیم که رنگ و بوی بسیج از نظر شما چیه؟؟؟
بسیجی یک روحیه است نه تنها داشتن یک کارت صرف ، که این روحیه میشود همان همیشه آماده به لبیک گفتن دستورات مولایمان.
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
پس چرا امام (ره) فرمودند : ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد.
خوب میفرمودند باید فرهنگ بسیج داشته باشند و یا روحیه
خوب نیست برای توجیه کار غلطمان بسیج را فقط یک فرهنگ و یا یک روحیه بنامیم ...
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
عارف جان چرا خودت رو دردسر میدی یه عمره هزار مورد صحبت آقا در مورد بسیج رو ول کردن به همین یکی چسبیدن میخوای بایه نظر شما، چیزی عوض شه نه برادر هیچی عوض نمیشه،
بذار شاد باشن به خودشون هم بگن بسجی.بذار بیرون بسیج بسیجی تربیت کنن.چیکار داری باهاشون بذار با کاراشون اصل بسیج رو تضعیف کنن بعد بگن ما داریم بیرون بسیج، بسیجی تربیت می کنیم.
ضمناً آقای بسیجی سید علی؟؟؟؟؟ اگه کارت مهم نیست چرا خود آقا کارت فعال بسیج داره، آهان تو این مورد نباید از آقا تبعیت محض کرد تبعیت محض برا مواردیه که به نفعمونه. سایتتون هم هیچ رنگ و بویی از بسیج ندارد، یه جمله از آقا در مورد بسیج تو سایتتون نیست،
آهان ببخشید یادم رفته بود شما بسجی هستید خارج بسیج
این جمله امام رو چرا نمی ذارید اگر بسیج نبود کشور هم نبود امام نفرمود اگه بسیجیان نبودند فرمود اگر بسیج نبود. نفرمود اگه یازان بسجی من ، فرمود اگر بسیج نبود اینقدر تو واژه بسجی گمید که خود اصل بسیج یادتون رفته
یه صحبتم بعنوان نمونه از آقا
- 1378/06/10
راستی عارف بیا ما هم یه گروه بزنیم منم از این احساس مسئولیتا میکنم بسیج هم به ما چه مربوط ما باید تفکرمون بسیجی باشه بسیج هم اگه نبود مهم نیست بسیجی باشه. آخه مرد حسابی اگه همه مثل شما فکر کنن که فقط تفکر بسیجی مهمه پس خود بسیج چی میشه، البته میشه مثل الان هرکی احساس مسئولیت کرده گروه زده و هر روز مثل قارچ داره یه گروه با احساس مسئولیت سبز میشه خوش باشی بسیجی سید علی جان؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
چند جمله دیگه از آقا
۱۳۸۸/۰۹/۰۴
هفتهى بسیج هم یک مقطع مهم است؛ یک یادبود بزرگ است. خوب، هفتههاى زیادى را اعلام کردند، داریم در طول سال؛ اما این یکى یک امتیازات استثنائى دارد؛ چرا؟ چون خود بسیج یک استثناء است؛
هیچ تشکل دیگرى قابل مقایسهى با مجموعهى بسیج نیست. این شکل سازمانیابى بسیجى هم دیگر قابل تکرار نیست، قابل تقلید نیست؛ این مخصوص خود بسیج است، خصوصیت هم متعلق به بسیج است. نشناختن این، ظلم است به بسیج. و وقتى انسان حقیقت بسیج را میداند، آن وقت میفهمد سرّ مخالفتها و دشمنىها و عنادهائى که هدایت میشود از طرف دشمنان انقلاب و دشمنان کشور و دشمنان نظام به سوى بسیج؛ علت این دشمنىها را انسان میفهمد. قلههاى بلند، بیشتر آماج قرار میگیرند. نشانهاى برجسته، زودتر مورد توجه واقع میشوند و آماج دشمنى قرار میگیرند.
دشمنان میدانند که واقعیت بسیج در کشور و در میان ملت ایران چقدر اهمیت دارد؛ لذا همت میگمارند بر اینکه این حقیقت مؤثر و کارآمد و نافذ را مورد تهاجم قرار بدهند.البته این مظلومیت است.
بعد از دوران جنگ هم در همهى حوادث، بسیج جلودار بوده است، پیشرو بوده است، خطشکن بوده است. اگر بحث اقتدار سیاسى و ایستادگى سیاسى مطرح بوده، این جریان عظیمِ بسیج مردم در سرتاسر کشور این شعار را تثبیت کردند، به رخ دنیا کشیدند؛ اگر بحث فرهنگى بوده است، اگر بحث سازندگى بوده است.
