گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات

۴ مطلب در آگوست ۲۰۱۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

1. در دنیا صد و نود و پنج کشور وجود دارد که همه ی آن ها به جز تایوان و واتیکان به عضویت سازمان ملل متحد در آمده اند و از میان این صد و نود و سه کشور حدود صد و بیست کشور در اجلاس جنبش عدم تعهد تهران شرکت می‌کنند.

2. با توجه به حضور نمایندگان بیش از پنج میلیارد نفر از مردم جهان می توان گفت این اجلاس به طور واضح چندین پیام را برای جهانیان مخابره می‌کند من جمله:

* بی اثر بودن تحریم ها و در مقابل موثر بودن مقاومت در مقابله زورگویان و مستکبران با توجه به آبادانی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران علی رغم تبلیغات غرب

 * یاوه بودن ادعای انزوای جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی و در واقع اثبات انزوای آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیانشان

* فرافکنی بودن تبلیغات دولت های غربی در موضوع تروریسم و نشان دادن این موضوع که جمهوری اسلامی نه تنها محوریت ترور نیست، بلکه بزرگترین قربانی و محور مبارزه با آن نیز هست.

* توانمند بودن کشورهای غیر متعهد، در صورت فعالیت و اتحاد، برای تاثیر گذاری بر نظم کنونی جهان - و خصوصا بر سازمان ملل متحد و سازمان های امنیت و حقوق بشر به طوریکه  آن ها را از سیطره ی اقلیت ضد امنیت و ضد حقوق بشر در آورده و به مدعیان حقیقی آن بسپارد- با توجه به کثرت آن ها و یک سو بودن برخی مواضع تاثیر گذار آن ها.

* این اجلاس در مورد وقایع منطقه حساس غرب آسیا نیز می‌تواند مفید باشد. برای مثال به نظر می‌رسد این اجلاس، بهترین موقعیت برای تقویت نظام بشار اسد، با استفاده از تقویت روابط خارجی سوریه و رایزنی با سایر کشور ها در جهت حمایت از وی باشد. در این زمینه این نکته قابل ذکر است که اگر هر کشوری به جز جمهوری اسلامی، میزبان این اجلاس بود، تحت فشار های تبلیغاتی و سیاسی از دولت سوریه برای شرکت در این اجلاس دعوت نمی‌کرد، حال آن که دولت و ملت سوریه امروز بیش از هر روز دیگر نیاز به حضور در چنین مجامعی دارند. و البته جمهوری اسلامی هم از این فرصت نهایت استفاده را کرده است.

* این نکته نباید فراموش شود که این اجلاس به طور قطع قطعه ای از پازل نابودی رژیم صهیونیستی است و این مهم را از اظهارات معاون وزیر خارجه مصر، در آغاز اجلاس وزرای امور خارجه و همچنین مفاد بیانیه پایانی تنظیم شده در نشست کارشناسان می‌توان فهمید. با توجه به همین مواضع است که رفتار ذلیلانه دولت جعلی حاکم بر فلسطین اشغالی قابل درک است.

* ضمناً آشنا شدن از نزدیک سران صد و بیست کشور با آرا، نظرات و شخصیت حضرت امام خامنه ای هم قطعاً دارای برکات بسیار زیادی برای جهان و جهانیان و امید بخش برای آینده ایشان خواهد بود.

بی صبرانه در انتظار استماع بیانات ایشان خواهیم بود...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

