گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

نویسنده : روح الله اسماعیلی

سه زاویه در تحلیل قلمی تحولات اخیر مصر


زاویه اول:

حال و احوالم این روزها بخاطر آنچه تحولات مصر، نام می گیرد خوب نیست. دلم برای مردمش می سوزد. البته بیشتر دلم برای مردم همسایه مصر می سوزد. غزه ای ها؛ که چقدر سماق مکیدند برای انقلاب مصر و چقدر شکم صابون زدند برای اخوان المسلمین... دروغ چرا؟!

درست است که در دلم آرزو می کنم اخوان المسلمین، در این فاصله کم از دست دادن با آل سعود تا رودست خوردن از آنها و بعد از حس کردن "استخوان های سربی زیر دستکش مخملین" امریکا و عربستان، کمی دوست و دشمن را در حد عقل خودش بشناسد و مهر پدرانه ولی امر مسلمین  را با گندم امریکایی قاطی نکند؛ اما دروغ چرا؟!

زاویه دوم:

آقای مرسی! دروغ چرا؟! دوست داشتم له شدن تو را تا زنده هستم، ببینم. آن روزی که بخاطر دست و پای چلفتی ات، تصمیم گرفتی بجای نظریات "تولید ملی" و "جهاد اقتصادیِ" انقلاب اسلامی، بروی دنبال باراک اوباما و برایش کاسه بلیسی تا جنابش تفضل فرموده و مقداری گندم برای کم کردن قحطی مصر، بیندازد جلویت... کاش می دانستی که تا وقتی یوسف زهرا نداشته باشی، عزیز مصر هم که باشی کسی نمی تواند خواب فراوانی گندم هایت را تعبیر کند. دوست داشتم له شدنت را ببینم، به خاطر عدم تعهدی که به  عدم تعهد داشتی. بخاطر نگاه حریصت به مواجب یک قران دوزار شیوخ عرب. بخاطر نامردی هایت در حق دوست اساطیری ات سوریه.

دوست داشتم الآن جلویت می ایستادم و اتهاماتت را مو به مو برایت میخواندم. اتهامات تو آن چیزهایی که ارتش کشورت گفت، نیست. اتهام تو، منحرف شدن از یک "پیچ تاریخی" ست. دوست داشتم برایت تاریخ کربلا را می خواندم و می گفتم چگونه خون مظلوم، ریشه های قطور حکومت ظلم را می خشکاند. و البته اینجا پوزخند می زدم و می گفتم که حکومت تو هیچ ریشه ای نداشت! دوست داشتم خون دلم را که مخلوط خون شیخ حسن شحاته بود، نشانت می دادم و دلیل اصلی این باخت غیرقابل پیشبینی را برایت تعریف می کردم... دوست داشتم جلویت می ایستادم و داد می زدم که این خفت و ذلالت امروز تو، جواب تکبر تو موقع سوار شدن به هواپیمای تهران قاهره بود. هواپیمایی که میتوانست یک ساعتی دیرتر پرواز کند تا از باب مناسبات بین المللی هم که شده سری به امام خامنه ای بزنی... دوست داشتم جلویت می ایستادم و مدرک دکترای امریکایی ات را پاره می کردم داد میزدم سرت که: کاش بجای قهقه زدن در کاخ شیخ حرمین، زانوی تلمذ می زدی در بیت رهبری. کاش بجای روی هم ریختن با وحشی ترین قبیله دنیا پس از اسراییل، یعنی سلفیت، به فکر آموختن درس وحدت از شیعه می شدی... کاش لااقل خطبه عربی امام خامنه ای را، نه همه اش را، فقط آن جاهایی که به مصر ربط داشت را گوش می دادی: "مصر هی مصر دار التقریب بین المذاهب الإسلامیة والشیخ شلتوت. (14 / 11 / 1390)"

لینک صوت

زاویه سوم:

