گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست. شهید مظلوم آیت الله بهشتی ره

تقویم اجرایی

دریافت تقویم اجرایی شهریور 92

طرح ودیعه

جزوات مرحله سوم روی وبلاگ قرار گرفت

همدلی آینده

مجمع همدلی بعدی چهارشنبه 27شهریور ساعت 17:40

اخباروبرنامه ها

نمونه سوالات طرح لبیک در وبلاگ قرار گرفت./مراسم بعدی هیات یاران خمینی ره دوشنبه 25شهریور ساعت 20:30 میلاد امام رضا علیه السلام

گروه فرهنگی یاران خمینی (ره)

رجل من اهل قم، یدعو الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید. لا تزلهم الریاح العواصف، ولا یملون من الحرب، ولا یجبنون. وعلی الله یتوکلون، والعاقبه للمتقین.

امام خامنه ای : اگر شورای نگهبان نمی بود ، و نباشد ، یا تضعیف بشود ، یا کار خودش را انجام ندهد ، حرکت اسلامی این نظام زیر سوال خواهد رفت ؛ زیرا که حرکت نظام بر اساس قوانین است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون معین شده است.نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم غلط میکنی قاون را قبول نداری ! قانون تو را قبول ندارد.نباید از مردم پذیرفت ، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم . نمی توانی قبول نداشته باشی...نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رای شما باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام روح الله : قانون در راس واقع شده است و همه افراد هر کشوری باید خودشان را با قانون تطبیق بدهند . اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمی کرد ،باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند ؛ آن وقت است که کشور ، کشور قانون می شود.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

"اساسا جنس کار من برآمده از این دست شوخی هاست و هرچه پیش می روم هم بیشتر متوجه این واقعیت می شوم که توالت رفتن و یا صحبت از مسائل جنسی الزاما مطالب رکیکی نیستند.""من آدم رکیکی هستم.تغییر هم نمیکنم.ازنظر من خیلی از این مواردی که شما به عنوان شوخی رکیک ازش یاد میکنید مسائلی است که در تمام زندگی شما در جریان است.هیچ کدام از این بخش ها مثل فحش دادن و مسائل جنسی ، مواردی نیست که نخواهیم از آنها صحبت کنیم."
"تا پیری،هرچقدر آدم بزرگتر می شود متوجه می شود توالت چیز بدی نیست،مسائل جنسی چیز بدی نیست و شما هم بعدا این ها را متوجه می شوی." (1)

جملات فوق، بخشی از اظهارات یکی از کارگردانان سینما و تلویزیون در پاسخ به اهالی رسانه درباره ی استفاده از الفاظ رکیک و شوخی های نامناسب درجهت خنداندن مخاطب در آخرین ساخته ی وی بود.
عدم شرمساری ویا حتی کمی پشیمانی در صحبت های او کاملا مشهود است و البته که سست ، بی پایه ، و به دور از نه تنها اخلاق اسلامی بلکه به دور از اخلاق عرفی بودن این عقاید ناگفته پیدا و اظهر من الشمس است...
در ابتدا قصد داشتم این نوشته را با اظهارات بی شرمانه ی این کارگردان به پایان برسانم که خود گویای خیلی از دغدغه های بنده حقیر و خیلی از شما و نیز تلنگری بزرگ است، اما به نظرم آمد به چند نکته ی دیگر اشاره کنم تا شاید به تعداد افراد دغدغه مند اضافه گردد...

1ـ اینکه سینمای ایران به کدام سمت حرکت می کند که یک کارگردان بی قید و بند نسبت به اخلاق ، می تواند اینگونه عقاید باطل و نادرست خود را بیان کند و حتی در پاسخ به انتقادات، با کمال بی شرمی از آنها دفاع کند؟! آیا سینمای کنونی ما مروج فرهنگ انقلاب اسلامی است یا مروج فرهنگ پوشالی و متزلزل غرب؟
سینمای ایران به کدام سمت حرکت می کند که آن بازیگر پس از دریافت آن سیمرغ بلورین که نه! آن سیمرغ "دروغین" جشنواره فجر،در رسانه ی ملی حضور پیدا می کند و عقیده اش را اینطور بیان می کند که در داوری جشنواره نسبت به فیلم های دفاع مقدس و سایر موضوعات،تبعیضی ایجاد شده به نفع ژانر دفاع مقدس!!!
همه میدانیم که اینطور نیست،اما مگر تو حضورت را از همین دفاع مقدس نداری؟حال ازینکه یک فیلم ارزشی، ازقضا!!!!به عنوان فیلم برتر انتخاب شده به سوزش آمدی؟؟؟کاش میدانستی تو هم مشمول قاعده ی جذب حداکثری این نظام مقدس شده ای...وحالا هم که اسم و رسمی به هم زده ای به لطف جمهوری اسلامی و خون هزاران جوان است که راست راست رویشان پا میگذاری...کاش میدانستی!