کلاً آدم اینجوری ای هستم! هنوز یکسری کوپن از زمان دولت میرحسین، داخل کیف پولم هست. آخر آن موقع ها اوضاع قاراش میش بود، دوبار ثبت نام کردم، دو دوره کپن میگرفتم!... در دولت هاشمی کپن هایم را زورکی خرج کردم. یعنی زورم نرسید نگه دارم... دولت بعدی که آمد، جیره بندی آب شد. گفتند آب کم مصرف کنید. خدایی اش هم کم مصرف کردم. هنوز پنج شش تا بیست لیتری از آن موقع، داخل انبار مانده!... من، فقط سر خرید برگه های ارمغان بهزیستی، گول خوردم! آنهم جلوی کسی رو نکردم که آبرویم نرود... گفتند تحویل سال دوهزار، برق دنیا میرود، ترسیدم نان گیرم نیاید، رفتم پانصد تا نان خریدم! باجناقمان که خیلی ادعای زرنگی اش می شود، به زور سی تا دانه نان گیرش آمده بود. البته همه این نان ها را برای خودم نخواسته بودم، منتها هنوز یک کیسه از نان خشک ها مانده، هرروز یک کمی اش را برمی دارم و خورد می کنم و میریزم جلوی مرغ هایم... به نظرم آدم باید زرنگ باشد، تا بتواند گلیمش را از آب زندگی در ایران، بکشد بیرون. مثلا خود من، همین چندسال پیش، که قیمت برنج دو سه برابر شده بود، اصلاً ککم نگزید. چون تا فهمیدم برنج کم است، رفتم ده تا گونی 5 کیلویی برنج طارم خریدم! شنیدم تا یک هفته، از آن برنج ها در محله مان پیدا نمی شده... کار دولت که معلوم نمی کند، عزا گرفته بودم که چه طوری تا آخر تیر، 1500 لیتر بنزین صد تومانی که ذخیره کرده بودم را استفاده کنم تا هدر نرود و نشود چهارصد تومانی!... آدم باید عقل معاش داشته باشد! من تا با خبر شدم قرار است یارانه ها را هدفمند بکنند، رفتم کل پوشاک مایحتاجم را خریدم. به ماه نکشید، قیمت پوشاک دو برابر شد! تازه حالا از بدشانسی، این خوشه بندی ها را بیخیال شدند، و الّا کلی جان کندم، تا توانستم خوشه سه بشوم، کلی سند به نام این و آن زدم... دَم عید، با اینکه می دانستم شایعه است، ولی رفتم فروشگاه اتکا و هرچه برنج و روغن بود، خریدم! که اگر یک وقت، تناسب عرضه و تقاضا به هم خورد، این وسط به من ضربه ای نرسد!... الآن هم، هرچه دارم از همین بازار سکه و ارز است، برای ما که خیلی سود داشت، مرخصی ساعتی میگرفتم و میرفتم بازار سکه! بله سخت بود! شب نخوابی داشت! الکی که آدم یک شبه پولدار نمیشود! ... به من چه که بقیه عقل ندارند، زرنگ نیستند، مدیریت اقتصادی ندارند! فریزر خانه من، پُر است از بسته های مرغ دولتی. همان روز اول که گران شد، رفتم خریدم. می دانستم اگر تعلل کنم، روزهای بعد، دیگر مرغ دولتی گیرم نمی آید. من معتقدم هر کالایی که خریدار زیاد دارد را، باید رفت و به حد ذخیره خرید. مثلاً یادم است یک وقتی فشار گاز در زمستان کم شده بود، رفتم لوازم خانگی محله مان و هرچی بخاری برقی داشت، خریدم. بعدش که گاز قطع شد، همسایه هامان داشتند از سرما می لرزیدند، ولی ما راحت بودیم!... من نمی فهمم روح هم دردی چیست؟! من نمی دانم جامعه اسلامی یعنی چه؟! من کاری ندارم تحمل شرایط سخت قبل از ظهور، چه دخلی به من دارد؟! اصلا انگار برای کنترل کردن من فقط یک راه وجود دارد، آن هم زور است. یعنی من به غیر زور، زبانی نمی فهمم. به نظرم دلیلی ندارد تا زور بالای سر من نباشد، به توصیه های این و آن عمل کنم!... 

2. رفته بودم نماز جمعه، امام جمعه داشت می گفت: حالا اگر مرغ نخوریم که نمی میریم، می شود پروتئین مرغ را از مواد غذایی دیگر تأمین کرد، مگر ما در زمان جنگ، گوشت مصرف می کردیم؟ مردم آن زمان با اشکنه و آب و پیاز داغ خودشان را سیر می کردند. یادمان نرود این چیزها! یادمان نرود که اگر کالایی کم می آمد، مردم آن را بین هم تقسیم می کردند. نه مثل حالا که تا احتمال کم شدن چیزی در بازار می شود، با قیمت چند برابر، یک روزه تمام می شود. این اخلاق اسلام نیست. امیرالمؤمنین می فرماید: الحرص ینقص الرجل و لا یزید رزقه، حرص ارزش آدم را کم می کند و به روزی او نمی افزاید. اینقدر حرص نزنید! یکی از آثار حرص جمعی یک جامعه، فقر جمعی ست! بلایی که اگر جلویش را نگیریم، بر سرمان می آید. امیرالمؤمنین می فرماید: حرص سرآمد بدبختی و فقر است... باید حواسمان جمع باشد...