وقتى با حقیقت معنا به بسیج نگاه شود، بسیج رمز پایدارى و ماندگارى و عزت ملى است. جمعى از بهترین و مؤمنترین مردم در هر عرصهاى که کشور و نظام به آن احتیاج دارد، بىمحابا وارد شوند، همهى توان خودشان را کف دست بگیرند، بیاورند توى میدان، اجر و مزدى هم نخواهند، نام و نشانى هم برایشان مطرح نباشد؛ این خیلى چیز مهمى است. ما عادت کردهایم؛ مثل خیلى چیزهاى مهمى که انسان به آنها عادت میکند و اهمیت آنها را توجه نمیکند. چنین چیزى در جاى دیگرى نیست
آنچه مهم است براى مجموعههاى گوناگون مؤمن - که در همه جاى کشور، در همهى قشرها، بدون هیچگونه اختلافى حضور دارند؛ که اسم آنها اسم بسیج است؛ توصیف آنها به بسیج، یک توصیف حقیقى و واقعى است - این است که مراقبت کنند، آسیبشناسى کنند، نگذارند نقشههاى دشمن در آسیب زدن و آفت وارد کردن توفیق پیدا کند؛
آقایون یه ذره از این جمله ها در مورد اصل بسیج هم بخونید بله کارت بسیج مهم نیست اما خود بسیج و با روحیه بسیجی تو بسیج کار کردن مهمه
به جای این کارا نیروهاتون رو ببرید یه پایگاه بسیج مخلصانه با تفکر بسیجی کارکنید اگه کارتون اخلاص داره
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
دوست عزیز . آخه چه مشکلیه،
1- گروه فرهنگی مساجد وقتیه که بسیج نیست تو مساجد وگرنه باید خیلی دست اندرکارای یه مسجدی احمق باشن که بیان در کنار بسیج گروه فرهنگی با مسئولیتهای موازی راه بندازن.
مثال معارضتون هم جالب بود ینی شما میخواید بگید جلوی هرکار غلطی رو آقا باید بگیره؟ پس اگه اینطوریه باید گفت که حالا که آقا جلوی بد حجابی رو نمی گیره پس باهاش موافقه؟ اینم شد استدلال، چرا همه چی رو به آقا می چسبونید. بله آقا برا اینکه همه جذب بشن حتی افراد معاند بسیج گفتن یه همه چی نهادهایی تشکیل بشه اگه شما هم معاند با بسیجید که من دیگه حرفی ندارم
2- فلسفه وجود این گروه ها اینه که اونایی که با بسیج مشکل دارن گروه را بندازن نه شما که یکی از شرایطتون عضویت تو بسیجه.
3-والا تا اونجایی که ما خبر داریم هیچ مسجدی هم شما رو بعنوان گروه فرهنگی خودش قبول نکرده مگر ادعای خودتون چیز دیگه ای باشه پس الکی خودتون رو به مساجد هم نچسبونید شما یه گروه مستقلید که زیر نظر هیچ کس یا مسجدی هم نیستید.
4- ضمن این که بسیجی که فقط بیاد کارت بگیره بره سراغ کار خودش و گروه خودش مثل فردیه که برای جبهه بیاد ثبت نام کنه بعد بره دنبال زندگیش، بسیجی اگه ثبت نام کرد و کارت گرفت که برتری نداره باید تو همون لباس کارکنه تو همون بسیج کارکنه، صحبتتون مثل کسی که بره تو باشگاه بدنسازی ثبت نام کنه بعد بره فوتبال. شما برید بپرسید که اگه بسیج یه مسجدی قوی بود کانون فرهنگی مساجد اصلاً معنا پیدا می کرد، ما پرسیدیم جایز نمی دونن. متأسفانه گاهی اوقات همین زمینه و موازی کاری ها هم مسجد و هم بسیج و درمجموع یک محل رو به طور کامل نابود می کنه. سرتون رو از لاک بیارید بیرون دقیق ببینید. من که هرجا دیدم مسجد و بسیج یک نهاد فرهنگی داشته موفق بوده و هرجا جدا بوده هردوتاشون ضعیف بودن.
مسئله وزارت ارشادتون هم هیچ ربطی به بحث نداشت. مثالتون من رو یاد استدلالای بچه های کوچیک انداخت که آقا اگه وزارت ورزش هست من نباید تو کوچه فوتبال بازی کنم خب چه ربطی بهم داره قضایا؟
اشما هم چه استدلالهای جالبی دارید ها
اما میدونید قبول دارم گرو داری یه حال دیگه ای داره نفس آدم بیشتر حال میاد.
ضمناً میدونم که شما اتفاقی این مطلب را دیدید. جالب بود.
البته منم قصد شرکت تو بحث رو نداشتم
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
جوان سرشار از انرژى است؛ جوان هیجانطلب است. روزى که کشور دچار یک جنگ مسلّحانه باشد، جوانان با میل و رغبت به میدان مىروند. وقتى که کشور در آرامش و صلح است، براى ارضاى سالمِ هیجان طلبى جوانان، چه چیزى بهتر از بسیج؟ این ابتکار امام بود. روح هیجان طلب جوان، اگر بنا باشد در راه سازنده، در راه ایمانى، در راه سالم، در راهى که مىتواند براى کشور مفید واقع شود، بهکار بیفتد، چه سازمانى مهمتر و مطمئنتر از سازمان بسیج است؟ چرا اینقدر با بسیج دشمنى مىکنند؟! با چه دشمنند؟! چرا اینقدر بسیج را زیر سؤال مىبرند؟! اینهاست که آن انگیزههاى باطنى را برملا مىکند.فکر نکنم دیگه حرفی بمونه
اگه انصاف داشته باشید میبینید نظراتی که در مورده بسیجه منطقی تر از جوابای دوستان یارانی است
در ضمن
اگه قرار باشه کانون فرهنگی کار کنه فکر نکنم جایی که پایگاه های بسیجش فعالن و تو تهران نمونه هستن جای کاری برای کانون های فرهنگی بزارن
تازه اگه شما مکمل بسیجید ، ما که چیزی ندیدیم
بیشتر جذب نیرو از بسیج و جدا کردن نیرو اونم بهترین نیروها از بسیج
این یعنی مکمل بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
بهتر اینه که دیدمونو تربیتی کنیم تا اسم تربیت بزاریم رو کارامون
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
آقای ما انقدر دیدشون وسیعه و افکارشون بلند که با داشتن تفاوت هایی توصیه به وحدت بین شیعه و سنی میکنند و حالا ما داریم در مورد یه چیز واهی باهم دعوا میکنیم دشمنمون هر لحظه قوی تر و ما در حال بحث های الکی بین خودمون بعد توقع داریم بی حجابی و n تا دیگه مشکلات حل شه و امام زمان هم بیان.
برادران وحدت رمز پیروزی است
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
آقای حسین آقا
من نمیدونم که چطور استدلالاتون رو خودتون قبول می کنید.
وقتی حرف از بسیجی به کارت نیست میشه صدبار میگید آقا گفته فرهنگ بسیجی وقتی حرف از بسیج میاریم میگید گروه های فرهنگی رو تضعیف نکنید شما که دم از آقا می زنید ده تاجمله اینجوری بیارین که آقا در مورد مجموعه های فرهنگی زده باشه . مثال این جمله که هیچ تشکل دیگری با بسیج قابل مقایسه نیست این جمله آقاست که قبلا اوردم تو بالا. یه جمله فقط یه جمله اینجوری بیارید که آقا رد مورد بقیه تشکل ها گفته باشن. یه ذره فکر کنید.
مثالا تون فوق العاده بامزه س.
بنده تلاش می کنم که شما عاقبت به خیر شید آقای ح.م.ع وگرنه برای منی که بعنوان یه رهگذر دارم مطالبتون رو می خونم چه فرقی می کنه اصلاً شما بشید 5000 نفر چه فرقی می کنه، فقط حرفم اینه از پشت بعضی چیزا مثل استناد به چندجمله آقا بیاید بیرون برید بقیه سخنرانیا رو هم بخونید
شما یه گروه فرهنگی مثل خودتون رو مثال بزنید که آقا هرساله براشون جلسه بذاره خوب نمی تونید بله گروه فرهنگی مهمه اما ضریب اهمیتش در مقابل بسیج ضریب 1 به 10000 و شما که به یک چسبیدید میگید یک از 10000 بالاتره. نمی دونم ولی چه جوری بالاتره؟ اگه شما میدونید به ما هم بگید.
