گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۱
  • ۰

نویسنده : محمدصادق نصیرباغبان

بررسی چرایی مطرح شدن جنگ با سوریه و نیز عقب نشینی زودهنگام توسط آمریکا 


1- شکی نیست که اتفاقاتی که در سوریه می افتد جنگ بین انقلاب اسلامی و آمریکا به عنوان نماد جبهه استکبار است. یکی از عواملی که باعث شد اوباما تصمیم حمله به سوریه را بگیرد افت محبوبیتش در آمریکا بود. محافل عمومی آمریکا به ناتوانی اوباما در خصوص مسائل سوریه اذعان دارند و این ناتوانی را دلیل دیگری بر قدرت جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا میدانند. دولت سوریه ، اکنون که حدود دو سال از معارضه این کشور  میگذرد همچنان پابرجاست و نه تنها محبوبیت خود را بین ملت خود از دست نداده بلکه بنابر آمار اکنون حدود 70 درصد مردم سوریه تمایل به ماندن بشار اسد در سوریه دارند(البته دقت شود این به معنای عالی بودن اوضاع در سوریه و بی تفاوتی ما نسبت به فجایعی که در آنجا میگذرد نیست) اوباما برای فرار از این مسئله و نشان دادن توانایی آمریکا  با بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی تصمیم بر حمله به این کشورگرفت اما نهایتا در عقب نشینی آشکار این تصمیم را به کنگره واگذار کرد. فرای از اینکه کنگره چه تصمیمی بگیرد میتوان این اتفاق را شکست دیگری در پرونده اوباما دانست. اکنون زمان به نفع دولت سوریه پیش میرود زیرا در ابتدای زمانی که بحث حمله به سوریه پیش آمد این قضیه به نوعی غافلگیری برای دولت سوریه محسوب میشد اما اکنون اصل غافلگیری خاصیت خود را از دست داده است.

 

2- عقب نشینی آمریکا از حمله به سوریه به معنی پیروزی جمهوری اسلامی در این میدان بود. کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در تحلیلی درباره سخنرانی اخیر باراک اوباما راجع به تصمیمگیری برای حمله به سوریه که آن را به کنگره واگذار کرد گفته بود این سخنرانی نشان از پیروزی و بازدارندگی ایران در منطقه خاورمیانه است. روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از یکی از مقامات اسرائیلی نوشته بود: تصمیم اوباما تردید و ناتوانی قدرت جهانی در قبال سوریه را نشان داد و اکنون ایرانی ها به ما می خندند! 

3- اینکه موضوع حمله به سوریه چه مقدار واقعیت و چه مقدار جنگ روانی بود شاید اکنون دیگر خیلی مهم نباشد. اما با فرض صحت گزینه­ی جنگ به نظر میرسد فقط یک راه میتوانست جلوی آن را بگیرد و آن هم احتمال حمله به اسرائیل بود. به عبارت دیگر اگر اوباما احتمال میداد در صورت حمله به سوریه، حیات رژیم صهیونیستی به خطر میفتد در اینصورت از حمله به سوریه صرف نظر می­کرد. این قضیه دقیقا همان چیزی است که باعث شده است آمریکا از حمله به ایران عاجز بماند.( در این خصوص میتوانید به مصاحبه ی علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از دیدار اخیرش با بشار اسد مراجعه کنید)

 

4- "حرب مفتوح" نقطه ضعف آمریکا و اسرائیل در مواجهه نظامی با جمهوری اسلامی است. آمریکا و اسرائیل به خوبی میدانند در صورت حمله به ایران جنگ به ایران محدود نخواهد شد لذا از تبعات حمله به ایران و پاسخ ایران به این حمله میترسند. این موضوع راجع به سوریه نیز صادق است. به نظر میرسد سخنان فرمانده سپاه پاسداران در خصوص حمله به سوریه تا حدودی این نکته را روشن کرد و یکی از عوامل عقب نشینی اوباما و نیز عدم همراهی غرب با وی همین سخنان ایشان بود. سرلشکر جعفری در این مصاحبه گفته بود: تصور آمریکا از توانایی محدودسازی مداخله نظامی در سوریه توهمی بیش نیست، واکنش ها فراتر از مرزهای سوریه خواهد بود...در عین حال کسانی که در این مداخله با آمریکا مشارکت نمایند دچار بحران های زودرس در امنیت ملی خود خواهند شد.