2ـ اینکه مسئولین سینمایی ما به کدام سمت حرکت میکنند که تریبون نماز جمعه و مردم در یک طرف قرار میگیرند و مسئولان سینمایی و وزارت ارشاد همراه با سازندگان فیلم های ضدارزش و منفور از دیدگاه مردم و منتقدین در طرف دیگر؟؟؟

3ـ تا کی باید شاهد ساخت فیلم هایی باشیم که موضوع و هدفشان هیچ سنخیتی با نام جشنواره فیلم فجر ندارند؟؟؟
چرا مسئولان سینمایی ما فراموش کرده اند که برای برپایی این جشنواره ها ، خون هزاران نفر از پیر و جوان این کشور بر زمین ریخته و صد ها نفر سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرده اند ...

4- ترویج ضد ارزش ها ، مورد پسند هیچ کدام از ابعاد این انقلاب نیست.پس چطور شاهد گسترش آن در یکی از بزرگ ترین رسانه های فرهنگی، که از دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد، هستیم؟

5ـ وظیفه ما چیست؟
لازم است کمی به سیر فیلم های ساخته شده ی اخیر دقت کنیم.شاید متوجه شویم که این سلسله فیلم های دور از اهداف اسلام و انقلاب،یک لالایی آرام و بی سروصدا در گوش مردم زمزمه میکنند تا بیداری فرهنگی این ملت را به خوابی خطرناک تبدیل کنند! باید ثابت کنیم که ماخوابمان نمی آید!!!
اما مهم ترین نکته این است که ما وظیفه ی خود را بشناسیم.وآن انتخاب صحیح آثار فرهنگی است.دیگر دوران آن گذشته که برای تفریح به سینما برویم و یا برای گذراندن وقتمان پای سریال ها بنشینیم.شناخت لازم است.حالا وقت آن شده بیشتر از وقتی که برای دیدن یک فیلم میگذاریم برای تحلیل و بررسی آن بگذاریم و بفهمیم که حرفش چه بوده؟وشاید بهتر ازآن، این باشد که هر فیلمی را نگاه نکنیم.کمی مطالعه راجع به فیلم ها قبل از تماشای آنها ، کمک بسیاری به ما خواهد کرد در جهت تکریم فیلم های ارزشی و عدم ترویج یک محصول غیرفرهنگی!!! حال درهرژانری که باشد...واینطور است که سینمای احیاکننده ی ضدارزش های اسلامی کنارگداشته خواهد شد.

راستی آقاجان! شما چگونه فیلمی را می پسندید؟سرگرم کننده یا محتوایی؟و چرا؟

"یکی سینمای سرگرم کننده ای که معنایش «پوچ» خواهد بود؛ هیچ چیزی ندارد جز اینکه ساعتی انسان را مشغول به خود کند و وقت انسان را بکشد؛ فقط این فایده را دارد. نوع دیگری سینمایی که محتوایی دارد و آن محتوا برای مردم و آرزوها و ایده آل های آنان است. طبیعی است که دومی را انتخاب می کنم و اولی را رد می کنم. چرا؟ برای اینکه قبلا شما گفتید، آن سینمایی که احیاکننده ضدارزش های اسلامی است، کنار گذاشته می شود. من می خواهم ببینم سینمایی که بیکاری و لغو را عملا به انسان می آموزد، این در خدمت کدام ارزش اسلامی می تواند باشد؟" (2)

 

بله بله، واقعا نمیتواند خدمتی به احیای ارزش ها کند،وچه بسا صدمه هم برساند!

ما هم همگی اینطور فیلم هارا می پسندیم، چون شما می پسندید!
در فیلم نگاه کردن هم لبیک یا امام...

همیشه یاعلی مدد!