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰

ما معتقدیم – و این جزو بدیهیات اسلام، بلکه بدیهیات همۀ ادیان است – که انسان، فقط در سایۀ ارتباط و اتصال با حق تعالى است که مى‌تواند به تکامل و تعالى دست پیدا کند. البته فرصت ماه رمضان، یک فرصت استثنایى است. این، چیز کمى نیست که خداى متعال در قرآن بفرماید: «لیلةالقدر خیر من الف شهر». یک شب از هزار ماه بهتر و بافضیلت‌تر و در پیشرفت انسان مؤثرتر، در ماه رمضان است. این، چیز کمى نیست که رسول اکرم(ص) این ماه را ماه ضیافت الهى به حساب بیاورند. مگر ممکن است که انسان وارد سفرۀ کریم بشود و از آن‌جا، محروم خارج بشود؟ مگر وارد نشوى. آن کسانى که وارد سفرۀ غفران و رضوان و ضیافت الهى در این ماه نشوند، البته بى‌بهره خواهند ماند و واقعاً این محرومیت به معناى حقیقى است. «انّ الشّقىّ من حرم غفران‌اللَّه فى هذا الشّهر العظیم». محروم واقعى، آن کسى است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهى را به دست بیاورد.(۱)

 

لیلةالقدرى که در این ماه رمضان است و قرآن صریحاً مى‌فرماید:“لیلةالقدر خیر مِن الف شهر”، یک شب بهتر است از هزار سى روز – هزار ماه – بسیار مهم است. چرا این قدر فضیلت را به یک شب دادند؟ زیرا برکات الهى در این شب زیاد است؛ نزول ملائکه در این شب زیاد است؛ این شب، سلام است؛ ”سلام هى حتى مطلع‌الفجر”؛ از اول تا آخر این شب، لحظاتش سلام الهى است. ”سلام قولا مِن ربّ رحیم”. رحمت و فضل الهى است که بر بندگان خدا نازل‌مى‌شود. ولیلةالقدر، شب ولایت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شباهل بیت است. هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سورۀ مبارکۀ قدر هم، سورۀ ولایت است. شب قدر خیلى ارزش دارد. همه ماه رمضان، شبها و روزهایش ارزش والا دارد. البته لیلةالقدر نسبت به روزها و شبهاى ماه رمضان، خیلى فاخرتر است؛ اما شبها و روزهاى ماه رمضان، نسبت به روزها و شبهاى بقیۀ سال، خیلى فاخرتر است. باید قدربدانید. در این روزها و در این شبها، همه بر سر سفرۀ‌انعام الهى حاضرید. استفاده کنید.(۲)

در ماه رمضان …- در همۀ  روزها و شبها – دلهایتان را هرچه مى‌توانید با ذکر الهى نورانیتر کنید، تا براى ورود در ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید؛ که “لیلةالقدر خیر من الف شهر تنزّل الملائکةوالرّوح فیها باًّذن ربّهم من کل امر”. شبى که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل مى‌کنند، دلها را نورباران و محیط زندگى را با نور فضل و لطف الهى منور مى‌کنند. شبسِلم و سلامت معنوى – سلام هى حتّى مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفاى بیماریهاى‌ اخلاقى، بیماریهاى معنوى، بیماریهاى مادى و بیماریهاى عمومى و اجتماعى؛ که امروز متأسفانه دامان بسیارى از ملتهاى جهان، از جمله ملتهاى مسلمان را گرفته است! سلامتى از همۀ اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطى که با آمادگى وارد شب قدر بشوید.(۳)

امروز که خداى متعال اجازه داده است که شما زارى، تضرع و گریه کنید، دست ارادت به سوى او دراز کنید، اظهار محبت کنید، اشک صفا و محبت را از دل گرم خودتان به چشمهاى خودتان جارى کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید؛ والاّ روزى هست که خداى متعال به مجرمین بفرماید:“لاتجروا الیوم”، بروید، زارى و تضرع نکنید، فایده‌یى ندارد؛  ”انّکم منّا لاتنصرون”، این فرصت، فرصت زندگى و حیات است که براى بازگشت به خدا در اختیار من و شماست؛ و بهترین فرصتها ایامى از سال است، که از جملۀ آنها ماه مبارک رمضان است، و در میان ماه مبارک رمضان، شب قدر! شب قدر هم در میان این سه شب است. طبق روایتى که مرحوم محدث قمى نقل مى‌کند، سؤال کردند که کدام یک از این سه شب - یا آن دوشب‌بیست‌ویکم و بیست‌وسوم - شب قدر است؛ در جواب فرمودند: چه‌قدر آسان است که انسان، دو شب - یا سه شب- را ملاحظۀ شب قدر بکند؛ چه اهمیت‌دارد بین سه شب مردد باشد، مگر سه شب چه‌قدر است؟ کسانى بوده‌اند که همۀ ماه رمضان را از اول تا آخر، شب قدر به حساب مى‌آوردند و اعمال شب‌قدر را انجام مى‌دادند! (۴)

 

یک جملۀ کوتاه در باب اهمیت لیلةالقدر عرض کنم؛ علاوه بر این‌که از جملۀ قرآنى «لیلةالقدر خیر من الف شهر» مى‌شود فهمید که از نظر ارزشیابى و تقویم الهى، یک شب برابر هزار ماه است. در دعایى که این روزها مى‌خوانیم، براى ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر مى‌کند: یکى تفضیل و تعظیم روزها و شبهاى این ماه است بر روزها و شبهاى ماه‌هاى دیگر، یکى وجوب روزه در این ماه است، یکى نزول قرآن در این ماه است، و یکى هم وجود لیلةالقدر در این ماه است. یعنى در این دعاى مأثور، لیلةالقدر را عِدل نزول قرآن در ارزش دادن به ماه رمضان مشاهده مى‌کنیم. بنابرین قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کارى کرد که ان‌شاءاللَّه قلم تقدیر الهى در شبهاى قدر براى کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیرى آن‌چنان که شایستۀ مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند.(۵)

۱) سخنرانى در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى، به مناسبت عید سعید فطر   ۷/۲/۱۳۶۹

۲) بیانات در دیدار علما ، طلاب و اقشار مختلف مردم شهر قم به مناسبت ۱۹/۱۰/۷۵

۳) بیانات در جمع بسیجیان بمناسبت هفتۀبسیج۰۵/۰۹/۷۶


۴)بیانات در خطبۀ نماز جمعه تهران۲۶/۱۰/۷۶ 

۵)بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعۀ‌ تهران‌   ۲۳/۸/

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • ۰
  • ۰
ما معتقدیم – و این جزو بدیهیات اسلام، بلکه بدیهیات همۀ ادیان است – که انسان، فقط در سایۀ ارتباط و اتصال با حق تعالى است که مى‌تواند به تکامل و تعالى دست پیدا کند. البته فرصت ماه رمضان، یک فرصت استثنایى است. این، چیز کمى نیست که خداى متعال در قرآن بفرماید: «لیلةالقدر خیر من الف شهر». یک شب از هزار ماه بهتر و بافضیلت‌تر و در پیشرفت انسان مؤثرتر، در ماه رمضان است. این، چیز کمى نیست که رسول اکرم(ص) این ماه را ماه ضیافت الهى به حساب بیاورند. مگر ممکن است که انسان وارد سفرۀ کریم بشود و از آن‌جا، محروم خارج بشود؟ مگر وارد نشوى. آن کسانى که وارد سفرۀ غفران و رضوان و ضیافت الهى در این ماه نشوند، البته بى‌بهره خواهند ماند و واقعاً این محرومیت به معناى حقیقى است. «انّ الشّقىّ من حرم غفران‌اللَّه فى هذا الشّهر العظیم». محروم واقعى، آن کسى است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهى را به دست بیاورد.(۱)

 

لیلةالقدرى که در این ماه رمضان است و قرآن صریحاً مى‌فرماید:“لیلةالقدر خیر مِن الف شهر”، یک شب بهتر است از هزار سى روز – هزار ماه – بسیار مهم است. چرا این قدر فضیلت را به یک شب دادند؟ زیرا برکات الهى در این شب زیاد است؛ نزول ملائکه در این شب زیاد است؛ این شب، سلام است؛ ”سلام هى حتى مطلع‌الفجر”؛ از اول تا آخر این شب، لحظاتش سلام الهى است. ”سلام قولا مِن ربّ رحیم”. رحمت و فضل الهى است که بر بندگان خدا نازل‌مى‌شود. ولیلةالقدر، شب ولایت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شباهل بیت است. هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سورۀ مبارکۀ قدر هم، سورۀ ولایت است. شب قدر خیلى ارزش دارد. همه ماه رمضان، شبها و روزهایش ارزش والا دارد. البته لیلةالقدر نسبت به روزها و شبهاى ماه رمضان، خیلى فاخرتر است؛ اما شبها و روزهاى ماه رمضان، نسبت به روزها و شبهاى بقیۀ سال، خیلى فاخرتر است. باید قدربدانید. در این روزها و در این شبها، همه بر سر سفرۀ‌انعام الهى حاضرید. استفاده کنید.(۲)