 

5- یکی از دلائلی که باعث عقب نشینی آمریکا از حمله گسترده به سوریه شد عدم همراهی غرب با اوباما بود. بر خلاف جنگ عراق که خیلی از کشورهای اروپایی با آمریکا همراهی کرده و حتی نیرو فرستادند در قضیه سوریه اغلب کشورهای اروپایی یا مخالف مداخله مستقیم نظامی بودند و یا حمله به این کشور را منوط به اجازه شورای امنیت سازمان ملل کرده بودند. آمریکا در ابتدا فکر میکرد با اعلام "جنگ محدود" هم افکار عمومی خود را قانع کرده و هم میتواند غرب را با خود همراه کند اما این عدم همراهی و دلائل دیگر مثل سکوت معنادار حزب الله لبنان در این قضیه، تظاهرات های ضدجنگ در خود آمریکا، پخش گسترده پیامک منتسب به فرمانده ی سپاه قدس در خاورمیانه و... باعث غافلگیری اوباما و عقب نشینی وی از حمله شد. 

 

 

نظرات (۸)

تحلیل جالبی بود

دم آقا صادق گرم

 

  • تینا سپهر
  • امیدوارم جبهه حق پیروز این میدان باشد .
  • عمارنامه
  • سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/9488
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

  • روح اله اسماعیلی
  • گویا نظر آقای هاشمی رفسنجانی هم همینه!!!!
  • سید رسول
  • یه زمانی اولین متحد(به قول شریعتمداری بخوانید نوکر بی اختیار) امریکا تو منطقه ایران بود
    اما امروز هرچه میدوزن پاره میکنیم
    بنده های خدا حق دارن از انقلاب اسلامی انقدر متنفر باشن!

    «هر چتربازی که قرار است از هواپیما هلی‌برن شود، هر تفنگداری که قرار است از ناوها پیاده شود، هر کماندویی که قرار است با نفربر پیاده شود، یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد. شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است. همانجایی که می‌تواند معراج ما و گورستان شما باشد.»

    کلا لایک مطلب و نظرات
  • بروجردی
  • بسم الله

    سلام

    رفقا من یه چیزی میگم و میرم و لی خواهشا فکر کنید...

    با توجه به عدم اتحاد اصول گرایان که اکثرش از بی تقوایی و کج فهمی سیاسی است و سازماندهی عظیم اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس و خبرگان (که به نظر بنده با این وضع جاری به احتمال بسیار زیاد اکثریت مجلس از دست ما خارج خواهد شد)، آیا جایز نیست ما بچه بسیجی ها به جای فرقه گرایی خشک و تهمت زنی بی منطق به سایر گروه های اصول گرا گفتمان اتحاد اصول گرایان را بعد از این شکست اخیر انتخاباتی به را بیندازیم؟

    آیا این از انگ زدن به دیگران با الفاظ کلیشه ای و خنده دار بهتر نیست؟

    برخی از برادران انتخابات اخیر را با دید ریاضی نگاه می کنند می گویند اصلاح طلبان 50.7 رای اوردند و اصول گرایان زیر پنجاه و این یعنی حتی اگر اصول گرایان متحد هم می شدند رای نمی اوردند؟ استدلالی خنده اور و بدون پشتوانه! قطعا اگر قبل از رای گیری اصول گرایان متحد می شدند اثر اتحاد میتوانست چند ده درصد رای آنها را بالاتر ببرد، حتی بیش از حد انتظار آنها...

    در علوم انسانی گاهی 2+2=6 ، و صد البته تحلیل ساده این ادعا برای عقل های سلیم ممکن است.

    حقا که امیر المومنین در نهج البلاغه زیبا فرموده است : فیا عجبا عجبا والله یمیت القلب و یجلب الهم من اجتماع هؤلاءالقوم علی باطلهم و تفرقکم عن حقکم...

    دهه اخر ماه مبارک که داشتم با اقای سوزنچی صحبت می کردم متوجه شدم که ایشون هم به شدت از این وضع ناراحتند و مخصوصا از یک گروه خاص که هر کس خواست از من بپرسه...

    ولی بنده همین رو به خدمت براردان عزیز عرض می کنم که اگر با گروهی مواجه شدید که با کبر و بی توجهی فقط و فقط خودش را بر حق می دانست کمی تامل کنید، ملاک روایی و قرانی این عرض بنده بسیار زیاد است،حیف که مجال نقل وجود ندارد.

    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">