1- خبرگزاری مهر
2- مصاحبه ی امام خامنه ای – 27 سال پیش با جشنواره فیلم فجر-رجانیوز

 

 

  • 12/06/28
  • گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

نظرات (۳۷)

دم شما گرم حرف دلمون رو زدی!
فضایی که تو سینما هست اصلا همطراز با انقلاب اسلامی نیست!
شما هالیوود رو ببینید وقتی میخان یه جو تو دنیا راه بندازن کلی خرج میکنن که با یه فیلم مناسب حرف و فکرشون رو به دنیا غالب کنن!
اما الان با اینکه تو منطقه بیداری اسلامی اتفاق افتاده و شاید یکی از بهترین راه ها برا هدایت فکری قیام ها فیلمهای تر و تمیز باشه سینمای ما دنبال چیاس!!!
حسین جون خیلی خوشم اومد.
واقعا حرف های درستی زدی.
حالا اگه اجزه بدی منم یه نقد در مورد جشنواره فجر بگم:
تو جشنواره ای که برا این نظامه مسئولینش نمیتونن به اون خانومی که میخواد بیاد رو سن جایزه بگیره بفهمونن که حجابش رو رعایت کنه!!!!!!!این خیلی حرفه ها!!!!
دارن بهش جایزه میدن تحویلش میگیرن ولی یه کار که واجب اسلام هم هست نمیتونن بهش بگن انجام بده!!!درحالی که به نظر من اگه بگن به شرطی جایزه بهت میدیم که حجابت در حد عرف باشه اون هم شده به خاطر جایزه رعایت میکنه!
یا مهدی
  • دوست صادق
  • دیگه تو سینمای امروز ما ارزش ها رعایت نمیشه!
    اصلا نمیدونن ارزش ها چیه!
    الان بیداری اسلامی در منطقه اتفاق افتاده.
    چه فیلمی در این باره ساخته شده؟
    اصلا دیگر حجاب در بین بازیگران مرده است.
    داریم این ها رو توی جشنواره ها میبینیم...
    البته تقصیر خود ما هم هست!
    اگه ما خودمون روی سینما نظارت داشتیم و به فیلم های چرت و برت و بی ارزش که در آن اسلام نادیده میشود به طور جدی اعتراض میکردیم...
  • واحدخواهران
  • مدتی بودبه وبلاگتان یا وبلاگمان یاوبلاگم بدلیل مشغله زیاد که ناشی از بیکاری بودسر نزده بودم که امشب الحمدلله سعادت شدوچشمانمان به حروف زیبای وبلاگ روشن گردید/واما بعد... آقای علیمحمدی هم بسیار زیبا فهمیده ای و هم زیبا فهمانده ای/راست میگویی قطارپرسرعت سینمای ما راهش را عمدا گم کرده و در این میان یک عده از این گمشدن مسیر نهایت استفاده را میبرند/چقدر دلم برای سیمرغ مان میسوزد در آن لحظه که به اجبار روی شانه های کسی مینشیند که نه دفاعی کرده و نه از قداست دفاعی که از او شده چیزی میفهمد/یاعلی
    شاید مسئولین جشنواره فجر فکر میکنند که باید یک جشنواره ای در رقابت با جشنواره مضحک اسکار راه بیندازند و برای همین فکر میکنند باید هرکسی با هر عقیده و با هر سنخ کاری را راه بدهند تا یک وقت کسی فکر نکند که اینها اصطلاحا تنگ نظرانه کار میکنند و اصلا نمیتوانند با اسکار رقابت کنند.
    غافل از این که همان جشنواره مضحک هم حتی به هر کسی با هر عقیده ای بها تمیدهدو فقط به همان فیلم هایی که اهداف آنها را تامین کند بها و جایزه میدهند.
    کاش روزی میرسید که برای مثال فقط فیلم های دفاع مقدس جایزه میگرفتند.
    سخت دلمان تنگ شده برای فیلم هایی مثل آزانس شیشه ای و موج مرده و از کرخه تا راین و ....
    نمیدانم تا وقتی ایراهیم حاتمی کیاها هستند چرا امثال رضا عطاران و اصغر فرهادی و ... میدان پیدا میکنند!
    شاید یاد آن مهاجرانی شیر خر خورده (به قول خودش!) دارد زنده میشود!
    خیر سرشان وزارت فرهنگ دولت اصولگرایند!
    این علی دومیه اون علی اولیه نیست!
    باید با اون نقل قول اولیه مشکل داشته باشیم؟
    چرا بابا اول و آخرش خودمم!
    معلومه که باید مشکل داشته باشیم، چون این حرفو بقال سر کوچه نزده یه کارگردانی زده که حداقل چندین موردشو خودم سراغ دارم که این تفکراتشو تو فیلماش عملی کرده.
    و این یعنی خطر...
  • قصد توهین ندارم
  • چندتا بچه ارزشی و دغدغه مند حاضرن برن رشته ی هنر یا حداقل ارتباطات بخونن
    وقتی همه عشق ریاضی و پزشکین فقط شعار میدن به فکر فردای جیبشون نیستن چه انتظاری دارید؟
    من نمیدونم تو این اعداد و رقم و تابع و لگاریتم چی دیدن که ولش نمی کنن
    تقصیر صددرصد خودمونه شک نکنید
    مظلوم آقا دیگه چندبار بگه علوم انسانی
    چندتا جامعه شناس وکیل یا قاضی یا روانشناس یا فیلم ساز متعهد داریم؟
    حالا برید دامنه ی تابع (f(f(f(f(...(x رو بدست بیارید!!!!!!!
    ممنونم علی آقا
    به جنابی که قصد توهین نداره:
    صبر کن بابا! پیاده شو با هم بریم!
    اولا اینا چه ربطی به هم داره؟!!!!
    دوما فعلا با همین اعداد و رقم و... جلو آمریکا و دار ودستش وایسادن! آقا تقریبا تو هر سخنرانی عمومیشون درباره پیشرفت علمی ایران دارن صحبت میکنن و میگن بهش افتخار کنیم!البته منظورم این نیست چون آقا اینجوری میگه همه بریزن تو رشته های فنی!منتها حواست باشه برا اثبات اینکه علوم انسانی لازمه تو سر علوم فنی نزنی!
    یه کم از آقا یاد بگیر که وقتی میخان بگن علوم انسانی لازمه چطوری میگن!
    من تازه با وبلاگتون آشنا شدم..... خیلی از مطالبتون خوشم اومد...
    و بخوص از حسین آقا تشکر میکنم که انقدر زیبا به مسئله پرداختنند...
    خدا قوت...
  • دوست صادق
  • علی آقا یه بحثی وجود داره:
    همه فیلم ها که نباید توسط ابراهیم حاتمی کیا ها ساخته شود!
    بالاخره افراد جوان هم باید بتونند فیلم بسازند.
    من قصد دفاع از کسی را ندارم...
    قصد دفاع از فیلم رو هم ندارم...
    فقط گفتم همه فیلم ها رو که نباید کارگردانهای با سابقه بسازند...
    علوم انسانی تبدیل به علوم نسیانی شده است!
    "یک نخبه کشوری"
  • کنکوری انسانی
  • شرکت خانم ها در مسایل مختلف از جمله مسایل سیاسی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی ایرانه و باعث غرور و سربلندی هر مسلمانان که تا این اندازه بانوان فعال هستند
    اما به نطر بنده اینکه نام کوچکشان را عموم بدانند چیز پسندیده ای نیست