در ماه رمضان …- در همۀ  روزها و شبها – دلهایتان را هرچه مى‌توانید با ذکر الهى نورانیتر کنید، تا براى ورود در ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید؛ که “لیلةالقدر خیر من الف شهر تنزّل الملائکةوالرّوح فیها باًّذن ربّهم من کل امر”. شبى که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل مى‌کنند، دلها را نورباران و محیط زندگى را با نور فضل و لطف الهى منور مى‌کنند. شبسِلم و سلامت معنوى – سلام هى حتّى مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفاى بیماریهاى‌ اخلاقى، بیماریهاى معنوى، بیماریهاى مادى و بیماریهاى عمومى و اجتماعى؛ که امروز متأسفانه دامان بسیارى از ملتهاى جهان، از جمله ملتهاى مسلمان را گرفته است! سلامتى از همۀ اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطى که با آمادگى وارد شب قدر بشوید.(۳)

امروز که خداى متعال اجازه داده است که شما زارى، تضرع و گریه کنید، دست ارادت به سوى او دراز کنید، اظهار محبت کنید، اشک صفا و محبت را از دل گرم خودتان به چشمهاى خودتان جارى کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید؛ والاّ روزى هست که خداى متعال به مجرمین بفرماید:“لاتجروا الیوم”، بروید، زارى و تضرع نکنید، فایده‌یى ندارد؛  ”انّکم منّا لاتنصرون”، این فرصت، فرصت زندگى و حیات است که براى بازگشت به خدا در اختیار من و شماست؛ و بهترین فرصتها ایامى از سال است، که از جملۀ آنها ماه مبارک رمضان است، و در میان ماه مبارک رمضان، شب قدر! شب قدر هم در میان این سه شب است. طبق روایتى که مرحوم محدث قمى نقل مى‌کند، سؤال کردند که کدام یک از این سه شب - یا آن دوشب‌بیست‌ویکم و بیست‌وسوم - شب قدر است؛ در جواب فرمودند: چه‌قدر آسان است که انسان، دو شب - یا سه شب- را ملاحظۀ شب قدر بکند؛ چه اهمیت‌دارد بین سه شب مردد باشد، مگر سه شب چه‌قدر است؟ کسانى بوده‌اند که همۀ ماه رمضان را از اول تا آخر، شب قدر به حساب مى‌آوردند و اعمال شب‌قدر را انجام مى‌دادند! (۴)

 

یک جملۀ کوتاه در باب اهمیت لیلةالقدر عرض کنم؛ علاوه بر این‌که از جملۀ قرآنى «لیلةالقدر خیر من الف شهر» مى‌شود فهمید که از نظر ارزشیابى و تقویم الهى، یک شب برابر هزار ماه است. در دعایى که این روزها مى‌خوانیم، براى ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر مى‌کند: یکى تفضیل و تعظیم روزها و شبهاى این ماه است بر روزها و شبهاى ماه‌هاى دیگر، یکى وجوب روزه در این ماه است، یکى نزول قرآن در این ماه است، و یکى هم وجود لیلةالقدر در این ماه است. یعنى در این دعاى مأثور، لیلةالقدر را عِدل نزول قرآن در ارزش دادن به ماه رمضان مشاهده مى‌کنیم. بنابرین قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کارى کرد که ان‌شاءاللَّه قلم تقدیر الهى در شبهاى قدر براى کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیرى آن‌چنان که شایستۀ مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند.(۵)

۱) سخنرانى در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى، به مناسبت عید سعید فطر   ۷/۲/۱۳۶۹

۲) بیانات در دیدار علما ، طلاب و اقشار مختلف مردم شهر قم به مناسبت ۱۹/۱۰/۷۵

۳) بیانات در جمع بسیجیان بمناسبت هفتۀبسیج۰۵/۰۹/۷۶


۴)بیانات در خطبۀ نماز جمعه تهران۲۶/۱۰/۷۶ 

۵)بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعۀ‌ تهران‌   ۲۳/۸/

  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)