بی شک، زمانی که در کشور، یکی درگیر تأیید صلاحیت رفیقش توسط شورای نگهبان بود، یکی دیگر کلید می تراشید، دیگری داشت به زور اتوبان دوطبقه اش را به سرانجام می رساند، آن یکی داشت هزارتومانی نشان می داد و ادعا می کرد که الآن سیصد تومان شده، دیگری در حال تعریف خاطرات خودش با چهره های سیاسی بود و آخری هم داشت ظرفیت ها را تبدیل به رأی می کرد؛(نشان به این نشان که در تمام مناظرات و تبلیغات تلویزیونی، کمترین واژه ایراد شده، بیداری اسلامی بود!)؛ دشمن درجه یک گفتمان خمینی ره،  یعنی امریکا، دنبال کم کردن نفوذ ایران در کشورهای اسلامی بیدار شده بود. و این غفلت ما، بی تأثیر نبود در تحولات مصر...

پنجشنبه شب، در گفتگوی ویژه خبری، آقایی داشت تحلیل می کرد در رد کودتای ارتش مصر و می گفت که ارتش مصر بهترین تصمیم را گرفت و جلوی جنگ داخلی در مصر را گرفت! و البته توضیح نداد از رسمیت انداختن قانون اساسی جدید، که اقدام صریح ارتش بود، چه ربطی به جنگ داخلی مصر دارد. می گفت همان هایی که به مرسی رأی دادند آمدند داخل میدان التحریر و رأیشان را پس گرفتند!!!

حرفم این است که بعضی از تحلیل ها، گل به خودی ست. و من تقریبا مطمئنم با روی کار آمدن گفتمان تعلیق انرژی هسته ای، هر روز باید از این تحلیل ها بشنویم.(نشان به نشان تیتر یک چهارسال پیش روزنامه اعتماد، روی عکس محمدالبرادعی: تولد یک رهبر!) این تحلیل گر، اگر گل به خودی نزده باشد، اقلاً یک پنالتی به نفع حریف گرفته... البته قرار نیست تمام صحبت های خوب مطرح شده در برنامه پنجشنبه شب شبکه دو را مورد انتقاد قرار دهیم، اما حرفی ست که زده شده و باید جواب داده می شد...

نظرات (۱۶)

خوب بود آقا روح الله دمت گرم
  • پیام کریمی
  • باسلام
    به نظرم دلیل این که مرسی و اخوان زمین خوردند این بود که جو قدرت آنها را گرفته بود و فکر کردند زمانی که قدرت دست آنهاست میتوانند هر کاری بکنند.
    از آقا روح الله هم ممنونم
    چند نکته:
    1- تحولات مصر در کوتاه مدت به نظرم به نفع ماست.اینکه اخوان المسلمین بفهمد آمریکا مصر را برای مصر نمیخواهد بلکه برای امنیت اسراییل میخواهد.اینکه اخوان المسلمین بفهمد مدل ترکیه(یعنی مدلی که هم بخواهد با آمریکا و غرب تعامل کند و هم به مبارزه با اسراییل تظاهر کند) مدلی نیست که بتواند جوابگوی مردم مصر باشد و...
    2- در بلند مدت نمیتوان تشخیص درستی داشت که تحولات مصر در راستای اهداف بیداری اسلامی خواهد بود یا خیر. باید دید آینده مصر در دست چه گروهی خواهد بود.هرچند با توجه به تحولات کنونی بعید است اخوان المسلمین بتواند به این زودی به قدرت برگردد.
    3- یک نکته ای که در این تحولات باید درنظر گرفت شهادت شیخ شهید حسن شحاته بود.مردم مصر پس از شهادت ایشان از بروز جریان تکفیری در مصر واقعا ترسیدند. مردم مصر هم وقایع سوریه را در پیش چشم خود میبیند و هم در کشور خود شهادت ایشان را با آن وضعیت دید.لذا جا داشت که عکس العملی به مراتب شدید تر از انقلاب اول خود نشان دهد.جالب است که بدانیم جمعیتی که در این تحولات به خیابان آمد بسیار بیشتر از جمعیتی بود که برای کنار زدن مبارک آمده بود.چیزی در حدود 17 میلیون.و این امر اشتباه استراتژیک اخوان المسلمین در باز کردن راه برای ورود جریان های سلفی به میدان بود.
    4- از این لحاظ که اخوان المسلمین در این قضایا ضربه شدیدی خورد لذا در کل منطقه خصوصا سوریه این جریان تضعیف شد و این به نفع نظام سوریه است.
    5- به نظرم ایران در تحولات مصر هنوز وارد نشده است.خصوصا با اتفاقاتی که در سوریه افتاد تمرکز کشور ما بر تحولات سوریه قرار گرفت- که اتفاقا کار درستی هم بود- لذا ما هنوز وارد قضایای مصر نشده ایم که اگر میشدیم وضع فرق میکرد.نمونه اش را در عراق مشاهده میکنیم
    نکته آخر اینکه: نبود ولی فقیه در راس این قیامهای مردمی مشهود است... کافی است مقایسه ای بکنیم با انقلاب خودمان.
  • جمشیدی
  • سلام

    احسنت تو روحت...

    به این میگن یک مداح به درد بخور و با بصیرت

    بعد مدتها به وبلاگتون سر زدم و کلی استفاده کردم.

    خیلی عالی بود

  • یار خمینی (ره)
  • خیلی خوب بود
    استفاده کردیم و از قلم خوب شما لذت بردیم.
    انشاءالله به سهم خودمان در این مقطع تاریخی، به وظایفمان عمل کنیم.
  • علی راوی
  • سلام،تحولات اخیر مصر خیلی جای بحث داره
    --------------------------------------------------
    سیره ی مادر(سلام الله علیها) - بخش چهارم

    تمام هستی ام از آن زهرا(س)ست-yacin.blog.ir

    استفاده کردم

    یاعلی

  • سیدهادی
  • خووووب بود داداش جون!!!
    قلمت گرم و پرنور!
  • روح الله اسماعیلی
  • ما مخلص روحانیت محترم، ولو امام صادقی! هستیم...
    پ: علیرضا جمشیدی
    لایک نظر آقاصادق
  • هموطن
  • لطفا به وبلاگ ما سر بزنید .... ما هم شروع کردیم به رصد کردن دولت جدید... از مطالب شما هم اگه در این مورد باشه استفاده می کنیم .... لینک گروه شما رو هم توی وبلاگمون گذاشتیم
    http://presidentroohani.blogfa.com/
    یک نکته ای که تازه فهمیدم اینه که میگن اخوان المسلمین در انقلاب مصر تا لحظات آخر موضع انقلابی نداشت و بعد که دید انقلاب داره پیروز میشه اومد تو میدون! حتی بعضی انقلابی های مصر میگفتن اخوان انقلاب رو به نفع خودش مصادره کرده.
    جالب این هست کسانی که الان اخوان رو کنار زدن همونهایی بودن که سفارت اسراییل در مصر رو تسخیر کردن.

    البته این نکته نباید نادیده گرفته بشه که جریان اخوان المسلمین با همه ی اشتباهاتش یک جریان اسلامگراست که طیفهای مختلفی داره.لذا ما نباید اخوان رو کلا نفی کنیم.وجود اخوان در مصر همچین بی فایده هم نیست.
  • علی رضا
  • زیبا بود
    به روزیم
    و
    منتظر
    جضور
    پر مهرتون...
  • علی اکبری
  • بسیار زیبا بود

    هم مطلب و  هم قلمت

    البته من بیشتر از قلمت  خوشم اومد

    عجب استعدادی

    ایول الله انفسکم

     

  • واحد خواهران
  • آقای خوش قلم و خوش فکر ممنون . هرسه زاویه تان را خوندم . از زاویه سوم ی کم برایم تلخ بود . شاید چون حقیقت بود . البته با تحلیل های آقا صادق هم موافقم 
  • روح اله اسماعیلی
  • ما یه واحد خواهران بیشتر نداریم اونم من میشناسمش. س م. متخلص به صاد...
    خلط معنی نشه یک وقت...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">