    تکرار میکنم نظر شخصی بود و نتیجه ی شناخت جزیی از اسلام و حرمت بانوان مسلمان و نه یک نظر کارشناسی
    اما در مورد متن حسین: کم کاری از امت حزب اللهه
    لایک نظر آن آقایی که کنکور دارد
    لایک نظر روح!
  • دوست صادق
  • لایک نظر صادق
    به دوست صادق: منظورم سابقش نیست منظورم منش و اعتقاداتشه!
    به روح: خواهش میکنم!
    به کنکوری: با توجه به موضوع...
    به روح و صادق و دوستش: من که میدونم این لایک ها از کجا آب میخوره....
  • واحد اطلاعات
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    خدمت ملت شهید پرور ایران عارض میشویم که بعد از تحقیقات زیاد و پهن کردن تور اطلاعاتی پرونده نویسنده نامه امر به معروف و نهی از منکر به حجت الاسلام قاسمی پیرامون وبلاگ و... شناسایی شده است و پرونده مختومه میباشد.
    ضمنا پرونده پر مخاطب نظردهنده ای به نام محمد مهدی نیز در حال بررسی میباشد که تا حدود زیادی به نتیجه رسیده است و تنها منتظر یک سری گزارشات نهایی جهت جمع بندی میباشیم.
    ضمنا باید عارض شویم که به دلیل مسائل امنیتی فعلا از ذکر نام اصلی محمد مهدی معذوریم.
    و در آخر از صبر شما در برخورد با این قضایا تشکر میکنیم و از خداوند متعال برای شما توفیقات روز افزون را خواستاریم.
    واحد اطلاعات گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)
  • تخریبچی
  • اطلاعات ضعیفه!
    الکی گندش نکنید.
    اصلا تو جبهه هم این تخریبچی ها با بقیه فرق داشتند!
    ساعت 6 صبح آخه کی میاد به وبلاگ سر بزنه؟
  • تخریبچی
  • من میدونم
    اینکاره نیستن!