خودتون استدلال می کنید خندتون نمی گیره. نه جداً خندتون نمی گیره. ینی واقعاً این استدلالا رو قبول دارید یا چون از دیگران شنیدید هی تکرارش می کنید بدون اینکه در موردش فکر کنید؟
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
ما که آخرش از این بحث شما بچه های گروه یاران نفهمیدیم شما زیربیرق کی دارید سینه میزنید
شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه های مردمی زیر نظر بسیج ، زیر نظر مسجدید (البته مثل این که نظر امام جماعت مهم نیست) ، هیئت مذهبی هستید
ما که نفهمیدیم
هرکدام فقط دارید سابقه ی گروه رو میگید و اساسنامه ی گروه پس این نشون میده شما مستقل هستید
یعنی نمیخواید کسی به کار شما اشراف داشته باشه و این یعنی انحراف
وقتی کاری صاحب نداشته باشد و خودشو به هزار جا وصل کنه و به هیج جا وصل نباشه این یعنی انحراف
بسیج صاحب دارد ، آقا بالا سر دارد
گروه شما آقا بالا سر نداره
یه سوال اگه مسئول شما دچار انحراف بشه کی گوششو میگیره ؟
جوابش راحته : چون هیچ بزرگ و آقا بالا سری نداره نتیجه ی کار انحراف مجموعه است
ولی چون تو بسیج آقا بالاسر وجود داره تو این مسیرهیچ وقت منحرف نشده
حواستون به کارتون باشه
به عنوان یه دوست میگم مواظب باشید منحرف نشید
آقای اسماعیلی شما نگران تلف شدن وقت ما نباش سعی کن به جای این نظرات سطحی و بی ارزش نظر قانع کننده بیاری
آقای حسین شما هم هر دفعه داری خودتونو به یه جایی وصل میکنید واضح صحبت کنید خودتون رو بیجا و بی ربط به جایی وصل نکنید
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
یک - گروه یاران فوقش از سال 80 تشکیل شده الکی گندش نکنید.
دو - تازه تا سال 87 هم فقط حدیث می چسبونده
سه - من نمی فهمم چطور شورای انقلاب فرهنگی رو مقایسه می کنید با گروه خودتون که هیچ ربطی هم به شما نداره حتماً اگه آقا، وزارت نفت رو هم دعوت کنن بازم شما میگید مربوط به ماست بله آقا با هیئت دولت هم جلسه داره مربوط به شماست، با شورای نگهبان هم جلسه داره مربوط به شماست.
هرجا آقا میگه فرهنگی مربوط به شماست؟
پس احتمالا تهاجم فرهنگی هم مربوط به شماست پدر بزرگ فرهنگ گروه هفده ساله.
چهار - خود شما هم از جمله بندیت معلومه نباید بالای 20 سال داشته باشی پس هفده سال پیش باید شما سه ساله بوده باشی.
پنج-چقدر اعتماد به نفس دارید که صحبتای آقا رو تو جمع بسیجیا به خودتون می گیرید.
شش- لطفاً بگید دارید تو کدوم مسجد و زیر نظر چه کسی کارکنه، مسئولتون تو مساجد کیه؟ کدوم مسجد؟ نکنه میگید همه مساجد همه امام جماعتا همه هیئت امنا و همه نمازگزارا اصلاً ما بین المللی هستیم.
هفت- آخه حزب جمهوری هم ربطی به بحث شما نداره آخه آدم عاقل شرح وظایف حزب جمهوری چه ربطی به کار شما داره؟ اگه به شماست مثال می رنید چرا امام خمینی که فرمانده کل قوا بود تو بسیج کاری نمی کرد.
میگم استدلالاتون بامزس میگید نه.
هشت- راست می گید البته آقای اسماعیلی مطالعات ما سطحیه از بینش عمیق و نوشته های با سند مدرک شما مثل هفده سال و چارت بسیج و انقلاب فرهنگی و وزارت نفت و اینا لذت بردیم لذت مادی البته کلی باعث خندمون شد ممنونم ازتون.
نه - باور نمی کنم این استدلالاتون رو خودتون هم قبول داشته باشین پدر بزرگ عمیق گروه.
ده- آقای حسین آقا منم قبول دارم باید وحدت داشت و شاید من زیاده روی کردم ولی وقتی مذهب شیعه هست چرا سعی نکنیم سنی ها رو بیاریم البته منظورم گروه شما نیست منظورم اینه که همه دست واحد بشیم تحت قالب بسیج و دکونم رو جمع کنیم.
یازده- بله چه کشف الکشوفی هم.
دوازده- به جای این کارا یه جمله آز آقا مثل هیچ تشکل دیگرى قابل مقایسهى با مجموعهى بسیج نیست.
در مورد بقیه گروه های فرهنگی بیارید نرید بگردید ناتو فرهنگی بیاریدا اون مربوط به شما نیست نرید تهاجم فرهنگی بیاریدا اونم مربوط به شما نمیشه شما باید با اینا مبارزه کنید نرید وزارت راه و شهرسازی بیاریدا آخه اونا هم احتمالاً معاونت فرهنگی داشته باشن نرید در مورد مجلس بیاریدا آخه اونم کمیسیون فرهنگی داره البته شرمنده اونا وظایفشون فرق داره. در مورد گروه فرهنگی بیارید نه در مورد نهادهای نظام، در مورد نهادی که شما وابسته به اونید.
سیزده - آره آقا من اصلاً ده سالم گروه شما هفت سال از من بزرگتر، اصلاً مگه به سن و ساله شما که اینقدر ادعای استناد به حرف آقا دارید از آقا حرف بیارید صریح حرف آقا، برا خودتون هم تفسیرش نکنید عین جمله رو بیارید لطفاً.
چهارده- ممنون از راهنمائیتون در مورد اتلاف وقت. خیلی به جا بود پس خودتون هم میدونید نرود میخ آهنین در سنگ.
پانزده- ماشاءالله گروه شما اینقدر بزرگه که تو کل کشور میشناسنتون ببخشید تو کل جهان نمی دونم میدونید یا نه، آمریکا سالیانه ششصد تریلیارد برا نابودی شما داره خرج می کنه چه برسه به ما که یه رهگذر ساده ایم . اخبار شما تو کل جهان دهن به دهن می چرخه.
شانزده - آفرین هدفی خوبی دارید.
نمی خوام دیگه ادامه بدم شاید حرف آقای اسماعیلی درست باشه وقتم رو دیگه تلف نمی کنم.
انشاءالله تو راهتون موفق باشید.
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
*جالبه عرض کنم زمانی که حاج آقا این حرف هارو برای یاران خمینی میزدن،تمرکز اصلی گروه در مسجد انصار بوده.و اون موقع بسیج مسجد انصار هم در کنار گروه فعالیت میکرده.
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
![](http://blog.ir/media/images/guest.png?1)
لطفا با دقت و تأمل خوانده شود.
امام خامنهای مدظله العالی : از نیروهای فرهنگی حزب اللهی هم، هرچه میتوانید استفاده کنید. یعنی اگر نیروهای مؤمن خودجوش خودرویِ علاقهمند به کارهای فرهنگی دیدید، رهایشان نکنید. جوانهایی هستند که در گروههای پنج یا ده نفری، تشکلی به خود دادهاند و در مسجد یا مرکزی مذهبی، کار فرهنگی را شروع کردهاند. بعضی از آنها، گاهی اوقات به اینجا میآیند و از ما کمک میخواهند، درخواستهایشان هم متفاوت است. یعنی گاهی کمکهای کوچکی میخواهند و گاهی هم خواستار کمکهای بزرگند. من غالباً دست رد به سینهی نیروهای خودجوش و خودرو نمیزنم و چون میفهمم با شوق و انگیزه کار میکنند، تا آنجا که ممکن باشد، کمکشان میکنیم. شما هم اگر مطّلع شدید که چنین نیروهای خودجوشی در مسجدی، در محلّهای و درگوشهای هستند، چند جوان جمع شدهاند و با شور و شوق، کار فرهنگی میکنند، خودتان را به آنها برسانید و زیر پر و بالشان را بگیرید. مقصود این نیست که ما به آنها همه چیز یاد بدهیم. این که نمیشود، آدم بخواهد همه چیز را به همه کس یاد بدهد که نمیشود. به هر حال مردم خودشان کارهایی بلدند که میتوانند به سایرین هم یاد بدهند. مقصود ما این است که از چنین نیروهای خودجوش و جوان حمایت کنید و به آنها میدان بدهید تا در سایهی امکانات بتوانند کار کنند. به هر حال، به آنها یاری دهید، و از استعدادشان استفاده کنید. بخصوص توجهتان را معطوف به محلات فقیر نشین و دور از امکانات کنید؛ محلّاتی که نیروهای خودجوش جوانش، با امکانات محدود، در خانههای محقّر استیجاری، کار فرهنگی میکنند. به هر حال، اگر به استعدادهای خوب و جوان که در نقاط مختلف فعالیت میکنند کمک کنید، یک وقت خواهید دید در هر گوشهای از شهر، توانستهاید شعله یا کورهای از کار فرهنگی با ارزش به وجود آورید که هم خیلی مفید است و صدقات جاری است. (8/10/1375)