    منم از سر بی کاری و بی عاریه...
    اگه راست میگن اسمشونو بگن
  • از موتور سایت
  • خواهشا درباره ی مطلب نظر دهید
    مباحث بدون ارتباط با موضوع لطفا خارج از اینجا
  • تخریبچی
  • تقصیر واحد اطلاعاته
    البته مثلا واحد اطلاعات!
  • دوستدار حق
  • منکر مشکلات موجود در مدیریت ها نیستم؛
    اما مشکل اصلی، عدم ورود طیف حزب الله در عرصه های مورد نیاز نظام است که فیلمسازی یکی از آن عرصه هاست.
    باید تفکر حضرت روح الله در تمامی این عرصه ها حاکم شود.
    راه دور نرویم: مشکل، تنبلی خودمان است.
    مشکل اصلی ورود مدیریت حزب اللهی در سازمانهاست!
    به نظرم اگه مدیریت درست عمل کنه اونوقت فیلمها و بازیگران هم مجبور میشن خودشونو درست کنن
    یعنی اگه رأس جشنواره درست بشه یا رئوس وزارت ارشاد اصلاح بشن اونوقت فیلمها وبازیگران و... هم درست میشن!
    این لایک که میگین یعنی چی؟
    همه ی اینا یی که گفتید معلوم نبود چی بود لطفا راه حل عملی بدید

    داداش
    آقا پس این وظیفه چی بود.راه حل بود دیگه.
    دوستان یاران خمینی تولدتون مبارک
  • یا زهرا
  • زیبا و دل چسب نوشته بودید.
    واقعا تقصیر مردم هم هست که می آیند برای فیلم های چزت و پرتی مثل این ها پول می دهند.البته مشکل از کارگردان های مذهبی هم هست که فیلم هایی برای مقابله با آنها نمی سازدند.
    باید جلوی کسانی که برای ساختن چنین فیلم هایی پول میدهند گرفته شود.
    درباره ی فیلم های دفاع مقدس:
    فیلم های قشنگ دفاع مقدس همشون مربوط به همان دوران جنگ است.این واقعا یک عیب است.فیلم های درباره ی جنگ ما در امروز همش موضوعش یک چیزه اونم یه پسره عاشق یه دختره میشه و همه ی فیلم به رابطه ی این دو میپردازد.
    امید وارم که وزیری فرهنگ و ارشاد اسلامی یه سر و سامانی به سینمای ایران بدهند.
    فیلم های بسیار عالی دفاع مقدس که حتی حضرت آقا هم اسم آنها را بردند و تجلیل کردند بعد از دفاع مقدس ساخته شدند.
    مثلا اخراجی ها! که حضرت آقا اونو شاهد مثال برای گرایش مردم به دفاع مقدس عنوان کردن!
    مشکل اصلی عدم مدیریت صحیحه! کارگردان هرچقدر هم که بد بسازه مردم هم هرچقدر که پول بالای فیلم چرت بدن تا فیلمی مجوز ساخت و پخش نگیره به مرحله تاثیر گذاری نمیرسه!
    ضمنا باید حمایت بی دریغ دولت و بیت المال مسلمین از فیلم های ارزشی یک عادت بشه!
  • متنفس
  • واقعیت رو باید قبول کرد
  • متنفس
  • ضمنا به چه حقی نظر منو پاک کردین از مطلب قبل؟
    به نظرم یه صوت هم برا وبلاگ بذارید مثلا " ای حسرت جان و تنم " آقای مطیعی رو!
    ای حسرت جان و تنم
    تنها دلیل بودنم
    آه ای شهادت العجل...
    آه ای شهادت العجل...
    چشم من و امر ولی
    جان من و سید علی
    ای مقتدایم چشمان تو
    مومن شدم بر ایمان تو
    در دست مهدی دستان تو
    جانم فدای سید علی...
  • مستمع
  • ماشالا به پوستر
    حسین جان دست و پنجولت چکش!!!
  • محمد.گمنام
  • سلام. استفاده کردیم. اعیاد مبارک. یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی